- Er det noe våre ny landsmenn hater mer enn skatt og bompenger

Slettet bruker
10.06.2019 kl 13:51 722

Venstresidens påståtte plan om å importere velgere ser ut til å implodere.

I Groruddalen får Folkeaksjonen nei til mer bompenger (FNB) 22 prosent av stemmene, og er nesten jevnstore med Arbeiderpartiet (26 prosent), ifølge bakgrunnstallene til en gallupundersøkelse Respons har gjort for VG.

Nettstedet pollofpolls.no har studert bakgrunnstallene, og konklusjonen deres er klar: Ap blør mest til bomlisten i Oslo.

Velgerstrømingene støtter inntrykket av undersøkelsen Sentio gjorde for Nettavisen i forrige uke: Mange bompengemotstandere er under 30 år, har en husstandsinntekt på under 500.000 kroner i året og relativt lav utdannelse.

De som er tilhengere er derimot typisk akademikere, med husstandsinntekt på godt over en million kroner.

Bompengemotstanden er altså et folkelig opprør, og når 40 prosent av velgerne oppgir at bompenger er viktig for dem, så gjør partiene klokt i å lytte

https://www.nettavisen.no/okonomi/arbeiderpartiet-kan-miste-9500-velgere-som-sier-de-vil-stemme-nei-til-mer-bompenger/3423696058.html

Redigert 10.06.2019 kl 13:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2019 kl 00:40 525

Oslo holder for meg. Kjøpte leiligheten for mange år siden. Den har heis, balkong og garasjeplass og ligger innenfor ring 2. Den er verdt en formue og jeg kjøpte den kontant da. Har brukt noe penger på å oppgradere den så den fremstår som attraktiv .Alt av Ikea har havnet enten i container eller på finn.no gi bort. Unge mennesker vil bo sentralt og det ville jeg også når jeg var ung. Det er også slik jeg vokste opp i Oslo. Gangavstand til alt. Butikker, barnehager, skoler, fritidsklubber, treningssentre, mm. Det var et fint liv. Det er det nå også. Det er lite innvandrere som bor her.
Fjordgubben
12.06.2019 kl 00:24 528

Flott at mentor og hans familie trives i den lille provinsbyen Oslo, vi andre liker å bevege oss effektivt over litt større avstander.
Slettet bruker
11.06.2019 kl 23:46 541

Min farfar bodde hele livet sitt i Oslo. Han bodde i bydelene St. Hanshaugen, Ila. og Lindern. Han bodde sentralt sentralt. Han greide seg hele livet sitt uten bil, men hadde lappen. I hele farfars levetid var det biler. Trolig var det ikke nødvendig fordi han bodde som meg. Sentralt. ?
Slettet bruker
11.06.2019 kl 23:23 546

Du tar feil. Ullevål Hageby er ikke sentralt og det langt til butikker. Bydelen ligger midt mellom ring 2 og 3. Umoderne dritt spør du meg, men det er populært og prisene er meget høye (har vært det veldig lenge). Bydelen har mange av disse engelske husene som er utidsmessige og det er ikke parkeringsmuligheter under tak. Kjipt om du har bil 1 mill eller mer.

Sentralt betyr innenfor ring 2.
Redigert 11.06.2019 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
11.06.2019 kl 23:20 548

He he, ja Oslo er jo en liten by så alt innenfor ring 3 er å regnes som sentralt.

Se på London, en by som dersom den hadde ligget i Oslo-området hadde strekt seg fra Oslo til Drammen, opp til Hokksund og videre nesten til Hønefoss og så ned til Oslo igjen.

Så snakker man om at Ullevål Hageby ikke er sentralt, joda, man snakker altså om en relativt liten by.

Så ja, Ullevål Hageby er ikke «sentralt» i Oslo, men som vi vet er alt relativt.

Redigert 11.06.2019 kl 23:22 Du må logge inn for å svare
ladaen7,30
11.06.2019 kl 23:01 553

Joda, på nett er vi alle tradere og millionærer ??
Nå er det mange år siden jeg bodde i Oslo, men om du mener Ullevål Hageby ikke er sentralt så kan du umulig bo i Oslo, kan ikke tenke meg at den har endt opp i Maridalen eller lignende......
Slettet bruker
11.06.2019 kl 22:43 563

Jeg er kapitalist. Har noen penger. Har tradet finans i 28 år. Har næringseiendom og boligeiendom også for mange penger nå.
Slettet bruker
11.06.2019 kl 22:38 566

Anders bor i Ullevål Hageby. Det er ikke en supersentral bydel. Den er bare fin og gammel (og dyr).Det er trikk som skjærer tvers gjennom den bydelen og tar deg med enten til sentrum eller Sognsvann. Det går greit uten bil, men er nok litt å gå til dagligvare.

Selv har jeg 70 meter til bussholdeplass og 50 meter til dagligvare. Det er flatt og greit.

Jeg jobber i sentrum på dagtid. På ettermiddag/kveld trader jeg i US + Forex.
Redigert 11.06.2019 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 22:29 569

De bor godt innafor ring 3 75% av MSM i Oslo. Resten bor på Nesodden.
ladaen7,30
11.06.2019 kl 22:22 575

Anders gjærer er vel så heldig at han bor langs ei toglinje eller en busstrasse sikkert.
Kan ikke tenke meg at han har tenkt å bruke 2/3 timer på å komme seg på jobb.
Fjordgubben
11.06.2019 kl 22:06 588

Jaha, så det er kun folk med utdanning som skal ivaretas i Oslo, som jeg tenkte.

