DOF aktiekurs, når bankgælden er på plads
Hvor mener I kursen bør ligge, når der er fundet en løsning med banken, der ikke ønsker fortsætte lånet?
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Vi får se om den hopper på økt volum i dag.
Har 3.6-3,7 som kortsiktig mål.
Har 3.6-3,7 som kortsiktig mål.
kvirrevi
20.06.2019 kl 10:41
5968
Er det noen som vet om en nettside som viser priser på PSV og AHTS båter? Markedene er i bedring og jeg opplever at det er gode forventninger til 2020 og 2021. Hvis verdiene på båter nå fremover faller mindre enn avskrivinger vil det bygge seg opp skjulte verdier i balansen til supplyselskapene, herunder for DOF.
danm
20.06.2019 kl 10:46
5963
Der vil blive opskrivninger på et tidspunkt, men hvor hurtigt de vil blive synlige, har jeg ingen ide om. Der er måske andre med kendskab til dette, da der også er forskel på, hvordan man opgør disse værdier.
kvirrevi
20.06.2019 kl 10:54
5952
Jeg tror ikke det blir oppskrivinger, det er ikke vanlig (men så har heller ikke nedturen innen offshore vært "vanlig"), men i årene fremover kan det bygge seg opp "ikke bokførte verdier". Disse verdiene blir det regnet på, og de oppgir estimater på reelle verdier av båtene. Så vi vil bli oppdatert om dette.
danm
20.06.2019 kl 11:00
5948
Det bliver selvfølgelig synligt på et tidspunkt, spørgsmålet er, hvornår aktiemarkedet indregner disse merværdier. Lige nu løftes kursen af et forbedret marked og det kan løfte kursen meget, men i det øjeblik, der er en sikker merværdi på skibene, vil dette for alvor give et løft i kursen.
kvirrevi
20.06.2019 kl 13:26
5835
Jeg har ikke full oversikt men det er store forandringer og forbedringer i aktivitetsnivå og dermed både driftsinntekter og EBITDA for DOF fra 1 til 2 kvartal.
- De tre AHTSene som lå i spotmarkedet i Brasil og som var lite aktive er nå alle i virksomhet, trolig til ganske gode rater. Ikke full effekt av dette i 2Q, men full effekt i 3Q og videre.
- Den store kontrakten for tre subsea båter som ble meldt med Petrobras 21. feb. Ikke full effekt av dette i 2Q, men full effekt i 3Q og videre.
- Mye høyere rater for alle AHTS-båtene som opererer i spotmarkedet i Nordsjøen. Her vil det bli en vesentlig bedring av resultat, og segmentrapporteringen for AHTS tror jeg med brasil og Nordsjøen vil vise meget stor bedring.
- PSV segmentet går for full maskin, og det har blitt noe skifte av kontrakter med forholdsvis lave rater til kontrakter med bedre rater.
- En rekke andre kontrakter har blitt satt i gang i 2Q, og de aller fleste båtene til DOF har vært i arbeid gjennom 2Q.
Hvor høy EBITDA DOF får i 2Q er vanskelig å si, men det lover godt, og ikke minst den hardt prøvede AHTS divisjonen vil vise stor fremgang.
- De tre AHTSene som lå i spotmarkedet i Brasil og som var lite aktive er nå alle i virksomhet, trolig til ganske gode rater. Ikke full effekt av dette i 2Q, men full effekt i 3Q og videre.
- Den store kontrakten for tre subsea båter som ble meldt med Petrobras 21. feb. Ikke full effekt av dette i 2Q, men full effekt i 3Q og videre.
- Mye høyere rater for alle AHTS-båtene som opererer i spotmarkedet i Nordsjøen. Her vil det bli en vesentlig bedring av resultat, og segmentrapporteringen for AHTS tror jeg med brasil og Nordsjøen vil vise meget stor bedring.
