Tyvegods!

ArneB 5.0
07.06.2019 kl 17:18 314

Jeg sier det rett ut: dette er tyvegods skrevet av Jack G Wang på Facebook. Les og kos dere på en sen fredag ettermiddag.

"Jon Georg Dale kan jeg ikke annet enn å skrubbe nesa i grusen for, enda så langt han står fra meg politisk. For maken til Urias-post kan jeg ikke huske at noen minister har hatt...

Det håndterer sunnmøringen greit. Han skal overbevise om at Fremskrittspartiet står ved alt de sier, samtidig som de ikke står ved det, det er klart som kildevann. Det de sier gjelder, også når det ikke gjelder. Og når de sier det motsatte av det de sier, er det både det de sier, og det de ikke sier, som gjelder. Det kan vel ikke være så vanskelig å forstå? Det de har sagt er det de har sagt, og det de har gjort det de har gjort, og hvis de ikke har gjort det, er det de slemme rødgrønnes skyld...

Det er så selvsagt at selv barn forstår det.

Jada jada, de HAR styrt samferdselsdepartementet i seks år. Og de HAR hatt finansministeren i seks år. Men det er da for svarte ikke deres skyld...? Det er de som hadde regjeringsmakt før Fremskrittspartiet hadde regjeringsmakt, som er skyld i det. For hadde det ikke vært for Fremskrittspartiet, hadde de rødgrønne ranet til seg enda mer...

Så det så!

Og dette maset om Granavollen, hva er det for noe? Den avtalen står Fremskrittspartiet så fast på at de ikke flytter seg så mye som en millimeter...

Hvis de bare får flytte seg litt...At de står fjellstøtt på avtalen, er det likevel ingen tvil om. Slapp av Venstre, ro ned KrF! Fremskrittspartiet er til å stole på! En avtale er en avtale, de kommer ikke til å rikke seg....

Når de bare har fått rikket seg...

Jeg er imponert. Dale gjør det bra. Jeg bøyer meg i Heidi Wengs berømte hatt, for samferdselsministeren skygger ikke unna. Han krummer nakken og flekker tenner, og stuper inn i politisk kvarter, i Dax18 og i andre grymme løvehuler.

Han er en liten djevel, den mannen, modig, og frekk som lusa.

Men finnes det ikke en kar der ute, som kan knekke utysket?

Som Haakon Lie sa; som ei lus!"
Slettet bruker
07.06.2019 kl 17:35 309

jippiarneB den satt.
dette var virkelig orginalt så bra at jeg stjeler litt fra andre moroklumper som har gått seg fast i samme gjesp
Welcome to Best of Late Night, a rundown of the previous night’s highlights
https://www.nytimes.com/2019/06/05/arts/television/trevor-noah-wonders-how-trump-can-have-access-to-nuclear-codes-but-not-a-tailor.html

“The carnival featured the famous Trump baby blimp. Now I know that might seem unfair, but let me remind you, the blimp is anatomically correct.” — STEPHEN COLBERT
“I don’t think Trump touching the queen was offensive. What was offensive was Trump’s outfit for the big dinner.” — TREVOR NOAH

“How can a man have access to the nuclear codes but not a tailor?” — TREVOR NOAH

“So, as you can see, it was a real Trumps-giving Day Parade.” — JIMMY KIMMEL

“I knew Robert Pattinson was picked to be the new Batman, but now I guess we also know who is going to play the Penguin.” — TREVOR NOAH
Slettet bruker
07.06.2019 kl 17:56 301

Tilbake til jippiarneS tema
Stjålet fra sindresvitseroghumorside på facebook:

FRP... Vet du hvor mange FRP`ere det må til å skifte en lyspære? -Det er uvestlig- det viktigste må være å få den mørke lyspæren ut av landet
SCK
07.06.2019 kl 20:04 281

Forskjellen mellom noen kan være at den ene innser feil og prøver å rette opp, som Dale, og som noen i Åndalsnes.

Men AP ordføreren i Tromsø aldri vil innse en eneste feil.
Det står vel i stil med partiet...

Takke meg til førstnevnte.


ArneB 5.0
08.06.2019 kl 12:23 257

Kan det være Kyrksæterøra du mener, sck? Dale appellerer til den dummeste niprosenten av oss. Eller to og treprosenten, som de sier i sentrale strøk.
Load
08.06.2019 kl 13:33 249

Det er ikke ofte ArneB får kred for humor, men den var faktisk så morsom at jeg måtte trekke på smilebåndene en tanke her :)
Slettet bruker
24.06.2019 kl 19:53 209

Har du link til sjakk-NK-Wang
Din Kim agent.

ArneB 5.0
07.06.2019 kl 17:18 106
Jeg sier det rett ut: dette er tyvegods skrevet av Jack G Wang på Facebook