Driftsfokus, finansieringsutfordringer, resultat 2019

Slettet bruker
DOF 11.06.2019 kl 10:22 8768

Spennende å følge utviklingen i offshoresektoren nå.
En hardt prøvet sektor der flere har måttet kaste kortene og der det fleste som står tilbake fortsatt jobber med å komme seg ovenpå igjen.
Situasjonen i DOF er tydeligvis krevende. Men slett ikke umulig.
Mye tyder på at situasjonen kom overraskende på DOF og jeg tror også på flere av finansinstitusjonene.
DOF har tydeligvis krevd bedre betingelser, ref andre aktører som har konkurransevridende fortrinn (renter, avdrag)

De fleste tror at dette løser seg, om det tar lang eller kort tid er værre å svare på.

Markedet er i sterk bedring, DOF klarer sikkert 1,5MRDi EBIT 2019 og har en Backlog på over 20 MRD noe som ingen andre kan skilte med.
Hele flåten jobber stort sett for fullt noe som selvsagt er fundamentalt viktig.
Satser på at dette utvikler seg til noe veldig bra
Redigert 20.01.2021 kl 17:09 Du må logge inn for å svare
danm
16.06.2019 kl 10:22 2702

Stor forskel på raterne lige nu. De bedste skibe får høje rater, som kan blive virkelig høje, når det strammer mere til. DOF kan se frem til meget fine Q2 og Q3 regnskaber.
ØrsteinStraitB
16.06.2019 kl 15:59 2579

Du mente Q1 skulle bli bra og... Sjukt at du gidder.
danm
16.06.2019 kl 19:25 2490

Når man får over 300k i et for tiden svagt marked, må det siges at være rigtig godt. Det ser ud til, at resten af året kan blive kan blive endnu bedre.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/06/Fearnley-venter-sterkere-supplymarked
Smartis
16.06.2019 kl 20:48 2416

Noen som vet hvor høyt belegg det har vært på Dof’s flåter i Q2, og hva som vil skje med kursen om de blir enige med den siste banken?
drekkapilsen
16.06.2019 kl 23:14 2315

PSV over 90% vil jeg tippe. Knapt noe som har vært ledig i det hele tatt.Barra har vært litt ledig i spotten noen dager ellers veldig tight. Vil kanskje tippe over 95% også. AHTS har vel Giant, Admiral og Saigon vært mer eller mindre i opplag, så her vil det vel være rundt 80% vil jeg tippe. Subsea er vanskelig å beregne men NITEROI og en til har vel vært i opplag, og også Geosea. Vil tippe rundt 80% her også. Burde vel nærme seg grønne tall på bunnlinja i Q2.

DOF kommer ikke i brudd, forhandligene går gjennom ved at noen andre banker overtar engasjementet til hvitvaskingsbanken, det går nok helt fint. Da er vi vel fort i 4 kroner igjen minst.
Smartis
16.06.2019 kl 23:21 2303

Takk for god besvarelse. Er det samme jeg tenker, hadde man hatt nerver av stål så er det akkurat nå man burde øke, men selv er jeg ganske sliten og er gira på sommerferie :)
Slettet bruker
16.06.2019 kl 23:32 2290

Q1 ble jo ganske bra det, og vi vet jo at Q2 blir mye bedre når også siste Brasilbåten får full uttelling gjennom hele perioden og de neste 8 årene for den del. Det siktes inn imot et EBIT nivå på mellom 1,5 og 2,0 MRD.
Sett å lys av dette burde det se bra ut, men man vet jo aldri. Det mest lå til rette for en flott Q1 pres, men ble torpedert av den ene banken som handlet irrasjonelt.
DOF er ikke i brudd og kommer forhåpentligvis heller ikke dit.
Om/når dette løser seg vil vi se en etterlengtet opptur
hstray
16.06.2019 kl 23:52 2271

Q1 var i tillegg drevet av flere mobiliseringskostnader på nye kontrakter. Ligger endel store kontrakter i nordsjøen, og Brasil som jeg tipper skal være avgjort i Q2. For Dof avklaring iht til rullering av lån så er kursen tilbake i kr 5 innen en mnd.
Det er også spennende å skje hva som skjer med Solstad, hvor Solstad har satt 20.6 som siste dato en løsning må foreligge.
Slettet bruker
24.06.2019 kl 10:56 1880

Bra oppgang over flere børsdager. Når de har siste banken på plass så vil jeg tro at kursen rykker rett opp et sted mellom 5 og 6 NOK. Så vil markedet bestemme verdsettelsen av DOF derifra.
Kursen burde vært langt høyere enn den er i dag, så her er det bare å fortsette å smøre seg med tålmod
Slettet bruker
24.06.2019 kl 12:47 1799

Mer potent enn på lenge, kursen spretter opp og ned +-5-12 %, tydelig at noe er på gang