Nordnet er forferdelig dårlig ?


I dag stengte Netfonds.
Verden går ikke alltid fremover. I dag føler jeg meg blind/svaksynt.
Herregud for noe drit.

Primetrader i Ntf var genial. Nordnet klarer ikke engang å streame kurser på en nettside.

Jeeeezez ?
Redigert 11.06.2019 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
Mangusta
14.06.2019 kl 13:02 2355

Nordnet kjøpte alt men var i praksis kun interessert i kundedatabasen for å styrke sin monopolsituasjon i privatmarkedet. Resten av Netfonds, inklusive alle datasystemene deres, har de kastet på dynga og vil aldri oppstå igjen eller bli videreført. Usikker på om noen av utviklerne ble med over til Nordnet men jeg tviler på det. Det jeg har hørt er at det bare var et par på kundeservice som ble med over.

De påstod i bloggen sin at de som er med over inkluderer utviklere. Det kan være tomt prat, da dette ikke sier noe om det er nøkkelansatte. Det fins et håp i at nøkkelansatte fra Netfonds ser muligheten i å starte sitt eget "nye Netfonds", kanskje noe bedre ved at de nå har erfaring de ikke hadde da de skapte Netfonds-plattforma den første gangen. Den suksessen kan også bli kjøpt opp, men det blir noen fornøyde kunder så lenge det varer, og noen rikere eks-Netfonds-folk. Bra for alle. Jeg var 20 år hos Netfonds og jeg ser ikke noe håp i det Nordnet har skrevet denne uka, så jeg flytter med mindre Netfonds-sidene åpner igjen innen få dager. Beholder vel Nordnet-kontoen ut året så lenge de gir gratis sanntid, så kan jeg sjekke sanntidskursene der og handle hos andre.
Redigert 14.06.2019 kl 15:03 Du må logge inn for å svare
boolean
14.06.2019 kl 16:09 2260

Spurte både nordea og sbanken om de er interessert i overtagelse av Prime trader. Svaret er nei.
Vi ender opp med at det leses opp aksjekursen til AS Sydvaranger og Norsk Data på NRK P1 kl 13.00.

Ja, Sverige er snart et U-land, Nordnet viser veien ned......

R.I.P
Tyr
14.06.2019 kl 16:17 2261

Håper at T Hegnar starter opp meglerhus og viderefører det beste fra Netfonds.( Bl.a PrimeTrader.)
Redigert 14.06.2019 kl 16:19 Du må logge inn for å svare
Mangusta
14.06.2019 kl 16:26 2256

Ettersom jeg har forstått så sitter Nordnet med det fulle eierskapet og alle rettighetene til PrimeTrader. Det måtte i så fall være om Nordnet ville selge PT til andre aktører, men det gir liten mening når Nordnet kjøpte Netfonds mer eller mindre kun for å styrke sin monopolsituasjon. Da ønsker de naturlig nok ikke å gi næring til andre (potensielle) konkurrenter.

Nå er det snart bare "brød og sirkus til folket" på alle plan. Hvem er det egentlig som gir næring til alt skrot og juggel som overtar?
Grafer som forsvinner bak faner i skjermkanten, skrivefeil og tekster som går over i hverandre, og en graf som ikke er vasket for ubetydelige volum. Hva er det de holder på med egentlig?
Nå drar jeg på hytta, og håper Nordnet-ansatte holder seg hjemme og jobber med forbedringer.
Redigert 14.06.2019 kl 16:39 Du må logge inn for å svare
Mangusta
14.06.2019 kl 16:38 2297

Vel, Nordnet har gitt oss så mye bullshit om hvor fantastisk denne fusjonen skulle bli så jeg stoler ikke så veldig mye på hva de skriver for å si det mildt... Hvis jeg skal gjette så tipper jeg utviklerne hos Netfonds var blant de første som stakk... Dyktige utviklere kan velge og vrake og jeg rett og slett tviler på at de valgte å bli hos Nordnet.
AdFontes
14.06.2019 kl 17:28 2260

På store amerikanske selskaper med milliarder av kr i aksjekapital notert på NYSE hovedbørs der Netfonds hadde høy belåningsgrad har Nordnett mye lavere eller ingen belåning. Dette til tross for at de lovet på forhånd at egenkapitalkravene ikke skulle bli dårligere enn hos Netfonds. Resultatet er at det for mange plutselig kommer opp store overtrekktall etter overgangen og de må rasere porteføljen sin. F.eks 'First Majestic', 'AG' på NYSE - et meget stort og likvid selskap hadde 70% belåning hos Netfonds, hos Nordnet - ingen belåning..!

