Triggere på løpende bånd

Jajaja
PEN 08.06.2019 kl 02:18 41073

Triggere på løpende bånd. Hvilke? Info/oppsummering trengs.
Redigert 21.01.2021 kl 08:56 Du må logge inn for å svare
toddB
02.07.2019 kl 17:48 6456

Nei hvorfor gidder du, oppriktig hvorfor gidder du.
Du får legge inn en salgs ordre på 16 kr så er du ute på 1 sekund også sier vi takk og farvel.
Fluefiskeren
02.07.2019 kl 18:00 6422

Hmmm

1700 bod økning på tre år. Det er jo ikke mye. Den som lever får se. Håper på mer enn det.
polion
02.07.2019 kl 21:14 6322

Nå er det nå engang slik i denne bransjen at det vil være perioder der det kan bli noe distanse mellom nyhetene. Å nærmest få panikk hvis det er noen måneder siden sist man fikk en skikkelig positiv nyhet, ja det blir vel i dummeste laget.

Forresten, hvor i all verden blir de negative nyhetene av? Fryktelig lenge siden sist. Analytikerstanden er dog jevnt over positive til PEN, men vet de egentlig noe som helst om dette selskapet? Og topp 20 (kjendisene) øker, hva tenker de på? Kan det være de tenker at Tullow-oppgjøret nå er like om hjørnet, kanskje noen snarlige positive nyheter fra Dussafu og at det finnes en utålmodig arabersjeik som nokså snarlig kjøper ut andre andelshavere på AJE? Nei, kven kveit.

Og mimsa som har solgt seg ut av PEN og Tunisia? Regner med jeg har hele forumet bak meg når jeg sier; "Herre Gud Fader for en amatør".
mimsa
02.07.2019 kl 22:24 6258

Du Na-polion, å så falt oljeprisen og vips er PEN i 16.30 i morgen. Tullow er en kompensasjon for tap av 0.8% eierandel i Dussafu og tror du disse fremragende analytikerene dine ikke har fått dette med seg? Det beste hadde vært om Tullow trakk seg og PEN kunne sitte med 8.33%. Spørsmålet her er om det blir ei god eller dårlig løsning på hva de historiske kostnade skal være. (dette kan gå begge veier dvs positivt eller negativt). Angående Sundt A/S (kjendis-investor)så fikk de et resultat-fall fra 240 milioner i 2017 til 4 milioner i 2018, så dette blir jo ganske så dumt å snakke om disse kjendis-investorene. (Hvor mange ganger tror du ikke disse såkalte kjends-investorene har gått inn i selskaper og drad saueflokken med seg , for så å selge seg ut med fortjeneste i forkant av følgerene og latt dem i stikken) Og til slutt en arabersjeik som kjøper ut andre andelshavere? Dette er i tilfellet kun spekulasjon. Foreslår at du går og gjør hjemmeleksa di litt mer grundig før du snakker om hvem som er amatør eller ikke.
Redigert 02.07.2019 kl 22:28 Du må logge inn for å svare
polion
02.07.2019 kl 23:30 6204

Respekterer selvsagt at du er negativ til PEN. Du nevner oljeprisen, men hva pokker har den med all verdens analyser å gjøre? Dette er og blir den store tilfeldige usikkerhetsfaktoren for alle oljeselskap. Har du tro på at oljeprisen fremover vil ligge på 35-50 dalar fatet, så holder du deg selvsagt langt unna alt som lukter av hydrokarboner. Da trenger du ikke analysere en skit.

Kjendis-/storinvestorer: Nå er det nå engang slik at disse veldig ofte har tilgang til mer relevant informasjon enn det noen av oss andre har, altså tilgang i miljøet/de rettte personene.

Og mimsa-sitat; "dette er i tilfelle spekulasjon". Selvfølgelig er det det din gjøk, lenge siden jeg personlig snakket med sjeiken. Her er det dog allikevel tenkt en smule "sannsynlighet". I og med at en fille-aktør som PEN har en form for vetorett, så bli PEN bare noe forbanna heft for sjeiken. Spekulasjon? Og hva pokker er det egentlig du bedriver? Du har over lang tid ikke gjort annet enn å spekulere vidt og bredt i forhold til din negativitet omkring PEN, samtidig som analyser og argumentasjon har vært fullstendig fraværende.

Oljeprisen nok en gang? Med tanke på PEN, så er det egentlig det beste argumentet du har hatt hittil. For egen del tar jeg sjansen på en oljepris på mellom 55-80 dalar fatet de nærmeste årene. Videre suger jeg til meg mye av det den intelektuelle analyseeliten prediker. Vi har bla. også 2-3 her på forumet som virkelig vet hva de snakker om, innleggene oser pondus (i forhold til visse andre innlegg). Derimot blir innlegg fra "lettvektere" for intet annet å regne enn rent tråd-fyll.

PS. Du har ved flere anledninger nevnt hva du tror om fremtidig oljepris. Med dine fremtidsutsikter, bør du følgelig holde deg langt unna ethvert oljerelatert selskap (hvis du er konsekvent).
Redigert 02.07.2019 kl 23:34 Du må logge inn for å svare
mimsa
03.07.2019 kl 02:05 6147

Polion,
Jeg la vel kun fram et fakta at oljeprisen var falt betydelig på slutten av dagen i går, med den følge at PEN mest sansynlig vil falle i dag og da er vi stort sett der vi var ved emisjonen for 8 månder siden. Fluefiskeren har jo snakket om dette jungelordet om PEN kurs på 16 tallet lenge. Mitt innlegg var ikke ment som en diskusjon rundt oljepris.
Det jeg påpekte var det jeg mener er svakheter i din anayse av triggere.
1. det er klart at Kjendis-/storinvestorer ofte har bedre og raskere tilgang på informajon enn mange av oss småaksjonærer, men det er ingen automatikk i at det betyr at bjellesauer vil ha noe spesiel fordel av den grunn. Storinvestorene får informasjonen ofte før oss, vi kommer inn i etterkant, de selger ofte før oss og vi kommer oss ikke ut fort nok og blir sittende igjen som svarteper når aksjen raser. Så det hadde vært greit om du kunne legge fram noe fakta som viser den store kjendis triggeren har noen positiv efekt for oss andre småaksjonærer.
2. Angående sjeiken høres dette ganske shaky ut. Har du noe informasjon om at han er ute etter mer? Da kunne jeg sagt at en trigger er at han muligens legger inn 25kr i bud på alle aksjene i PEN, og at det er en mulig trigger. Aje har hanglet avgårde i årevis å kan god gjøre det de neste 5 årene også, så her synes jeg du burde legge fram noe mer håndfast ellers så blir jo dette bare tråd-fyll utifra egne utsagn.
3. Det er helt greit å lese og sette seg inn i hva den såkalte "intelektuelle analyseeliten" predikerer, men dessverre er de analysene ofte skrevet for andre med en viss "hidden agenda". Når jeg viste til Pareto så er de ikke kjent for å være helt og stole på, og det er vel ikke uten grunn at de har fått kallenavnet "Pirato". Du sitter vel litt i glasshus når du slenger om deg med ord som gjøk, idiot, lettvektere og amatører.
4) Anngående framtidig oljepris har jeg vel ikke den store trua på at OPEC+ vil klare å holde den oppe så veldig lenge framover, noe jeg tror PEN og flere andre vil merke i årene som kommer. Det er vel derfor jeg har solgt meg nesten helt ut av PEN. (brukte noe på BWO, har faktisk trua på Carl nå i BWO energy),
Vaya con Dios
Redigert 03.07.2019 kl 02:08 Du må logge inn for å svare
Black Peter
03.07.2019 kl 10:23 6041

BWE er Dussafu + Maromba som jo er litt frem i tid. PEN er Dussafu + Tunisia som er veldig nært i tid.
Fluefiskeren
03.07.2019 kl 11:42 5985

Siste observasjon av Norve var 1. juli. Nå er den uten dekning igjen, men det betyr nok ikke at den er på vei. Ligger nok fortsatt i Kamerun.

Mimsa: Ja, det gamle jungelordet mitt om at kursen alltid kommer tilbake til 16-tallet gjelder fortsatt. Her hjelper tydeligvis ikke kjøp fra storfisker eller gunstige analyser.
Redigert 03.07.2019 kl 11:47 Du må logge inn for å svare
polion
03.07.2019 kl 12:15 5943

Mimsa, din negativitet til PEN kler deg, men du må kutte ut en del av rølpet: Hva gjelder kjendis-/storinvestorer og informasjonstilgang, er du tydeligvis enig med meg i at de nevnte ofte har mulighet til å ligge hakket foran oss andre. At disse nevnte også taper penger, skulle da bare mangle. «Automatikk» / «bjellesauer» er såpass meningsløst at det kan vi bare stryke.

«Svakheter i mine analyser av triggere». Triggerne trenger jeg ikke gjennomanalysere, triggerne bare er der. Ser her ut som du blander sammen «triggere / 100%-fakta / Upper Ten». Da blir det hele fort et salig fyllerør.

Hva gjelder sjeiken, så har jeg i en grad underbygget mulig sannsynlighet. Du mener her at bevisbyrden er min og at jeg bør legge frem noe håndfast for at sjeiken er ute etter mer? Seriøst?

Hvis jeg har kalt deg idiot, tar jeg tilbake det. Derimot så er gjøk en ganske treffende og fin betegnelse. Å undervurdere gjøken, kan nemlig straffe seg hardt.
Redigert 03.07.2019 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Alby
03.07.2019 kl 13:44 5873


Huffda

Her sitter jeg i Odense, HC Andersens hjemby og følger de to kamphanene Mimsa og Polion, fortsett gutter så har vi noe å lese mens vi venter på noe godt 😂😂😂😂 Skål 😉😉
VanishOxy
03.07.2019 kl 14:24 5829

Odense er et herligt sted. Christian firtal i vintapperstræde er et herligt sted til en god øl.! ;)
Black Peter
03.07.2019 kl 14:29 5825

Alle steder som serverer grønn Tuborg på flaske er ganske herlige :)
polion
03.07.2019 kl 15:25 5777

Takker for melding, Alby. Siden nyheter fra selskapet uteblir, er det bare min simple plikt å bidra en smule. Innleggene til mimsa er bare en gudegave for den/de som ønsker å korrigere den personen som flest ganger har klart å møte seg selv i døra.

Ellers så kan jeg love deg at vi senest innen 3 uker vil motta positive nyheter fra PEN. Og da spør kanskje mimsa hvor i all verden tar polion dette fra? Jo, min magefølelse er nemlig 100% sikker i saken. Tror neppe det er noen på forumet som klarer å hoste opp et bedre bevismateriale enn det.
PS. Du får forresten hilse til HC A. fra hele forumet.
Jajaja
03.07.2019 kl 18:40 5674

Lykke til alle som venter på meldinger om progress i boreprogrammet!
Det kan bli en god sommer! ;)
Redigert 03.07.2019 kl 18:43 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
03.07.2019 kl 22:04 5561

Takk for det. Tror også det kan bli en het Indian sommer.
mimsa
03.07.2019 kl 23:47 5488

Polion,
På vei på fisketur og glad for det. Den negative Mimsa har sagt sitt til en uhøvlet , uoppdragen Polion, med mangel på folkeskikk som må kalle folk gjøker ,idioter, amatører fordi andres meninger ikke passer inn i hans begrensede tankeverden. Han har fått påpakninger for dette tidligere på dette forumet, men han ser ikke ut til å forstå at han er utidig og full av gørr. Med sitt sitt siste innspill vil jeg minne han om at PEN har steget 18 øre på 8 månder. Ifølge Polion og hans medsamensvorende skulle PEN minst ha doblet seg i løpet av disse 8 månedene. Det hadde nok lønt seg å sette pengene i banken denne perioden, men Polion er vel fornøyd med denne ene prosenten.
.
Jajaja
04.07.2019 kl 00:33 5456

Mimsa, la oss nå heller se hva som skjer med interessen for PEN-aksjen framover i tid. Hva tror du (ifb. med kommende progress på boreprogram) kommer til å skje? ;)
Redigert 04.07.2019 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
polion
04.07.2019 kl 09:01 5301

Mimsa: Du har over tid fremvist en overdreven offensivitet, besservisserhet, etterpåklokskap, manglende kunnskap om hva «triggere» egentlig dreier seg om, samt negativitet uten egentlig å klare å begrunne den. Samtidig som du på mimsa-offensive vis faktisk har bedt en motpart bevise/dokumentere det endelige resultat av det som p.t. bare er en velbegrunnet «trigger». Det er nå engang slik at hvis man bikker over til et visst nivå, så går det hele regelrett på personen. Å diskutere sak når toskeskapen tar overhånd, det gagner verken forumet eller resten av verden. For øvrig hører man ofte den gamle forslitte floskelen om å «skille sak og person». I mitt tilfelle gjorde jeg det eneste fornuftige da jeg skilte «gjøken» fra saken, noen annen fremgangsmåte hadde vært nytteløs. Gjøk og amatør er i så måte langt fra de verste skjellsordene, kan i tillegg være rimelig treffende i omtale av en person og hans handlingsmønster. Kan forresten ikke huske at jeg noen gang har kalt deg idiot. Og som jeg tidligere skrev, hvis jeg i så fall hadde gjort, tok jeg det tilbake.

Mimsa, du har tydeligvis mange meninger om PEN og PEN’s triggere (eller mangel på sådann). Med utgangspunkt i at oljeprisen holder seg i snitt på 63,00 dalar fatet, HVOR STÅR PEN VED ÅRETS SLUTT? BEGRUNNELSEN INTERESSERER MEG (og resten av forumet) VEL SÅ MEGET SOM KURSESTIMATET.

PS-1: Hvis du oppfatter meg som en smule ubehøvlet, uoppdragen og en person med manglende folkeskikk, så håper jeg at du uansett er i stand til å skille sak og person.
PS-2: Romslighet er mitt varemerke, så jeg ønsker deg uansett God Fiskelykke !
Alby
04.07.2019 kl 09:34 5246


Mimsa

Kun en kommentar vedr. det kalle andre ved navn. Her møter du deg delv i døren, ikke sant ! Ellers håper jeg dere legger dette bak dere og kommer videre med Pen.
Fluefiskeren
04.07.2019 kl 10:15 5196

Fint

Denne gangen ser det riktig ut. Forrige gangen denne nettsiden var oppe her sto det Royal Gate Energy som operatør. Nå står det BW Energy Dussafu og med status drilling. Riktignok påstår Marinetraffic at det lå i Kamerun for tre dager siden, men nå tror jeg som sagt på Infield. Tror imidlertid ikke vi får noen melding om spud.

https://www.infield.com/rigs/norve-jackup-61027
Redigert 04.07.2019 kl 10:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2019 kl 11:30 5128

Now is the time to choose your profile:

BeaWise or Butthead?


BIG Time Triggers *********** They can slam anytime!


********* AJE *********

********* Sfax *********

********* Spud Hibiscus *********


********* Updated CPR from NSAI in progress, expected by June/July 2019 *********
‒ Updated CPR to include volumes for Ruche development, Moubenga
and Walt Whitman discoveries and updated assessments of the Tortue fields
************************************************************************

Later on:
********* Result Hibiscus ---→ Primo Aug *********

+ easy choice for me I'm pretty wise
Redigert 04.07.2019 kl 11:36 Du må logge inn for å svare
Black Peter
04.07.2019 kl 12:43 5050

Jeg spekulerer i om BWO holder tilbake info om bl.a. Ruche pga enten BWE eller Tullow back in right, også det med endringen prospect a/b var merkelig timing på..

Tanker?

Ellers positivt at Brent testet 62,50, så da ligger vi mellom der og 67,50 i følge Stein Ove.
Redigert 04.07.2019 kl 12:44 Du må logge inn for å svare
toddB
04.07.2019 kl 14:16 5069

Det gir nok mening å ikke røpe ting unødvendig mens det fremdeles ikke er helt avklart med tullow ja. Er jo muligheter for at tullow er i tankeboksen angående å selge rettigheten, hvis BWO/ Panoro eller begge gir en god nok pris. Syns det har tatt lang tid å få klarhet i hva som blir utfallet. Men det er nok ønsketenkning å tro at vi ikke må gi opp deler av vår eierandel.
Ruter8
05.07.2019 kl 08:54 5029

Dagens fra Arctic. BWO/PEN: HIBISCUS
1) BWO is the operator and the biggest stake holder in the Dussafu field, Panoro also holds a 7.5% stake in Dussafu
2) Hibiscus results to be announced late July!
3) Plenty of triggers on the Dussafu field going fw
4) Really like these two companies – you should have them both!
Redigert 20.01.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
05.07.2019 kl 09:31 4971

Det er en ny sterk indikasjon på at Norve er der den burde være. Hvis resultatet skal være klart i slutten av måneden må de nok være igang nå. Ingen melding om spud, men det hadde jeg ikke ventet da de heller ikke meldte spud på Ruche NE så vidt jeg erindrer.
Redigert 20.01.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
05.07.2019 kl 10:12 4906

Jeg for min del skjønner ikke denne selvpålagte radio tausheten. Hvorfor i all verden kan de ikke melde spud. De vet jo at mange er opptatt av dette. Det ville i så fall vært den mest konkrete meldingen på mer enn et halvt år. De som ikke følger aksjen aktivt har jo ikke peiling på om det skjer noen ting som helst. Det er vel meningen at markedet som helhet skal inneha lik informasjon uten at man må bli rakett forsker for å skaffe seg slik informasjon.
Redigert 20.01.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
Trond.heim
05.07.2019 kl 10:13 4902

Belåningsgraden for aksjen oppgis til 50% på nordnet, dette må være en oppjustering?
Dnb har imidlertid fortsatt 40%.

Trodde belåningsgraden skulle være lik.
Redigert 20.01.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
Spitzer
05.07.2019 kl 10:49 4858

PAS har 40%, Sbanken har 50%
Redigert 20.01.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
05.07.2019 kl 10:53 4850

Juice

Tatt i betraktning selskapets størrelse er jeg enig med deg. Mener Panoro meldte spud tidligere så det er nok BWO som bestemmer her. Store major oljeselskaper melder ihvertfall ikke spud. BWO er ikke større enn at jeg synes de godt kunne melde sammen med Panoro.
Redigert 20.01.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
Jajaja
05.07.2019 kl 10:59 4840

Slik jeg ser det: Det er vel (på sitt vis) informert om til markedet, i og med børsmeldte boreprogram?
Redigert 20.01.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
Black Peter
05.07.2019 kl 12:17 4759

HIBISCUS kan bli det nye Ruche, RT er ca. lik verdi av Ruche, så denne aksjen kan gå høyt!
Redigert 20.01.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
05.07.2019 kl 15:04 4653

Re Jajaja

Det er jeg nok ikke enig i. Det vi vet er ca. tidsrom for når brønnen skal være ferdig. Basert på det kan man regne seg bakover. Nå er det imidlertid slik med aksjer at er det noe markedet hater så er det usikkerhet. Når selv garvede gravere og skribenter her på forumet er uenig om båt posisjoner på ulike sider og alskens meldinger om flytting, boring, aktiv osv. så kan de fleste gå i surr. Med andre ord vet vi ikke om ting går på skinner eller om det vil bli forsinkelser av ulike grunner. Med Spud melding så ville all denne usikkerheten vært en saga blott og alle, til og med de som ikke leser på slike fora og i stedet kun leser børs meldinger, ville hatt nøyaktig lik informasjon.

Er forøvrig enig med FF i at størrelse er et moment som må tas med i betraktningen, men akkurat det er i alle fall ikke noe problem for Panoro (i alle fall ikke enda :-))
Redigert 20.01.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
06.07.2019 kl 15:27 4368

Unntaksstilstanden i Tunisia etter terrorangrepene fortsetter en måned til.

https://www.middleeastmonitor.com/20190706-tunisia-extends-state-of-emergency-for-1-month/

Redigert 20.01.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
Jajaja
06.07.2019 kl 21:53 4219

Tunisia-biten, Q1 og Q2 ganske likt
Q1 tot 357.737 fat, 3931 fat/dag
Q2 tot 359.632 fat, 3952 fat/dag
Siste 3 oppgitte uker i Q2 har lavere produksjon en normalt, snitt nede på 3663.
Det lille tilskuddet fra Rhemoura på 170 f/dag er fraværende de 6 siste dager i Q2.
http://www.etap.com.tn/index.php?id=1630
Redigert 20.01.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
gunnarius
06.07.2019 kl 23:54 4144

Vet nå ikke jeg, men kanskje en Haunebu er bedre enn olje og gass innen energi og samferdsel?

https://www.youtube.com/watch?v=ehmnGolJZq0


Redigert 20.01.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
Noni
06.07.2019 kl 23:59 4134

Ja Albykringlen har jeg spist flere ganger. Men det er en stund siden nå.
Redigert 20.01.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
Alby
07.07.2019 kl 12:28 3994


Vi bør vel snart få en melding vedr. borestart
Redigert 20.01.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
07.07.2019 kl 12:36 3980

Jeg tror ikke de melder det. Spud på Ruche NE ble ikke meldt. Nå ser det jo ut til at Norve er på siten, og det holder for meg.
Redigert 20.01.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare