RØDT, SV, MDG: 31% - AP: 19%

Slettet bruker
OSLO 08.06.2019 kl 20:46 522

I VGs siste måling for Oslo får de radikale venstrepartiene over 30% mens AP går mest tilbake av alle og havner nede på 19%.
Det blodrøde flertallet i hovedstaden varsler en enda kraftigere venstredreining for Oslos innbyggere.
Slettet bruker
08.06.2019 kl 20:49 520

- Økt eiendomsskatt
- Økte avgifter
- Flere bomstasjoner
- Flere restriksjoner
- Bom stopp for private tilbud
- Nedleggelse av private barnehager og sykehjem
- Masse symbolpolitikk
Spill
08.06.2019 kl 21:01 509

Hvor mange oslofolk resignerer og flytter ut av Oslo nå når det blir fire nye år med de røde og attpåtil et svekket Ap og småpartier
som er så styrket?
Hvem vil bo i en bomringefestning som Oslo hvor hverdagen blir dyr og komplisert fir de som må bruke bilen?

Jeg flyttet fra Oslo hvor jeg vokste opp,utdannet meg og bodde i noen år inntil jeg forsto hvor mye bedre livskvalitet jeg kunne nyte ikke
langtfra Oslo.Både venner og familie i Oslo flytter nå etter meg.......
Slettet bruker
08.06.2019 kl 21:05 506

Jeg svarer vanligvis RØDT MdG eller SV når de ringer, for sikkerhets skyld for hvis du svarer frp så ringer de ALDRI og spør igjen. Nå er jeg registrert som gjennommarinert rød og da ringer de hele tiden..

Nå ringer de seff IGJEN. 600 + 1
Barometeret er basert på 601 telefonintervjuer
Og så "justeres" det ettersom "bølge" som passer til agenda
Redigert 08.06.2019 kl 21:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2019 kl 21:34 487

MDG er nå 3. største partiet i Oslo med suveren margin. Menneskene i Oslo er lei bilene. Byen er blitt mye bedre å leve i for oss med fotformsko. Radikaliseringen av byen får vi ta på demografien. Mange nye mennesker i Oslo på kort tid (siste 10-20år).

Selv tror jeg det er mer "flower power" som nå er mer inn blant de øvrige. Den perioden menneskene var lykkelige, hadde langt hår, slengbukser og kjørte VW buss og gikk på UiO der radikalisering var obligatorisk. Psykedeliske farger gjorde folks liv fargerike og hvor har fargene vært de siste årene. Svart og grått går folk i.
Slettet bruker
08.06.2019 kl 21:58 482

Hvem skal betale skattene til Raymond og Co når folk slutter å kjøre bil og familiene flykter byen ? Nyinnflyttede med max boliglån ?
Ender med eiendomsskatt og arveavgift for alle, og marijuana salg på hvert hjørne.
Tror jaggu jeg stikker til en bunker selv.
Redigert 08.06.2019 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2019 kl 22:24 470

Menneskene slutter ikke å kjøre bil med dagens reguleringer. Målinger i den gamle og den nye bomringen gir nesten ikke noen endring. Menneskene flykter ikke fra Oslo. Den byen vokser mye. Nå er det så mange muligheter i den byen. Utdanning, gode jobber eller bare eie en leilighet der gjør det til et rikt menneske på flere måter. Her treffer du også mange mennesker og finner du ikke det ene du kanskje søker står det ikke på mengden.

Bor mennesket i sentrum av Oslo trenger det ikke engang bil og bor det i egen leilighet klarer det seg meget godt. Det har det gjort lenge for hva er alternativet? Flytte til en liten knøtteby i nærheten eller gokk ? Det var visst en slik grønn bølge på 1970-tallet med småbruk og katt og kaniner der alle flyttet tilbake til byen når idealismen og pengene tok slutt.. Nå med MDG-endringene kan man delta i den grønne bølgen inne i byen.
Slettet bruker
08.06.2019 kl 22:45 452

Burde de som i dag kaster bort stemmen sin på de borgerlige partiene i hovedstaden vurdere å stemme taktisk på ap for at dette ikke skal bære for galt av sted?
Slettet bruker
08.06.2019 kl 22:49 449

Den eneste reelle faren jeg ser er at Lan Marie starter med massiv sykkelveiutbygging. Planene her er utrolige 13-14 milliarder. Hun har så fint smil, men vi må ikke glemme at hun er sykkelpolitikkens pol-pot.

Uansett er over 1/2 velgerne fornøyde med dagens regime.
Slettet bruker
08.06.2019 kl 23:13 438

Kommunistregime. Det er en skam at idioter skal styre hovedstaden. Svenskene kan i vertfall en ting som ikke nazikommuniststyret i Oslo kan.

https://visitsweden.no/bomstasjoner-bompenger-og-broavgifter/

Får håpe at AP i Oslo forlater disse tullingene og heller samarbeider med Høyre. Slike gærninger kan ikke få styre.
Redigert 08.06.2019 kl 23:27 Du må logge inn for å svare