BWLPG / AVANCE

Slettet bruker
BWLPG 09.06.2019 kl 13:42 45115


https://www.thehindubusinessline.com/companies/psu-oil-majors-ink-jv-for-kandla-gorakhpur-pipeline-project/article27439060.ece

Once completed, the single pipeline can transport up to 8.25 million tonnes of LPG per year, which amounts to about 25 per cent of India’s LPG demand, the statement added.

https://www.hellenicshippingnews.com/analysis-asian-petrochemical-makers-switch-to-cheaper-lpg-set-to-pressure-naphtha-cracks/

Også flere som bytter fra naphta til LPG pga prisen.
LPG er i ferd med å ta helt av.
Redigert 21.01.2021 kl 08:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2019 kl 10:22 5562

For å være litt edruelig.
Jeg synes ikke at rater på 60 000 dollar dagen er dårlige, selv ikke 40 000 dollar er dårlig. Det bør bli utbytte av det også.
boupa
25.06.2019 kl 10:26 5548

De høye ratene vi har hatt har aldri vært priset inn i aksjen. At vi skal ned på lave 20 igjen bare for et bittelitt fall i rater henger ikke på greip. Men nå er momentet fullstendig borte, så da siger vi vel sakte nedover utover sommeren.
Serboss
25.06.2019 kl 10:27 5552

selv med 40 t. dollar er aksjen meget underpriset !!
larserne
25.06.2019 kl 10:38 5515

Vi får se hva aksjen ender på i dag. Har nyttet sjansen på dagens dipp å øke beholdningen!
Slettet bruker
25.06.2019 kl 10:41 5503

Forsikringspremien på skip gjennom Hormuz har gått fra 50k til 500k for en VLCC. Har nok økt tilsvarende på VLGC. Blir bare mer og mer lønnsomt å kjøpe fra US. Kommer også økt export kapasitet nå i q3 fra Enterprise som er ca 6-8 skip per mnd...
Flere skal ut av drift pga scrubbere. Bare Dorian skal ha ut 5 skip i 3-4uker de 3 nest mnd.
kodenavn
25.06.2019 kl 11:38 5391

Kursene på begge aksjer har blitt herpet de siste dager av aksjonærer som ikke tenker, men hører på Dnb, og algoritmehandel. De fantastiske ratene er definitivt ikke inndiskontert i kursene.Selv om ratene skulle falle fra dagens nesten 70 K til 50 eller 40 K, blir det gode utbytter.
Det er lov å tenke og regne selv.
Dette er penger på gaten.
Slettet bruker
25.06.2019 kl 11:54 5347

Anbefaler alle å sjekke denne fra 18.06 https://www.bwlpg.com/docs/default-source/default-document-library/bw-lpg-marine-money-week-presentation.pdf?sfvrsn=ceedfac1_2

Håper BWLPG kommer med et bud på Avance nå som Dorian dealen gikk i vasken i fjor.

Utlandsinvestor
25.06.2019 kl 12:27 5311

BWLPG, Dorian og Avance i ett stort selskap er selvfølgelig en våt drøm, men det blir nok med det. Dorian har en ledelse som heller brenner penger for å unngå et bud enn å se på mulighetene ved sammenslåing. Avance er kontrollert av Fredriksen o co, og de deler aldri tronen. Se hvordan de har hevet ut Stolt Nielsen...
Slettet bruker
25.06.2019 kl 12:29 5306

Kjøp på svakhet sier meglerhusene. Ned 3,7 prosent med vanvittige rater???
tapogvinn
25.06.2019 kl 13:30 5214

skal Bwlpg under 40 og Avance under 20 kr igjen tro?
Nanoq
25.06.2019 kl 13:55 5140

Så lenge ratene er over 30.000, så er det bare å være rolig og tålmodig her. Selskapets NAV stiger med disse ratene
. Og med dagens rater over 60k stiger NAV mye. Markedet nå er dessverre preget av USA/Iran/Kina-krisene. Dette løser seg IMO. USA og Trump har ikke råd til dette veldig mye lenger, verken økonomisk eller politisk.
kodenavn
25.06.2019 kl 14:31 5040

Med rater på 50.000 legger BWLPG igjen ca. kr. 27.- pr aksje på bunnlinjen.
Aksjekurs 42.-

Med rater på 50.000 legger AVANCE igjen ca. kr. 18.- pr aksje på bunnlinjen.
Aksjekurs 23.-

Rate i dag nesten 70.000. Og det er ikke gitt at den skal ned.

De som ikke synes dette ser bra ut, bør kanskje ikke være på børs.
Slettet bruker
25.06.2019 kl 14:36 5038

Enig👍🏼
kodenavn
25.06.2019 kl 14:54 5023

Og hvis det har interesse:

Med rater på 70.000 legger BWLPG igjen ca. kr. 45.- pr aksje på bunnlinjen.
Med rater på 70.000 legger AVANCE igjen ca. kr. 32.- pr aksje på bunnlinjen.

