APe-Støre vil ha gratis skolemat - igjen!

Slettet bruker
07.06.2019 kl 10:13 274

Lurer på hva det blir slags mat jeg? Her er det nok ikke snakk om brødskive med brunost, her går det vel på å fø avkommet til våre nye landsmenn vil jeg tro. Unga til de etnisk norske må vel betale gildet. Hvis det da ikke tillegges bilfolket med ekstra avgifter.
kokkohill
07.06.2019 kl 11:07 265

Har han ikke råd til egen mat etter bomringen kom ?
Ludwigo
07.06.2019 kl 11:25 261

Husker da Støres eget parti gikk høyt ut med valgløfter om skolemat i 2005. Resultatet ble en gulrotbit én gang i uka. Spent på å høre hva de har tenkt å gjøre annerledes denne gangen.
Slettet bruker
07.06.2019 kl 11:44 257

Den som roper høyest om tiltak/tjeneste er den jeg først mistenker for å profittere på tjenesten.
Men hvem er så dum at man rigger til sånne sporbare koblinger? Så hvem er koblingen? Det smarteste er naturligvis å ikke ha juridiske koblinger (ikke eget selskap, ikke familie, og helst ikke venner som gjør koblingen enkel å mistenke).

Litt som glassmesteren som sender unga rundt for å knuse ruter.
Eller bildekkspesialisten som stadig hiver spiker og stift i veibanen.

En gulrotbit i uka gir også profitt når antallet er stort nok.
Det er jo skattepenger (andres penger) som finansierer.
Redigert 07.06.2019 kl 11:45 Du må logge inn for å svare
atnorhe
07.06.2019 kl 13:02 246

"Gratis",betyr økt skatt. Fyren er desperat etter prosenter på målingene, og tyr til SV forslag. Han er personlig nede på 13% oppslutning som statsministerkandidat. Folk ser ikke at keiseren har ingen klær. AP er sluppet opp for ideer, og har ingen ting å selge lenger.
Partiet er nå kun en garanti for at offentlig sektor skal holde seg så stor som mulig, men denne garantien får de hos alle andre også. Regjeringen har også matet dette trollet som stadig etser ut.
Slettet bruker
08.06.2019 kl 21:38 211

Problemet med ungene nå til dags er at de skal ha laktosefri, glutenfri og halalmat.
Slettet bruker
08.06.2019 kl 21:41 207

Vi fikk 1/4 l helmelk og en vasket og skrelt gulrot eller et 1/2 eple. I tillegg hadde jeg med vanlig matpakke. Det var de som hadde o'boy i melken, men jeg var ikke en av dem.