Bilsalget normaliseres. Batterikjøretøy fases ut.

Basse
07.06.2019 kl 10:58 3252

Bensin og dieselbiler hadde 64,5% markedsandel av nye biler i mai 2019. Batterikjøretøy 35,5%. Selv om bilsalget totalt sett er i negativ trend så er vi på vei tilbake til normalen før WLTP omleggingen. Som ventet.
Stadig fler av de vanlige bilmodellene er igjen tilgjengelige for bestilling etter å ha blitt holdt tilbake i forbindelse med at det ble gjort WLTP tekniske tilpasninger.

Batterikjøretøy fases ut, bensin og dieselbiler med ER-systemer, såkalt "mild hybrid" og "hybrid", er markedsledende i vekst, også i Norge.

Å fortsette å subsidiere batterikjøretøy er hodeløs og meningsløs sløsing med fellesskapets midler, nye vanlige biler er allerede nær utslippsfrie i bruk og totalregnskapet for klimaavtrykk forteller at batterikjøretøy slett ikke er bedre for klima enn moderne bensin og dieselbiler.

MVA på batterikjøretøy NÅ og la denne momsen øremerkes til fjerning av frihetsberøvende veibommer!!
Redigert 07.06.2019 kl 11:02 Du må logge inn for å svare

Spør brannvesenet i Vestby hva de mener om saken. Så lenge det i kommunen finnes et bygg med massevis av batterier som ligger på vent så er de ikke veldig mye ressurs, bare en mulig brannfelle. For tiden blir det bare flere og flere av dem der.
Britax
18.10.2019 kl 16:58 238

Akkurat som andre energibærere..
Propan, bensin, diesel, parafin, hydrogen osv osv osv.

Men disse klassifiseres ikke som problem i dine øyne regner jeg med.
Klodrik
26.10.2019 kl 01:16 133

Nå er det bare få dager igjen til nye registreringstall kommer. Det blir spennende å lese Basses analyse. Trolig vil han hevde en seier for hans syn: "Batterikjøretøy fases ut, bensin og dieselbiler med ER-systemer, såkalt "mild hybrid" og "hybrid", er markedsledende i vekst, også i Norge." Men de fleste av oss vet jo at registreringstallene som snur opp ned på hele kvartalet først kommer når Q4-tallene publiseres.

Basse, can you hear me?