- PSV segmentet går for full maskin, og det har blitt noe skifte av kontrakter med forholdsvis lave rater til kontrakter med bedre rater.
- En rekke andre kontrakter har blitt satt i gang i 2Q, og de aller fleste båtene til DOF har vært i arbeid gjennom 2Q.
Hvor høy EBITDA DOF får i 2Q er vanskelig å si, men det lover godt, og ikke minst den hardt prøvede AHTS divisjonen vil vise stor fremgang.
Ingen løsning med SOFF. Nye 4 mnd. Tipper DOF nå rykker frem i køen og at det kommer en løsning på deres mye mindre sak relativt raskt.
Det saken dreier seg om et at DOF ikke vil ha dårligere betingelser enn f.eks SOFF. Dette har alle bankene godtatt unntagen den ene. Som sagt jeg det løser seg nå. DOF er ikke i nærheten av noe brudd og tjener nå penger. At bankene nå skal slå hånden av DOF er bortimot utenkelig og helt irrasjonelt.
Ang EBIT så tror jeg 1,5 MRD passeres på årsbasis.
Det kan SOFF bare drømme om.
Tror det er duket for snarlig opptur, men selvsagt må det påregnes risiko.
Det saken dreier seg om et at DOF ikke vil ha dårligere betingelser enn f.eks SOFF. Dette har alle bankene godtatt unntagen den ene. Som sagt jeg det løser seg nå. DOF er ikke i nærheten av noe brudd og tjener nå penger. At bankene nå skal slå hånden av DOF er bortimot utenkelig og helt irrasjonelt.
Ang EBIT så tror jeg 1,5 MRD passeres på årsbasis.
Det kan SOFF bare drømme om.
Tror det er duket for snarlig opptur, men selvsagt må det påregnes risiko.
Kontur
21.06.2019 kl 08:53
5474
Ser betraktelig lysere ut.
Alle båtene er nå i drift til rater vi bare kunne drømme om for litt tilbake. Bankissuet vil løse seg, at en bank har funnet ut at de ikke skal være i Offshore lenger vil ikke velte lasset. Dette finner de utav, men slik tar desverre alltid litt tid. DOF er nå i medvind driftsmessig noe som finansinstitusjonene selvsagt meget godt får med seg. Bare dumt og unødig at DOF havnet i situasjonen i det hele tatt.
Ang resultat Q2 osv så vil det bli sterkt og ytterligere styrkes utover året.
Her er det bare å bite seg fast og vekte seg ytterligere opp om man kan. Driften går så det suser og det underliggende er knallsterkt. Bunnsolid backlog som få andre kan vise til. Spennende tider i møte, positive sådan.
Alle båtene er nå i drift til rater vi bare kunne drømme om for litt tilbake. Bankissuet vil løse seg, at en bank har funnet ut at de ikke skal være i Offshore lenger vil ikke velte lasset. Dette finner de utav, men slik tar desverre alltid litt tid. DOF er nå i medvind driftsmessig noe som finansinstitusjonene selvsagt meget godt får med seg. Bare dumt og unødig at DOF havnet i situasjonen i det hele tatt.
Ang resultat Q2 osv så vil det bli sterkt og ytterligere styrkes utover året.
Her er det bare å bite seg fast og vekte seg ytterligere opp om man kan. Driften går så det suser og det underliggende er knallsterkt. Bunnsolid backlog som få andre kan vise til. Spennende tider i møte, positive sådan.
danm
21.06.2019 kl 09:42
5401
Så er det ved at være sidste mulighed for at komme billigt ind. Lånemulighederne bliver større, når hele branchen tjener penge, så kreditorerne skal kende deres besøgelsestid.
really
21.06.2019 kl 09:58
5379
Det er neppe dette som gjør at aksjen faller 10% i dag. ;-)
danm
21.06.2019 kl 10:04
5412
Det bliver nok nærmere 10% i plus. Kreditorerne til SOFF øjner en chance for at SOFF begynder at tjene penge til renter og afdrag, derfor har de forlænget.
