DOF på vej tilbage

danm
DOF 11.06.2019 kl 10:07 1498

Så har galskaben lagt sig og vi er på vej op igen. Som vi kan se i andre offshore selskaber er kurserne blevet trykket for langt ned. Borr har næsten 100% opside efter at kursmålet er sænket. det er de rene vanvid. Jeg tror de fleste kan se, at det er på høje tid at komme ind i offshore.
danm
11.06.2019 kl 10:11 1477

Også godt at se, at vi er på 250k i spotten.
http://westshore.no/
Regina
11.06.2019 kl 11:59 1368

Tror de er nær en løsning og at den kommer før SOFF som er en helt annen case. Veldig feil å sammenligne de to selskapene.

Anbefaler å avslutte shorten nå
Kontur
11.06.2019 kl 12:56 1246

Skal vi tro på snarlig løsning?
kontra
11.06.2019 kl 12:57 1235

Forskjellene mellom Soff og Dof mht forpliktelsene er i prinsippet mindre enn hva mange vil ha det til. "Det er ikke mulig å være bare litt gravid, enten er en gravid eller så er en ikke gravid." Soff har nå vært i dialog med sine "forbindelser" i snart et år. Om en tror at denne dialogen i diverse "bakrom" kun har dreid seg om Soff, bør en konvertere til en annen "isme". Her har nok hele bransjen, herunder Dof, vært gjenstand for diskusjon. 20 juni er satt som deadline og resultatene fra den prosessen vil sette premissene for bransjen som sådan-;)
danm
11.06.2019 kl 12:59 1226

Det er trods alt nemmere at behandle en finansierings sag, hvor selskabet kører med fuld belægning og har 20 mia. på ordrebogen. Jeg tror på en hurtig løsning.

Er nesten ikke omsetning i supply aksjene. De store aksjonærene ønsker ikke å drive opp kursen som vil skje hvis de bare handler for noen få tusen kroner. Fredriksen har solgt seg litt ned ser jeg og er også kjent for å tjene veldig gode penger på å låne ut aksjer for å få kursen ned. De kapitalsterke er vel kun tjent med å fortsette å psyke ut småaksjonærene slik at alle er utslitt når forhandlingene om refinansiering og kapitaltilførsel starter. Ingen er sikker på hva som vil skje og det blir alltid stor rabatt ved usikkerhet. De som ikke har handlet aksjer på billigsalg er glad for at de har holdt seg unna og har fått rett til nå på at det bare blir billigere. Dette er et spill Fredriksen og de som har blitt veldig rike kan godt. Det er ikke rart at også andre kapitalsterke ser opp til Fredriksen og vil være med på dette spillet der man får kjøpt med milliardrabatt for så å betale dyktige mediafolk til å fremstille dem som redningsmenn. Ingen klager eller er misfornøyd og verden vil bedras påny og påny. Når det gjelder småaksjonærene er vel de i både SOFF og DOF slitne så er det så rart at det har vært lite kjøpere ?
hstray
11.06.2019 kl 13:30 1147

Redere langs vestlandskysten har MYE å lære av Fredriksen iht til drift av selskaper og maksimalt utytte. Det foregår slikt at utbytte utbetales med maksimale beløp i de gode tidene. Utbytte gjerne hvert kvartal. Når de dårligere tidene kommer, og markedet kollapser stiller JF opp med småpenger for å redde selskapene og får milliarder nedskrevet på lån. Dette er JF metoden. Redere langs vestlands kysten har skyt all overskuddkapital inn i nye skip og sitter igjen med småpenger til å redde selskapene. Det er selvsagt noen unntak med Helge Møgster i DOF som er fiskemillardær
hstray
11.06.2019 kl 13:36 1130

En veldig stor forskjell er 2 milliarder i kontraktsverdier (SOFF) og 20 milliarder i kontraktsverdier i (DOF) En annen stor forskjell er at DOF er solvent, mens SOFF er insolvent. Jeg tror en mulig løsning hos DOF kan ligge hos GIEK som har en oppgave iht til å skape, og beholde arbeidsplasser bla innen norsk maritim sektor. Lån som ikke blir rullert hos BANK som vil ut av offshore blir flyttet over til en annen BANK, men at GIEK står bak med garantiansvar.
kontra
11.06.2019 kl 13:56 1097

Det stemmer at det er stor forskjell, men det betyr slett ikke at Dof av den grunn står seg bedre!! 20 mrd i kontraktsverdier inngått i en periode med ikkebærende rater?? Soff har ca 80 % av flåten i aktivitet og 2 mrd i kontraktsverdier!! Dette betyr at Soffs "utgående" kontrakter skal fornyes i en tid med større etterspørsler av skip. Har en mistanke om at dette blir til høyere rater enn for ett og to år siden.
danm
11.06.2019 kl 16:40 910

Vi ved ikke, hvor niveauet er på de kontrakter, der er indgået. Kontrakter indgået i Q2 vil formodentlig være fine og bliver niveauet højere fra nu, vil det også gavne DOF på et tidspunkt. SPOT markedet har været rigtig godt i Q2 og bliver det efter alt at dømme også i Q3. Der er ingen grund til at se negativt på det hele, det går trods alt den rigtige vej.
hstray
11.06.2019 kl 18:02 765

Kontra: alle kontrakter på nye skip eks kostbare subsea konstruksjonsskip er på 8+ opsjon. De kontraktene er veldig bærekraftige, da de ble inngått før nedturen. Dof hadde hele flåten på lange kontrakter før krisen inntraff i 2014-15. Soff hadde mye mer i spott, og kortere kontrakter. Soff, deep sea, rem hadde mange flere skip i spott markedet fremfor lange kontrakter. Soff bygde båter på spekulasjon. Dof bygger båter utelukkende med lange kontrakter i bunn. Dof har nesten unngått å legge skip i opplag under krisen pga av lange kontrakter. Dof har Brasil flagg på alle brasilianske skip og har under krisen hatt fortrinnsrett på brazil kontrakter, samt har benyttet rett til å skyve ut andre tilbydere. Alle lange kontrakter Dof inngår er bærekraftige.

Problem til Dof. Dof subsea har ikke gjennomgått tilsvarende restruktering som Dof,og Dof subsea har ikke ikke sikret seg betalingsutsettelser. Vi ser at subsea markedet som lenge holdt seg bra når Psv, og ankerhåntering falt sammen har svekket seg de siste årene.

Går markedet tilbake til hvordan det var i 2012-13 og før vil Solstad tjente enormt mange penger. I 2013 var Aths rater på 900 000 og Psv 300 000.

danm skrev +10% :-)
Kjempevolum på slutten som dro kursen opp over 5 prosentpoeng... ?