NEL = potensielt GAME OVER

P.Nissen Grande
NEL 12.06.2019 kl 12:37 15363

Situasjonen nå:
1. Salg av hydrogenbiler er stanset - de vil gjerne ha dekket kostnadene sine.
2. 10 stasjoner er stengt ned - de vil gjerne ha dekket kostnadene sine.
3. Bevismaterialet man trenger for å karakterisere feilen er brent opp / eksplodert. Dette kan ta lang tid, om de i det hele tatt finner årsaken.
4. Det er bare flaks som gjorde at ikke menneskeliv gikk tapt.

De som nå skal ha nye stasjoner, må vite 100% at det er mottar er trygt. Det kan bli vanskelig, når bevismaterialet er brent.

Vent å se nå: Snart kommer beskjeden om at alle andre stasjoner er steng ned inntil videre. Og at alle pågående ordre er satt på hold.

NEL har nok ikke samme muskler som Boeing til å finne årsak, og tåle en utsettelse på ordrer.

Og nå begynner advokatene og forsikringsselskapene å se på saken.

Å være optimistisk mht NEL er ganske naivt. Her er det ingen quick fix, løsningen er ikke å ringe en konsulent som fikser noen dokumenter. Her snakker vi usikrede bomber i tettbygde strøk!

Soleklar short, snakkes på 10 øre!

Potensielt game over for NEL.

Redigert 21.01.2021 kl 04:49 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
18.06.2019 kl 15:29 1188

Som jeg skrev til "Ruperto" :

Det er ikke sikkert at hydrogenteknologi har livets rett. Denne teknologien tror jeg kan være vanskelig å implementere med hensyn til full sikkerhet og menneskelig sårbarhet og menneskelige feil tatt i betraktning. Det er ingen store feilmarginer før ting går veldig galt, og det kan være at det blir for usikkert, for komplisert og vanskelig for teknologien selv i dagens høyteknologiske verden.

Jeg tror det fort kan vise seg å være en for kompleks, skrøpelig og farlig teknologi å ha nær menneskeheten.
Redigert 18.06.2019 kl 15:42 Du må logge inn for å svare