mastermind
21.06.2019 kl 10:55
5343
Da er skuffelsen etter Q1 ristet av. Hausingen er i gang. Dette har du gjentatt siden i fjor sommer, samtidig som kursen har falt 80%. Her er det bare å selge unna, og vente til ny restrukturering og emisjon er på plass på 60-70 øre.
danm
21.06.2019 kl 11:33
5299
Det er ikke lige tidspunktet at komme med den udtalelse, når belægningen næsten er 100% og olieprisen er på vej til nye højder :-)
drekkapilsen
21.06.2019 kl 11:35
5287
emisjon blir det nok ikke i år, sommeren ser lys ut for DOF og de klarer seg fint uten.
danm
21.06.2019 kl 11:50
5292
Man skal være både døv og blind for ikke at ane, hvor det bærer hen, nemlig OP.
Kontur
21.06.2019 kl 14:45
5186
At Danske Bank valgte å trekke seg fra sine avtaler kunne vel ikke jeg vite, det overrasket alle, Dof ledelsen og sikkert også de andre bankene. Hadde det ikke vært for dette ville kursen også vært en annen. Markedet er godt, det er mangel på båter akkurat som jeg hevdet ville skje, ja siden i fjor høst. DOF drifter steady on med god drift, dyktige folk, gunstig sammensatt flåte osv. Men blir dratt ned av helt andre faktorer fra andre tunge aktører i sektoren som er i en mye verre situasjon med mye mer gjeld, mindre gunstig flåte og kun 10 % av backloggen til DOF.
Ja jeg her vært positiv til DOF og jeg har mye aksjer i DOF og jeg har vært skuffet i lang tid, men jeg er fortsatt optimistisk for fremtiden, caset er fortsatt det samme og har ikke blitt noe dårligere. Men ser at her er krefter som prøver å dra DOF ned, men jeg håper og tror at de misslykkes og at Hovedaksjonærerer og stolte grundere manøvrerer dette trygt i havn.
Jeg tror fortsatt ikke på noen emisjon, ser at flere higer etter dette grepet for sikkert å prøve å sikre seg enda billigere aksjer, men kan ikke se behovet. DOF trenger ikke emisjonspenger pt. Som tidligere nevnt ikke til alminnelig drift. Om noe skal kjøpes derimot, f.eks resten av D Sub, ja da er situasjonen en annen
Ja jeg her vært positiv til DOF og jeg har mye aksjer i DOF og jeg har vært skuffet i lang tid, men jeg er fortsatt optimistisk for fremtiden, caset er fortsatt det samme og har ikke blitt noe dårligere. Men ser at her er krefter som prøver å dra DOF ned, men jeg håper og tror at de misslykkes og at Hovedaksjonærerer og stolte grundere manøvrerer dette trygt i havn.
Jeg tror fortsatt ikke på noen emisjon, ser at flere higer etter dette grepet for sikkert å prøve å sikre seg enda billigere aksjer, men kan ikke se behovet. DOF trenger ikke emisjonspenger pt. Som tidligere nevnt ikke til alminnelig drift. Om noe skal kjøpes derimot, f.eks resten av D Sub, ja da er situasjonen en annen
Kontur
21.06.2019 kl 15:10
5161
Faller den i dag, kan jeg ikke se?
danm
21.06.2019 kl 16:44
5083
I næste uge runder vi 4 kr.
hstray
21.06.2019 kl 17:03
5053
Hvor har dere informasjon om at det er danske bank som ikke vil rullere lån?
pandoraX
21.06.2019 kl 17:27
5013
Mye som skjedde på slutten av dagen i dag. 1.5 mill aksjer shortet i går og sluttkurs på 3 i dag. Noen tanker rundt dette?
