OSLO BØRS vurderer oppfølging av NEL salget til F9 og H2H

Slettet bruker
NEL 07.06.2019 kl 22:18 9465

 
Utdrag i fra en dobbeltside artikkel (sidene 4 og 5) i FA 08.06.2019

Storaksjonærene i NEL fikk kvitte seg med aksjer for 800 millioner kroner tre uker for tidlig.
– Svekker tilliten til aksjonærene, sier investor.


«De to storaksjonærene tjuvstartet denne uken og kvittet seg med 113 millioner NEL-aksjer over tre uker tidligere enn avtalt. Det får flere NEL-aksjonærer til å reagere.

– Dette er dårlig håndtert av styret og svekker tilliten til aksjonærene når man velger å se bort ifra en børsmeldt lock-up-avtale, sier en NEL-aksjonær, som ikke ønsker å stå frem med navn.

En henvendelse til styret ved styremedlem Hanne Skaarberg Holen og styreleder Ole Enger, besvares av konsernsjef Jon André Løkke, som sier at ingen liker nedsalg uansett når de kommer.»


Storaksjonærenes finte interesserer Oslo Børs.

«Da Finansavisen onsdag omtalte kursmassakren i NEL, uttalte kommunikasjonsdirektør Per Eikrem ved Oslo Børs:
– NEL-aksjen har vekket en enorm interesse i markedet. Eikrem uttalte også at Oslo Børs hadde fulgt med på kursutviklingen i NEL siden april, men at Oslo Børs neppe vil se på kursutviklingen i forkant av salgsmeldingen mandag.

Nå åpner imidlertid Oslo Børs opp for å se på informasjonsflyten likevel.

At Sullivan og danskene kom andre investorer i forkjøpet og dumpet sine aksjer mandag kveld, er likevel ikke uproblematisk, og kan bli gjenstand for et undersøkende arbeid ved Oslo Børs, opplyser pressetalsmann Geir Harald Aase ved Oslo Børs.

– Det essensielle her er informasjonen som er tilgjengelig i markedet. Vi forholder oss til utsteder, og vil, dersom vi tar saken videre, ta kontakt med NEL og be om å få se avtalene selskapet har inngått med disse aksjonærene. Deretter vil vi eventuelt kunne spørre om hvorfor avtalene er brutt, før vi konkluderer i saken, sier Aase.»



Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Fevang
07.06.2019 kl 22:27 7752

Og det hele renner nok ut i sanden - som det alltid gjør med slike tvilsomme saker. Dessverre.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
bullair
07.06.2019 kl 22:27 7733

Virkar ikkje heilt stue rein den der. Særleg shorten som kom rett i forkant! Men tvilar vel at dei finn noko der eller i lock up avtalen. Tilitsvekkjande er det i alle høve ikkje.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.06.2019 kl 22:37 7664

Artikkelen inneholder en lengre uttalelse i fra Løkke angående salget til F9 og H2H, inkludert hvorfor de fikk selge før utløpet av lock-up avtalen.

Ren bullshit, er min mening. Min tillit til Løkke er fullstendig borte.

Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.06.2019 kl 22:39 7626

Takk for info Reserven!
Utrolig klønete av styret om de ikke har dekning for slike avgjørelser.
Det ble vel nevnt i børsmeldingen at det var hensiktsmessig pga Jacob ble sjef i det nye selskapet.
Syntes den var litt tynn.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.06.2019 kl 22:40 7606

At styremedlem Hanne Skaarberg Holen og styreleder Ole Enger ikke selv svarer på henvendelsen fra FA, men dytter Løkke foran seg, er ikke tillitvekkende.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
OZZY
07.06.2019 kl 22:51 7482

Hvorfor er det ikke noe fokus på hvem som kjøpte ?
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.06.2019 kl 22:54 7443

Ja, når det meste med selskapets kurs synes merkelig - ja da fortjener det "oppfølging"!

Hilsen Hammers......som takker Reserven for innspillet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.06.2019 kl 22:55 7407

I artikkelen er det også fokus på hvem som kjøpte, og du som abonnerer på FA, vet derfor det. Da et sjeldent tullete spørsmål.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.06.2019 kl 23:11 7276

En lock up er ingen lock Up, en kontrakt er kun en avtale, 40% bruttomargin er 40% tapp.

Trenger aldrig mer emisjon, sept 2018, blev til emission januari 2019.

Opp og ner, hit og dit, snikke-snakk, tusen tack.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
OZZY
07.06.2019 kl 23:13 7245

Helt greit forklart Løkke:
Vi aksepterte derfor dette koordinerte nedsalget, og mente at det vil være til det beste for alle aksjonærene i NEL. Etter hva vi kjenner til, var det en sterk interesse i markedet for aksjene og vi håper å ha fått med nye, entusiastiske og langsiktige aksjonærer, sier han.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
HP17
07.06.2019 kl 23:16 7215

Er det mulig?
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.06.2019 kl 23:45 7443

Hele poenget, som det også fremgår av FA artikkelen, er at F9 og H2H ønsket å utnytte den sterke kursoppgangen til salg, og Løkke lot dem få lov til tross for børsmeldt lock-up. Det er unfair ovenfor alle andre NEL aksjonærer. En CEO som bryter en avtale i disfavør av alle andre aksjonærer, har ikke noe å gjøre som CEO.

Som en NEL aksjonær sier til FA:
– Jeg hadde tenkt å selge i god tid før lock-upen gikk ut i slutten av juni, men det fikk jeg ikke mulighet til.

Løkkes argumentasjon for å gi F9 og H2H lov til å selge før utløp av lock-up:
– Vi som selskap mener likevel at salget ble gjort på en ryddig og koordinert måte. Vår frykt var et stort aksjeoverheng utover sommeren, da det i tillegg normalt er lavere volumer i den generelle omsetningen av aksjer, sier Løkke. Han mener det ville lagt press på NEL-aksjen hvis disse store postene hadde blitt lagt ut gradvis i markedet.

Det skulle Løkke ha tenkt på da han inngikk lock-up avtalene med F9 og H2H, senest ved siste nedsalg fra F9 og H2H, eller senere fått lock-up dato endret til en for Løkke mer passende dato. Istedenfor lot Løkke seg presse til skade for alle NEL småaksjonærer, noe som aldri er en god CEO egenskap.

Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2019 kl 00:09 7309

En avtale er en avtale. Endrer Løkke avtalen med Nikola i NELs disfavør, tenker jeg at pipen får en annen lyd.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Sørøya
08.06.2019 kl 00:21 7277

Det er mere som er lite tillitsvekkende.
Allerede onsdag før Kristi Himmelfart fikk jeg en Mail fra en megler som jeg normalt ikke bruker om at det var på gang et større salg av NEL aksjer i markedet. Dvs at deler av markedet visste at det ville komme et stort nedsalg like etter. Selv forholdt jeg meg rolig da jeg betraktet dette som mulig innsideinformasjon. Men dersom Oslo Børs tar hele saken opp til vurdering sender jeg inn dokumentasjonen som jeg har på Mail. Løkke og styret har fått en kraftig ripe i lakken og er tydeligvis ikke helt til å stole på. Kan aksjonærene leve med slikt? I mange andre land ville børsstyret grepet inn umiddelbart og en slik endring av avtale om lock-up som ikke ble varslet i forkant ville være en kriminell handling.
Neste GF stemmer jeg mot aksjeprogrammet for ansatte. Det er forøvrig uhørt at ansatte skal få mulighet til å kjøpe aksjer til pålydende 0,20 NOK. Vanlig praksis er en viss prosentsats rabatt, men aldri pålydende.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
08.06.2019 kl 00:26 7238

?
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
kameleonen
08.06.2019 kl 00:29 7211

Bevis mailen, ellers er dette innlegget bare tull. Både du og jeg vet selvfølgelig at du ikke har noe sånn mail, men at noen visste noe tror jeg stemmer. Meglerhus vet alltid noe, og noen kjenner noen som kjenner noen som handler stort. Dessverre.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2019 kl 00:31 7198

Jag förstår ikke varför dere klager nå. Det var exakt samme sak forrige gång, sommaren 2018 Solgtes innen lock Up,

50% fikk ny lock Up desember.

Då sa ni det ikke var problem. Men når kursen faller igenom dere ser tappet.. ja ni borde nog klagat den gången som jag föreslog, då hade vi sluppit det her.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2019 kl 01:13 7037

Sørøya, vennligst videresend mailen til:
post@finanstilsynet.no
stockwatch@oslobors.no

Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Sørøya
08.06.2019 kl 01:30 6975

Jeg har mailen som vil bli sendt både til NEL og til Oslo Børs, men den vil ikke bli lagt ut her.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2019 kl 01:31 6970

Min erfaring er at det er mye bedre å sende noe til Finanstilsynet enn til OSE.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
JosefK
08.06.2019 kl 01:34 6944


Ta dere nå en bolle. Det er mange hensyn å ta her:

Jakob krogsgaards rollebytte der han tydeligvis vil opptre som kunde framover er forenelig med at han burde selge seg ned. At dette «ikke stemmer» helt overens med timingen ang Everfuel/H2 bus europe, er et organisatorisk mareritt. Å slippe F9 ut i samme slengen er bare logisk når det står kjøpere i kø.

Det blir så smålig å komme i etterkant å si at man hadde tenkt å selge før lock-upen gikk ut.

Jeg tar rabalderet med et stort glass te og tenker «noen kjøpte ~10% av aksjen min. Bull som faen. Vi må jo tenke på at disse hedge fondene får dekket inn iblant også. ? noe jeg får til å stemme med timingen.

Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Glunten
08.06.2019 kl 01:42 6932

Det er mange hensyn å ta her: Hvem bør dem ta hensyn til?
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Ajax1
08.06.2019 kl 02:48 6837

Hvorfor salget ble tillatt 3 uker før lock up vil jeg se nærmere på som helhet, men ikke nå i begynnelsen av pinse helgen ?
Det blir sikkert mer diskusjon om saken, og tirsdag kommer ny topp 20 investorliste ? ?, den blir spennende ?

Men denne Sørøya er bare en lystløgner, eller så må enten denne megler som sendte mail til denne Sørøya drive ap med personen bak nicket Sørøya, eller så må megleren være yrkesmessig susid, og har lyst å begynne å jobbe med annet ?
Men det blir vel mest til at denne mail ikke eksisterer annet enn i Sørøyas hode ?
Men så gjenstår det selvfølgelig å få vite hva som eventuelt stod i denne mailen, og hvordan Sørøya oversetter dette her på HO ?

Jeg har problem med å forstå at noen fortsatt kan tro at man kan skrive hva som helst på tastaturet, og sende det på åpent forum i den tro at man er anonym bak et nick som mitt Ajax1, eller Sørøya.
Hovedsaken er at du er en som ikke eier "nett folkeskikk" og er ute av stand til å diskutere et selskap (NEL i dette tilfelle) på en fornuftig måte ?

Det er utrolig mye som skjer i NEL om dagen. NEL har siste tiden vært nest meste omsatte aksje på OSE, ofte bare forbigått av equinor.
De danske drenger i H2 Holding, Jacob Krogsgaard, Mikael Sloth, Thomas Luckmann og Jesper Boisen er sikkert fortsatt kreative, og har dessuten penger.
NEL står på egne ben i Herning, og gruppen vil fortsatt ha et samarbeid med NEL. Tom Sullivan som kontrollerer F9 Investments er sikkert også fortsatt en kreativ person.

Nå tror jeg bestemt at når 10% av aksjekapitalen bytter eiere er det bedre med bokbygging enn å pøse de ut på åpen børs ?
Men det gjenstår spørsmål ? Løkke har stor tillit hos meg, og jeg vet at mange andre også har tillit og tro på Jon André Løkke. Så det er viktig at Løkke klarer å styre styret unna særinteresser og kortsiktighet på veien mot å bygge et stort industriselskap ?
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
aklm
08.06.2019 kl 07:23 6654

Konrollorganene i Norge fungerer kun hvis det gjelder noe helt ubetydelig. I USA hadde søksmålene kommet dagen etter. I forkant ble det også tatt store short posisjoner. Det kan jo tyde på innside info, noe som er svært sannsynlig . I Norge klarer ikke finastilsynet lage fyllefet på polet, så her er det fritt frem for de store fiskene. Aksjonærene forholder seg til tilgjengelig info så de kunne ikke regne med dette salget. Man bør organisere seg og gå til søksmål.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
tommbakk
08.06.2019 kl 09:39 6261

Jeg er ikke superimponert over hvordan hele nedsalgsprosessen har blitt håndtert, jeg heller. Virker fortjent at den kan få et etterspill.

Det skal jo sies at under tidligere emisjoner, så er det ikke eksisterende aksjonærer (og i hvert fall ikke småaksjonærer) sine interesser som har blitt prioritert.

Når det gjelder kursfallet siste uken, så virker det på én måte hysterisk. En del har nok fått litt panikk og solgt som en følge av det.. Men samtidig, så er det ikke rart at det har blitt gevinstsikring på andre etter den helt vanvittige oppgangen de siste månedene. En korreksjon var nesten nødt til å komme.

Jeg håper det blir avklart at informasjonsflyten og den øvrige prosessen omkring nedsalget har vært innenfor. Tidligere har jeg hatt sterk tro på Løkke, og vil ikke henge ham før alle fakta er på bordet.

Uansett, jeg benyttet gårsdagen til ny inngang i aksjen jeg er glad i. Man skal jo ikke bli det. En klar regel ved akskjehandel. Men jeg er det uansett.

Ingenting er fundamentalt negativt endret med selskapet. Og jeg tror kursen opp mot kr 9 vil gå jevnt og trutt ut året. Kanskje får man en rask rekyl opp dit igjen.

Med markedsuroen pr idag, tror jeg det vil ta litt lenger tid enn siste ukers "galskap". Men det kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
tommbakk
08.06.2019 kl 09:53 6200

Jeg har fått en mail hvor svaret på hvem som skjøt JFK står.

Ingen får se den.

Men jeg har den.

;)
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
fastinvest
08.06.2019 kl 10:54 5989

Om man ønsker å kvitte seg med ett stort antall aksjer hva gjør man?
Jo, man snakker med meglere om hvordan man kan gjøre det, er det interesse osv...
Meglere hører rundt om det er noen som ønsker å kjøpe. Dette kan man gjøre 1 år før man skal selge, 1 mnd før eller dagen før.

Når de fikk tilbakemelding fra meglere om at det var stor interesse og at de kunne få solgt alle aksjene nå hørte de med Løkke som gav dem lov. Er jo en ryddig måte å gjøre det på i stede for å plutselig dumpe alt gjennom vanlig salg. Ser ingen ulovligheter her og kursen skal videre opp når alt støy har lagt seg.

Nye aksjonærer kommer inn og de ønsker nok avkastning. Sissner har nok kjøpt 8 mill som vanlig og selger dem på 9-10 tallet. Vi må også huske at alle ønsker å tjene penger, Løkke også. Det handler ikke om de har troen på selskapet eller ikke men om man kan selge aksjer nå og tjene f.eks 15 mill så er det mye penger som han og hans familie kan ha mye moro med. Markedet tolker nok dette veldig negativt og sender aksjen ned men egentlig er han ett helt vanlig menneske som også ønsker tjene penger.. rart det her med aksjer, alle tolker salg så utrolig negativt
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Sørøya
08.06.2019 kl 11:58 5812

Ajax1
Det var da voldsomt som du angriper meg for å fare med usannheter og at jeg skjuler meg bak et nick. Administrator på forumet kan når som helst sjekke hvem jeg er og kan også naturligvis be om dokumentasjon dersom han mener at jeg av en eller annen grunn skriver i strid med retningslinjene for forumet. At jeg ikke legger ut navn og detaljert tekst her burde vel være rimelig innlysende. Jeg har pekt på problemet, men setter ikke enkeltpersoner eller firmaer i «gapestokk»

En av grunnene til at jeg ikke legger ut mailen er det som står nederst med liten skrift:

LEGAL NOTICE
This message is confidential and may contain legally privileged information. If you are not the intended recipient, it is illegal to read, copy or in any other way disclose the content of this message to any other person. If you have received this message in error, please immediately inform the sender by replying to this e-mail and then delete it including any attachments.

Unless otherwise stated or agreed, the information provided in this message does not constitute investment advice or an offer or a solicitation to provide any particular service or product. Please refer to the disclaimer on our Web site for further representations regarding the content of this message.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2019 kl 12:17 5729

Takker Reserven for å sette lys på problemet rundt Nelip!

ville aldri rørt et selskap hvor styrelederen fra helvete Enger er involvert. eks: REC, RENO og Nelip minner meg noe jævelig på REC :-)

hvorfor fikk de to store selge før lockup? helt innlysende at disse er klar over hvor overpriset Nelip er mtp på den kommende resesjon og ville selge før boblen sprekker. det som overrasket meg er hvor liten rabatt kjøperne fikk!

takker oxo Sørøya for å informere at det klart var lekkasje til markedet slik at MW satte en feita short og innkasserte en storgevinst på kun noen dager hehe

Nelip menigheten liker ikke folk som setter lys på skapet fullt av lik hehe.

nå venter jeg bare på at ypperstepresten løken og de andre prestene selger unna aksjer fordi de skal betale skatt etc LOL

Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2019 kl 12:55 5620

Hufda!
Ikke bra dette her.
Faller tilbake på tirsdag.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
europa
08.06.2019 kl 13:12 5562

9 mill kjøpere på avslutning i går, opp i USA, olja opp osv, osv. Blir nok en superdag på mandag om ikke verden går under da.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
rogneveien
08.06.2019 kl 13:42 5489

Hallo.

Jeg sitter med samme spørsmål som mange andre her, Hvordan kan dette skje, men samtidig så kan jeg ikke se for meg at Løkke har gjort dette for egen vinnings skyld eller for å berike noen andre. Jeg velger å tro at dette er gjort for NEL sitt beste. Kunne vært håndtert anneledes JA. At vi hadde fått et overheng utover sommeren med over 100 mill aksjer er også klart. Men det er vansklig å skjønne at Løkke skal ha tillatt noe som er ulovlig. Mange spørsmål er ubesvart, men jeg velger å avvente før jeg feller noen dom.
Når det gjelder Sørøya så har han vært med lenge her, jeg har vært med i over tre år nå med alle opp og nedganger. Sørøya har virket som er solid og ærlig debatant som jeg vanskelig kan forestille meg farer med usannheter. Klarer ikke helt å få dette til å stemme. Hvorfor skulle han det? Hva har han å vinne? Det han i risikerer er at admin tar kontakt å ber han dokumeneter disse påstandene og deretter sparker han ut, kanskje i verste fall truer han med rettslig forfølgelse for løgn om selskapet om det viser seg at han farer med usannheter.. Er det noe å trakte etter? Nei jeg velger å tro at Sørøya har dekning for sine uttaleleser inntil det motsatte er bevist. At han ikke publiserer dette om det finnes er fullt forståelig. Ta det nå med ro og avvent å se hva
resultatet av dette showet blir. Tror det roer seg og blir bra til slutt. Alle blir nok fornøyd når kursen passerer kr10,-

Ha en fortreffelig helg.... og Løkke til folkens.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
optimist68
08.06.2019 kl 14:03 5420

Vi har vel bare oss selv å takke. De av oss som ikke benytta oppgangen til salg på 9+ må vel settes på kontoen for grådighet og "mye vil ha mer". Jeg satt sjøl litt sånn forundra og lurte men solgte ikke. Man burde vite at det kunne skje en nedgang. Den ville muligens komt uansett innsidesalg. Vi visste jo det ville kunne komme senere. Derfor kanskje bedre å selge nå og ikke få 2 nedganger. Sparebank 1 gikk også ut med salgsanbefaling når vi kunne selge til 8,5. De tok ut Nel i sin portefølje. Det var før nedsalget og kanskje visste de noe her....Ja, ja vi får satse på at det går seg til og glede oss over nye aksjonærer
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
HP17
08.06.2019 kl 16:52 5145

Dette er jo regelrett en skandale og på kanten til svindel av aksjonærverdier når en ikke holder seg til avtalen. Bør ikke dette anmeldes?
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2019 kl 17:10 5093

Kan ju også vara så att meglerhuset som sende mail till soroya refererade till storsalget som uansett skulle komma 30 juni.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Sørøya
08.06.2019 kl 17:47 4990

Investor XYZ.
Det du nevner kan være en mulighet selv om tidspunktet i ettertid har vist seg å være utrolig dårlig valgt. Mailen var ikke spesifikk på hvem selgende part var, antall eller tidspunkt. Det ble referet til at større aksjonærer vurdert muligheten av å selge og om jeg var interressert i å kjøpe. Siden jeg fikk denne forespørselen går jeg ut fra at det også var flere som mottok en tilsvarende mail. Den var fra et meglerhus jeg tidligere har hatt kontakt med, men hvor jeg nå bare har en ikkeaktiv konto. Henvendelsen var ikke fra noen av de meglerhusene som gjennomførte nedsalget.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Jono
08.06.2019 kl 19:29 4786

hva er det som plager noen her på forumet, at har solgt seg ut for tidlig, eller føler seg dummer ? -- problemer med å kjøpe seg inn, og om så er, ikke her de store kjøpere eller selgere av NEL følger med PÅ heller!

etter hva jeg har fått med meg, bare alle tapere som følger med i de negative tråene. ikke det, så skygger ikke unna selv, men foretrekker å slippe å lese hva jeg må tvinge meg selv til å lese av svada fra noen, men forsøker å ha respekt for alle synspunkter, selv om dette ikke er like lett hver gang!

ingen som har påstått at de er i mål heller, og hvorfor NEL går og kommer til å gå med underskudd i lang framtid, sikkert fram til 2025, og så hva da?

ja, så har fått med meg at noen har tatt i bruk "molbo", men om noen er en Molbo -- så må være denne eller flere personer, og som jeg håper har tapt stort, ikke minst har "spist" sin egen hatt på eller som meg, kan være ydmyk overfor at jeg også har gjort mye dumt, ikke minst kjøpt så alt for mye i THIN, men forsøker å glemme så godt jeg kan og trøster meg med at det har gått så mye bedre i NEL!

NEL bruker mange millioner på forskning og videreutvikling av produkter, bygger nye fabrikker med større kapasitet til ikke minst; å produsere til lavere kost!

inngår stadig nye og spennende samarbeidsavtaler med store selskaper, ikke bare i Norge, men over hele verden med de beste og selskaper som Shell og mange andre!

om en ting er sikkert, så er sytingen i FA lørdag -- bare å ta hatten av for -- at de fikk spalteplass for sin egen kynisme, minner meg om barn som noen har tatt slikkepinnen fra, ikke er "long" som meg, ikke bryr seg om noen andre enn seg selv, og om noen fortjener å "bli lurt", men som sagt, ikke har lest enda, ikke det så har jeg brukt bil i dag, noe jeg ikke gjør på en lørdag, men mange år siden jeg selv hadde besøkt "innlandet", mange år siden sist -- og alle skiltene viste så klart at dette var finansiert med bompenger fra byer.

kjørte sikkert gjennom 5-6 kommuner uten bompenger, men som sagt mange år siden sist jeg tok turen sist, flotte landskap og hvilke flotte veier de har fått, men slipper "å bompenge" for seg, om ikke noen trenger å handle nærmer kysten!

ikke minst så mye bedre enn hva vi har i min egen kommune, og om vi kan kalle for "veier" -- etter min biltur i dag!

nei jeg kommer nok ikke til å stemme på noe nytt, men forholde meg til hva jeg pleier å stemme. når det er sagt, om jeg kjørte bil hver dag selv, eller hadde en familie med barn, sikkert stemt Norges nye parti, eller kjøpt en Tesla, men som ikke alle har forstått -- ikke bare å kjøpe en ny bil, de fleste må kjøpe brukt!

avsporing, men går om det samme, staten støtter EL biler "mye mer" enn Løkke sin bil f.eks. -- og det er ikke rettferdig, for jeg tror at NEL med sine hydrogen løsninger, kan være med på "å redde verden"

at verden kan bli bedre, men med så mye svada, noen andre bør også gå i seg selv, ikke bare meg!

selv om kursen går ned eller opp på tirsdag, og spør noen meg -- så bare til pass for dem, og håper det var disse aksjene som ble tvangssolgt, og som derav også var med på drive kursen på NEL unødvendig langt ned i forrige uke, OG det bare på grunn av grådighet, og har seg selv å skylde på!

en ting er sikkert, at hva som diskuteres på forumet her -- er det ikke mange av de store, mange store poster og ikke minst at mange har stor tro, inkludert meg selv, og noe fredagen i går også så godt viste, at kursen nesten gikk 10%!

ja, jeg har fått med meg overskriftet, men ikke lest enda i FA lørdag og skal bli spennende på tirsdag, men som jeg tror, bare "blåser bort" som en sommer bris. når jeg leser om en sint anonym aksjonær, sikkert ville vært selv også, men når denne uttaler at hans planer var å selge seg ut før fristen utløp, viser samme kynisme. nei jeg kan ikke jussen i dette, men for hva jeg vet -- kanskje en riktig beslutning av styre i NEL å ta, men som kanskje Løkke burde sluppet å være en "informasjon direktør" for. feigt av styre og ikke minst formannen selv, som burde tatt støyten for dette.

enkelt forklart, så er det bare styre i NEL som vet alt, og vi andre aldri kommer til å få vite hele historien, samme hva! om jeg var dansken eller amerikaneren som nå ønsket å ta gevinst, ville gjort det samme, og hvem ville ikke gjort det, tatt en solid gevinst -- alt annet ville bare vært så alt for dumt!?

selv ville jeg aldri kjøpt meg en EL bil, kanskje lurt for 2-3 år siden hvor "alle" stod i kø for å kjøpe og at man fikk en god pris, men ikke lengre nå! f.eks. får man ikke mer enn 250 for bilen som kostet 350K for bare 10 måneder siden. bare å sjekke på finn.no -- hundrevis av Tesla biler som eiere ikke blir kvitt!

min konklusjon er derfor -- selv om det er dyrere med hydrogen i dag, var det samme med EL biler for 10 år siden, bare kunne brukes i byer, liten rekkevidde, så bare dømme på kostnader i dag, blir helt feil i mine øyne. selv har jeg 2 biler, begge mer enn 10 år gamle, men mer "moderne" enn en 3-4 år gammel EL bil!

beklager til alle som ikke liker mine tanker, ikke minst å måtte lese så mye og så langt, og som sikkert kunnet fortsatt i 15 minutter mer, men god helg!
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2019 kl 19:56 4738


Vi har också en annan mulighet att det var en annan storägare utan lockup som tänkte sälja. För att kursen gått högt, og för att 30 juni närmade sig då han visste h2/f9 s salg skulle få ner priset.

Salg Fra h2/f9 skulle garanterat ske, de har alltid solgt vid de 3-4 tidligere lockup eller strax före som i juni 2018.

Kanske fick h2/f9 nys om brevet, og det er grunnen till at de tidigarela salg.

Frågan er då vem den andra storsäljare som vurderar salg är. Clearstream? Eller han som grät om insiderinfo? Og vurderar de fortsatt nedsalg..listorna på måndag blir intressant.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2019 kl 23:41 4527

 
fastinvest:
Om man ønsker å kvitte seg med ett stort antall aksjer hva gjør man?
Jo, man snakker med meglere om hvordan man kan gjøre det, er det interesse osv...
Meglere hører rundt om det er noen som ønsker å kjøpe. Dette kan man gjøre 1 år før man skal selge, 1 mnd før eller dagen før.

Når de fikk tilbakemelding fra meglere om at det var stor interesse og at de kunne få solgt alle aksjene nå hørte de med Løkke som gav dem lov.



Høres plausibelt ut.

Spørsmålet er om F9 og H2H hadde lov til det iht lock-up avtalen? Kanskje glemte i starten megler/meglehus at aksjene var under lock up, og ved en feiltagelse sendte ut mailen Sørøya fikk? Var katten først ute av sekken, hadde Løkke et problem, og måtte vel gjøre som han gjorde?

Har F9 og H2H brutt lock-up avtalen for å sette Løkke under tvang, fortjener de en kraftig smekk over fingrene.

15-20% fall i aksjekursen dagene før salget blir kjent tilsier at flere NEL aksjonærer utnyttet informasjon som ikke var alment kjent i markedet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare