NEL - Tigergutt versus "De 7 uovervinnelige" ?!

Hammers
10.06.2019 kl 21:25 2752

Tigeren ber menighetens medlemmer om å BLOKKERE "De 7 uovervinnelige". De som representerer realisme og saklighet her inne.

Tigeren I går kl 12:57 1147:
Blokker kverulanter. De gir ingen mening. Ikke mat kverulanter med svar. De er her kun for å kverulere. Bruk din energi på det som gir kraft og mening. Kverulanter er ikke aksjonærer. De spammer ofte ned forumet. De gir aldri noen mening. Jeg blokkerer de. Det er så deilig å slippe lese deres "svada".
_________________

I dag innlegg av EricSimpson Jr etter eksplosjonen:
"Hvor stor blir erstatningen NEL må ut med her? Omdømmet til Uno-X falt vel med noen milliarder i verdi nå.".......

Deretter svar fra Tigergutt:
Plasthammeren: Nel må ikke ut med en krone i erstatning. Uno-X stasjonene er fullforsikret. Her er noen deler som er ødelagt.......
_________________

Nå går det trill rundt for Tigergutten vår - der han sjonglerer mellom Tradegate, nyhetsinnslag, svar på gamle innlegg og oppretting av nye - fordi:
- Hammers har aldri snakket om erstatning. DET har Eric Simpson Jr gjort.
- Du kan da ikke se (eller svare på) det Simpson eller Hammers har skrevet - de du blokkerte i går.
_________________

Hilsen Hammers.......som nå ser at det er 12 av oss PÅSTÅTTE blokkerte.
Vi "12 edsvorne menn"......https://no.wikipedia.org/wiki/12_edsvorne_menn

Tigergutt foretrekker mao et "beskyttet liv" inne i Hundremeterskogen sin!
Der kan han leve i sin egen drømmeverden sammen med vennene Ole Brumm og Nasse Nøff - og fortelle de godtroene hva som helst!
Ja, som en ekte Sjarlatan...... https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=sjarlatan+betydning
Redigert 21.01.2021 kl 02:18 Du må logge inn for å svare
Hammers
11.06.2019 kl 00:09 2530

Siden jeg er blokkert fra Tigern's innlegg om "kverulanter" kommenterer jeg heller her:

- Også når det gjaldt Zeppelinernes uovertreffelighet fantes det ingen grenser på hvor stort DET EVENTYRET skulle bli.
- Det var helt til det begynte å SMELLE rundt om - og i dag er det vel de færreste som vet hva en Zeppeliner er.

Hilsen Hammers........som tror det kan komme en NY SMELL i morgen.......fra kl 0900 og utover!
Redigert 21.01.2021 kl 02:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 00:14 2486

Kloke ord Hammers :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:18 Du må logge inn for å svare
Hammers
11.06.2019 kl 00:28 2438

Her er litt fakta om Hydrogen benyttet i Zeppelinerne:

"Før 1937 ble det brukt hydrogen til oppdrift i luftskip, men dette ble erstattet med helium i 1937 grunnet flere ulykker på 1930-tallet".
Hydrogen var mao en trygghetsrisiko allerede da! På 1930-tallet!

Hilsen Hammers......som for ordens skyld legger til; DET var før JEG ble født!
Redigert 21.01.2021 kl 02:18 Du må logge inn for å svare
sus1
11.06.2019 kl 00:50 2387

Kan noe av svaret ligge her? 2009.
Fra Statoil/Hydro:
"Valgte norsk teknologi
StatoilHydro trengte innovative tanker til hydrogenstasjonene sine, og fant det etter hvert i Norge.

– Det var ingen tanker som kunne tåle så høyt trykk, sier Alexandra Bech Gjørv, leder for Ny Energi i StatoilHydro.

Raufoss Fuel Systems sa seg villige til å prøve. Etter bare ni måneders utvikling er resultatet klart

– Dette viser at innovasjon i transportsektoren fører til næringsutvikling, sier Alexandra Bech Gjørv."

Det tok dem 9 mnd. å lage tanker som tåler 1050 BAR. Fylt med 900 BAR.

https://www.tu.no/artikler/hoyt-trykk-pa-hydrogen/254623

Raufoss Fuel Systems, et datterselskap av Hexagon Composites.

Kan det være at de nå fyller mere enn 900 BAR I tankene som lå i taket som er borte?
Redigert 21.01.2021 kl 02:18 Du må logge inn for å svare
really
11.06.2019 kl 01:11 2350

Hvis det er tankene som er problemet er det vel HEX som har problemet. Såvidt jeg vet får de tankene sine fra en datter i US og ferdigstiller dem på Raufoss.
Redigert 21.01.2021 kl 02:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 01:14 2338

Typisk krever en dykkerflaske på 200bar sjekk hvert 2 år.
Det har gått noen garasjer når slike har feilet.

Jeg hadde ikke latt mine barn komme i nærheten av et 1000bar system. Dette er materialteknisk svært krevende og stressnivåene er utenfor det elastiske området til materialet.

Redigert 21.01.2021 kl 02:18 Du må logge inn for å svare
Rakettrally
11.06.2019 kl 01:22 2313

Merkelig figur denne Tigeren. Med en gang noen setter han i sjakk matt er det inn å lage en tråd der han snakker ned aksjer som vedkommende som har satt han på plass har. Han må nå være forumets største klovn ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 01:23 2305

Tigeren er en av de værste hausserene jeg har sett her inne, at han nå har begynt å låse sine tråder og kun inkluderer sine likesinnede sier mye om han som person.

Det blir rett og slett for dumt å drive med ett slikt spill i ett diskusjonsforum, skal man si noe må man også tåle at andre ikke er enig uten at man oppfører seg på denne barnslige måten.

Sikkert mange som er uenig med meg, men det får bare så være. Jeg står i det minste for det jeg skriver, uten å skrive mine meninger/synspunkter i en lukket tråd.

Dagens lille utblåsning, ha en fortsatt fin Tirsdag.

Redigert 21.01.2021 kl 02:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 01:24 2299

Vi har sett det før. Benektelse av realitetene skjedde både i REC, NSG, OPC, APCL og mange andre aksjer. De som tror at denne saken her er helt grei for Uno-X, altså at det bare er å spikre på veggene som ble sprengt 100 meter avgårde, eller taket som havnet i skogen, de bør tro igjen.

Denne saken her er alvorlig for omdømmet til Uno-X. Jeg har ingen kunnskaper om hvordan selskapet er forsikret, og det må man nok ha innsideinformasjon for å ha. Tror dere en gjennomsnittlig bilsjåfør velger Uno-X eller en hvilken som helst konkurrent hvis det er drivstoff som skal fylles heretter? Hmmm, har de Hydrogen på denne stasjonen, da kjører jeg heller til neste stoppsted...

Hva tjener uno-X på omsetning av Hydrogen i dag? Nada, null og niks.
Når blir hydrogen lønnsomt for personbilmarkedet eller lastebiler? I beste tilfelle om 20 år
Er NEL uskyldig her? Jeg aner ikke. Hvis de er det er selskapet historie, hvis uskyld blir det bare en enorm ripe i lakken og 5 år forskyvning på lønnsomheten.
Man skal være glad for at ingen ble skadet. Det kunne brått ha vært to biler med 9 personer som gikk tapt i dag, da kunne man handlet NEL aksjer lavere enn kontantbeholdningen om få timer.

Jeg ser også at Tigeren forsøker å fordele skylden på Hexagon. Det eksisterer ikke en eneste børsmelding eller en eneste nyhetsartikkel hvor Hexagon er relatert til Uno-X eller denne stasjonen. Søker man derimot på NEL finner man titalls artikler med en som smiler bredt, prater svada og heter Løcke.

Eric
Redigert 21.01.2021 kl 02:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 01:33 2283

Uno X Hydrogen eies av 3 selskaper, Uno X eier 41%. NEL eier 39% og Praxair eier 20% og alle 3 vil få se en ripe i lakken kortsiktig. Langsiktig er det ingen som vet, markedet pleier å glemme ganske fort.
Redigert 21.01.2021 kl 02:18 Du må logge inn for å svare
sus1
11.06.2019 kl 01:35 2278

Riktig Logdec. Ved brann i verksteder med Oxygen (200 BAR) eller Acetylen (25BAR) Sitter politiet med rifle for å punktere flaskene.200m unna hvis de kan. Ingen går i nærheten av varme flasker.
Dykkerflasker må også tromles først (stål) Komposittflasker har jeg bare brukt til røykdykking.
Tenker matrialtretthet akkurat som da jet alderen startet med.

https://no.wikipedia.org/wiki/De_Havilland_DH.106_Comet

Trykk/ikke trykk.

På 9 mnd. fant de løsningen på innovative tanker.

