Photocure_ Breaking news, FDA approval

Medisinmannen
16.02.2018 kl 08:15 9881

Fantastisk! Tre enorme nyheter!!

1: Cysview godkjent for surveillance markedet!! 1,2 årlige prosedyrer og potensielt 11 mrd. omsetning i USA!

2: Gjentagende bruk av Cysview ble også godkjent (både for TURBT og Surveillance) noe som er viktig for TURBT markedet og som vil ha umiddelbar effekt.

3: Godkjent for CIS bruk!



Enormt bra jobbet Photocure og Karl Storz! :)


http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=444539

Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
blochster
16.02.2018 kl 08:37 8686

Fantastisk både for Photocure og for patienter som får gavn af Photocure´s unikke blue light

Hav en dejlig dag, dette var ventet med spændning
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
16.02.2018 kl 13:01 8554

En slik nyhet ville gitt nær sagt dobling i hvilken som helst annen bio aksje. Pho derimot,
har dessverre en ledelse som markedet har liten tiltro til. Deres track record for å få
kommersialisert produktene er ikke gode. Får håpe de lykkes denne gangen, det har ihverfall
trofaste aksjonærer fortjent.


Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
16.02.2018 kl 18:59 8433

Cysview.com siden er oppdatert med approved for rigid and flexible scope.

Oversikten over antallet klinikker ser ut til å øke bortimot daglig.

Vi får håpe gjennombruddet er et faktum.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
gruk
17.02.2018 kl 09:37 8286

Hvor mange klinikker har inngått avtale med Pho ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
17.02.2018 kl 10:23 8243

Det har vært over 100 en stund nå. Regner med at vi ikke får mer informasjon enn status ved Q4 og da skal det ligge rundt der.

Det som blir interessant er hvordan refusjon har fått fart på utplasseringen.

Nå er også Cysview godkjent for gjentatt bruk så muligheten for sterk vekst innen TURBT er absolutt til stede.

Etterhvert så vil nok surveillancesalget også komme, men sannsynligvis med liten effekt i år.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
gruk
18.02.2018 kl 09:13 8599

Vil q 4 være i svart - isolert sett?
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
BenteBazooka
18.02.2018 kl 09:29 8582

Økte kostnader gjør nok at q4 er ganske rødt ja. Men i teorien så skal et dårlig Q4 ha vært innbakt i kursen ganske lenge, så er ikke sikkert kursen synker så mye.

-Salget i usa kan jo overaske.
-Refusjonen kan ha fått en effekt i form av innkjøp av scope.
-Juno og BioSyent kan ha fått på plass litt salg. Ipsen kan jo overaske positivt, selv om jeg tviler sterkt på det.
-økt guiding nå etter fredagens glamelding kan gi positivt utslag på kursen. Men det vil eventuelt være en forsiktig øking i første omgang til de ser hvordan salget faktisk blir.

Ved de siste kvartalsrapportene så har det lønnet seg å selge dagen før presentasjon. Det kan det godt hende det gjør nå også.
Selv sitter jeg rolig, og har litt ekstra cash i tilfelle kursen faller:)
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
blochster
18.02.2018 kl 10:04 8533

Jeg må sige at Photocure er på rette vej, mange har brændt sig gennem årene på denne aktie og skuffelserne har været store.

Men nu ser det endelig ud til at der er lys i enden af tunellen, og Q4 bliver vel første kvartal hvor det fantastiske resultat fra fase 3 studiet har været tilgængeligt for offentligheden, om det vil vise sig på bundlinien allerede nu bliver spændende og følge med på, jeg har ikke en eneste aktie til salg og har i lighed med andre også lidt ekstra cash klar ved en reaktion ned.

Kan ikke komme på en mere spændende case på den norske børs i øjeblikket og under virkelig de trofaste aktionærer en solid kursøgning fremover

Visonac og Cevira følger gratis med på kursen og kan vise sig og blive et par store jokere fremover
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
focuss
18.02.2018 kl 10:32 8498

MM
Slik jeg har forstått det så er det de rigide scopene som har vært brukt på TURBT. Er det grunn til å tro at de flexible vil bli brukt også på TURBT fremover?
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
BenteBazooka
18.02.2018 kl 10:36 8495

Tror ikke det focuss.

Årsaken er at i USA så benyttes de flexible skop kun for å observere og kartlegge, mens man fjerner sykt vev med rigide skop.

Kan jo hende man kan bruke flexi scope for å kartlegge før operasjon i turbt markedet da

Kanskje har MM et bedre svar.

Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.02.2018 kl 12:01 8420

Eg ville tro at det som kan brukes kun med lokal bedøvelse vil få større salg
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
18.02.2018 kl 12:04 8414

Det brukes rigide skope, som Bente sier til TURBT, og den siste meldingen gir grunn til optimisme også innen dette markedet. Dette fordi Cysview nå er FDA godkjent for å brukes flere ganger per pasient. Cysview er også godkjent for å detektere CIS. Begge deler er fantastiske nyheter og at det gir økt salg er en selvfølge.

Når det gjelder surveillancemarkedet så kan en også fjerne de minste lesjonene ved hjelp av det nye fleksible skopet. Det er klart at dette vil potensielt kunne ta noe av TURBT markedet, men det spiller ingen rolle da surveillancemarkedet er så enormt stort. Hvis surveillancemarkedet slår til så kan en ha 0 salg i TURBT markedet for min del. Større inngrep vil uansett utføres vha rigid skope.

Salg fremover. Q4 blir elendig. Det blir salgsvekst, men ikke enormt enda. Det er for tidlig. Kostnadene vil øke kraftig, men forhåpentligvis så har Hestdal noe konkret ang. refusjonsutviklingen siden nyttår.

Nå gjelder det å holde seg fast og ikke selge en eneste aksje. Lykkes Photocure så må ikke de store få billige aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Merlin
18.02.2018 kl 15:15 8314

Nå gjelder det at Photocure får fart på salgsstyrken. Med AUA-anbefalingen, refusjon på plass, godkjennelser for gjentatt bruk og surveillance er markedet plutselig mangedoblet. Vi vil neppe se økonomiske positive salgsvirkninger av dette før i annet halvår. Spørsmålet er hvordan vi som aksjonærer skal forholde oss. Jeg vil anbefale å akkumulere på dipper fremover. Salget og aksjekursen skal på sikt stige kraftig om Photocure endelig får til salg og markedsføring. Alt ligger nå til rette for det. Amerikanske sykehus kan bli saksøkt om de ikke følger beste prosedyre, og den har Photocure monopol på de neste ti år! Det er dermed mye kraftigere incitamenter for bruk i USA enn i Europa.

"Når det gjelder surveillancemarkedet så kan en også fjerne de minste lesjonene ved hjelp av det nye fleksible skopet."

Det er meget vesentlig. Jeg går ut fra at det vil gjøres poliklinisk. Se hva professor Steinberg skriver om: "aggressive high-grade flat lesions"

Gary Steinberg,Professor, nestleder og direktør for urologisk onkologi, University of Chicago Medicine.

"This expanded approval in both rigid and flexible blue light cystoscopy (BLC) means that Cysview can now be used during transurethral resection of bladder cancer surgery for diagnosis and staging, as well as with follow-up surveillance of non-muscle invasive bladder cancer (NMIBC). Patients with NMIBC, especially NMIBC, require careful and frequent follow-up due to the high rate of recurrence and progression. Blue light cystoscopy with Cysview, will enable physicians to provide appropriate and more accurate treatment earlier, which in my experience results in improved outcomes for my patients. In my high-risk NMIBC clinical practice, I recognize the benefit of using BLC with Cysview to more readily detect carcinoma in-situ, i.e. aggressive high-grade flat lesions. In this study, an additional 35% of CIS patients were found by using BLC with Cysview alone and missed with white light," says Gary Steinberg, M.D."

Alle urologer i USA er nå klar over Cysview og nødvendigheten av å bruke Cysview.. Det hele hviler på Photocures evne til å få til salg. Med nyetablert kommersiell ledelse i USA, og beslutning om kraftig økning av salgskapasiteten bør veien ligge åpen for Photocure. I prisingen av selskapet er dette derimot overhodet ikke reflektert.

Avtalen med Ipsen. Den kan Photocure avslutte i 2019 om Photocure ønsker. Det bør Photocure gjøre og etablere sitt eget salgsnettverk. Det kan også vise seg meget lønnsomt. Pr. nå sitter Ipsen og melker markedet og beholder mesteparten av inntekten. Der kan det snart skje en stor forandring, slik at Photocure selv overtar inntektene fremover. Det er på ingen måte reflektert i aksjekursen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
18.02.2018 kl 16:27 8254

Det skjer poliklinisk.

Hvis Photocure kan avslutte avtalen med Ipsen så bør det gjøres ASAP. De bør da så raskt som mulig etablere et eget kontor og datterselskap i Tyskland som håndterer det Europeiske markedet.

Ipsen rapporterer ikke Hexvix i regnskapene og Hexvix er ikke definert som et strategisk kjerneprodukt for Ipsen. Selv om patentet i Europa går ut så er det ikke sikkert Photocure kan dure på uten Ipsen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
BenteBazooka
18.02.2018 kl 16:56 8224

Photocure kan avslutte avtalen med Ipsen, men Photocure må vise mislighold for at avtalen skal opphøre.

Jeg mener fokuset nå i første omgang bør være i Usa. Når de begynner å få kontroll på salget der, da kan de rette fokuset mot Europa.

Å ta for seg europa selv krever en god del ressurser.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
gruk
19.02.2018 kl 08:25 7997

På vei mot noe stort
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.02.2018 kl 11:43 7864

Bare og holde på aksjene, håper på analyse og at vi kan møte Q på litt høyere nivå. Innside kjøp etter q burde og komme.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
19.02.2018 kl 20:08 7712

Jeg er usikker på hvordan og hvor ofte Photocure oppdaterer antallet klinikker på www.cysview.com. De oppdaterte kjapt at fleksiskope var godkjent (samme dag).

Vi vet at flere klinikker har retningslinjer om at de ikke skal stå oppført.

Den siste uken har antallet oppførte klinikker økt stort og to klinikker er oppført bare i dag. Dette trenger ikke å bety noe, men jeg tror at noe virkelig stort er på gang.

Vi får se på guidingen, men jeg tror at Hestdal vil kunne bekrefte at refusjon har gitt Photocure langt større fart enn tidligere.

Hvis Hestdal kan guide noe som minner om gjennombrudd i USA så vil det gi en enorm opptur. Potensialet er vanvittig og en klarer man vha refusjon å få til 20% markedsandel så snakket vi om en kurs som skal gå 20 gangen. Dette er bare for TURBT markedet.

Surveillance kommer i tillegg.

Det kan være en mulighet for at markedet vil glemme guiding ved Q4 og kun vurdere bunnlinjen. Den tror jeg vil bli elendig. Da kan det være en ide å selge seg ut for å kjøpe på en dipp. Jeg er usikker på om jeg selv skal selge for å kunne kjøpe billigere tilbake. Noen tanker om det?

Kanskje er det lurest å posisjonere seg for å kjøpe hvis det kommer et større salg?

Fremtiden ser unektelig lys ut.


Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
gruk
19.02.2018 kl 20:25 7708

Takk for innsiktsfullt innlegg - det er for meg helt åpenbart at PHO står foran etcstortvgjennombrudd i USA - det er i grunn oppsiktsvekkende at denne kompetansen harcsitt utspring på radforsk og inkluderer Pho og Pcib
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
bite
19.02.2018 kl 21:19 7662

Tror også,som Medisinmannen, at Q4 blir dårlig. Ibsen kom med tall 15 feb, og «other oncology» bidrar fremdeles bare med smuler (Hexvix deler denne «sekkeposten» med et annet produkt).

Jeg tror markedet er skeptisk til hele USA satsingen nettopp fordi Ipsen ikke får det til i Europa med samme produktet.

Medisinmannen - er Hexvix godkjent for gjentatt bruk? Hvor utbredt er fleksibelt skop? Vet at refusjonsordninger er varierende fra land til land. Hvorfor skal USA bli så bra når Europa aldri ser ut til å ta av?
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.02.2018 kl 21:37 7627

Kommer Ann på volum medesinmann, 10-20.000 så kan en kanskje gå ut, 100+ så kan det være vansklig. Eg sitter hvertfall.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
blochster
19.02.2018 kl 22:16 7599

Sælger ikke en eneste aktie... Har dog lidt cash klar hvis der skulle komme nogle billige aktier denne vej, men helt ærligt... Jeg tror Hestdal glæder sig, det er en MILEPÆL som PHO har nået nu... Det er dette vi har venter på ... og “gamle” aktionære har venter på flere år!!
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
20.02.2018 kl 07:02 7499

Bite:

"Medisinmannen - er Hexvix godkjent for gjentatt bruk? Hvor utbredt er fleksibelt skop? Vet at refusjonsordninger er varierende fra land til land. Hvorfor skal USA bli så bra når Europa aldri ser ut til å ta av?"

1: Hexvix har vært og er godkjent for gjentatt bruk. I Tyskland (mer enn 40% markedsandel TURBT), Danmark (mer enn 80% av TURBT utføres vha Hexvix), Sverige, Norge og til dels Frankrike har man lykkes med Hexvix.

2: Fleksiskope brukes poliklinisk og er svært utbredt og brukes rutinemessig. I USA i større grad (hyppigere) enn i Europa. 1,4 mill. prosedyrer per år.

3: Refusjonsordning varierer veldig. Sannheten er at Ipsen ikke har lykkes i et eneste land. Hexvix var godt etablert i Tyskland før Ipsen kom inn og markedet i Norden er det Photocure selv som har ordnet. Ipsen har på en svært kynisk og spekulativ måte utnyttet Photocure og Hexvix som en mulighet å tjene penger uten å investere.

Photocure Inc. har fått til god vekst i USA vha svært dårlig refusjonsordning. Nå har man lagt til 1000$ i refusjonsutbetalingen for Cysview og da har klinikkene også et større økonomisk incitament til å bruke Cysview. Det er åpenbart at det vil øke salget.

Spørsmålet er hvor mye.

Jeg tror vi i løpet av året vil ha 200 operative klinikker i USA. Hvis disse har 24 operative dager hver måned og bruker Cysview en gang hver dag så har man gode tall. Da omsetter man for 130 mill. i kvartalet kun for TURBT og hvs man antar man har 65 mill. i kvartalsvise kostnader så vil man ha et overskudd på 260 mill per år.

Det er svært bra.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
jefferson
20.02.2018 kl 09:10 7420

Jeg har også langsiktig tro på caset. P.t. er vel den mest oppdaterte analysen Edison og deres vurdering per 13. november. Link på hjemmesidene til Photocure. Edison legger til grunn at Photocure går i break even i 2018. Edison har inkludert surveillance i analysen.
Det blir spennende å se hvilken oppdatering de gjør etter hvert. Positiv EPS fra 2019.
Det hadde selvsagt vært fint med et overskudd kun for TURBT på 260 mill. Men det er vel en stund frem.


Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
jefferson
20.02.2018 kl 09:10 7419

Jeg har også langsiktig tro på caset. P.t. er vel den mest oppdaterte analysen Edison og deres vurdering per 13. november. Link på hjemmesidene til Photocure. Edison legger til grunn at Photocure går i break even i 2018. Edison har inkludert surveillance i analysen.
Det blir spennende å se hvilken oppdatering de gjør etter hvert. Positiv EPS fra 2019.
Det hadde selvsagt vært fint med et overskudd kun for TURBT på 260 mill. Men det er vel en stund frem.


Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
bite
20.02.2018 kl 09:21 7380

Takk for svar Medisinmanen.Dette har du greie på. Men jeg tror skepsisen til caset skyldes at produktet ikke tar av i Europa. Mulig det er Ipsens skyld, men de burde også være interessert i å øke salget. Forutsatt at det ikke krever for store investeringer, da går vinningen opp i spinningen. Det frykter jeg litt ifm USA.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
gruk
20.02.2018 kl 09:44 7345

Ibsen kan jo ha ulike motiver for å ikke øke salget
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
20.02.2018 kl 09:57 7319

Det er åpenbart at markedet ikke tror på suksess. Det er bare å se på kursen. :)

Hadde markedet hatt stor tro på suksess for TURBT markedet så ville kursen vært 5-10 ganger høyere.

Hadde markedet hatt stor tro på suksess i surveillancemarkedet i tillegg så ville kursen vært 20-50 ganger høyere.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.02.2018 kl 10:10 7302

Markedet forholder seg kun til photocure sin track record.
Tre tidligere fda godkjente produkter er surret bort i ingenting.

Og dette siste som skal bli så enormt har Ipsen holdt på med i årevis. Uten å få til noe særlig.

Det nærmeste Hestdal er kommet, er til due diligence. Riktignok dyp due diligence. Men så er det også stopp.

De store aksjonærene har innsett det, og forholder seg til realitetene. Derfor er kursen som den er.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
gruk
20.02.2018 kl 10:14 7304

Ipsenser ut til å være et blindspor - utviklingen i USA bør rent medisinsk tilsi at det ligger andre motiver bak Ipsen's manglende håndtering- Pho bør kvitte seg med denne samarbeidspartneren asap
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
20.02.2018 kl 13:27 7222

DTT, selv en trangsynt stakkar som deg vet at Photocure har hatt suksess i følgende land:

-Tyskland
-Danmark
-Norge
-Sverige

Det blir derfor direkte latterlig å avskrive suksess i USA når man lykkes så enormt godt i land med gode helsevesen slik som Tyskland og Danmark.

Ekstra betryggende er det at man nå ser en solid salgsvekst i USA.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.02.2018 kl 14:04 7193

Du verden....er vi nå tilbake til tiden med «siste dag under 40»...

Bipolar.no

Når det gjelder «suksess» kan du jo høre med de som har vært aksjonærer her siste 12-15-år, om hvorvidt de støtter opp om din definisjon.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.02.2018 kl 14:25 7175

hehe, en ting skal de ha , de er da tålmodige.

men se på den andre siden, no kan det være at om de holder ut 1 år til så får de igjen pengene sine.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
gruk
20.02.2018 kl 18:47 7096

Det jo nå ti gene skjer....
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
SørenE
20.02.2018 kl 19:01 7088

Hej Norge
3. Dobbelt post -- beklager
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
SørenE
20.02.2018 kl 19:02 7088

Hej Norge
Medisinmannen: Tak for gode og saglige indlæg, lige et spørgsmål til dit indlæg ??
"Den siste uken har antallet oppførte klinikker økt stort og to klinikker er oppført bare i dag. Dette trenger ikke å bety noe, men jeg tror at noe virkelig stort er på gang"
Hvor har du det fra ?? -- håber det er rigtigt, det skal jo komme med begge refusioner i boks, håber der nogle fra Norge der har mulighed for at deltage i Q4 præsentationen, og får stillet de rigtige spørgsmål :-)

Syntes Hestdal har handlet med rette omhu, der er meget passende bygget en organisation op i USA med håb om refusioner -- det er da godt og stærkt tænkt -- de kan bruge kræfterne på lanceringen sammen med Stoltz nu.
Sælger ikke en eneste aktie før Q4 -- håber de løfter sløret for scope salg januar og februar i år -- så vi her en pegepind for fremtidigt salg

Har stor tillid til ledelsen som er på rette vej.

Dansken
En glad aktionær
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
20.02.2018 kl 20:45 7022

DTT, du har enda ikke tilegnet det evnet til å forstå selv de enkleste tekster. Ikke noe forandring med deg eller Photocure.

Er du enig i at Hexvix har suksess i Tyskland, Danmark, Sverige og Norge?

Er det da utenkelig med et gjennombrudd i USA når man har fått på plass refusjon?
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.02.2018 kl 22:26 6947

Nei. Det er slett ikke utenkelig.

På den annen side har de allerede en god stund hatt refusjon som har dekket en stor del av markedet.

Uten at det har revet skinn av ei eneste pølse.

Men kanskje at de nå har fått utvidet refusjon gjør at det tar helt av.

Dette er ikke like enkelt å forutse alltid.

Det eneste som er enkelt å forutse, er at kostnadene vil øke MYE i starten, og før inntektene begynner å komme. Hva det gjør med aksjekursen er heller ikke enkelt å forutse.
Redigert 21.01.2021 kl 01:01 Du må logge inn for å svare