Flere annonsører boikotter nå Resett!

Slettet bruker
12.06.2019 kl 15:23 1164

Og enda en annonseplattform har sperret Resett ute og 'demonetized' dem som det så fint heter:
https://resett.no/2019/06/12/aktivistene-lykkes-resett-blir-kastet-ut-av-nok-en-annonseplattform-og-mister-inntekter/

Høres virkelig smart ut! Venstreekstreme kjeder seg med nav-trygda si og sender inn en klage til en annonsør han finner når han leser Resett slik han og hans likesinnede så ofte gjør. Det er jo tross alt bare de som selv leser Resett som får se hvem som annonserer der.

Kunderådgiveren hos annonsøren, som også bruker arbeidstiden til å tvinne tommeltotter, får noe så spennende som en klage det kan gjøres noe med. Oppildnet løper han til ledelsen med "sin store sak" og får stoppet annonseringen fordi noen har sett deres annonse et sted alle er innom og leser. Ledelsen er redd for å miste klageren som kunde, må vite. Alle de hundretusener andre som også leser Resett spiller mindre rolle; bedriften vil gjerne gå konkurs av mangel på kunder, men de skal jaggu gjøre det politisk korrekt og med hevet hode! Smartinger!

Foreløpig har jeg byttet strømleverandør og jeg sluttet å Vippse en stund (med unntak av kr. 1000,- jeg vippset til Resett). Jeg vil foreslå at Resett tar igjen litt offensivt mot fx "Vi over 60" som trakk sine annonser med å lage en egen spalte kalt "Oss over 60" elns slik at de over 60 føler de har sitt "hjem" hos Resett, der de kan lese om pensjon og helse og hva annet som skrives om i det bladet. Mulighetene er mange. For meg nærmer det seg forresten en ny Vipps-overføring til Resett, og som kjøpekraftig forbruker vil jeg støtte opp om og handle fra selskaper som annonserer på Resett.

Selv leser jeg både Resett og Klassekampen og det meste derimellom. Et levende demokrati er avhengig av meningsbryting og debatt. Totalitære krefter forsøker å sperre internett og alle dets plattformer for verdikonservative meninger ved å begrense ytringsfriheten. Det er en dårlig idé for demokratiet - og det er en dårlig idé for forretningsvirksomhet!

Til de som ikke vil annonsere på Resett vil jeg si: Husk at det bare er de som leser Resett får se at dere annonserer der!
Når noen klager så gi beskjed tilbake: "Hvis du er leser av Resett, så tar vi din henvendelse kun til info, og vi takker for at du ble oppmerksom på vårt produkt som du fant der! Det er derfor vi annonserer der folket leser."
Redigert 12.06.2019 kl 15:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2019 kl 16:04 1151

Resett bør bruke ledig annonseplass til egne faste annonser:

"Disse firmaene boikotter Resett: (logo) NorgesEnergi, (logo) Proteinfabrikken, (logo) Vi over 60, osv."

"Disse personene boikotter ytringsfriheten: (bilde) Sveinung Rotevatn, (bilde) Karl Eldar Evang, osv."

"Resett har X antall faste lesere som bruker sin forbrukermakt bevisst"
Speaker
13.06.2019 kl 01:00 1112

Ja,det er viktig at vi oppdateres om hvem som er intolerante og ikke respekterer meningsmangfold.
Tragisk at politisk korrekthet gjør at bedriftsledere uten ryggrad bøyer seg for Meningspolitiet,og dette er selvsagt selskaper vi må unngå å
handle hos.
ArneB 5.0
13.06.2019 kl 06:54 1092

Er boikott et virkemiddel som hører hjemme i et demokrati? Hvis ja, er forbrukermakt et gode eller et onde?
Daniel_K
13.06.2019 kl 09:17 1084

Så å velge å ikke reklamere på resett er samme som å være i mot ytringsfriheten? hehe.
Slettet bruker
13.06.2019 kl 09:31 1077

I fjor gikk Trumpetister amok mot NIKE etter at de laget en reklame film med fotballspillern som startet nasjonalsang protestene.
Det var mye skobrenning rundtomkring.
nekkejk
13.06.2019 kl 11:14 1063

I et demokrati reklamerer man i de mediene man vil, og man reklamerer ikke i de mediene man ikke vil. Så enkelt.
Slettet bruker
13.06.2019 kl 12:00 1040

Interessant å få innsyn i venstresidens tankegang her! ;-)

Forbrukermakt er verken et gode eller et onde - det er en realitet - akkurat som reklamens makt. Det nye er en politisk vinkling.

Selv har jeg selgeropplæring i et av verdens største selskaper og vet hvor stor vekt næringslivet tidligere har lagt på at man ALDRI flasher politiske holdninger eller religiøst ståsted overfor markedet - det er faktisk avskjedigelsesgrunn i selskaper med store kontrakter. Heller ikke statussymboler som å komme til kundebesøk i Posche Panamera eller annet millionklassen, osv.
De som trekker reklame fra Resett av frykt for å miste én raddis som klager, må være klar over at de kan miste mange andre, og at de faktisk også åpner et marked for konkurrerende virksomheter - så en dag, vipps over og ut! (Pun intended)
Redigert 13.06.2019 kl 12:03 Du må logge inn for å svare
Daniel_K
13.06.2019 kl 13:21 1031

jada, de mister vel noen rasister som kunder men stort sett er dette gutter uten cache og som bor hos mor. Så tror ikke de er veldig bekymret akkurat :-)

Speaker
13.06.2019 kl 14:22 1017

Havfruen har igjen helt rett og møter som vanlig ingen gode argumenter,men kun flåsete svada.
Å fronte politiske holdninger og trekke sine annonser i en boikott sender signaler som disse
selskapene vil slite mye mer med enn at noen raddisers skjellsord om Resett ignoreres.
ArneB 5.0
14.06.2019 kl 18:03 988

Da er det godt å vite at HO sitter med spisskompetanse som langt overgår disse dumme selskapene som sikkert ikke skjønner sitt eget beste. At noen ikke vil assosieres med søppel er ikke å flashe politisk standpunkt. Det er en klargjøring av hvor grensen for anstendighet går. Dere husker begrepet anstendighet?
Genuine
14.06.2019 kl 18:33 984

Søppel og kloakk er innenfor haternes ordforråd,men når kommer de gode argumentene mot Resett?
Hvilke artikler på Resett er sååååå ille?
Legg gjerne ved linker og la Resett få avslørende argumenter mot seg.
Da holder det ikke med generelle skjellsord........

Jeg leser både Resett,Klassekampen og flere andre nettaviser hvor jeg heller ikke nikker ivrig over det jeg leser,
men jeg vil gjerne vite hva andre mener og derfor er ytringsfriheten hellig.Toleranse for andres meninger kan anbefales!
ULKEN
14.06.2019 kl 19:12 973

Greit med forbrukermakt, jeg og tusenvis av andre bruker ikke ei krone på blekker som VG, Dagbladet, Dagsavisen m.flere. Sier faktisk nei til gratis VG ved bilvask på Cirkel K, da slipper de å få de pengene. Dette merker avisene som mister stadig flere lesere på grunn av sin PK og hatske journalistikk. Både Dagbaldet og VG har ødelagt livet til mange mennesker og sågar drevet enkelte til selvmord. Fortjener slike møkkablekker annonseinntekter eller kjøpere. Nei, takk. Dabruker jeg heller noen kroner på Resett. Abonnerer forøvrig bare på FA og lokalavisa. Det er nok i den jungelen av søppeljournalsitikk som srøytes ut fra Oslogryta med NRK og TV2 som medspillere.
Redigert 14.06.2019 kl 19:20 Du må logge inn for å svare
Wish
15.06.2019 kl 05:52 948

Jeg forstår ikke hva som angivelig er så ille med det Resett skriver.
De vinkler annerledes enn medias bjellekuer som stort sett mener det samme og vinkler likt.
Åpenhet og ytringsfrihet er viktig og jeg nyter å lese og høre meninger jeg ikke deler helt uten ønske om å boikotte noe som helst.
At andre ser annerledes på saker og forkynner politikk jeg selv ikke er enig med greier jeg ikke å engasjere meg med.Flott med frie ytringer som
informerer hvordan mine meningsmotstandere tenker og argumenterer.

Nøyaktig hva er det som gjør Resett så ille at venstresidas folk kappes om å skjelle dem ut?
Venstresidas folk later som om de ikke leser på Resett,men er likevel tydelige på hvor ille Resett er..........
Mye politisk korrekthet og gruppementalitet som gjør at nikkerne henger seg på i hatet med sine skjellsord
uten at de greier å tydeliggjøre hva Resett skriver som er så ille.
Avslørende fra Resetts nyttige idioter!

https://resett.no/2019/06/15/hvorfor-angripes-resett-sa-voldsomt/
Redigert 15.06.2019 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
ArneB 5.0
15.06.2019 kl 10:30 926

Resett er ikke media. Det er en blogg produsert av raringer. Selvsagt skal disse raringene tolereres, men å tillegge dem rollen som samfunnsbyggere er ikke bare rart, det er rent idioti. At noen må drikke kloakk for å forstå hva kloakk er må også tolereres. Skål!
kokkohill
15.06.2019 kl 12:30 908

noen må drikke kloakk for å forstå hva kloakk er må også tolereres...... Du får reise til Askøy bygdene og skrike ut dine meninger Arne , tror du vil realitetsorienteres rimelig kjapt....
Strek
15.06.2019 kl 15:10 897

De som hater Resett greier ikke å ytre seg på en konstruktiv måte mot dem,men må ty til skjellsord for å ytre seg,stakkar.......
Hvem kan ta dem på alvor når alt deres kloakkvokabular oppnår er oppmerksomhet og sympatier til Resett?
Slettet bruker
15.06.2019 kl 15:41 891

Strek

"Hvem kan ta dem på alvor når alt deres kloakkvokabular oppnår er oppmerksomhet og sympatier til Resett?"

Så du ønsker ikke at Resett skal ha oppmerksomhet og sympati siden du sutrer om dette? Du sier at meningsmotstandere ikke har argumenter men det er vel snarere du som ikke har argumenter slik du gjentar deg selv nick by nick.
børst
16.06.2019 kl 11:23 835

Overraskende mange nordmenn, også blant politikere, hadde trivdes svært godt i sovjetstater som DDR, og hadde garantert vært informanter for STASI.