Suu Kyi møter Orban; enige om èn ting, Muslimer !

Betonghue
09.06.2019 kl 10:12 1794

VG; To statsledere som enes om èn ting; muslimsk innvandring er Svartedauen i annen potens ! Tltredes !!
Daniel_K
13.06.2019 kl 13:26 583

Å gi direkte ordre eller la slike handlinger foregå uten å gripe inn (når du har mulighet/myndighet/ansvar) er det samme.
Daniel_K
13.06.2019 kl 13:24 584

Nettopp, der har du igjen gitt indirekte støtte.

Det er to saker? Ja, den ene blir regelrett massakerte og drevet vekk fra sine hjem. Man jada, vi må stille dem til veggs selvfølgelig
Fjordgubben
13.06.2019 kl 11:37 594

Jaha, og som jeg hele tiden gjentar «hva gjorde den andre parten før det kom så langt»??

Og betegnelsen etnisk rensing er jeg usikker på, det var krig, tipper det amerikanerne foretok seg f.eks i Vietnam nok kan betegnes som etnisk rensing dersom man legger like kriterier til grunn.

Men klart; så lenge USA er et vestlig land så er man mer forsiktig med å slenge ut karakteristikker som dette.

Spørsmålet er om SuuKie beordret etnisk rensing, noe som er en mildt sagt tvilsom påstand.

En ting er hva som skjer, en annen ting er ordenene som blir gitt fra øverste hold.

Amerikanske soldater i Vietnam gjorde grusomme forbrytelser, men det betyr jo ikke at dette ble beordret fra the oval office.
Slettet bruker
13.06.2019 kl 11:16 597

Det var jo bare den ene siden som utførte etnisk rensing.
Fjordgubben
13.06.2019 kl 11:13 599

Har absolutt ikke sett at noen støtter etnisk rensing? Bare at det faktisk er minst to sider i en konflikt.

Når media og vestlige politikere bare formidler den ene siden stinker det.
Daniel_K
13.06.2019 kl 09:13 607

At analfabeter, uvitende, hjernevaskede folk i et lukket land som Burma støtter etnisk resning er en ting. Men at folk i verdens riktest land med all frihet, gratis utdannelse, aviser, tv-kanaler, internett direkte eller indirekte støtter slike ugjerninger er for meg ganske uforståelig.

Millioner av jøder ble massakert i Europa for bare 70 år siden. I 2019 har vi folk i fredelige, rike Norge som støtter tilsvarende handlinger. Man mister håp for menneskeheten.

Slettet bruker
13.06.2019 kl 07:47 625

Hvilket land er det du hinter om som har 30-50%? Jeg er helt enig i at dette kan føre til konflikter men det er som sagt 2 sider i en konflikt. Om resterende befolkning i landet har holdninger mot muslimer som feks du og Polemiker, som skjærer alle over en kam, skal det mye til for at det ikke skal bli konflikt. India er kanskje et land det kan bli større konflikter i fremtiden pga holdningene til nåværende statsminister.

Dette gjelder begge sider. Det har stor betydning hvem som styrer landet og hvilke holdninger de har. Terrorist redet Saudi har feks nulltoleranse for andre religioner mens feks Oman og Jordan ikke har problemer med kristne minoriteter. Det samme gjelder forsåvidt de sekulære diktatorene Saddam, Gadaffi og Assad, men de har/hadde andre problemer knyttet til seg.
Redigert 13.06.2019 kl 07:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 07:42 618

Jeg er fullt klar over dette lovverket i Singapore likefullt er landet blant de tryggeste i verden.

Forøvrig har Israel 16 % muslimer. Det Fjordgubben sier lenger oppe om at jøder og muslimer er herandres verste fiender er en myte. Det handler mer om en landkonflikt og hat pga det. I både Europa og USA er jøder og muslime relativt tolerante overfor hverandre selv om Palestina konflikten fremmer mye gnissninger. Jeg vil feks tro at de langt fleste antisemmitiske angrep i den vestlige verden blir begått av neonazis selv om de liksom ikke eksisterer lenger og den muslimske befolkningen er relativt stor.


