Voldsom eksplosjon i Sverige, som en krigssone

Fjordgubben
07.06.2019 kl 11:08 893

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2019/06/07/195584188/kraftig-eksplosjon-i-linkoeping-det-er-som-en-krigssone


Ikke noe overrasker når nyheter fra Sverige blir rapportert, skyting, drap, voldtekter, knivstikking, eksplosjoner, det tar aldri slutt.
Slettet bruker
07.06.2019 kl 11:12 874

Hei folkens:))

Og...say no more...ZnageZz...

https://forum.hegnar.no/thread/14820/view

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
07.06.2019 kl 11:52 863

Hva tror du sven?
Er det bare guttestreker,og at vi som sedvanlig i bunkerzen,står an av i påvente av......?
polemiker
07.06.2019 kl 12:04 856

Kan jo selvsagt være en gasseksplosjon eller et attentat fra gjengmiljøet, men om jeg skal tippe var det en "bombefabrikk" som gikk i lufta på et ugunstig tidspunkt. Er garantert en del jihadister som sitter å mekker hjemmelagde bomber på kjøkkenbenken etter oppskrift fra IS på internett.
convert
07.06.2019 kl 12:27 842

Nå er det viktig at orkesteret spiller enda høyere, og gjerne lager en teori om uhell/ulykke og/eller psykisk sykdom. Politiet har dummet seg ut og brutt reglene, siden de allerede har sagt at det dreier seg om en "brottslig gärning".
atnorhe
07.06.2019 kl 12:50 821

Første som slo meg, men hvis de koker med gass kan det selvsagt være det, men det kokes med gass over alt i Europa, og eksplosjoner skjer vel omtrent aldri så vidt jeg har fått med meg.
Hjemmelaget bombe som har gått av på kjøkkenet, og bombemannen/mennene må skrapes ut i fra tapeten.

Midt-østen er flyttet til Midt-Sverige..
Redigert 07.06.2019 kl 12:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.06.2019 kl 12:50 820

Arabermilitsen vil at Zverige skal ligne på de mislykkede samfunnene de kommer fra, altså en grushaug. Det er det allahs soldater er vant til. Løfvens multikulturelle sosialistorkester spiller og gleder seg over berikelsen
Redigert 07.06.2019 kl 12:55 Du må logge inn for å svare
balder72
07.06.2019 kl 12:52 817

Medelsvensson har gått amokk. Er det høyre bensinpriser som gjør folk rasende eller ?
polemiker
07.06.2019 kl 13:31 798

Eksplosjonen har skjedd utendørs sier politiet. Fra bildene kan det vel se ut til å ha skjedd i den sykkelgarasjen som stod på utsiden av blokka. Den er blåst bort og balkongen rett på innsiden har størst skader.

Selv om ramadan er over og og det er fredagsbønn snart, ser vel dette ut til å være gjengrelatert. Bor vistnok noen kriminelle i blokka og sågar i leiligheten med den mest ødelagte balkongen.
polemiker
07.06.2019 kl 13:39 791

Som om ikke dette var nok så har det skjedd en annen ulykke i Jönköping hvor et kjøpesenter er evakuert etter en gasslarm.

Cirka 15 personer har förts till sjukhus.
– Folk har svimmat och börjat hosta, säger Sofia Merkert vid räddningstjänsten i Jönköping.


Later til å bli en svært så berikende,varm og inkluderende helg for broderfolket dette. Hvor mange skal drepes og voldtas denne helgen tro?
convert
07.06.2019 kl 14:14 771

I følge VG, Støres egen avis, er det visstnok en som heter Triana som har falt og slått seg. Det har vært topp-oppslag lenge nå. Er det alvorlig?
Sotah
07.06.2019 kl 15:16 746

Jeg stresser til og fra idag og må ta denne seinere. Ikke har jeg lyst til å ødelegge feststemninga heller. Kos dere så mye dere orker imens jeg er på farten.
Slettet bruker
07.06.2019 kl 15:22 739

Dagbladet.

- Kraftig eksplosjon i Sverige kobles til Bandidos
Ei boligblokk i Linköping sentrum ble i morgentimene i dag rammet av en kraftig eksplosjon. En rekke vinduer er blåst ut i forbindelse med eksplosjonen, og 109 hjem ble rammet.

Ifølge lokalavisa Borås Tidninga mistenker politiet at personer knyttet til den kriminelle MC-gruppa Bandidos står bak eksplosjonen.

Ifølge avisa har de «sikre politikilder» på opplysningene, og målet skal ha vært en bedrift i et lokal i bygget.

Politiet vet fortsatt ikke hva som har eksplodert. 25 personer ble sendt til sykehus etter eksplosjonen, to av dem skal fortsatt være innlagt.

- Vi har ingen mistenkte og kan ikke utelukke at det er en ulykke, men vi jobber ut fra at det har skjedd noe kriminelt, sier Åse Willsund, politiets pressetalsperson i Sveriges region øst, til Aftonbladet tidligere i dag.


Hva kan en konkurent til Bandidos drive med for virksomhet tro ?

Ifølge Aftonbladet kom meldingen om eksplosjonen klokka 9 fredag morgen. Avisa skriver at et tjuetall ambulanser er på stedet.

Redigert 07.06.2019 kl 15:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.06.2019 kl 15:58 719

Bandidos er nesten det samme som islam.
Slettet bruker
07.06.2019 kl 16:02 715

En vanlig bandidos er bare et trangbodd barn som skal tøffe seg litt som stor. Stort sett så tøffer de seg bare på to hjul og er sosiale sammen og slikt.
De færreste sprenger bomber. De fleste skremmer med tatoveringer men slapp av, det er bare blekk. Det er fordommer mot tatoveringer som du kan bearbeide ved å si hei på gaten og smile og virke inkluderende.
Slettet bruker
07.06.2019 kl 16:05 715

Tenker du da på gruppekontroll, lojalitetsbinding osv?

dirken
I dag kl 15:58 4
Bandidos er nesten det samme som islam
Slettet bruker
07.06.2019 kl 16:08 712

Skjegget.
Sotah
07.06.2019 kl 23:05 655

Kan noen bidra med en kortversjon til en stakkar som har vært offline det meste av dagen ? Er det noen som må sendes ut eller noen ministre som må gå? Er det fremdeles religionsfrihet hos söta bror? Jeg spør på vegne av en venn.
sus1
07.06.2019 kl 23:37 644

Jeg kan.
Bombe i Linköping.
polemiker
07.06.2019 kl 23:43 638

Hovedteorien nå er et oppgjør i gjengmiljøet. Bandidos har vært nevnt. Dette ble vel tidlig lansert som en mulighet, men mitt tips om en bombefabrikk er nok ikke riktig denne gangen. At det sitter noen muslimske hobbykjemikere rundt om i Sverige er det vel liten tvil om, men vil vi høre mer om etterhvert.

Modusen ligner vel også litt på den bombeaksjonen vi så i Drammen for en del år tilbake. Da som nå er det vel bare flaks at ikke liv gikk tapt. 109 leiligheter er blitt ubeboerlig i løpet av dagen. Dette er dessverre bare en ørliten forsmak på hva som svenskene har i vente...
Sotah
07.06.2019 kl 23:43 636

Da vurderer jeg å avlyse Stockholmturen iår. Og jeg som skulle rapportere til forumet igjen.
polemiker
08.06.2019 kl 01:33 614

Som jeg har nevnt noen ganger nå i mine "svensk kollaps" tråder så vil det i økende grad bli anarki i Sverige! De sterkeste vil overleve, og slik det ser ut nå vil det være ulike klaner som har organisert seg. Det være seg motorsykkelklubber, politiske emstremister eller islamister.

Selv om dette er en høyprofilert sak vil jeg tippe at sannsynligheten for oppklaring er mindre enn 20%. Svensk polis har selv en krise. Om en ukes tid er saken glemt i svensk media, da nye saker strømmer på. Vi hører neppe så mye fra denne saken igjen.

Media i Sverige er nok ikke like modige som Sotah, de sitter inne bak bevoktede murer, svarer ikke på telefoner og henviser til en ikke eksisterende eller utilgjengelig "ansvarlig utgiver". Det måtte en reporter fra andre siden av Atlanterene eller en minister fra Norge for at SVT skulle lage en reportasje fra et område som ligger 15 minutter unna deres bastion.