NEL - Kan den nye bilen min eksplodere?

Slettet bruker
NEL 10.06.2019 kl 19:41 2348

Hei der kjære forrumvenner og andre med doktorgrad i fysikk.

Jeg og Astrid så akkurat nyhetssendingen på NRK. Det viser seg at en Hydrogen-stasjon sprengte i tusen biter i Sandvika nå i kveld. Jeg og Astrid har akkurat gått til innkjøp av en ny Hydrogen-drevet bil. Hun er nervøs nå, planen var at vi skulle bli miljøvennelige, slutte å drikke, slutte å spise rødt kjøtt, kjøre på vann og luft og fiske vår egen middag fra brygga ved vår nye leilighet i Oslo sentrum.

Hva skjer nå? Kommer det til å bli forbudt å parkere bilen i garasjeanlegget vårt på Sørenga? Jeg hadde planer om å legge frem et forslag i sameiet om en investering i et selvbetjent Hydrogenanlegg, slik at vi kan fylle bilene våre, Hydrogen-båtene, kajakkene eller hva det måtte være på en kortreist måte, det forslaget går vel helt i vasken nå? Ender denne eksplosjonen opp med at vi må kjøre til Sverige for å fylle drivstoff på bilen?

Jeg er nervøs nå, kanskje bilen eksploder helt av seg selv når jeg er på forretningsreise eller på vei til Strømstad for å kjøpe inn helsekost og Ramløsa?

Jeg spør dere som er aksjonærer i NEL siden dere tydeligvis er de fremste ekspertene på varsomme investeringer og bruk av Hydrogen. Hvordan løser jeg denne situasjonen i sameiet? De kommer vel til å baksnakke meg når de finner ut at jeg prøvde å installere en Hydrogen-bombe på tomten, den kunne jo sikkert ha jevnet hele Sørenga og det nye Munch-museet med jorden i et eneste stort smell...


Med vennlig hilsen
Eric Simpson jr - Investor, kunstsamler og ny miljøfanatiker med årsabonnement på MDG

Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Worldwide
10.06.2019 kl 19:44 2300

Hydrogen egner seg best i bomber. Hvem ønsker å kjøre rundt i en bombe?
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.06.2019 kl 20:12 2074

Javel, får bare gratulere, med dame og fin leilighet. "Gammel" kjærlighet ruster ikke. sies det, det er jo rørende, snufs,
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.06.2019 kl 20:36 1874

Dama er dessverre ikke ny. Jeg ser at er mye bedre utvalg her enn i den gamle residensen i Groruddalen, så hvis dama brått skulle bli kidnappet eller falle ned fra balkongen i 7. etasje så er det jo mulig å bytte til en ny.

Eric
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.06.2019 kl 21:06 1703

Unnskyld at jeg spør. Er det Astrid fra i fjor sommer, eller var det året før? Hun der kjukkebolla, men hun er nok deilig!
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
10.06.2019 kl 21:11 1644

TS

Hydrogenbombe er et kjernevåpen som gjør en hydrogenbrann til en bagatell. Verdens kraftigste kjernevåpen er alle hydrogenbomber. Tror Sørenga blir en bagatell i denne sammenheng.
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Karybdis
10.06.2019 kl 21:47 1425

Fare for det, ja; spesielt siden du også går for MDG!!!!!
Solgte selv NEL på fredag, så dersom man må være NELLer for å
kommentere her, så vær bare vennlig å se bort fra dette.
Avventer nå ny inngang- ikke bra når gründerne rømmer skuta må vites.
Forøvrig parkerer du i det fri, så husk iallfall på å sette den ved siden av noen dieseler;
Da tar du iallefall med deg noen miljøsvin i smellen; da er det jo ikke så farlig
at du mister ditt miljøklenodium; aldri så galt at det ikke er godt for noe osv...
Forøvrig, så smart som du høres ut til å være, så kommer du sikkert på en god akademisk god løsning...
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Hammers
10.06.2019 kl 21:48 1408

Eric.
Jeg synes dere skal skrote de planene dere hadde.
Da slipper du (dere) mange problemer - og dessuten - dere får det mye morsommere - og trolig et langt bedre liv.

Hilsen Hammers.......som ble lokket til å kjøpe en pakke "Vegetarkjøttbullar" på Nordby like etter årsskiftet.
DET var ikke mye morro - når middagen endelig skulle "nytes".
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
10.06.2019 kl 22:21 1239

Altså jeg lurer nå litt på hvorfor du i det hele tatt lurer på om bilen din kan eksplodere.
Hvordan skulle det ev ha seg at akkurat du skulle ha klart å komme over den eneste bilen i verden uten evne til å kunne eksplodere?
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.06.2019 kl 22:50 1075

Hei der kjære forumvenner

Jeg leste sjokknyheten nå! Uno-X og NEL har lagt ned alle hydrogenstasjonene i Norge grunnet umiddelbar fare for nye store eksplosjoner. Tror dere at disse nedleggelsene også kan komme til å ramme resten av Europa og USA de neste dagene?

Eric
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare