NEL: BUDSTIKKA Tank som har eksplodert.

rogneveien
NEL 10.06.2019 kl 21:47 6685

Se budstikka. Det er trolig en tank som har eksplodert. Hva gjør dette med kursen og tilliten til NEL i morgen og fremover. Dette var ikke bra.

– Et enormt smell
– Jeg satt og spiste middag og har vel ikke hørt et så høyt smell før i mitt liv, forteller Tom Laksfoss, som bor i området, til NTB.
Brannvesenet sier til Budstikka at det trolig er en tank som har eksplodert på hydrogenstasjonen ved siden av politistasjonen på Kjørbo.
Operasjonsleder Cathrine Silju i Oslo politidistrikt sier til NTB at politiet foreløpig ikke vet hva som har forårsaket eksplosjonen, men bekrefter at den fant sted inne på hydrogenstasjonen.
Redigert 20.01.2021 kl 13:53 Du må logge inn for å svare
Nanoq
10.06.2019 kl 23:47 2117

Det er selvfølgelig mulig, især hvis det er han som nettopp har shorta 6 mill. aksjer...

ellers er det nok mest sannsynlig at det er en blanding av en utett H2-tank og en gnist fra statisk elektrisitet eller fra el-installasjonen.
Sørøya
11.06.2019 kl 00:24 1985

En tank gikk i lufta og noen av platene som skal hindre at trykket går sideveis fløy noen meter. Selve pumpeanlegget ser ut til å være intakt og trykket gikk i stor grad rett til værs. Nå må de finne ut hvorfor den ene tanken gikk i lufta. De andre tålte tydeligvis smellen. Beskyttelsesplatene på siden bør nok forsterkes, men ellers en skikkelig fullskala test som vi får håpe de lærer av. Ingen alvorlige personskader og materielle skader stort ett begrenset til anlegget. Ingen katastrofe, men NEL og UNO X må snarest finne årsaken. Hvordan det håndterer dette i ettertid blir nok like viktig som hendelsen selv
rogneveien
11.06.2019 kl 07:46 1693

En ting skal jeg være med på, det er at NEL gikk på en kjempesmell her. ( jeg elsker ordspill )
Redigert 11.06.2019 kl 07:47 Du må logge inn for å svare
Flaxx
11.06.2019 kl 09:32 1423

Det har oppstått en lekkasje ... rimeligvis i en rørkobling.
Slike hendelser KAN skje ... men det betyr ikke at alt som har med rør å gjøre bare er RØR.
Hydrogen brukes industrielt over hele verden ... og vil fortsette med det.

Her er det noen som fisker i rørt vann.
Rimeligvis blir fiskemulighetene begrenset i tid.
Slettet bruker
11.06.2019 kl 18:26 1248

If you see, the hedges funds they stop with the short sells, they didn't borrow more shares at least since 06/06/2019... The being converting their sales in a new shares with a very low price...