NEL - Hydrogenbløffen - brutal lesning

Slettet bruker
NEL 08.06.2019 kl 15:23 12928

http://oljekrisa.no/Hydrogenbloeffen%20jun%202019.htm

NEL tjener ikke penger. Jo flere elektrolysere de produserer og selger, jo mer taper de.

"Hydrogenbiler kan aldri bli konkurransedyktige. De krever tre ganger så mye strøm pr. mil som en vanlig elbil."

"Nels "viktigste kunde" har lastebiler drevet av hydrogen som forretningsidé. Nikola har ennå ikke produsert en eneste lastebil for salg. Kommersialiseringen er stadig blitt utsatt, i øyeblikket visst nok til 2022-23."

"Det begynner å ligne på historien om molboene, som sendte sju mann ut i åkeren for å jage bort en stork som trakket ned kornet deres."

Redigert 21.01.2021 kl 08:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2019 kl 15:43 8882

NEL handles på en forventet/estimert negativ P/E for 2019 og 2020 og en estimert P/E på hele 192 for 2021.

Det kalles boble og bobler sprekker, da gjelder det ikke å være inne.

https://www.marketscreener.com/NEL-ASA-1413121/financials/
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2019 kl 15:47 8859

https://www.youtube.com/watch?v=qOntMxYA29U

Hashtag #"Asshole" !!
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Hammers
08.06.2019 kl 15:56 8803

Jeg oppfordrer alle interesserte å lese trådstarters vedlegg.
Lettlest, opplysende, troverdig og tankevekkende!

Dette er i tråd med hva jeg selv har påstått i diverse tråder (uten å ha spesiell fundamental kunnskap);
"dette er et område som det er umulig å tjene penger på" (av en eller annen grunn).
Noe også regnskapstallene viser mtp driften så langt.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Hammers
08.06.2019 kl 16:00 8767

Du mener vel en FORVENTET p/e på 192.
Uten overskudd - fortsatt negativ p/e.
Normal p/e ligger vel i omr 10-25 (?) for de fleste andre børsselskaper - av de som genererer overskudd.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2019 kl 16:27 8660

Du har rett. Har rettet på det.

Ser at sitatet i ditt innlegg også ble rettet.

Hvordan får man slike sitater?
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2019 kl 16:33 8626

Det första man ser när man läser om hydrogen er att det ikke blir CO2, ikke NOx, kun vann, genialt!

Det er på det grunnlaget många på forum investerat i Nel.

Hoppas de läser artikeln för det har varit omöjligt att få de att förstå att det ligger ett enormt slöseri med el och därmed också miljöpåverkan bakom.

Även Lökke driver denna felaktighet, på investorträffar hör vi honom prata om hydrogen som en ren energikälla.
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2019 kl 16:33 8611

er Nelip mania over?

menigheten sier den skal vokse inn i himmelen og tro og et fjernt realitetssyn er sterke saker :-)

skal si det var jævelig fristende å shorte luftslottet da den nærmet seg 10kr

utrolig at ikke flere proffe shorter dritten i senk! når kommer MW igjen mon tro?

bobler er de første som eksploderer ved resesjon :D
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Breikjeften
08.06.2019 kl 16:41 8545

"Black Eder" /Svensken /Hammers/TS , disse "roper ulv"gang på gang", mens " vi" blir "steinrike"!!!
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2019 kl 16:41 8534

Må nesten foreligge noe betaling og lignende. !
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
hillclimber
08.06.2019 kl 18:08 8317

Dette er en stygg artikkel og kun egnet for svartmaling. Noen av problemene jeg ser er:

1. Kost av CO2 utslipp er satt til null - det er helt feil.
2. Prisen på hydrogen er satt for høyt, i dag er f.eks strømprisen 10øre/kWh - det ville gitt mye billig Hydrogen. Prisen på Hydrogen vil også falle
3. Elbiler og hydrogenbiler er ikke konkurrenter - de utfyller hverandre. Min ultimate bil ville vært 40kwh batteri og 5kg Hydrogen tank

En mye mere balansert artikkel kan finnes her:
https://elbil.no/hvor-baerekraftig-er-hydrogen-som-drivstoff/

Og så som en kuriositet: på tidlig 1900 tall var elektriske biler enerådende med ladenettverk, men allerede i 1908 så viste Henry Ford at bensinbilen var totalt overlegen elbilen. Siden det ble vist allerede i 1908 så er det ingen grunn til at vi skal rote med elbiler i dag.

Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
spaggio
08.06.2019 kl 18:19 8263

Kan du tilbakevise noe av det TS påpeker med unntak av grønt skifte, hydrogen er fremtiden og at det kun er ett selskap en tidlig fase etablert for kun 94 år siden !
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Breikjeften
08.06.2019 kl 18:32 8184

"Nok en mørkemann" som ble stående på "perrongen"!!!
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Jono
08.06.2019 kl 18:32 8171

takk for dine "tanker" om NEL, men har problemer med å forstå -- hvorfor så mange er negative til hydrogen?

hva er det som plager noen her på forumet har, solgt seg ut for tidlig, føler seg dummer ? -- problemer med å kjøpe seg inn, og om så er, ikke her de store kjøpere eller selgere av NEL følger med PÅ heller!

ingen som har påstått at de er i mål heller, og hvorfor NEL går og kommer til å gå med underskudd i lang framtid, sikkert fram til 2025, og så hva da?

fått med meg at noen har tatt i bruk "molbo", men om noen er en Molbo -- så må være denne eller flere personer, og som jeg håper har tapt stort, ikke minst har "spist" sin egen hatt!

NEL bruker mange millioner på forskning og videreutvikling av produkter, bygger nye fabrikker med større kapasitet til ikke minst; å produsere til lavere kost!

inngår stadig nye og spennende samarbeidsavtaler med store selskaper, ikke bare i Norge, men over hele verden med de beste og selskaper som Shell og mange andre!

om en ting er sikkert, så er sytingen i FA lørdag -- bare å ta hatten av for -- at de fikk spalteplass for sin egen kynisme, minner meg om barn som noen har tatt slikkepinnen fra, ikke er "long" som meg, ikke bryr seg om noen andre enn seg selv, og om noen fortjener å "bli lurt", men som sagt, ikke har lest enda, ikke det så har jeg brukt bil i dag, noe jeg ikke gjør på en lørdag, men mange år siden jeg selv hadde besøkt "innlandet", mange år siden sist -- og alle skiltene viste så klart at dette var finansiert med bompenger fra byer.

kjørte sikkert gjennom 5-6 kommuner uten bompenger, men som sagt mange år siden sist jeg tok turen sist, flotte landskap og hvilke flotte veier de har fått, men slipper "å bompenge" for seg, om ikke noen trenger å handle nærmer kysten!

ikke minst så mye bedre enn hva vi har i min egen kommune, og om vi kan kalle for "veier" -- etter min biltur i dag!

nei jeg kommer nok ikke til å stemme på noe nytt, men forholde meg til hva jeg pleier å stemme. når det er sagt, om jeg kjørte bil hver dag selv, eller hadde en familie med barn, sikkert stemt Norges nye parti, eller kjøpt en Tesla, men som ikke alle har forstått -- ikke bare å kjøpe en ny bil, de fleste må kjøpe brukt!

avsporing, men går om det samme, staten støtter EL biler "mye mer" enn Løkke sin bil f.eks. -- og det er ikke rettferdig, for jeg tror at NEL med sine hydrogen løsninger, kan være med på "å redde verden"! ....

at verden kan bli bedre, men med så mye svada, noen bør gå i seg selv også, ikke bare meg!

selv om kursen går ned eller opp på tirsdag, og spør noen meg -- så bare til pass for dem, og håper det var disse aksjene som ble tvangssolgt, og som derav også var med på drive kursen på NEL unødvendig langt ned i forrige uke, OG det bare på grunn av grådighet, og har seg selv å skylde på!

derfor har jeg konkludert med at alle i denne "tråden" har latt seg lure av sin egen grådighet! :-)

en ting er sikkert, at hva som diskuteres på forumet her -- er det ikke mange av de store, mange store poster og ikke minst at mange har stor tro, inkludert meg selv, og noe fredagen i går også så godt viste, at kursen nesten gikk 10%!

ja, jeg har fått med meg overskriftet, men ikke lest enda i FA lørdag og skal bli spennende på tirsdag, men som jeg tror, bare "blåser bort" som en sommer bris. når jeg leser om en sint anonym aksjonær, sikkert ville vært selv også, men når denne uttaler at hans planer var å selge seg ut før fristen utløp, viser samme kynisme. nei jeg kan ikke jussen i dette, men for hva jeg vet -- kanskje en riktig beslutning av styre i NEL å ta, men som kanskje Løkke burde sluppet å være en "informasjon direktør" for. feigt av styre og ikke minst formannen selv, som burde tatt støyten for dette.

enkelt forklart, så er det bare styre i NEL som vet alt, og vi andre aldri kommer til å få vite hele historien, samme hva! om jeg var dansken eller amerikaneren som nå ønsket å ta gevinst, ville gjort det samme, og hvem ville ikke gjort det, tatt en solid gevinst -- alt annet ville bare vært så alt for dumt!?

selv ville jeg aldri kjøpt meg en EL bil, kanskje lurt for 2-3 år siden hvor "alle" stod i kø for å kjøpe og at man fikk en god pris, men ikke lengre nå! f.eks. får man ikke mer enn 250 for bilen som kostet 350K for bare 10 måneder siden. bare å sjekke på finn.no -- hundrevis av Tesla biler som eiere ikke blir kvitt!

min konklusjon er derfor -- selv om det er dyrere med hydrogen i dag, var det samme med EL biler for 10 år siden, bare kunne brukes i byer, liten rekkevidde, så bare dømme på kostnader i dag, blir helt feil i mine øyne. selv har jeg 2 biler, begge mer enn 10 år gamle, men mer "moderne" enn en 3-4 år gammel EL bil!

beklager til alle som ikke liker mine tanker, ikke minst å måtte lese så mye og så langt, og som sikkert kunnet fortsatt i 15 minutter mer, men god helg!

ammen!
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
spaggio
08.06.2019 kl 18:43 8130

Svar på spørsmålet istedenfor å ta «mannen»
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Admoff
08.06.2019 kl 18:53 8069

Jeg tror du overvurderer ordet "dritten", for å få tyngde i setningen. Jeg vil anbefale deg å variere ordbruken.
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Breikjeften
08.06.2019 kl 19:08 8015

Pr.d.d har Nel gjort mange "steinrike", TS sin "svartmalingen/katastrofe teorier" får stå for "sin egen regning", så får "vi steinrik" kose oss videre!!
Høres ut som "perrongen" har vært "full", da Nel begynte "å sette fart". Kjøpte mine første Nel aksjer på Nok 1,95 og blir med videre.....
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
oppvigår
08.06.2019 kl 19:34 7929

Hydrogen blir løsningen. Dette burde være innlysende, når vi vet at med tiden våkner politikerne, og innser den tabben det var med elbilene og elbåtene. Det er kommet nok advarsler om at med det tempoet i forbruk av de stoffene vi bruker i batteriene, så tar det slutt om få ti-år.
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Hammers
08.06.2019 kl 20:27 7802

Felles for NEL'ernes svar er at alle enten:
- Tar mannen og ikke ballen.
- Kommer med de gamle gjentagende frasene om framtidens drivstoff, perrongen, osv.
- Ingen svarer på kritiske spørsmål som blir stilt.

Hva er det som er galt i det som skrives i trådstarters SAKLIGE vedlegg.
Hvorfor mener du ut fra det at NEL skal kunne bli en framtidig vinner - og ikke skal gå rett vest?
Nei dere har nok ingen logiske og saklige svar.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2019 kl 20:39 7753

Mitt svar på dette er at hydrogendrevne biler er ikke fremtiden for hydrogen, men derimot for trucks så har jeg tro på hydrogen...
https://m.youtube.com/watch?v=egK_fTcTZv4
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
hillclimber
08.06.2019 kl 20:55 7685

Hvorfor jeg har tro på NEL? Jeg tror på hydrogen som framtidens drivstoff, framtidens ammoniakk/kunstgjødsel og framtidens stål produksjon blant annet.

Bakgrunnen er at jeg tror vi må kutte CO2 utslipp (og det er vedtatt av regjering/storting) og jeg finner ikke et annet alternativ.

Hva er ditt alternativ til fossilt drivstoff, naturgass til kunstgjødsel og kull til stålproduksjon ?

Hvis du har et godt alternativ som ikke slipper ut CO2 så selger jeg NEL aksjene mine (med +100% gevinst)
Hovedkilden til hydrogen vil ikke være fra elektrolyse med det første, men fra gass (blått hydrogen). Etterhvert så vil mere grønt hydrogen blandes inn.
En fordel med det er at prisen på hydrogen vil være lavere enn det som kan oppnås fra elektrolyse i dag.


Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
spaggio
08.06.2019 kl 21:16 7637

Det er irrelevant for saken om ett selskap som omsetter for vekslepenger og har hatt 22 emisjoner på 9 år har gjort noen «steinrike» svar på hvordan ett selskap og hvorfor ett Norsk kopierbart selskap som taper 40 % pr. omsatt krone skal vurderes til over 1 mrd ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
meocon
08.06.2019 kl 21:24 7611

Bare elbiler er et problem for samfunn, for verden.
Det ønskes elbiler skal betale like mye moms som for andre biler. Det er bare utgifter med elbiler for Norge !

Hydrogen skal redde verden for CO2-problem, for behov av energi ! Ikke batteri !
Hvis imorgen det er forbudt med fossile energi, da går strømpris til kr 10 per kwh. Og det er en kamp for strøm !
Husk også, uten strøm går samfunnet i stå ! Det er ikke alternativ strøm å få.

HYDROGEN er løsningen !





Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2019 kl 21:24 7607

Hydrogendrevne trucks skaper nye produkter og nye muligheter...
https://m.youtube.com/watch?v=r-NGHd4kFkQ
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2019 kl 21:29 7594

Disse tullebukkene her inne som er så negative til NEL har ikke penger.
De tjener aldri noe.
De er nok ikke gamle nok heller.
De bruker ungdomskort i banken og sparer til moped.
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Jono
08.06.2019 kl 21:38 7558

sukk, har du noen planer om å bli voksen.... ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
kjetilsen
08.06.2019 kl 21:45 7526

Beklager men etter 92 års virksomhet viser det seg at alt var bare bløff? Equinor innrømmer også nå at oljeeventyret var en bløff og at samfunnet snarest mulig må tilbake til det gode gamle kullet?? Det var forresten også en som mente at internettet var en flopp, regner med dette blir siste melding før det stenger??
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Andypandy1
09.06.2019 kl 00:24 7342

Men forstår du ikke at siden du bruker kull, naturgass eller olje til å generere strømmen som så brukes til å lage hydrogenet så er hydrogen bare et unødvendig mellomledd? Slik at hvis en elbil blir ladet med strøm fra kull, så må dobbelt så mye kull brennes for å lage strøm til elektrolyse av hydrogenet for at en hydrogenbil kan gå like langt?

Og ja, det finnes et gammelt og gjennomtestet alternativ som uproblematisk kan dekke hele verdens energibehov, kun slått av vannkraft på CO2-utslipp. Nemlig kjernekraft.
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
J B God
09.06.2019 kl 00:45 7297

He-he - Kjetilsen
Dagens - ukens - mnd - årets - BESTE - :) For noen år siden sa forresten en smart sjef for et stort IT-selskap (rundt 70/80-tallet?) at 20 megabyte harddisk var mer enn nok for all fremtid... (eller var det minne.. eller var det prosessor : ) - he-he
Vel - vi vet ikke hva som skjer, men jeg er (nesten) all inn og har selvfølgelig trua - og ser at SS, svensken og noen andre forsøker å prate kursen ned....hvorfor...tja - gjett selv...
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
JosefK
09.06.2019 kl 02:20 7209


Same old, same old.