German Jews warned not to wear kippas after rise in anti-Semitism

https://www.bbc.com/news/world-europe-48411735
Redigert 13.06.2019 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 00:07 636

Muslimer kan ikke leve i fred med hverandre engang. De dreper hverandre, voldtar hverandre og sprenger hverandre til himmels, hvorfor i helvete skal vi ha slike i vårt land?
Fjordgubben
12.06.2019 kl 22:46 643

Nettopp, de vet at dersom muslimene når 30% av befolkningen vil alt gå til helvete.
polemiker
12.06.2019 kl 22:20 647

Jabba
Singapore har ca 15 tror jeg

Singapore er fullstendig klar over hvilket potensielt problem de har, så derfor har de iverksatt en rekke grep for å tøyle muslimene i landet. De har sett hva islamiseringen har gjort i deres naboland, så det vil de ikke tillate. De har bl.a. innført en egen lov for "administrasjon og styring" av den muslimske befolkningen.

Sjekk også hvilken holdning de har til muslimsk innvandring, giftemål med utenlandske muslimer, konvertitter osv. De har sagt opp eller nektet å ratifisere internasjonale avtaler og konvensjoner som hindrer dem i å kontrollere muslimene i landet. Det gjelder forøvrig ikke bare dem, Jehovas vitner er f.eks. forbudt i landet.
Fjordgubben
12.06.2019 kl 21:08 658

Du vet godt at muslimer absolutt ikke kan leve fredelig sammen med mennesker fra andre kulturer, og at grunnen er at de hele tiden forsøker å okkupere andre land for å spre islam over hele verden.

De har holdt på med faenskapen sin in 1300 år, volden og problemene tar aldri slutt.
Slettet bruker
12.06.2019 kl 20:27 665

Hvorfor maser du om disse landene? Hva er det jeg har sagt som har satt i gang dette maset? Jeg skjønner ærlig talt ikke hvilket land du tenker på for jeg kommer ikke på et eneste land med 30-50% muslimer. Singapore har ca 15 tror jeg.

Forøvrig godt gjort at du i samme innlegg som diu sier at du ikke skjærer alle over en kam så sier du dette:
"De vet at de er teknisk underlegne men nekter å «tape», så de tviholder på religionen som et våpen mot å la vestlig sivilisasjon ta over og dominere over deres kultur."




Fjordgubben
12.06.2019 kl 19:50 676

Så lenge du ikke kan hoste opp et land der muslimer lever i fred med andre religioner og har 30-50% av befolkningen slår det beinet under dine argumenter og videre diskusjon er poengløst.

Skjærer IKKE alle under en kam.

Du insinuerer at muslimene vil endre seg og bli mer moderate, det trodde vi alle inntil for 15-20 år siden da vi så at det motsatte hadde skjedd.

Muslimene føler et mindreverdighetskompleks overfor vestlig kultur, og henger fast ved religion som noe som er deres eget.

De vet at de er teknisk underlegne men nekter å «tape», så de tviholder på religionen som et våpen mot å la vestlig sivilisasjon ta over og dominere over deres kultur.
Slettet bruker
12.06.2019 kl 19:49 676

Forfriskende å se det ikke bare er rata trump fr deg jabba. Du er god på islam også?
Litt faste og mye mer bønn enn vanlig blant oss. Det var ikke rare forskjellen.
Følg med neste episode av
#jabba bortforklarer islam
Slettet bruker
12.06.2019 kl 19:36 679

"Stor forskjell på hvordan kristne og muslimer tolker bibel contra koranen, og det vet du jævla godt."

Nå skjærer du alle under en kam igjen. Det er umulig å diskutere saklig med deg når du holder på slik.
Tror du ikke IS og Hadja Tadjik tolker Koranen forskjellig eller, du og Paven.

Generelt tror jeg den største forskjellen er at muslimer holder fast i mange ritualer som stort sett har dødd ut i vår kultur. Muslimene har sin Ramadan men i den kristne kulturen er det ingen som bryr seg om faste lenger. Muslimene holder også fast med mye mer bønn, noe som ikke er spesielt vanlig blant oss lenger. Går man et par generasjoner tilbake var det imidlertid vanlig med aftenbønn og bønn for maten også for oss.

Slettet bruker
12.06.2019 kl 19:23 681

Hva betyr noen tusen drepte og voldtatte? Muslimer dreper og voldtar i langt større omfang uten at du løfter på et øyelokk. Vi har hatt krig på jorden siden vi kom her, det som er unaturlig er fred. Det ligger innebygget i menneske å beskytte sitt område slik andre pattedyr gjør, selvsagt gjelder ikke det deg, du vil alles beste bare de er muslimer. Du leser deg opp på alt som går imot Islam, les deg opp på det motsatte som eksempel muslimenes samarbeid med Hitler og ønske om utryddelse av jøder. (noe de faktisk fremdeles mener)
Redigert 12.06.2019 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
12.06.2019 kl 19:06 885

Ja du har et poeng, men når jeg mener ideologien så mener jeg selvsagt ideologien slik den blir tolket. Det du begynner med der blir en «høna eller egget diskusjon» man aldri blir ferdig med.

Kristne baserer sin kultur på kristendommen, men er ikke fanatiske slik mange muslimer er.



Og du kan fremdeles ikke hoste opp et land? Hvorfor kan du ikke det?

Hvorfor tror du at det er slik jabba, at muslimer ikke kan leve i fred med andre, er det alle vi andre det er noe galt med?

Stor forskjell på hvordan kristne og muslimer tolker bibel contra koranen, og det vet du jævla godt.

Europas kristne fokuserer i første rekke på det nye testamentet, som er helt ulikt de ganske bisarre tekstene i det gamle testamentet, som forøvrig jødene er så opptatt av.

Så ikke noe rart at jødene er muslimenes verste fiende.
Redigert 12.06.2019 kl 19:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2019 kl 18:54 888

"Problemet med islam er jo ikke mennesket selv, men ideologien."

Javel. Er ikke bibelen og Koranen ganske like? De har samme gud men forskjellige profeter. Så er det noe som er bra og noe som oppfordrer til vold i begge religionene, spesielt om man tolker etter verste mening. Det er altså tolkningen som er problemet. Jeg vil derfor si det stikk motsatte av deg. Det er ikke noe i veien med religionen men de menneskene som tolker det i verste mening. Slik er det i alle religioner men spesielt ille innen Islam. Iallefall nå for tiden.
Fjordgubben
12.06.2019 kl 18:40 892

Så du kan ikke nevne et land som har 30-50% muslimer og som ikke opplever en masse bråk og vold? Tenkte meg det.


Og du tar feil når du sier at jeg ikke tolererer andre religioner, når sa jeg det?

Det jeg ikke tolererer er ideologier som f.eks nazisme, fascisme eller islam, for islam er mer enn en religion, det er en ideologi som gjennomsyrer hele samfunnet.

Personlig driter jeg i hva folk tror eller ikke tror, så lenge de oppfører seg som folk, jeg har hatt muslimer som venner i over 30 år.

Problemet med islam er jo ikke mennesket selv, men ideologien. Nazister kan sikkert også være hyggelige, men ønsker altså ikke nazisme inn i politikken.
Redigert 12.06.2019 kl 18:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2019 kl 18:10 896

Du sier det jeg gir deg av linker er fake news og at det ikke er riktig. Det må jo være en slags fobi om du ikke godtar informasjon som ikke passer i ditt bilde. Og hvorfor klager du på at Saudi Arabia ikke tolererer andre religioner når det er åpenbart at du ikke gjør det selv.
Fjordgubben
12.06.2019 kl 17:48 899

Er ikke fobi å mene dette, kan jo se på hva som har skjedd opp gjennom historien der muslimer har måttet delt et land med en gruppe mennesker som har en annen religion, det går ikke.

Eller kan jabba nevne bare ET land i hele verden der muslimer f.eks har ca 30-50% av befolkningen, og at dette foregår uten bråk?

Nei det kan du ikke, for et slikt land finnes ikke noe sted.

Muslimer vil godta sånn nogenlunde at en annen religion eller ateister er i førersetet dersom de er i ekstremt mindretall, slik som f.eks i Norge, eller de godtar andre religioner når de er i ekstremt flertal slik som f.eks i Morocco, men i mange muslimske land slik som f.eks i Saudi Arabia blir jo ikke andre religioner godtatt, iallfall ikke slik de oppfører seg reelt sett.

Men når de føler seg sterke nok til å ta over vil de alltid forsøke, og det ender ALLTID med vold.

Redigert 12.06.2019 kl 17:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2019 kl 16:41 905

"De øker kraftig i antall og islamiserer etterhvert stadig større deler av samfunnet. "

Hvor kraftig de øker i antall avhenger av levekår og barnedødlighet, som med andre etnisiteter. Flere muslimske land ligger på nivå med Norge i antall barn. At akkurat Rohingaene, som ikke har noen rettigheter og har blitt behandlet som slaver, har høye fødselstall er helt etter naturlovene.

https://data.worldbank.org/indicator/sp.dyn.tfrt.in

Slettet bruker
12.06.2019 kl 16:31 907

Jeg har desverre ikke islamofobian times tilgjengelig for deg. Annen statistikk vil nok ikke du godta.
Forøvrig sier jo også Polemiker at det var etnisk rensing, noe du kaller for fake news. Jeg gjentar også at det er andre muslimske minoriteter i Burma som lever i fred med andre og som ikke er gjenstand for forfølgelse så Polemiker bommer også.
Fjordgubben
12.06.2019 kl 16:05 913

Den statistikken er ikke objektiv, og er derfor ikke noe man bør ta seriøst.

Det et slik polemiker sier, og en gjentagelse av det som skjedde på Balkan.

Muslimene lager konstant kvalme og vanskligheter, komplett umulig å drive et samfunn det en vesentlig del av befolkningen er muslimer, det vil alltid ende i en blodig konfrontasjon, for muslimene har som mål å ta over, og gir seg ikke før de har utradert motparten, eller de blir kastet ut eller utradert selv.
Redigert 12.06.2019 kl 16:09 Du må logge inn for å svare
polemiker
12.06.2019 kl 15:58 915

Denne tragiske etniske renskningen som har skjedd i Myanmar er nok noe Kjell Magne og andre globalister burde merke seg. Det er nettopp dette noen av oss som evner å se litt frem i tid prøver å unngå! Muslimene i Myanmar har oppført seg muslimer flest i mange tiår.

De øker kraftig i antall og islamiserer etterhvert stadig større deler av samfunnet. De terroriserer, voldtar, dreper og korrumperer. Til slutt får det opprinnelige folket nok og det bryter ut borgerkrig og med påfølgende etnisk renskning. Samme greiene har skjedd gjentatte ganger siden Muhammed startet denne aggressive krigsreligionen/idelogien.

Jo lengere tid det går og dessto flere de blir dess blodigere blir oppgjøret og frigjøringen fra det islamske åket. De som tror på "alla menneskers lika vãrde" og alt det sosialfascisiste røret som tror at denne gangen skal det gå bra. De tror at bare man gir muslimer nok penger, sosiale goder og store nok leiligheter vil de "bli som oss", å lovprise deres nye fedreland og demokrati.

De vil med 100% sikkerhet bli alvorlig skuffet! De tror at om de bare blir opplært og indoktrinert med sosialisme vil de gi avkall på sin religion og kultur. Norske og Svenske myndigheter er sågar så naive eller stupide at de lovpriser og betaler milliarder av kroner for at muslimer skal vedlikeholde denne "kulturen" og segregere seg fra samfunnet. Særskillt språkopplæring i sitt morsmål eller arabisk som sidemål gis til unger som knapt nok kan snakke norsk når de begynner på skolen selv om de er født her.

Et kjapt søk på Brønnøysundregisteret burde få det til å gå kalt nedover ryggen på de fleste. Der er det nå registrert omlag 400 moskeer og muslimske "kultursentere" i Norge, - og økende. Vil anta at omtrent samtlige er registrert der for å få skattefritak og kvalifisere til offentlig støtte.