Det står en feil i linken tidligere for vi dykket også med stålflasker 300 BAR.
Redigert 21.01.2021 kl 02:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 01:36 2270

Etter enorme tap i Norwegian har han hatt flaks med lufta i NEL, nå går lufta ut og de siste pengene forsvinner, trist men når man ikke eier basiskunnskap og trodde Norwegian emi kom på 120 ja da fortjener man rett å slett ikke noe annet.
Trist om folk følger hans kunnskapsløse hausing.
Redigert 21.01.2021 kl 02:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 02:17 2206

Face IT, NEL eventyret er over! Kurs vil gruses i morgen. Tvangssalg fra bankene vil florere. NEL vil måtte sende melding til alle kunder og be dem stenge stasjonene inntil videre. Inngåtte ordre blir kansellerert, inkludert Nikola. Nye ordre kan man se langt etter. Føler med alle som kjøpte fra 7,47 til ca. 9,70. Beklager men så kan det noen ganger gå i aksjemarkedet, om man satser med høy risiko. Selv solgte jeg to uker siden, men lar være å si noe om inngang og gevinst (multi nellionær?) av hensyn til alle som nå dessverre vil gå på store tap.
Redigert 21.01.2021 kl 02:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 02:19 2204

Stripedyret oppfordrer til sensur og indoktrinering. Er vi i Norge eller i Kina?
Redigert 21.01.2021 kl 02:18 Du må logge inn for å svare
Shinkage
11.06.2019 kl 02:55 2172

Ja, dette var jo saklighet på høyt nivå ?

For noe tull....., på så mange plan. Zeppelinere forsvant da ikke pga problemer med hydrogen, så hva i all verden er sammenhengen her? Som du selv nevnte hadde de fleste luftskipene allerede byttet til helium, pga av mindre brannfare. Jeg tror vi uten særlig risiko kan slå fast at luftskipene forsvant (vel ikke helt, om du sjekker litt) fordi de ble utkonkurrert av raskere transportmidler, og ikke fordi det "smalt rundt omkring". Teslaene og andre elektriske biler forsvant heller ikke da noen av dem begynte å ta fyr.

Den eneste grunnen til at Hindeburg brukte hydrogen på den fatale turen var i mangel på helium pga amerikanske eksportrestriksjoner. Det er dessuten sådd ganske mye tvil om hydrogen i det hele tatt var skyld i ulykken - kanskje du bør lese litt mer om den delen av historien også? Pluss kanskje lese litt om helt uavhengige eksperters meninger om sikkerheten ved bruk av hydrogen som brennstoff kontra bensin, naturgass, batterier etc . Eller...., det passer kanskje ikke så godt inn i virkelighetsbildet til deg og de syv uovervinnelige?

Alle som jobber i NEL, Hexagon, Uno-X, Nikola etc løper nå sikkert rundt som skremte høns, siden de for aller første gang har skjønt at hydrogen er brennbart og kan være farlig dersom det ikke håndteres korrekt. Nå henger de sikkert også også over PCen og nileser innleggene til de 7 uovervinnelige for å suge til seg denne kunnskapen som inntil i dag var ukjent for dem.

Jeg antar da at de 7 uovervinnelige sikkert er slike som Skipssjefen, GPactor, InvestorXYZ, EricSimpsonjr og andre tilsvarende skribenter - ja der har vi virkelig en gjeng med realistiske og saklige eksperter uten agenda - redd seg den som kan.

Og en smell på NEL aksjen i morgen kan det sikkert hende at kommer - ingen ønsker ulykker knyttet til sine produkter, og det gir nok aldri positive utslag. Folk blir skremt av det meste, gjerne før de vet om frykten er reell eller ikke. Jeg regner likevel med at kunnskapsnivået rundt bruk av hydrogen er hakket bedre enn det vi har sett i dag fra de som står for "realisme og saklighet".
Redigert 21.01.2021 kl 02:18 Du må logge inn for å svare
elderlywoman2
11.06.2019 kl 09:05 1920

"Men NEL er jo i pluss på tradergate, dette blir ikke så gale"
Redigert 21.01.2021 kl 02:18 Du må logge inn for å svare
SMR52
11.06.2019 kl 09:13 1843

Hammers

For en ynkelig person du er
Redigert 21.01.2021 kl 02:18 Du må logge inn for å svare
Hartepool
11.06.2019 kl 09:19 1809

Hvorfor denne omdsinnde skadefryden ?
Jeg har desverre aldri vært aksjonær i NEL.
Hydrogen er løsningen.
Alle vet at det blir mange tilbakeslag når man driver innovasjon og fremtidsutvikling.
Ønsker selskapet og dets aksjonærer alt godt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:18 Du må logge inn for å svare