Kommunister som deg har jeg ingenting til overs for.

Forøvrig er problemet med kommunisme at problemene oppstår fordi man før eller senere går tom for andres penger, som regel skjer dette «før».
ladaen7,30
11.06.2019 kl 21:26 601

Hjelpe meg, hjernevasket er komplett. Slik snakker en som lever hele sin våkne tid igjen sentrum.

Grunnen til at det trengs bompenger for å regulere trafikken er elendig planlegging over hele fjøla, om det er veibygging, plassering av arbeidsplasser, kollektivtransport osv.
Det er liksom mangel av planlegging som tvinger frem galskapen.
Flytt arbeidsplasser an mass utav Oslo, bygg omkjøringsveier rundt Oslo som folk som skal passere Oslo på vei nord, Sør eller øst kan bruke uten å rote seg inn i heksegryta.
Slettet bruker
11.06.2019 kl 19:36 617

Her har Anders Giæver funnet ut det de fleste egentlig vet. En pause fra melkekua kan gjøre veldig godt. Biler suger big time! ?

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/P901kJ/farvel-bror-automobil?utm_source=vgfront&utm_content=row-20
Slettet bruker
11.06.2019 kl 18:24 632

Du tar feil. I Oslo er det gode kollektivmuligheter når man bor sentralt. Til og fra jobb er greie kollektivmuligheter og man klarer vel å gå til dagligvarebutikken, skolen og barnehagen?

Det koster 7500 med årskort kollektivt. Det koster fort 75.000 med egen bil (enormt verdifall på nye biler). De tar feil de som kjøper bil til 500k og tjener 500k i året også. De er ikke råd til noe mer enn 200-250k maks. Det er bruktbiler som vil falle stort i verdi det også og høye vedlikeholdsutgifter (norske verksteder/service og delepriser)

Jeg hadde bil før og bodde der jeg bor nå. I sentrum. Har garasjeplass i boligsameiet som hører med til leil. Den står tom. Jeg er uten bil og har vært det 1,5 år. Var uten bil 1990-1994 også. Var uten bil 2012-2014.

Mine foreldre var uten bil 1960-1984. Det var når jeg var liten og vi dro på sommerferie med tog og buss. Det var ikke noe problem uten bil.

Hvorfor er det et problem for mennesker i Oslo uten bil? Man kan konstruere behov, men man kan ikke bortforklare at "timelønnen" uten bil er svært lønnsom for mange. Spesielt de som bare tjener 500k eller mindre. Medianen i Oslo er 750k + med utdanning.
Fjordgubben
11.06.2019 kl 17:50 648

Selv om man «bare» tjener 500k i året, da glemmer gamle mentoren at 500k er gjennomsnittslønnen til nordmenn, så han disser 50% av befolkningen, pluss selvsagt det faktum at innvandrere tjener i snitt ca 10% mindre enn befolkningen forøvrig.

Kommunister som mentor er patetiske, farlige når de får makt, men latterlige når de legger fram sine idiotiske synspunkt.

Du begriper ikke det enkle faktum mentor at barnefamilier IKKE kan levere til barenehager og skoler pluss rekke å komme seg på jobb til rimelig tid.

Jeg kjenner faktisk INGEN som kan selge bilen og bare ta kollektivt, ok, jeg kjenner en person, hun er pensjonist og bor rett i nærheten av offentlig transport. Vil tippe at for minst 90% av folket er dine råd om å selge bilen helt umulig.

Samfunnet er i dag totalt organisert slik at privatbil er en nødvendighet, å endre dette vil være noe kun kommunister vil forsøke, men selvsagt ikke lykkes med uten å rasere samfunnet, på linje med det katastrofale resultatet av da Mao i Kina lanserte «det store spranget» der Kina skulle endres fra jordbrukssamfunn til industrisamfunn i løpet av få år.

Slettet bruker
11.06.2019 kl 16:57 658

Stakkars den som kjøper bilen på finn. 0 tannpleie, fot-terapi, kvalitetsmat, kvalitetssko, legekontroll mm.

#tur til Mallorca --->der røyk det klimaregnskapet
Slettet bruker
11.06.2019 kl 16:54 659

Uten bil kan du bruke ekstra penger på tannpleie, fot-terapi, kvalitetsmat, kvalitetssko, legekontroll mm. Selv om du tjener bare 500k eller under vil du få råd til dette. Da revolverer livet ditt om mennesket. Det er deg det. Kanskje blir det penger til overs etter disse tiltakene rettet mot det mest dyrebare du har så du kan ta en tur til Mallorca med kjæresten/kona?

Få bilen på finn.no. Kjøp årskort på kollektivt. Etter noen år? Det er ikke godt å si, men jeg garanterer at livet ditt blir bedre og du er rikere. ???
Redigert 11.06.2019 kl 16:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 16:31 673

Mange vil få sine første bompengefakturaer rett før valget.
Tenk på de som har kjøpt sin første elbil kun for å slippe bompenger..
Slettet bruker
10.06.2019 kl 14:42 706

Det trengs voksenopplæring for innvandrere og menn på dette forumet. Bompenger er bra. Ja, bompenger vil vi ha. Dette går over etter litt tid og så kan takstene mer opp slik at vi får innvandrere og sinte menn på HO over på kollektivt. Miljø og næring vil vinne grovt. Slik så også de fattige med inntekt under 500k. De sparer en formue uten bil de kan bruke på et bedre liv.

Typisk tilhenger
Mentor