Jeg solgte halvparten. Tok gevinst!

rogneveien
NEL 12.06.2019 kl 15:50 7540

Hallo.
Jeg har jo vært en aktiv skribent på dette foraet og kunne vel ikke i min villeste fantasi forutse dette. Jeg har vridd mitt arme hode og ristet begge hjernecellene mine i fortvilelse. HVA GJØR JEG?
Jeg er kommet fram til at slik situasjonen er nå så tør jeg rett og slett ikke sitte med hele potten. Jeg solgte 50% av beholdningen i morges.
Har tatt en gevinst på 100K nå. Sitter enda inne med betydelig antall aksjer i min målestokk, men det svir ikke så inne i granskauen om dette går åt skogen. Nå har jeg også bra kapital å kjøpe for om NEL faller ytterlig noe den har gjort allerede.
Hva er så grunnen til dette valget? Jo det baserer seg på uttalelser fra Reitangruppen om å stille seg avventende til videre satsing på hydrogen og også det politiet sier at det kan gå mnd før det foreligger en avklaring. Tror ikke NEL får inn flere bestillinger fra større aktører heller før det er 100% bankers hva som var årsaken til denne tidlige nyttårsfeiringa og det BØR gå i NEL sin favør.
Joda, jeg vet at denne kan explodere oppover om det kommer en "good news" ang årsaken, men det får så være, jeg blir da med med de aksjene jeg har inne, men får bare halvparten av oppgangen jeg kunne ha fått. Dette er jeg villig til å sette i potten for nattesøvnen sin skyld.
Dette har vært en veloverveid avgjørelse fra min side som jeg ønsker å dele med dere.
Jeg har fortsatt tro på NEL, men de må opp av denne sumpen først. Kanskje jeg henter noen billige aksjer senere, eller kanskje jeg taper noen kroner på dette. Avgjørelsen er tatt og jeg står for den.

Løkke til med det dere gjør fremover folkens. Ønsker det beste for dere alle.
Redigert 20.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
Nikko
12.06.2019 kl 19:18 2463

Jeg tenkte ikke at CB skulle kjøpe Nel, men investorene som kjøper gjennom CB. Hvem er de og hva er deres agenda?
Slettet bruker
12.06.2019 kl 19:20 2435

Ja, det må vi nok regne med.
Vi får håpe vi får en bra «premie» og at kursen er høyere før den katta slipper ut av sekken.
spaggio
12.06.2019 kl 19:23 2415

Sannsynligvis en blanding av industrielle og private investorer alle under «flagg grense « kan sammenlignes med «netfonds» sannsynligvis enormt mange små i all den tid Tradegate er like volatil som Ose !
Nikko
12.06.2019 kl 19:26 2394

Et titalls utenlandske investorer skjuler seg bak forvalterkontoen. Og kun et fåtall mennesker kjenner deres sanne identitet.

https://e24.no/pluss/boers-og-finans/hvem-er-nels-mystiske-hovedaksjonaer/24563587
pilsener
12.06.2019 kl 20:35 2214

Hei rogneveien og alle nel tradere syntes jeg måtte dele mine betraktninger med dere nå når det blåser som værst.Gratulerer med fine gevinster det blir liksom aldrig feil med å sikre seg jeg etter store oppganger selv er jeg sløv med å selge og sitter gjerne i minus og snitter ned , min tro på NEL er at de vil lykkes ellers ville jeg bare handla kortere trades.
Teknisk er NEL i morgen klar for å gå opp etter følgende strikke oppskrift fib retrace 0.618 på høyden fra jun 2017-1,66 til 9,77 nå nettopp, ser vi 4,76 i morgen er vi der og da er EW2 ferdig og vi kan gå i gang med bølge EW3 som normalt er lengre en EW 1 (13-18-23-26) tallene er targets for EW 3 Det er de høyeste talla som er mest sannsynlig .
Om fib nivåene holder vil vi få en fin tur opp igjenn når volum faller litt .Vel det var det jeg ville legge til for denne gang .

mvh pilsener
mas
12.06.2019 kl 20:47 2159

Solgte meg ut på 8.5, gikk over til en short på 9.2, snakk om å ha flaks med disse eksplosjonene. Nå er det vel bare å sitte med denne shorten hele veien ned.
Anywhere
12.06.2019 kl 20:51 2133

Kan fort skje det, Pilsener. Med litt overshoot så sammenfaller bunn med støtte i aksjen på 4,60. Trolig ikke direkte oppgang derfra, men noe bunnligge. Kan være en grei inngang, og forhåpentligvia slipper man å besøke 3-tallet...
rogneveien
12.06.2019 kl 22:32 1959

Takker AndyHagen. Det samme til deg. Setter pris på dine innlegg.
Når det gjelder han analfabettullingen så har jeg avskrevet han for lenge siden.
De sparka han prøver på treffer bare lufta uansett. Stort sett alle her inne ler seg skakk av han. Han er en klovn som er til stor underholdning for oss andre. Bare så merkelig at han ikke skjønner det selv. Det er mulig han har nettilgang fra en eller annen institusjon, han virker ikke helt balansert i innleggene sine. Tilgi han for han vet ikke hva han holder på med. Vi må ha overbærenhet med slike mennesker. Jeg mener det, det er ikke tull. Tilgi slike.

Håper det går bra med dine investeringer fremover.
Anywhere
13.06.2019 kl 11:03 1594

Da er aksjen i kamp med støtten på 4,60 som vi antok i går ble første møte for kursutviklingen.
Stupdykket i morges er et naturlig oversving i slike sammenhenger, men det spennende nå er om aksjen holder støtten på 4,6. Det kan den klare og bli liggende relativt stille et par måneder. Ingen hast med inngang i alle fall.
Slettet bruker
13.06.2019 kl 11:04 1531

Den virkelige støtten er ikke før 3,2kr, kompis!
Slettet bruker
13.06.2019 kl 15:59 1467

time reached to the hedges shortes !!!! Who will buy first before the rally... hahahahaha