NEL - IEA vil slippe rapport til uka vedr hydrogen-fremtidsvyer.


https://www.ft.com/content/8d0b818c-81f6-11e9-a7f0-77d3101896ec

(The writer is executive director of the International Energy Agency)


The IEA will help governments craft the right policies. At the request of the Japanese presidency of the G20, we have carried out an in-depth study on the state of play of clean hydrogen, recommending immediate practical steps to foster its development. The report will be released next week at the meeting of the G20 energy ministers.

The world should not miss this unprecedented chance to make hydrogen a serious part of our sustainable energy future, rather than leaving it parked in a museum.
--

G20 møtet samler verdens ledere, og IEA vil slippe sin rapport ifm dette.

omans
08.06.2019 kl 21:20 2639

https://www.weforum.org/agenda/2019/05/the-clean-hydrogen-future-has-already-begun/

The International Energy Agency is preparing a major new study to assess the state of play for hydrogen, its economics and potential. Due to be published in mid-June, the report will be a key contribution to Japan’s 2019 Presidency of the G20.
--

We can expect to hear much more about policies to stimulate the creation of a single clean hydrogen market in Europe in the months to come. The clean hydrogen future has already begun.
meocon
08.06.2019 kl 21:56 2585

"How hydrogen can offer a clean energy future"

Har verden et annet alternativ av energy ?
IEA har HELT SIKKERT ikke noe annet valg enn å basere på den eneste løsningen som fins !

HYDROGEN
Redigert 08.06.2019 kl 23:32 Du må logge inn for å svare
johs007
08.06.2019 kl 22:17 2504

Takk for news! Se også siste post fra Nikola Motor Company på instagram :)
08.06.2019 kl 23:07 2352

Takker deg for linken. At Hydrogen kommer er det ingen tvil om. Men fortsatt sitter mange, både folk og land fast i mye gammel tenkning. (det er jo bare å se her på Hegnar-forum :-) ) Også partier som stritter forholdvis mye mot forandringer i energisektoren, har tapt betydelig i det siste.
Furuen
08.06.2019 kl 23:22 2298

Takk for fin nyhet!

Takker??og nu sitter jeg med en god følelse på at det tikker inn en god børsmelding fra Nel?tror faktisk ei Kina melding på elektrolyserer kan hoppe ut av hatten snart,, ellers vet vi jo hvor mange kurstriggere som ligger i lufta. God pinse

Nel toget er blitt sjøl gående. De som ennå tviler vil bli dradd med i dragsuget.
GODE INLEGG PÅ DENNE TRÅDEN.
omans
09.06.2019 kl 11:34 1746

Mer lesning for interesserte:

Global Hydrogen Electrolyzer Market 2019 – Nel Hydrogen, McPhy, Hydrogenics

http://worldwidereport24.com/18066/global-hydrogen-electrolyzer-market-2019-nel-hydrogen-mcphy-hydrogenics/
Tigeren
09.06.2019 kl 11:39 1729

Ja kommer det en fet elektrolysører Kina kontrakt, så kan Nel smelle opp over kr 10 på en børsmelding. Bra innlegg om den raske globale H2 utviklingen. Nel vinner vel mye stort med sin ledende teknologi?
Redigert 09.06.2019 kl 11:41 Du må logge inn for å svare

Man ser ju på nikolas sista Twitter med film att de går mer och mer över till batteri. De visar stort sett bara batteriladdare på stasjonen nå. Ikke bra for nel.
omans
10.06.2019 kl 06:17 1484

https://www.electrichybridvehicletechnology.com/news/fuel-cell-technology/olympic-committee-takes-delivery-of-hydrogen-vehicles-from-toyota.html

Ifm Olympiske leker i 2020 vil hydrogen satsingen komme frem i lyset mer.

Much of the Games’ energy will be provided by hydrogen, a fuel source that Japan has been especially keen to develop. The Tokyo government plans to spend ¥40 billion ($330 million) to integrate hydrogen energy into the economy with the goal of making Japan a “Hydrogen Society.” The Olympic Village will be hydrogen powered, with at least a hundred fuel cell–powered buses, press lounges, and athlete dorms, and hydrogen cell–powered cars will prowl the streets.

https://globetrender.com/2019/06/06/peak-japan-2020-olympics/

Så OL i 2020 blir i så måte nytt utstillingsvindu for hydrogen inntoget.


Redigert 10.06.2019 kl 06:18 Du må logge inn for å svare

Vi får se hva fremtiden bringer, men hvilken lang transport sjåfør vil bruke 10 tonn av nyttelasten på batterier? Dyre er de og - oppimot 2 milllioner SEK, det ville gitt mye hydrogen det, og hvordan skal du fylle de? Det er ikke dratt fram 450kW ladere på hver avkrok. Tenk deg en tunnelbrann med slike batterier, lithium batterier som brenner gir mye mere energi enn kapasiteten på batteriene.
Keirax
10.06.2019 kl 09:27 1207

Helt enig hillclimber. Nikola la ut tall for å beskrive dette i et intervju for noen uker tilbake. Skal se om jeg finner igjen linken jeg la ut. Hovedpoenget var i hvertfall at en hydrogen truck som kjører mellom Los Angeles og Las Vegas (Ca. 4-4,5 timer relativt flatt terreng) vil tjene i snitt 2 500 USD mer ved å kunne ha mer nyttelast enn en tilsvarende batteri-truck ( Tesla truck var brukt som eksempel i regnestykket). Forskjellen på inntjeningen lå i den høye egenvekten batteri-truckene må bære som i hovedsak skyldes selve batteripakken.
Redigert 10.06.2019 kl 09:30 Du må logge inn for å svare