kvirrevi
21.06.2019 kl 17:36
5001
Det var en god bunke aksjer kjøperen (jeg antar det var én kjøper) som kjøpte siste 15 minutter i dag fikk. Tror kanskje mesteparten av dagens volum kom siste 15 minutter.
danm
21.06.2019 kl 19:22
4902
Jeg tror det var et meget godt tidspunkt, uanset om det var shortinddækning eller blot en, der ville have billige aktier. I næste uge kan olieprisen nå 70$.
danm
21.06.2019 kl 19:37
4879
https://www.hegnar.no/Nyheter/Energi/2019/06/Nordnet-oekonom-oeyner-oppside-i-oljeprisen
Vi skal desuden lægge til, at branden på USA`s største raffinaderi lukker produktion(rigge) og benzinlagrene vil mindskes hurtigere.
Vi skal desuden lægge til, at branden på USA`s største raffinaderi lukker produktion(rigge) og benzinlagrene vil mindskes hurtigere.
mastermind
21.06.2019 kl 19:57
4864
CCL mener det er rom for videre fall. Har nok fått med seg laber interesse og omsetning i aksjen. Nå handler alt om å få omsatt aksjene til best mulig kurs, før de begynner å trykke kursen ned. Her er det bare å følge med på omsetningen. De vil ikke lempe ut alle 1.5 mill aksjene. Mengden tilsvarer en ukes omsetning ut fra normal dagsomsetning siste tiden. Så snur nok i løpet av neste uke. Bare se hvordan de har manipulert kursen ned i andre selskaper.
pandoraX
21.06.2019 kl 20:10
4854
Jeg tenkte litt det samme som deg da jeg så tallet, men trenger ikke aksjene som er i registeret nødvendigvis å være solgt allerede? De kan jo ha shortet disse for lenge siden, men at de akkurat nå passerte grensen på 0.5% av aksjene
Dofulf
21.06.2019 kl 22:23
4649
Denne aksjen skal veldig mye opp snart og da snakker vi om flere hundre %. Ferdig snakka. Det andre er bare støy.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05
mastermind
21.06.2019 kl 22:43
4619
Nei. De låner aksjene, datoen som blir oppgitt. De står fritt til å selge aksjene når det passer dem. Som regel er eneste krav knyttet til dato for tilbakelevering. Legg merke til når de begynner å trykke kursen ned, så vil de sikre seg med å daglig kjøpe tilbake aksjer i sluttauksjonen. Dette for å unngå short-skvis. I første omgang vil man se at de lemper ut mest mulig på slutten av dagen, om de får mulighet til det.
hstray
21.06.2019 kl 23:21
4581
Shorte en aksje med så lite likviditet kan være en tikkende bombe for aktuelt hegdefond. Kommer det en mld iht til rullering, refinansiering av lån vil kurs gå banans og det vil være vanskelig for fond å dekke seg inn. Kommer ingen nye emisjoner i Dof såfremt ikke hele konsernet skal gjennom ny refinsiering. Og ved ny refinansiering vil alle parter måtte bidra, også sikrede kreditorer med milliard beløp i avskrivninger på lån
Igår fikk vi svaret på situasjonen i Solstad hvor bankene ikke ønsker å ta en krone i tap og vil se ann situasjonen til oktober.
Igår fikk vi svaret på situasjonen i Solstad hvor bankene ikke ønsker å ta en krone i tap og vil se ann situasjonen til oktober.
pandoraX
21.06.2019 kl 23:30
4570
Jeg er litt usikker på hva som nøyaktig er definisjonen på aksjene som rapporteres i SSR, men jeg mener at en aksje ikke er short før den faktisk er solgt. Hvis det du sier er riktig så kan f.eks. Marshall Wace ha lånt 5 mill NAS aksjer og ikke solgt en eneste en (teoretisk) for kun å skape en psykologisk effekt, for deretter å herje villmann med kursen.
Hvis du derimot er helt sikker på at det holder å kun låne aksjen uten å selge den, så bør man kanskje være litt mer bekymret. Så lite likvid som denne aksjen er så satser de åpenbart på emisjon...
Hvis du derimot er helt sikker på at det holder å kun låne aksjen uten å selge den, så bør man kanskje være litt mer bekymret. Så lite likvid som denne aksjen er så satser de åpenbart på emisjon...
Dofulf
21.06.2019 kl 23:49
4565
Tydeligvis mye rur rundt skroget , kanskje også på propellene
drekkapilsen
22.06.2019 kl 08:40
5660
Merkelig tidspunkt å shorte dof på. De kan virkelig risikere å måtte løpe bena av seg. DOF-båtene hanker inn stadig nye kontrakter. PSVene er har nærmere 100% utnyttelse i Q2 og det blir lignende i Q3. Langtidskontraktene som kommer blir vesentlig bedre enn de som er nå og 3 PSVer går av kontrakt i sommer/høst for Conoco. De blir garantert forlenget til mye bedre rater enn de går på nå. AHTS-markedet har også strammet seg til, og der er det nesten ikke aktuelle båter å ta ut av opplag heller. I tillegg kommer det ut 3 rigger til i Norge og flere eldre i GB i løpet av høsten, så ahts-markedet kan bli stramt helt til vinteren. Subsea bedrer seg også, ikke mange subsea-båter idle rundt omkring, men her er det litt værre å vite ratene da det er lite spot-kontrakter hvor ratene offentliggjøres. Går rolloveren bra, ser det virkelig lovende ut. Det er 1 måned siden de rapporterte Q1 og de har ikke meldt noen ting. Vil tippe det kommer melding i løpet av et par uker og på oppgangen i det siste ser det ut til at forhandlingene går bra.
hstray
22.06.2019 kl 10:14
5590
Tror også en melding iht til rullover kommer snart. Alternativt er en full ny restrukeringsplan av Dof. Og i Solstad som er i en ekstremt mye dårligere situasjon så klarer de ikke bli enig om noe som helst.
danm
22.06.2019 kl 11:08
5566
Jeg forventer stigende oliepris i sommer og investeringerne er blevet opskrevet 2 gange i år, så det er vanskeligt at se, hvordan shorting skal gå godt.
mastermind
22.06.2019 kl 11:10
5559
Tror du tenker på udekket eller naked short. Hvor aksjer selges uten først å ha blitt lånt. Det rapporteres umiddelbart etter salg og registreres som regel dagen etter. Da har man utsatt levering i noen dager. Har ofte blitt benyttet etter svake resultater eller negative nyheter, hvor kursen er i fall. Det sentrale er at inndekningen skjer ganske umiddelbart. Det er ok ikke tilfelle her. Kursen har blitt presset opp, for å få mest mulig for aksjene man selger. Før man skal begynne å kjøpe tilbake til billigere pris.
Rakafant
22.06.2019 kl 11:13
5558
Ref. DN i dag: Opphørssalg av lisenser på Norsk sokkel:
– Det er vist interesse for lisensene, og ExxonMobil vokser i andre deler av verden, deriblant i Guyana, Papua Ny-Guinea, Brasil og Mosambik. Vi jobber hele tiden med å rasjonalisere porteføljen, sier Skauen om årsaken til at beslutningen er tatt.
Og hvem er der i de nye vekstområdene; jo vårt kjære DOF!!!
– Det er vist interesse for lisensene, og ExxonMobil vokser i andre deler av verden, deriblant i Guyana, Papua Ny-Guinea, Brasil og Mosambik. Vi jobber hele tiden med å rasjonalisere porteføljen, sier Skauen om årsaken til at beslutningen er tatt.
Og hvem er der i de nye vekstområdene; jo vårt kjære DOF!!!
mastermind
22.06.2019 kl 11:38
5538
hstray skrev Naked short eller hva de kaller det er vel ulovlig
Riktig. Udekket shorting er ulovlig i Norge og EU.
mastermind
22.06.2019 kl 12:22
5505
Enig. Lite likviditet gjør det skummelt. Her vurderer de det nok slik at situasjonen vil dra ut i tid. De spiller på usikkerhet. Smånervøse småsparere og til dels lav omsetning i aksjen. Da vil lav likviditet fort kunne føre til utløsing av mange stop-loss. Uten sammenligning ellers, har man sett hvordan ABO har styrt kursen i Element. I motsetning til meglerhus og algoritmer, som styrer kursen ut fra markedsimpulser, har shorterne et motiv: kjøpe tilbake så mye billigere som mulig enn kursen de selger for. Tror heller ikke på noen ny total refinansieringsprosess. Men usikkerheten er ødeleggende for kursen. Jeg ser store muligheter til å trade i aksjen fremover. Men er skeptisk til å bli sittende long inntil man får klarhet i finansene.
hstray
22.06.2019 kl 12:57
5481
Short er nok satt basert på endel parametere bla høy gjeld og lav aksjekurs. Tviler på at de kjenner caset godt. Og hadde ikke shortet på denne kursen, da de fleste Stopploss er slått ut for lengst på vei nedover
hstray
22.06.2019 kl 13:09
5488
Den store oppside for shortere nå er full ny restrukeringsplan med nye emisjon. Men hvorfor skal det komme når det ikke kommer ny emisjon i Solstad. Situasjon er PT ikke bra for alle låntakere til Dof, da usikkerhet er negativt for ongoing business og nye langsiktig kontrakter. Og det betyr svakere evne til å betjene lån
mastermind
22.06.2019 kl 15:00
5445
Jeg er delvis enig med deg hstray. Short er basert på usikkerhet. Gjeldsproblematikk kontra markedsutsiktene vil potensielt kunne gi store svingninger, og dermed kortsiktig fortjeneste. Selvfølgelig også mulighet for tap. Men posten shortet er "stor". Ser vi på normal dagsomsetning siste måneden er den ca. 250.000. Det gir en "sikkerhet" for shorterne. Når det gjelder stopp-loss, har nok mange "nye" kjøpere også benyttet stopp-loss. Jeg kjøper aldri langsiktig uten å benytte stopp loss. Har lærte av tidligere erfaringer. Det som faller, får man alltids mulighet til å kjøpe tilbake enda billigere. Gikk på noen nedturer i fjor i XXL og Seadrill, men i begge tilfeller kunne det blitt mye verre uten stopp-loss.
Situasjonen i Solstad og Dof er helt forskjellig. Både i omfang og beløp. Problemet er usikkerhet knyttet til tidspunkt for å finne en løsning. I Solstads tilfelle virker det å dra ut i tid. Å skjer det i Dof, vil usikkerheten bli større. Man kan mene løsningen er nært forestående, men for hver dag som går blir investorer mer nervøs og usikker. Å sett i fra kreditorenes ståsted, ønsker ikke de å gi for gode vilkår som kan skape presedens i andre forhandlinger. Det vil kunne koste dem dyrt. Det som virker "opplagt" for en aksjoner, er ikke like opplagt for en kreditor. Et annet moment er ledelsens håndtering av situasjonen. En del aksjonærer har kommet med kritikk, bl.a Salah fikk tyn her på forumet i fjor høst for sin kritikk. Hvordan oppfatter f.eks kreditorene at ledelsen håndterer situasjonen? Det går an å bli oppfattet som lite samarbeidsvillig, på samme måte som investorer her på forumet kritiserer Danske bank. Uansett. Usikkerhet er negativt for aksjekursen.
Situasjonen i Solstad og Dof er helt forskjellig. Både i omfang og beløp. Problemet er usikkerhet knyttet til tidspunkt for å finne en løsning. I Solstads tilfelle virker det å dra ut i tid. Å skjer det i Dof, vil usikkerheten bli større. Man kan mene løsningen er nært forestående, men for hver dag som går blir investorer mer nervøs og usikker. Å sett i fra kreditorenes ståsted, ønsker ikke de å gi for gode vilkår som kan skape presedens i andre forhandlinger. Det vil kunne koste dem dyrt. Det som virker "opplagt" for en aksjoner, er ikke like opplagt for en kreditor. Et annet moment er ledelsens håndtering av situasjonen. En del aksjonærer har kommet med kritikk, bl.a Salah fikk tyn her på forumet i fjor høst for sin kritikk. Hvordan oppfatter f.eks kreditorene at ledelsen håndterer situasjonen? Det går an å bli oppfattet som lite samarbeidsvillig, på samme måte som investorer her på forumet kritiserer Danske bank. Uansett. Usikkerhet er negativt for aksjekursen.
davan
22.06.2019 kl 16:11
5388
Usikkerhet er negativt for kursen, det er riktig, men et er da en skal kjøpe, med utsikter til dobling av kursen. Det er på forventning til bedre tider i dof og gode utsikter i markedet en bør kjøpe. Kursen kan stige ut året og 2020. Nå kan det se ut som vi går inn i en oppgangssyklus og det er ikke feil å kjøpe da, men ikke med lånte penger!!
hstray
22.06.2019 kl 17:07
5344
Jeg er relativt sikker på at DOF kunne refiansiert ballong men til meget høy rente, og ugunstige covernatns. Det ønsket ikke Dof ledelsen. Dof ledelsen har nok relativt god innsyn i prosessene i som pågår i Solstad med rente og avdragsfrihet på alle alle siloene og hva som er blitt tilbudt i forhandlingene. Dof er forbannet over at de som betjener alle renter og avdrag får blodvilkår ved en refinansiering og må sette hardt mot hardt
danm
22.06.2019 kl 17:16
5340
Der tegnes et alt for mørkt billede af gælden. Indtjeningen gør, at man ikke har noget problem med renter og afdrag, og indtjeningen er sikret langt frem. Selvfølgelig er det et mindre problem, når en bank ikke vil være med længere, men beløbet er trods alt til at overskue. Jeg tror Q2 og Q3 løser problemet.
danm
22.06.2019 kl 17:24
5328
Og så tror jeg olieprisen går helt amok og raterne bliver skyhøje hen over sommer og høst.
danm
22.06.2019 kl 17:36
5322
1000$ tønden, hvis Trump ikke passer på:https://www.strategic-culture.org/news/2019/06/20/iran-goes-for-maximum-counter-pressure/
ctrlaltdel
22.06.2019 kl 17:36
5323
Morsomt å lese hva som skrivies. Danm tar jo helt av, og det finnes bare en løsning og det er opp...opp...oppp.
damn, oljeprisen den kan ikke du. Der er du alfor kategorisk og spår din egen portefølje.
Nei. Dof vil nok komme men det lusker noen som skal ha noen hundre millioner og da kommer Dof i uføre vedr. egenkapital.
damn, oljeprisen den kan ikke du. Der er du alfor kategorisk og spår din egen portefølje.
Nei. Dof vil nok komme men det lusker noen som skal ha noen hundre millioner og da kommer Dof i uføre vedr. egenkapital.
hstray
22.06.2019 kl 17:38
5327
Har vel heller ikke vært mange emisjoner i Soff systemet siden denne krisen startet ser man bort fra Akers innskudd med 250 mill+250 mill i lån. Det er penauts sammenlignet med Dof som har vært gjennom en giga emisjon, samt en mindre emisjon på bortimot en milliard i Dof subsea. Var på tide at DOF sa nok er nok. Og i denne bransjen blir ikke alle behandlet likt. Mons Aase har vært tydelig flere ganger på at man får de avtalene man får basert på hvor langt ute man er å kjøre.