BOMPENGER og DOBBELTMORAL


FORURENSING og DOBBELTMORAL i ”Miljøhovedstaden Oslo”:

Samtidig som politikerne i Oslo gjør det ekstremt dyrt og vanskelig for folk å kjøre bil i Oslo, så tilrettelegger de for svært stor cruisetrafikk inn til sentrum av byen. Er dette en indikasjon på at politikerne generelt – og det rød-grønne byrådet spesielt, snakker med to tunger, eller vet de ikke bedre?

Hva med å forby sterkt forurensende cruiseskip å anløpe Oslo og andre norske byer, samt fjorder og lokalsamfunn? … Da ville politikerne virkelig gjort en god gjerning for både miljøet og folks helse.


https://www.nrk.no/urix/_-cruiseskip-forureinar-ti-gonger-meir-enn-260-millionar-bilar-1.14581655?fbclid=IwAR1WXfD5yisGlPRdQOYTedsx_XD7ALlmgnFkuls2YZAHtYWIeHZO5EJixzo
Redigert 09.06.2019 kl 11:11 Du må logge inn for å svare

Bergen er Norges største cruisehamn med over 300 anløp i året. De er nå i ferd med å ferdigstille en landstrømsanleegg som skal kunne forsyne 3 cruiseskip på samme tid (ferdigstilles i 2020). I Oslo sitter MDG og resten av det rød-grønne byrådet å "tvinner tommeltotter", mens de prøver å få folk til å tro at de redder miljøet ved å gjøre det vanskelig for folk å kjøre inn til sentrum av byen, hvor cruisebåtene ligger og spyr ut tonnevis med gift. ... Pussig at folk ikke gjennomskuer dobbeltmoralismen til disse bløffmakerne.
danm
09.06.2019 kl 11:26 775

Det er ikke kun i Norge politikkerne har set sig gale på biler. Hele miljødebatten omkring biler er forfejlet. Politikkerne har blikket rettet den forkerte vej. I Hamburg har man forbudt gamle dieselbiler i visse områder, men når et containerskib starter op i havnen forurener det mere end alle dieselbiler i byen gør over flere måneder. Jeg forstår godt, at man i Norge er træt af politikkerne, der fremstår som en flok blinde miljøtosser.

Alle skjønner at mdg hater biler.
Bilene i Oslo forurenser ikke så mye at det er er problem, og skal man kunne skylde på bilene for å gjøre ytterligere tiltak mot bilene så må man ha målinger som viser dårlig luft.
Store Skip forurenser jo som titusenvis av biler.
Så ved å øke cruisetrafikken kan man påstå at man fremdeles må kjempe mot bilene.

Og som nevnt en rekke ganger: de politiske partiene som har helt konkrete forhold som de kjemper i mot de er helt avhengige av at problemet de kjemper mot vedvarer.
Hvis problemet blir borte har jo partiet ingen misjon.
Mdg er således helt avhengig av dårlig luft i Oslo.

Ja, du har her et veldig godt poeng: .... Alle politiske partier har noe helt konkret de kjemper mot – og for å få oppslutning er de derfor avhengig av at problemet vedvarer. Hvis problemet blir borte, så har jo partiet mistet sin misjon. MDG er således helt avhengig av dårlig luft i Oslo.
Redigert 09.06.2019 kl 14:30 Du må logge inn for å svare

Gjettekonkurranse

Hva er Bompengepartiet avhengige av?
09.06.2019 kl 17:25 627

At FRP fortsetter å kalle seg bilpartiet, og motstander av bompenger. Men gjør det motsatte fordi de eller vil sitte regjering.

Skulle denne målingen bli utfallet av høstens valg (se link), så vil en oppslutning på nesten 14% til MDG sikre pampeveldet til Raymond Johansen i nye 4 år. Dermed kan Johansen fortsette å kjøre rundt i sin nyinnkjøpte Jaguar til et par millioner, samtidig som nye nabolag med lite funksjonelle alleer av lønnetrær blir rasert til fordel for billige sykkelstier. Risikoen er dermed stor for at folk til fots vil bli terrorisert av enda flere hensynsløse syklister i kondomdress, samtidig som lavinntektsgrupper i Groruddalen og Søndre Nordstrand får enda høyre bompenger, når sykkelentusiastene til bilentusiasten Johansen, skal starte finansieringen av nye sykkelprosjekter som ikke tjener bilistene.

http://www.pollofpolls.no/?cmd=Kommentarer&do=vis&kommentarid=2597

MDG jobber for å kaste cruise-skipene ut av Oslo. Tipper det blir en het potet i høstens valgkamp.
Mr Big
11.06.2019 kl 12:59 457

Ola dunk stemmer på MDG og klager etterpå. Typisk Norsk!