P/E under 1 for begge.
Et slikt misforhold mellom pris og inntjening vil ikke vedvare. Kursene skal opp, selv om ratene skulle falle.
Redigert 25.06.2019 kl 14:54 Du må logge inn for å svare
EirHan
25.06.2019 kl 14:55 5038

Hjelper ikke at ratene er på 70 000 hvis Avance reiser på faste rater. Må da få båtene over på Spot markedet for å ta del i de gode ratene
OB
25.06.2019 kl 15:04 5017

Avance har inget vad jag vet på fasta rater. Deras CoA's är också i praktiken spot. Kanske blandar du ihop den höga procentsiffran för Q2 "redan låst" men det beror på att det publicerades 7e maj (dvs bra bit in i Q2) och att USA - Asien tor är 60 dagar.

Per definition kommer alla bolagen i denna subsektorn släpa efter spotraterna i sina snitt. Till nackdel nu men till fördel när raterna viker ned. Jag brukar räkna 45 dagar eftersläp.
Redigert 25.06.2019 kl 15:09 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
25.06.2019 kl 15:07 5021

og med rater på 30.000 som jeg ser enkelte meglerhus forventer de neste årene?
Thomasw
25.06.2019 kl 15:23 4998

På q1 rapporten sa de vel at 66% i q2 var booka til faste rater?
ØrsteinStraitB
25.06.2019 kl 15:27 4994

Et flatt ratebilde på 30000 gir omtrent EPS på 7-8 kroner disse tallene lagt til grunn.
Nanoq
25.06.2019 kl 15:37 7722

EPS på 7-8 kroner pr. år er jo flott -- selv i BW LPG i kurs 40+

ikke mange andre steder man kan finne så flott forrentning på investert kapital.
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Utlandsinvestor
25.06.2019 kl 15:45 7698

Nei. Dette er blitt skrevet om mange ganger her på forumet. Snittet av oppnådd rate for 66% av alle tilgjengelige seiledager er det tallet de referer til. Det er et gjennomsnitt av spotrater. Det er ingen faste rater. Da ville du ha lest om det.
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2019 kl 15:54 7669

Er folk redde for at kun Fredriksen skal gi utbytte på sine aksjer ? Jeg leter etter forklaringer på lav aksjekurs!
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Serboss
25.06.2019 kl 16:03 7636

Hva blir det da ca gjennomsnitt av rater i Q2 , for avance og bwlpg ?
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Utlandsinvestor
25.06.2019 kl 16:06 7848

Min gode mann, du investerer vel ikke i aksjer uten å ha en slik formening?

Jamfør hva som er skrevet over vil da snittraten ligge over 26 000, siden markedet steg. Du har 34% gjenværende seiledager. Høyst sannsynlig ligger de ratene på noe mellom 30 og 50 000

Så anta 40 000. Da blir snittraten = 26*0,66 + 40*0,34 = ca 30 000 dagen. Men det er jo ingen som egentlig vet hva de får, det spiller ingen særlig rolle uansett. Q2 er over.
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Serboss
25.06.2019 kl 16:26 7790

Takk, Utlandsinvestor,
Jeg vet at ratene har steget mye i det siste, derfor har jeg investert (avance+bwlpg), men ratene har variert og jeg maa inroeme at jeg ikke har satt meg i detaljene for a regne ut gjennomsnittet.
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Utlandsinvestor
25.06.2019 kl 16:31 7773

Det er fair :) Fremtidsutsiktene er det viktigste uansett
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Serboss
25.06.2019 kl 16:35 7757

Men ingen tvil om et meget bra Q2 og enda bedre Q3, forutsatt at ratene ikke gaar drastisk ned...
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Utlandsinvestor
25.06.2019 kl 16:39 7734

Vel, de siste slutningene i q2 som går inn i q3 er jo på 60k+ så starten av q3 blir utvilsomt hyggelig :)
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
25.06.2019 kl 16:44 7717

Nå ryker det jo for Dorian også. Hva er det som skjer i denne onde verden?
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Boheman
25.06.2019 kl 17:17 7625

Kun konkurstruede Dolphin som var svakere på Oslo Børs i dag... Ja, ja, - forstå det den som kan... Personlige sitter jeg rolig, men kjøper noen ekstra når økonomien tillater det...
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Kenevil
25.06.2019 kl 17:46 7573

siden en slutning som gjøres i dag varer de neste 40-50 dagene, så vil fort 30% av Q3 være på 60k+ rater. Så selv om ratene fra i morgen av hadde vært på 1 dollar dagen, vil fortsatt Q3 gå i pluss.
Antar en eller annen kan sette opp et riktig regnestykke over dette.
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
mai2003
25.06.2019 kl 22:03 7361

Ser at enkelte er opptatt av snittrater. Jfr. tall fra Poten Daily briefing i perioden 050419 - 250619 (nesten hele 2q) så er snittraten 47404 $ pr. dag.
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Nanoq
25.06.2019 kl 22:25 7334

Sitter også rolig, regner med at utbytter de neste 10 åra vil betale ned aksjene minst 2 ganger. 60% i Avance, 40 % i BW LPG, snittkurs ca. 20 kr/37 kr. Og at aksjene kanskje også kan bidra med enn pen kursstigning når disse 10 åra er gått.
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
larserne
25.06.2019 kl 22:28 7341

Hvorfor akkurat 10 år😂
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2019 kl 22:31 7355

Tenker det neste året med samme tall. IMO vil sørge for det:)
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
larserne
25.06.2019 kl 22:39 7334

Dorian ned «kun» 2,48%
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Nanoq
26.06.2019 kl 10:17 7135

Fordi jeg regner med at det vil vare ca. 10 år inntil utbyttet har betalt aksjene 2 ganger. Hvis det skjer tidligere, så super bra. Muligheten for at det skjer allerede etter 2 eller 3 år er absolutt realistisk. Time will tell. Og jeg er tålmodig.
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
kodenavn
26.06.2019 kl 15:11 6995

- Uavhengig av handelskrigen, forventer vi at flåtejusteringen som scrubberinstallasjoner representerer, bør fortsette å gi støtte til ratene de neste 12 månedene. Kombinert med en nybyggordrebok som er på en 20 års "low" (som vil lede til lav vekst i kapasiteten de neste to årene) og potensial for senket fart (som følge av de økende drivstoffprisene neste år), mener vi at tilbudssiden for shipping trolig er den beste vi har sett de siste 15-20 årene, skriver Clarksons-analytikerne.
- Poenget er at vi forblir svært positive til shipping-aksjer, og tror at investorer vil dra nytte av å øke eksponeringen før ratene beveger seg ytterligere opp.
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
sjakknøtt
26.06.2019 kl 15:48 6930

Jeg er overrasket over de siste dagers kursutvikingen i BWLPG og Avance, på bakgunn av dagens gode rater som ligger i området 60 til 70 K.
Da jeg har vært i aksjemarkedet i 36 år, er dette noe av den underligste prising av aksjer jeg noengang har sett.
I januar 2019 var Avance aksjen nede i 12 til 13 kroner, med rater godt under break even og mange fryktet en utvannende emisjon.
Etter at ratene utover i Q2 har mange doblet seg, er der nå ikke behov for emisjon, men snudd totalt rundt, til at vi nå kan håpe på utbytte etter Q3.
Selv om dagens rater skulle halvere seg, ville aksjene være et greit kjøp.
Det store spørsmålet er - hva blir ratene det neste måneder og år?
Mye tyder på at vi de nærmeste kvartaler, vil få hyggelige rater, da etterspørselen etter LPG er sterkt økende.
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
danm
26.06.2019 kl 16:18 6877

Jeg tror shorterne har travlt med at holde kurserne nede i alt, hvad der lugter af olie og gas. Olie/gaspriserne er på vej op og ligeledes raterne. Så det vender med et brag.
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
reveneven
26.06.2019 kl 17:09 6788

Fearnleys rapporterer slutninger på over 80.000 dagen øst selv om baltic er litt ned denne uken . Folk er redde for fall i rater, men markedet virker knall sterkt. Avance og VW tjener solide penger nå. Aksjekursen på stedet hvil, ihvertfall Avance. Bare spørsmål om tid før man får en justering

"In the Eastern Market, it seems the Baltic LPG index is struggling to find its feet due to lack of activity. Nevertheless, contrary to the drop in Baltic seen over the last couple of days, a few vessels have reportedly been fixed at rates starting with an 8."

Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
urix
26.06.2019 kl 17:45 6721

Fearnleys weekly 26: VLGC 2075000$ , 69 166$ p. dag.
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.06.2019 kl 19:42 6651

propane(LPG) +1.4 mln bbls, +13% vs 5-yr avg

Prisene i US holdes lave. Ton/mile gunstig.
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.06.2019 kl 19:48 6664

The ExpandedCanal's LPG traffic has grown exponentially since 2016. Now, the LPG segment has become the second biggest driver of traffic, accounting for 26% of transits.

God gang gjennom kanalen. Det blir kamp mellom bulk,LNG,LPG i kanalen fremover. Rater sky high
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.06.2019 kl 23:25 6431

https://www.hellenicshippingnews.com/additional-war-risk-cover-levied-by-insurers-for-hormuz-transit-pushes-up-freight-rates-for-oil-refiners/

The freight rates for an Arabian Gulf to India run for a modern Suezmaz tanker or a very large gas carrier (VLGC) have gone up by $150,000 to $300,000 per day because of the additional war risk premium on the ship’s hull and machinery levied by underwriters, an executive with an Indian shipping company said.
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.06.2019 kl 13:20 6186

https://www.financialexpress.com/economy/modi-2-0-100-day-agenda-8-crore-pmuy-connections-by-august-quality-of-service-in-focus/1620354/

1 crore er 10 mill. Altså så skal India få på plass 7.5 millioner nye LPG brukeren til August i stedet for Mai.
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
reveneven
27.06.2019 kl 13:56 6131

Dette er Batlic indeksen. Rapporterte enkeltslutninger på over USD 80.000/dag i øst. Knallsterkt
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.06.2019 kl 20:28 5885

Chinese LPG imports of 1.9mn t up 4pc on the year in May; 22pc higher than April.
Redigert 20.01.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare