Hydrogenbilförsäljning stoppet

Slettet bruker
NEL 11.06.2019 kl 17:20 2815

https://e24.no/bil/toyota-og-hyundai-stopper-hydrogenbil-salget-midlertidig/24638822

Det blir inga fler hydrogenbilförsäljning på en god stund.

Vi må kontakta andra land og be de stoppa också.

Jeg tror att med Boeing max-8 så var det Etiopien som var drabbat som stoppade först.

Här är Norge drabbat och stoppar först.

Låt sedan stoppet spridas över världen. Vi vill ikke ha fler bomber. Vi vill ha fred och frihet.
Redigert 19.01.2021 kl 17:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 17:22 2785

Nels verksamhet får drivas vidare på universitet så länge. Här får man forska fram lågtryck system inom vätgas.

Det er ohållbart att , vad säljs det bilar per år 50 miljoner?

50 miljoner nya bomber på vägarna hvert är går ikke.

Som sagt så måste de ta fram ett lågtryck system
Slettet bruker
11.06.2019 kl 17:32 2702

Lågtryck system, gasen kan tex lagras i bi-kakeliknade struktur. Eller utblandad i vätska.
Slettet bruker
11.06.2019 kl 17:34 2688

Kan också se på myfc som tillverkar vätgasen ombord, du tankar då vatten, salt, reaktionskomponenter og aluminium. 4 munstycke når du tankar plus ett femte som suger ut restmaterialet som är en skummig aluminiumsörja
Slettet bruker
11.06.2019 kl 21:27 2430

Tenkte på om doble vegger ville forhindre at en eksplosjon ville spre seg utover?
Slettet bruker
11.06.2019 kl 21:43 2365

Hørt at det som er igjen av svensk bilproduksjon skal gå over til Hydrogen.
Slettet bruker
11.06.2019 kl 21:58 2312

Ja, la oss få et lavtrykk system, f.eks 10 bar. Skal da fylle 10 kilo H2 fcv’en trenger du en tank på ca. 0,7m3. Ikke videre praktisk.
Slettet bruker
11.06.2019 kl 22:18 2218

Nä det er et problem. Men vi må få lågtryck ellers vill aldrig nån åka hydrogenbil.

-toyota og huyundai kommer nå lämna hydrogen fordi det er for dålig goodwill, speciellt då h2-bilarna bara utgör 0,0001% av de 15 miljoner bilar de säljer.

-volvo startade Powercell men skilde ut det för de trodde mer på batteri

-nikola kommer strax skifta helt till batteri , påskyndat av explosioner i Norge og California de sista veckorna.
De har 3-4 år på sig att få goda nog batterier, det ska gå bra.

-uno-x kommer stänga hydrogenstasjonerna för gott, det er för dålig goodwill.

-ingen kommun kommer tillåta nya h2-stasjoner inom 1480 meter från vei og bebyggelse.

-ingen privatpersoner kommer våga tanka hydrogen
Redigert 11.06.2019 kl 22:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 22:23 2175

Har du link til alle disse påstandene?
Slettet bruker
11.06.2019 kl 22:30 2149

Her har du Link om att t og h stopper bilsäljet.

https://e24.no/privat/einar-fylte-paa-ulykkesstasjonen-to-timer-foer-eksplosjonen-det-kunne-vaert-helt-katastrofalt/24638709

Tills de vet vad som skett. Problemet, vad ska man finna? En tank exploderade ok. Kan det ske igen ja eller nel?
Du kan designa om Boeing max8, men en tank er en tank.
Så det blir slut med bilar.

Sen följer resten automatiskt.

Jeg venter også på uttalelse Fra samferdselministern som sedan kommer ge fria händer åt kommunerna
Slettet bruker
11.06.2019 kl 22:33 2116

Stoppet bilsalget inn til videre, ikke permanent.
Hva har du 1480 m fra? Har du link til dette?
Hvorfor selges det el-biler, det har vel vært trøbbel med de også i form av brann?
Slettet bruker
11.06.2019 kl 22:33 2112

Stora problemet er att man har varit slapphänt från kommunen. Man har sikkert inspekterat anlegget og funnit stora brister.

Men , ok, det er ju miljövänligt h2, så det får gå för denna gång.

Så exploderar det.

Så blir det utredning, som kommer fram till att anlegget hade stora brister. Men , ok, det er ju miljövänligt med h2 så det får gå för denna gång.

Hoppet står till samferdselministern. Otroligt starkt hur hon vågar stå upp emot storkapitalet som vill profitera på greenwash.
omans
11.06.2019 kl 22:35 2096

Du virker som en av de mer patetiske skribentene som omtaler nel aksjen på forumet.

Bruker tragiske flyulykker til å sverte ned andre saker.

Du kan bruke Tesla eksplisjoner som referanse, det er mer relevant.
Slettet bruker
11.06.2019 kl 22:45 2042

Ja det har vart brann der, men jeg minns inte att man behövt stoppa salget ens av en specifik bilmodell.

Det handlar om rädsla, og fölelser, og ting som vi ikke kan kvantificera med tal eller försäkran...som att enkelte land lägger ner kärnkraft. Ikke speciellt rationellt?

Men man vill ikke ha explosioner og radioaktivt nedfall.

Det handlar också om Hindenburg. H2 har varit tungt förknippad med den ballongen. Men man sa att det kan förstås ikke ske med fordonshydrogen. Men så sker det

Samma med kärnkraft. Det er väl 0,000000000000000000?,% risk att en olycka ska ske. Så liten att då kör vi på. Men rädslan finns där. Og så smäller det i Tjernobyl, japan,. Trots att det ikke kan ske. Så sker det.

Samma med Hindenburg. Rent tekniskt og statistik ska det inte ha nått att göra med en hydrogentank i Sandvika.

Ändå exploderar den tanken. Og rädslan finns där och påminner oss om Hindenburg. Bilarna blir osäljbara. Han som hade tankat nån timme innan sa han funderade på att sälja bilen

Inte speciellt rationellt. För det ska egentligen inte kunna ske nåt. Hans bil ska givetvis inte kunna explodera.
Men så finns rädslan där. Och det verkar som rädsla kan förutspå ting bättre än statistik og rationella vurderingar många gånger.
PipedPiper
11.06.2019 kl 22:52 2010

Før trodde jeg det var en myte at svensker er mindre intelligente enn nordmenn, nå vet jeg at det stemmer...
Dexter
12.06.2019 kl 00:41 1914

Etter å ha bodd/jobbet i Sverige og med svensk kone, så snakker jeg bra svensk. Legg til at jeg har oversatt en del materiale til/fra svensk/norsk. Larson, Larsson, Investorxyz er like svensk som jeg er astronaut. Men seriøst? Hva forventer man på dette forumet?
Slettet bruker
12.06.2019 kl 19:11 1687

Nå stänger de stationerna i Danmark og Tyskland. I avvaktan utredningen.

Vem ska betala för utebliven försäljning av vätgas?

Får nel betala, på samma sätt som Boeing ska betala för att nas:ens max8 står på Bakken?

De må få igång stationerna snabbt. Speciellt för tapsbolag som nel, Peugeot, Fiat, så er det viktiga att band og virksamhet snurrar på. Det er når det stoppar som folk begynner kontrollera; vad er det vi driver med, vi tapper ju massa penger?

Det tog livet av Saab og Pontiac.

Sen måste man snabbt som attans se till att systemet är säkert. Jag tror det blir svårt med lågtryck system

Så då genstår att göra tankarna säkrare . Fler säkerhetsventiler og diskar. Mer sensorer. Mer inspektering. Mer underhåll. Det blir dyrt, men det må bli så.

Lutar også mot at få tanken utom faraområde.

Tex nån sa dubbla skal. Men om man kan gräva ner den i ett stort bergrum 30 meter under marken så kan det få explodera det og du kan leda bort trycket.

Eller att man har tanken på en stolpe 78 meter upp i luften. Som stolpen till stora vindkraftverk. Tror de är runt 100 meter.

Eller enklare, om vätgas är lättare än luft så kan du ha det i en stor ballong 100 meter upp som ligger förtöjd. Med slangar ner, eller eventuellt många små zepelinare som åker upp och ner och hämtar och lämnar vätgas.
Slettet bruker
12.06.2019 kl 20:54 1584

Hvor länge räcker nels kassa? Jeg tror den nå er nede på 500 miljoner. Det räcker ca 1 år og 3 månader med tidigare tempo.

Till det kommer dock stora kostnader efter explosionen.
-dnv ska engageras
- konsulter ska engageras
-teknik ska kontrolleras
- dokument ska tas fram, gås igenom.
- resor till kunder og myndigheter i många land.

Detta får ses som ett projekt, jag anslår från höften en kostnad på 250 miljoner under kommande år, varav 150 miljoner i konsultkostnad, 50 miljoner i resor og 50 miljoner övrigt.

Till detta kommer ersättningar till de som driver stationerna och tapper penger i mist 1 månad. Anslå 1 miljon per station og vi har snabbt 100 miljoner där.

Sedan oavsett vad utredningen kommer fram till, så kommer hver station oppgraderas. Det blir snabbt 1 miljon per station. Summa 100 miljoner.

Kassan närmar sig alltså botten innan slutet av året.

En emission kan nog förväntas i augusti senast.

Lyckosamt ändå att nel fick till en emission på 5,45 senast så man har lite pengar att röra sig med.

Nästa emission kan bli på 2 kronor, 300 milj nya aktier.
Slettet bruker
12.06.2019 kl 21:05 1527

Tradegate er nå på 5,0125 kronor. Det spörs nå om tyskarna vågar ta steget över till 4 kronor.
Slettet bruker
12.06.2019 kl 21:06 1508

Ja då er vi under... 4,98 kr
Slettet bruker
12.06.2019 kl 21:11 1483

Ojoji 4,94..stor hävstång med euro er ju 10ggr ca
Slettet bruker
12.06.2019 kl 21:19 1446

tradegate og oslo børs følger ikke hverandre. tipper vi ser en bra økning i morgen tidlig.
meocon
12.06.2019 kl 21:20 1434

Titanic
Verden får leve med fossile energi en stund til.
Det vil ta lang tid å rette på Hydrogen feilen.

Zero emission ... kan ikke oppnås uten en klar løsning hverken kortsiktig eller lansiktig.

Ute av samtlige grønne aksjer for lengst.
Redigert 12.06.2019 kl 21:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2019 kl 21:21 1426

Ja det stiger på tradegate nå å, 4,9801
Slettet bruker
12.06.2019 kl 21:25 1404

Ajdå 4,93327. Slår i bunn.

Men fortsatt över 5 euros

Her borde vi naturligtvis få en reaktion opp.
Redigert 12.06.2019 kl 21:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2019 kl 21:37 1351

Ikke 5 euro men 50 cent!

Han fikk ju lämna alla pengar till kronofogden!

Men de glömde ta en massa bitcoin som ikke var värt nåt då!

Några år senare var han mångmiljonär igen pga bitcoin!

Har nel nåra bitcoin på lager?