Langtidsaksjonær hopper av stasjonen og venter på neste avgang

AksjoNEL
NEL 12.06.2019 kl 10:14 3745

Noen tanker rundt NEL som sikkert tas som baissing, men det er det altså ikke.


Har vært med som NEL aksjonær siden Desember 2015 og kjøpt i flere omganger i årene etter.
Har vært med på høyden i 2015 på nesten 6 kroner, ned i stor minus på godt under 2 kroner i lange ørkenvandringer.
Har også vært med på alle de finansielle krumspringene til Spetalen og lært mye om hvordan aksjemarkedet generelt fungerer..

Har også opplevd hvordan såkalte lock-ups enkelt kan endres på uten at aksjonærene involveres på noen måte, ref siste salg av 113M aksjer og følgende melding:

"Due to the positive share price development since the lock-up agreements were entered into, and in order to secure an orderly sale of the shares, the Company and Carnegie AS have agreed to an early release of the lock-up on the shares"

Dette er selvsagt helt lovlig, og alle forstår at kursen vil svinge kraftig når store innsidere selger men dette føltes som nok en dolk i ryggen fra NEL mot en gammel trofast aksjonær. Når eksplosjonen så kom endret caset seg for meg.

Som flere analytikere sier er det ikke sikkert dette er noe annet enn en liten fartsdump for NEL.
Skulle det dog vise seg at det er relatert til NELs kjerneteknologi kan det være katastrofalt.

Fyllestasjoner i lille Norge er ikke et viktig marked for NEL men jeg ser det om tvilsomt at det vil komme noen særlig flere ordre før undersøkelsene er ferdige og årsaken avgjort.

Var med på gårsdagens morgen-call og Løkke virket ikke veldig overbevisende når han svarer at stasjonen er bygget etter høyeste standarder. Da frykter jeg at standardene isåfall ikke er gode nok og Veritas som holder til i tøffelavstand fra stasjonen er nok også involvert.


Valgte å selge på det som viste seg å være nær toppen i går med en pen gevinst. Ikke like pen som om jeg hadde gjort det rundt 9 kroner, men penger er penger.
Håper det snart kommer mer informasjon om årsaken til dette og hva det betyr videre for NEL.


Har fortsatt sterkt troen på NEL og teknologien deres og det har tydligvis resten av verden, men troverdigheten har fått seg en skikkelig knekk og mange holder nok pusten til årsaken er klar.


Lykke til alle aksjonærer! Håper årsaken kan avgjøres så fort som mulig og at reisen kan fortsette videre, da står jeg nok klar til å kjøpe biletter til hydrogentoget igjen!
Redigert 19.06.2019 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Furuen
19.06.2019 kl 09:33 3369

NB! Det kan være veldig farlig å hoppe av stasjonen.
AksjoNEL
19.06.2019 kl 09:40 3279

Det er aldri farlig å ta gevinst.
Penger man ikke har tjent er ikke et tap.

Hver dag er det selskaper på Oslo Børs som stiger i verdi som jeg kunne tjent mer penger på enn å sitte i en aksje i nedadgående trend. Jeg tenker ikke på dette som at jeg har tapt penger på børs hver dag.

Alt er risk/reward. Skal man ta en gevinst og redusere risiko, eller skal man sitte og håpe på større gevinst.
Når man ikke lenger føler reward står i stil til risk må man ta en avgjørelse.

For øyeblikket har den avgjørelsen spart meg for veldig mye penger.

Plutselig kan jeg selvsagt ha gått glipp av noen prosent oppgang, men da hopper jeg bare på vogn nummer 3 og ikke nummer 1. pengene er klare.
Hammers
19.06.2019 kl 09:44 3239

Helt enig - og i hvert fall hvis man hopper ut av stasjonen og lander på sporet!

TS:
Hvilken teknikk ble forresten benyttet ifm hoppet.
Brukte man stav, stille lengde eller med "rennafart"?

Hilsen Hammers
Nukjørvi
19.06.2019 kl 09:46 3213

Høres fornuftig ut :) Jeg er Bull på lang sikt men dette her kommer til å være en torn i foten til Nel fram til alt ligger på bordet.
AksjoNEL
19.06.2019 kl 09:57 3089

Hammers: Det ble rennafart med relativt godt Telemark-nedslag på 6,17. Langt unna 9 kroner, men med avkastning på godt over 100% i snitt på alle aksjene må jeg si meg fornøyd med den beste investeringen i børsnoterte aksjer på en stund.
Funderer
19.06.2019 kl 10:04 3003

Da er det bare å kjøpe seg inn igjen for en rask trade .
Furuen
19.06.2019 kl 10:12 2929

TS, om du hopper av stasjonen, får jeg håpe du klatrer opp igjen fra sporet før neste avgang!
Å hoppe av PÅ stasjonen er jo en helt annen sak. (",)
omans
19.06.2019 kl 10:14 2887

"Skulle det dog vise seg at det er relatert til NELs kjerneteknologi kan det være katastrofalt."

Dette er jo dementert i siste børsmelding, eller?

Oslo (TDN Direkt): Den foreløpige Gexcon-undersøkelsen viser at hendelsen ved Kjørbo-hydrogenstasjon 10. juni startet med hydrogenlekkasje fra høytrykkslagringsenheten og at en "sky" med hydrogen ble antent.
Det fremgår av en melding fra Nel mandag, som viser til at de nå kan konkludere med at Nels kjerneteknologi ikke var kilden til lekkasje.

-

Det er nok ikke så mange andre firmaer som har holdt på med dette siden 1920 tallet.

Du virker forøvrig som en som endelig vil starte en tråd, siden salget er gjort og du har sett at momentumet også har avtatt på kort sikt etter salget, og dermed får sitte med litt godfølelse av å ha gjort noe riktig allikevel, selv om salget "bare" ble på 6 tallet og ikke 8-9 tallet :)
Redigert 19.06.2019 kl 10:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.06.2019 kl 10:39 2627

Nye Nel ordrer blir satt på vent. Nel smellen blir fulgt opp i markedet. Beslutningstagere for innkjøp av H2 stasjoner vil nyorientere seg i markedet. Det vil kunne bli sett på om tiltenkte lokasjoner for nye H2 stasjoner må revurderes av hensyn til omgivelsene, og muligens blir det vurdert krav til nye tekniske sikkerhetsregler for slike stasjoner. Usikkerhet medfører utsetting i prosessen for innkjøp av H2 stasjoner. Dette kan ramme ikke bare Nel, men hele leverandørmarkedet for H2 stasjoner.

Nukjørvi
19.06.2019 kl 11:05 2404

For Nel sin del kan det være en bra ting at de ligger såpass langt fremme på teknologifronten. Ulykker som dette kan skremme potensielle konkurrenter fra å satse. Nel blir nødt til å utbedre eventuelle mangler og overbevise kjøpere om at dette bare var en liten teknisk feil som de tar veldig seriøst. Det står nok ikke så ille til som markedet tror akkurat nå. Ingenting som tyder på at Nikola stopper opp. Store aktører er klare til å satse på Nel sin teknologi.
Slettet bruker
19.06.2019 kl 11:09 2354

Det var denne informasjonen da, som noen har og andre ikke har, ser bunnløs ut nå.
meocon
19.06.2019 kl 11:13 2327

Det tar måned og år å rette denne feilen.
Når alle sauer løper løpsk, hjelper det ikke å stå stille og se på. !

NEL vil gå ned mot kr 4.7
Hvis det viser noe negativt tegn med NIKOLAs, ja, går NEL til kr 0.00.




omans
12.07.2019 kl 07:38 1746

Ja, slike avhopp medfører høy risiko.
F.eks om en lander nede i skinnegangen.
Det er ofte høyt opp igjen til perrongen, og ikke sikkert man rekker neste avgang.
Neste avgang kan jo være før man klarer å komme seg opp på perrongen, da ligger man tynt an.