Er det så vanskelig å videreføre fra Netfonds?
Redigert 14.06.2019 kl 17:56 Du må logge inn for å svare
quattro
14.06.2019 kl 22:40 2182

Har kommet over på nye Nordnet etter at Netfonds gikk til hundene og dessverre må jeg si at dette var en utrolig nedtur ...... forferdelig opplegg - det blir nok ivergang til annen aktør ilpa kort tid - huff og skuff !
fabian2
15.06.2019 kl 01:13 2145

Fra 70% til 0 % må jo være grusomt for de berørte...... SKAM
15.06.2019 kl 20:43 1956

Pjholter skrev Innlegget er slettet
Nå flytter jeg beholdningen til DnB. Ferdig med Nordnet!
15.06.2019 kl 21:31 1918

Gjerne kom med en oppdatering her når du har fått svar. Virka jo veldig billig. Er brukergrensesnittet bra så er d jo en no-brainer.
Tyr
15.06.2019 kl 21:33 1916

Uvirkelig situasjon. Man har tatt Netfonds for gitt og så skjer dette.

Synes gamle Nordnet fungerer fint til mitt bruk. Det estetiske er kanskje ikke opphissende, men det er akkurat nok til å holde min OCD i sjakk. Har tidvis forsøkt det nye. Flott at de har latt oss teste underveis. Estetisk er det bedre, men det flyter sammen til et masete rot når det gjelder innholdet man skal forholde seg til.

Forstår at aktørene ønsker at sidene skal se bra ut. Men i denne verden (investeringer, tall, diagrammer, systemer, oversikt, logger ...) er man nødt til å prioritere brukervennlighet først. Pynten kan man holde på med senere.
Redigert 16.06.2019 kl 10:21 Du må logge inn for å svare

Jeg har ikke link til den, nedlastingen er fjernet.
Men har den fremdeles installert på EDB maskina mi.

SS
pipsoe
16.06.2019 kl 10:59 1775

Synd, men takk for svaret, Ss.

Ny administrerende direktør i Nordnet


Lars-Åke Norling er utnevnt som ny administrerende direktør i Nordnet, ifølge en melding mandag.

Norling har tidligere blant annet har vært administrerende direktør i Telenor i Sverige og er for tiden ansvarlig for investeringer i TMT-sektoren i Kinnevik.

- Jeg brenner for å forbedre folks liv ved hjelp av teknologi. Nordnet er en av finansbransjens virkelige pionerer som lenge har utfordret strukturer og etablerte sannheter, og demokratisert sparing og investering gjennom innovasjon, lave priser og smarte tekniske løsninger, sier han i en pressemelding.

Nordling starter i jobben 1.september
Computum
17.06.2019 kl 09:22 1551

Er det noe som tyder på at Nordnet tar til seg kritikken?

Nordnet er så svakt at jeg har ikke ord! En uke etter overgangen, er det fortsatt ingenting uten om standard kjøp/salg av aksjer som virker. Til og med avtaler som ble godkjent elektronisk med Bank-ID, er ikke på plass, og to av dem hevder sågar kundeservice at de ikke finner(!!).
Når man kjøpte egne fond hos Netfonds, ble disse kjøpt samme dag. Hos Nordnet opplyses det om at det vil gå "normalt fra 3 til 5 dager". Unnskyld, men hva for slags produkt er det de selger? ("Vi skal rundlure deg og gi deg den dårligste kjøps-/salgskursen som er teknisk mulig"?)
Kan noen vennligst vekke meg opp fra dette marerittet og si at "alt er bra. Netfonds er der fortsatt." ?
Alternativt; Er dere fornøyd med DNB? Ingenting kan vel være verre enn dette?

Ingen verdens ting tyder på det. Jeg har snakket med øverste hold en uke!
De kjører knallhardt på egne systemer og løsninger. Eneste som blir med over fra Netfonds, er kundelisten.
Ellers ingenting annet.

SS
pengex
17.06.2019 kl 09:40 1536

Kjøpte ett par tusen elkem aksjer nå. Fikk oppført kostnad 1/2 pris. Håper dette retter seg.
John8
17.06.2019 kl 09:46 1526

SS kl.09.25:
Jeg har fått opplyst fra troverdig kilde i gamle Netfonds at 7-8 av de ansatte ble med over til Nordnet.
Rogern er den mest kjente.
Noen av disse 7-8 har fått nye funksjoner i Nordnet.

Så blir litt overdrevet å si at bare kundelisten til Netfonds ble med over.
Men jeg er enig med deg i at det eneste motivet for det svenske morselskapet til Nordnet for oppkjøpet var kundelisten + eliminere en viktig konkurrent.
Redigert 17.06.2019 kl 09:47 Du må logge inn for å svare

Hva betyr det at noen ansatte ble med over?
Og Rogeren?? Hva har han truffet sist på da, han har vel enda kjøpsanbefaling NAS som han har hatt siden 360 kr for mange år siden.
Roger`n er best på å spå børsåpninger.

Du kan heller opplyse meg om hva vi gamle NTF kunder vil få av funksjoner som vi er vant med ?
Det er ikke bare PrimeT jeg savner. Også den enkle SMS/EMAIL varslingssida. Og mye annet.
Nå må man forholde seg til infront shit, ubrukelige nettsider, og ikke nok med det - nye og gamle sider som en må sjonglere mellom for å bruke ulike funksjoner.

SS

Har prøvd nå i en uke å få der til å flyte, få oversikt og holde meg oppdatert.... rett og slett tragisk side og app til denne bruk. Bruker heller hegnar sin netfonds layout/platform for å følge med på utvikling og selskaper, samt hvilke aksjer jeg kan trade. og den er bedre å bruke selv om den ligger med 15 min lagg til daytrading!!!

De må gjerne sverge til egne sannheter, men realiteten innhentet alle til slutt. Når kundeflukten blir stor nok må selv interne helter finne på noe annet å holde på med.

Har dere klaget til Nordnet ? Å klage her hjelper ikke. Har selv klaget til Nordnet. Sa jeg var skuffet over det vi får. Ba om at de tok Netfonds sitt opplegg.
Fikk til svar fra Finn Jor at det hadde vært fint med noe konkret feedback på hva jeg mener burde være bedre.
Jeg kommer til å svare at de burde ha det slik som Netfonds hadde det. Oversiktlig og lett forståelig.
Da håper jeg dere tar kontakt med Nordnet, slik at vi kan oppnå vårt ønske. Klage her medfører bare frustrasjon.

Du med dine talegaver burde virkelig ta kontakt med Nordnet. Det har jeg gjort. Går utfra at de lytter til en erfaren kaptein, som deg!!!!
Redigert 17.06.2019 kl 10:12 Du må logge inn for å svare

Jeg har betalt over 500k i kurtasje siden starten, og er en VIP kunde.
Har vert i dialog med Anders Skaar, og de andre på toppen, men til liten nytte.
Har hatt kontakt med dem siden pinsen, men jeg innser at man ikke kommer noen vei. Det er nok bare kundeflukt som vil vise dem at dette ikke er godt nok.

Jeg forstår ikke hvorfor de skulle implementere alt umiddelbart. De kunne valgt å eie Netfonds og kjørt systemer og kunder en periode til Nordnet i allefall var ute av Beta, og hatt en dialog med kundemassen om hva vi ønsker og ville ha!

De sier de har hatt dialog med kunder fra NTF, men jeg sier jeg aldri har blitt spurt om slikt. Da sier dem, ja det stemmer, GDPR har hindret oss i det.

Jeg er i allefall lite imponert, og første bud er å slutte med classic, og nye sider. Vi skal og må ha bare EN side.
Dernest må de få til en Norsk tilpasset INFRONT mal, som er mye mer lik PrimeTrader, og legge til disse enkle funksjonene man hadde der.
Det er mulig å få til som "theme"

SS

Da er vi enige om at alle henvender seg til Nordnet med ønske om at vi får opplegget til Netfonds slik det var. Kan også varsle om at man skifter til andre, dersom de ikke ønsker fornøyde kunder. La oss gå i flokk, og kanskje Nordnet lytter til kundemassen.
Croft
17.06.2019 kl 10:25 1439

Det finnes en enkel løsning for alle som ønsker å gi beskjed til Nordnet som vil bli registrert. Bruk det interne meldingssystemet til å sende en melding. Hold det kort: Eksempel» Som ny kunde flyttet fra Netfonds, er jeg svært misfornøyd med handels/informasjonsvisningen i Nordnet systemet. Jeg vil gjerne at dette blir registrert, og at Nordnet setter inn ressurser på å lage en bedre løsning»

Får de noen tusen meldinger ala dette tenker jeg det blir satt inn de ressurser som kreves.
Redigert 17.06.2019 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
Lærenem
17.06.2019 kl 10:32 1438

Syns gamle nordnet var bedre, men ser ikke det store problemet.

Det jeg mest lurte på, er hvorfor ikke Netfonds/Nordnet så at du var kunde begge steder, når de flyttet over til Nordnet. Har hatt en konto hos Netfonds som har vært tom og ikke aktiv etter at jeg flyttet til Nordnet for 3-5 år siden. men fikk hele tida meldinger om å gjøre ditt og datt, som at de ikke visste jeg også var på Nordnet.
Var det så vanskelig å se?
Gjorde ingenting, for jeg så ikke vits i det når jeg alt var kunde hos Nordnet.
Men så har de klart å legge inn en ny AF konto, sikkert den de liksom har flyttet over fra Netfonds da. Hvorfor gjør de det? Hva skal jeg med 2 slike. Den nye står jo tom nå, og vet ikke om jeg burde gjøre noe. Men dette burde de da se, og bare fjerne den ene.
Redigert 17.06.2019 kl 10:33 Du må logge inn for å svare

Her er mitt tilsvar:
Netfonds sitt opplegg var oversiktlig og lettforståelig. Trenger ikke si mer. Det er ingen skam i å snu, og slettes ikke hvis man vinner meget fornøyde kunder. Ser på forumet til HO at slik det er nå, så står det til stryk, og det var vel ikke meningen??

Nordnet er rævva !!!
PrimeTrader var nær perfekt.
Ta til vettet og viderefør PrimeTrader. Ellers kan dere bare glemme meg som var en stor kunde i Netfonds.

R.I.P Nordnet
Teddy
17.06.2019 kl 11:04 1394

Mye syting og klaging her inne av stort sett de samme folka. Har selv skrevet hva jeg mener om Nordnet og FAKTISK GJORT noe med d, nemlig å skifte megler.

Nytter ikke å sitte å syte å klage på HO forumet, en må gjøre noe med d. Dvs, skift til en annen lev. Når Nordnet ser/merker at de mister mesteparten av NTF sine gamle kunder, så finnes d kanskje en liiiiiiiten mulighet for at de legger inn en versjon av PrimeTraderen i sitt tilbud ogda er jeg tilbake som kunde.

Har ca 10 trader pr dag for tiden og slutter ikke med d pga PrimeTraderen er lagt ned. Har tegnet abonm på Dn investor for sanntid med ordredybder. Fungerer helt greit d i kombinasjon med infront. Ingenting av aksjer, indekser, derivater, valuta etc som har endret seg fordi Primetraderen er historie. For de som ikke trader, men kjøper litt aksjer i ny og ne, så spiller d ingen rolle hvor dere handler. Tror vel egentlig at de fleste på HO er mer opptat av den sosiale kontakten her inne enn å trade, kan umulig bli mye trading når en skriver 15 - 30 innlegg pr dag :))

Happy trading til de som driver med d :)