Daniel_K
12.06.2019 kl 14:46 925

Hun er leder i landet. Landet og dets millitæret er involvert i etnisk rensing, i følge en nøytral organ FN! Hun har latt mobben gå løs på barn, voldtekt av kvinner etc.
Og du mener jeg svarter henne! Det er ikke håp for slike som deg!
Slettet bruker
12.06.2019 kl 13:56 937

Se filmen jeg linket til eller les WP artikkelen, inkludert kommentarer. Som jeg også sa så handler ikke dette bare om religion men for deg, og spesielt Franzgreger, gjør det tydligvis det. Nå var det Rohingaene som endte opp drept, voldtatt og etnisk renset fra sine landsbyer, så da er det naturlig at de som står bak dette får kritikken.

"Ser jo hvordan muslimene oppfører seg i krig, skjærer strupen over folk, voldtar barn, tortur, brenner folk ihjel, ingen skitne knep er for ekstreme."
Du ser vist helt bort fra at det var Buddahaene som stod for slik oppførsel i denne konflikten eller mener du at de har rett til å gjøre det fordi andre muslimer har gjort dette før dem?

Forøvrig ble 9% av Rhohingaene i denne konflikten brent levende (15% av de drepte barna), 70% ble skutt, 5% slått ihjel og resten stukket ihjel.
Kanskje de lærte noe av japsene, det kanskje mest brutale folkeferd de siste 100 år.

Nanjing massakren
https://en.wikipedia.org/wiki/Nanjing_Massacre

"The International Military Tribunal for the Far East estimated that 20,000 women, including some children and the elderly, were raped during the occupation.[53] A large number of rapes were done systematically by the Japanese soldiers as they went from door to door, searching for girls, with many women being captured and gang raped.[54] The women were often killed immediately after being raped, often through explicit mutilation[55] or by penetrating vaginas with bayonets, long sticks of bamboo, or other objects. Young children were not exempt from these atrocities and were cut open to allow Japanese soldiers to rape them.[56]"

Redigert 12.06.2019 kl 14:11 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
12.06.2019 kl 13:50 942

Og hva gjorde muslimene før de ble «kjeppjaget», var de helt uskyldige, de gjorde «ingenting»?

Slik muslimer oppfører seg er det ikke rart at deres fiender «mister hodet» (bokstavelig talt?!) og tar i bruk brutale metoder.

Ser jo hvordan muslimene oppfører seg i krig, skjærer strupen over folk, voldtar barn, tortur, brenner folk ihjel, ingen skitne knep er for ekstreme.

Tipper regjeringsstyrkene har noen historier de gjerne skulle hatt vestlig media til å formidle, men det er null interesse.

Kun partisk informasjon om konflikten der kun den ene parten blir framstilt som den ultimate forbryteren.

Slettet bruker
12.06.2019 kl 13:37 946

Nå var det regjeringstyrkene som kjeppjaget Rohingaene ut av landet, noe som resulterte i tusenvis av døde (Blant annet minst 1000 barn) og voldtatte, så dette var ikke en konflikt blant likestilte. Det blir nesten som å si at Hutu og Tutsier var likestilte i Rwanda.
Fjordgubben
12.06.2019 kl 13:32 953

Dette er et glitrende eksempel på hvor biased vestlig media er.

Her har man en konflikt der to parter har en voldelig konflikt, at noen av disse partene har en moralsk rett til å utnevne seg seg til den etiske og moralske seierherre er nok tvilsomt, da begge parter garantert ikke er noe bedre enn den andre, selv om jeg vil tippe muslimene som vanlig trekker det korteste strået mht anstendig oppførsel.

Men så ser vi at det er KUN Suu Kyi og regjeringsstyrkene som får kritikk, mens muslimene får stempelet som offer.

At ikke folk ser problemet med dette er ganske utrolig, men ikke uventet, da media og politikere er sterkt farget av en politisk agenda.
Slettet bruker
12.06.2019 kl 13:16 957

Et absurd spørsmål og insinuasjon som viser at du går ekstremt langt i å sverte San Suunkyi på uredelig vis. På refleks og inntrent så det sitter på automat for den islamske versjon.
Er slike innspill okei etter taqgya så er det det, men på HO er det våkne lesere som ser rett gjennom slikt juks.
Slettet bruker
12.06.2019 kl 13:14 960

Det er vel ikke fullt så enkelt.

7 minutter lang video fra GeographyNow som prøver å forklare situasjonen i landet. Virker ganske balansert. Det finnes blant annet andre muslimske minoriteter i Burma som ikke er i bråk med myndighetene så det har ikke kun med religion å gjøre.

https://www.youtube.com/watch?v=5bDgDiBO4Co
Daniel_K
12.06.2019 kl 12:27 973

Så San Suunkyi hevner seg på roinngya fordi de allierte seg med briter under 2. verdenskrig?

Mister håp for menneskeheten. Når en nobelprisvinner deltar i etnisk rensing!
Slettet bruker
12.06.2019 kl 09:32 984

Jeg bør gi opp denne ja. Når Franzgreger stikker innom også med sine etniske rensings/separasjons planer så er det alvor.

Roten i konflikten og hvorfor Rohingaene har blitt forfulgt går tilbake til 2 verdens krig, da Rohingaene slåss med britene mot Japanerne i denne provinsen.

A large number of Rohingya Muslims, who were mostly uneducated indentured laborers in the rice plantations of present-day Rakhine, were recruited to fight on the side of the British-led “Fourteenth Army” against the Japanese forces. The Burmese National Army led by Aung San (the father of the present-day Myanmar leader, Aung San Suu Kyi) fought on the side of the Japanese, who promised them independence from British rule.

Communal violence broke out between pro-British Rohingya Muslims and pro-Japanese Rakhine Buddhists during the war. In 1943, when Rohingya refugees returned to their villages with British troops, the violence continued between the Rohingya Muslims and the Rakhine Buddhists. This time it was about retribution for what happened during the war. In fact, it got so bloody that the British military administrators decided to mark the town of Akyab as a “protected area” to stop the return of the Rohingya to their villages to prevent Muslim-Buddhist communal bloodshed.

British sympathy lay with the Rohingya, who were described in British documents as “much more hard-working and prolific than the Arakanese,” adding that some were “great seamen” who “manned about 20% of the British merchant navy during the war.”

After the war ended in August 1945 with the Japanese surrender, Muslim-Buddhist tensions persisted.

https://www.washingtonpost.com/outlook/2019/03/10/how-wwii-shaped-crisis-myanmar/?utm_term=.a15a9699e4b8

Etter mange år med reduserte rettigheter mistet Rohingaene i 1982 sitt statsborgerskap. I 2016 var hver 7 statsløse person på jorda fra denne gruppen.
Redigert 12.06.2019 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
Daniel_K
12.06.2019 kl 09:07 991

Bortkasta å diskutere med nazier på forumet her. Når folk forsvarer folkemord, da er det nytteløst å ha videre dialog med dem.
Slettet bruker
12.06.2019 kl 01:55 1001

Kutt ut tullet. Muslimene tapte kampen denne gangen, men de prøver seg nok igjen. Aldri fremstil muslimer som stakkarslige, vil du det start med de stakkars kristne i muslimske land som drepes. Myanmar skal prise seg lykkelig over at så mange muslimer trakk seg tilbake til Bangla. La oss lage et land i verden hvor muslimer og Islam bor, lag kjempehøye gjerder rundt hele landet slik at ikke engang en rakett slipper ut, lag så sluser som slipper ut de nydelige muslimske jentene som vil flykte fra faenskapen og være frie kvinner på jorden istedet for slaver.
Fjordgubben
11.06.2019 kl 22:02 1016

Folk flykter gjerne i en krig, tyskerne flyktet også under 2.verdenskrig, betyr det at de var uskyldige i det som var årsaken til flukten??

At vesten kun legger skylden på den ene parten stinker som sagt noe helt jævlig.

Så ifølge deg er altså muslimene «helt uskyldige», i en konflikt som har vart i moderne tid helt siden 1948, og før det sannsynligvis i mange hundre år.

Interessant.
Slettet bruker
11.06.2019 kl 19:24 1033

Når de måtte flykte fra hus og hjem over til Bangladesh, hvor det nå sitter 1 million i flyktningleir må det vel være tilatt å ta på seg offerrolle? Eller mener du de tok reisen kun for å spille rollen?