Man må altså tilbake til 2006 for å dra fram Ulf Bossels negative hydrogen betraktning.

Hvor mange ganger må dette tilbakevises før det synker inn? Her fra Toyotas hydrogen-boss:

"Bossel made a fundamental mistake in his analysis, Hirose says about the fellow nuclear physicist. Bossel assumed Hydrogen would be made using existing electricity. “If the starting point is that the electricity is already there, and if you use that existing electricity to make hydrogen with electrolysis, then yes, you would lose 30% of that energy,” Hirose says. “But people forget that when that electricity was made from natural gas, or coal, 60% to 70% of the energy was lost. If hydrogen is produced directly from natural gas or even coal, they will not lose 60 or 70% of the energy. It all depends on where you start.”

The bulk of today’s hydrogen is not made from electrolysis, but by reforming mostly natural gas, or even coal. Strangely, Bossel did not, as he himself admitted, “consider this option, although hydrogen can be chemically synthesized at relatively low cost.” "


Hele intervjuet kan leses her: https://www.thedrive.com/tech/26050/exclusive-toyota-hydrogen-boss-explains-how-fuel-cells-can-achieve-corolla-costs
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
hillclimber
09.06.2019 kl 09:27 6954

Hei, jo forstår det ganske godt. Å bruke fossile energi kilder til å lage hydrogen, såkalt grått hydrogen er fullstendig meningsløst. Hydrogen må fremstilles kjemisk med CO2 gjennvinning (blå hydrogen) eller elektrolyse fra fornybare energikilder (grønn hydrogen). Akkurat nå har vi overskudds strøm her i Norge, vann må slippes forbi turbinene, det er 100% tap - det kunne ha blitt brukt for å lage tilnærmet gratis hydrogen. For ammoniakk og stål industrien kommer du ikke utenom hydrogen uansett, det de mangler er ikke strøm men hydrogen. Du kan gjerne lage hydrogenet med kjerenkraft for min del men du må få aksept for det da.
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Polarbjørn
09.06.2019 kl 09:45 6901

Det er det her som er problemet med de som investerer i Nel. Det er ikke lov til å synes noe annet enn at Nel skal bli ekstremt mye verdt. Det er ekstremt mye verdt i dag, men man kan jo ikke prise et selskap til full pris 5-10 år før de «kanskje» greier å bli lønnsomme? Er det ingen av dere som greier å skjønne at å prise noe så høyt før man vet definitivt at det er fremtiden er spikk spenna gærnt? Dere oppfører dere som at er verdens eneste selskap som jobber med hydrogen, det vil det aldri være og det vil mest sannsynlig bare bli mer konkurranse. Jeg har penger, jeg tjener noe, sparer heller ikke til noen moped, men kritisk må jeg da få lov til å være?
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.06.2019 kl 10:22 6775

Bra svar Polarbjørn.

Du påpeker noe viktig, nemlig at det vil oppstå konkurranse om å produsere elektrolysere og teknologien kan enkelt kopieres av av andre, for eksempel kinesiske selskaper.

Når det gjelder prisingen av NEL fremgår det lenger oppe i tråden at markedsverdien ikke står i forhold til inntjening, hverken nå eller i overskuelig fremtid.

Påstanden om at vi som ytrer oss kritisk til haussingen av NEL og selskapets markedsverdi ikke har penger er bare latterlig. Her på forumet vil det alltid hagle med beskyldninger mot de som er kritiske eller negative til et selskap, særlig slike selskaper som er populære her på HO og som har trukket til seg mer eller mindre kunnskapsløse småinvestorer i tillegg til tradere som ikke bryr seg om markesverdien, men bare utnytter euforien til å gjøre gode penger på daghandling.

De samme småinvestorene er ikke det minste kritisk til haussespamming og direkte løgner og villedende informasjon. Slik har det vært i alle år.

Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Ranudo
09.06.2019 kl 10:36 6718

Jan Herdal, som har skrevet artiklen, har ikke fulgt med udviklingen - bruger et fejlbehæftet regnestykke fra 2006!?

F.eks : Den energi der "tabes" fra EL til hydrogen bliver til varme - og kan selvfølgelig opsamles og genbruges. Den varme der produceres ved opladning af batteri er næsten umulig at genindvinde.
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.06.2019 kl 11:14 6626

Bare den siste mnd. har det rundt i verdenspressen kommet hundrevis av artikler/informasjon om prosjekter/start med Hydrogen. For de av oss som ikke bare leser Fox News o.l., eller sitter fastlåst i gamle tankegods, er jo denne utviklingen udiskutabel. Imidlertid når enkelte hele tiden blander/sauser sammen 3 til dels selvstendige ting: Motstanden mot Hydrogen, aksjekursen til Nel og det rent bedriftsøkonomiske, blir dette helt uforståelig og bare tull.
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Pierre
09.06.2019 kl 11:18 6604

Er det noen som har info om størrelsen på et batteri som sitter i en bev vs størrelsen i en fcev?
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
rockpus
09.06.2019 kl 11:22 6581

" If hydrogen is produced directly from natural gas or even coal, they will not lose 60 or 70% of the energy. It all depends on where you start.”

Da vil man jo fortsatt være avhengig fossile energikilder! Hvordan ser da co2 regnskapet ut?
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
hillclimber
09.06.2019 kl 11:25 6561

Så du mener markedet tar feil. Hvis hydrogen er en bløff er NEL lite verdt, knapt nok kontantbeholdningen, kanskje slakteverdien er 1.50 pr. aksje og synkende for hver dag NEL sløser med penger. Eneste måten de kan holde liv i drømmen er ved hjelp av emisjoner.

Men markedet tror åpenbart på hydrogen og hva er da riktig verdi på NEL ? Jeg har hatt høydeskrekk flere ganger og den euforiske stigning fra 6,- til 9,- hadde jeg lite tro på. Jeg velger å tro at markedet har rett, i såfall så ligger NEL i en megatrend og vi har såvidt begynt på hydrogen revolusjonen. At markedet i dag priser NEL til 7,- og lar den følge sin hoved trend har jeg ikke problemer med i det hele tatt.

Haussing og baissing har jeg lite tilovers for, det forsøpler kun debatten.
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.06.2019 kl 11:41 6583

Thomas Edison vs Nikola Tesla
Olje vs Hydrogen
Thomas Edison tapte , Nicola Tesla vant
Olje Tapte HYDROGEN VINNER
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.06.2019 kl 12:06 6555

Edison utnyttet Tesla med sin satsing på likestrøm!
Tesla jobbet med sin skarpe hjerne , oppfant og utviklet vekselstrøm
Vekselstrøm er idag ledende på elkraft over hele kloden og går aldrig ut på dato og forurnser nada.
Olje nærmer seg peek oil og blir raskt skjaltet ut forde det er for lite olje , den forurenser og mangedobles i pris og vi må ta ibruk ny kraftkilde.
Hydrogen fins i vann over hele verden og blir aldrig borte , derav kan hydrogen tas ibruk ved elektrolyse ( spalting av Hydrogen fra vann ) med fornybar kraftkilde som sol og vind.
Hydrogen blir fremtidens kraftkilde synonymt med vekselstrøm , idiell for kraftkrevende transportmidler av alle slag og fjerner den drepende forurensingen som forbrenning av oljeprodukter påfører livet på jorden.
Det er nå hydrogen kommer for fult , bli med på reisen med en idiell kraftkilde som redder jorden fra å bukke under pga oljens drepende forurensing.
HYDROGEN VINNER , olja taper.
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare