Danmark stenger av hydrogenstasjoner

Slettet bruker
NEL 12.06.2019 kl 19:09 2978

Vil dette påvirke NEL aksjen negativt og tror noen her at vi vil se den så lavt som ned i 4?
Redigert 19.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
Nortraship
12.06.2019 kl 19:11 2933

1) ja
2) ja
SomSa
12.06.2019 kl 19:38 2808

Tyskere har også stengt noen hydrogenstasjoner:

Stand: 19:18 Uhr | Lesedauer: 3 Minuten

Die Explosion einer Wasserstofftankstelle in Norwegen hat jetzt auch Konsequenzen in Deutschland. „Als reine Vorsichtsmaßnahme“ seien vier der bundesweit 70 Wasserstofftankstellen geschlossen worden, sagte eine Sprecherin des Firmenkonsortiums H2 Mobility Deutschland auf WELT-Anfrage. Bislang gebe es noch keine Ursachenanalyse, ob überhaupt die Wasserstofftechnik der Auslöser für den Zwischenfall in Norwegen gewesen ist“, betonte die Sprecherin.
.
.
.
https://www.welt.de/wirtschaft/article195165623/Wasserstoff-Nach-Explosion-auf-Tankstelle-in-Norwegen-schliessen-auch-deutsche-Stationen.html

Google oversettelse:

Eksplosjonen av en hydrogenstasjon i Norge har nå også konsekvenser i Tyskland. "Som et rent forholdsregel" er fire av de rikstatte 70 hydrogenstasjonene stengt, sa en talskvinne for selskapskonsortiet H2 Mobility Germany på WELT-forespørsel. Hittil er det ingen grunnlagsanalyse, om selv hydrogenteknologien var utløseren for hendelsen i Norge, sier talskvinne.
.
Litt bedre oversettelse på engelsk:
:The explosion of a hydrogen filling station in Norway now also has consequences in Germany. "As a pure precautionary measure" four of the nationwide 70 hydrogen refueling stations have been closed, said a spokeswoman for the company consortium H2 Mobility Germany on WELT-request. So far, there is no root cause analysis, whether even the hydrogen technology was the trigger for the incident in Norway, "said the spokeswoman.
Redigert 12.06.2019 kl 19:41 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
12.06.2019 kl 19:40 2779

Det er nå bare snakk om midlertidige nedstengelser.
Nortraship
12.06.2019 kl 20:07 2591

...kanskje bare midlertidig - men evig eies kun et dårlig rykte. Dessverre for NEL kan folks persepsjon trumfe fakta og dette kan skape betydelig premiss, om ikke for kommersialisering av H2, for NEL som merkevare.
Vikpat
12.06.2019 kl 20:13 2520

Det er ikke bare NEL som lider på grunn av denne eksplosjonen. HEX er også ned i fritt fall.
focuss
12.06.2019 kl 20:15 2493

Hvordan konsekvensen for NEL vil bli vet ingen. Jeg kan bare snakke for meg selv og for meg er det ingen aksjekurs som frister.
Nortraship
12.06.2019 kl 20:26 2366

Støttes!
Slettet bruker
12.06.2019 kl 20:26 2363

Dette tror jeg blir stygge greier. Veldig stygge greier, orker nesten ikke tenke på det. Det verste er at jeg tør ikke selge heller.
For hver dag som går, uten en veldig oppløftende nyhet som avlyser faren, vil det en måned gange hver neste måned gange det igjen, før det kan være tilbake på sporet igjen. Så store blir ringvirkningene.
skerptiker
12.06.2019 kl 20:27 2356

3 eksplosjoner i løpet av 2 måneder! Hydrogen har stor sprengkraft hvis noe går galt. Er det systemet, tankene eller andre komponenter som svikter?
Anywhere
12.06.2019 kl 20:31 2305

Jeg tror første stopp er teknisk støtte nå på 4,60. Dette etter at alle støtter på vei nedover er knekket, og aksjen har falt betydelig over bunn i langsiktig oppgangstrend. Under 4,6 er det dessverre 3 som er nestenest stopp, og ja, det kan komme raskere enn man ønsker og tror. Stengte H2-stasjoner i utlandet hjelper nå ikke det grann dessverre...

For øyeblikket trader den berømte Tradegate NEL på rundt 4,94....
Redigert 12.06.2019 kl 20:35 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
12.06.2019 kl 20:36 2253

Hydrogen har store energimengder. Det er jo også hydrogen sin fordel, f.eks. i forhold til batteri.
Tekniske problemer løses, NEL er ikke et bakgård-selskap. Og hydrogen er er fortsatt en fin gass for å samle fornybar energi, med samme fyllemuligheter som bensin/diesel, og som et nødvendig tillegg til batteri-elektrisk. Det grønne skiftet innen transport kan ikke komme med batteri alene. - Og industri/smelteverk/industri-delen er alene en stor aktør.
Disse eksplosjonene kan like godt være en positiv del av utviklingen , som en negativ, når årsakene blir oppdaget.
Slettet bruker
12.06.2019 kl 21:08 2076

Ikke stress og ikke selg før du er i positiv igjen. Nå vet jeg ikke hvor mye du har investert, men NEL har vært oppi 289. Jeg personlig velger å tro at hydrogen kommer til å bli tatt mer og mer i bruk. Det har aldri vært så stort fokus på klima som det er nå. Kanskje ikke i hydrogenbiler men det er mye andre alternativer til en grønnere framtid som hydrogen kan være med på å påvirke. Hvis det rykker ned enda lenger så hadde jeg kjøpt mer.

Det kommer til å bli en grønnere framtid og det er skrivd i stein. Og da er det deilig å tenke på at man er en av de som eier aksjer i NEL akkurat nå tenker jeg da.
Slettet bruker
12.06.2019 kl 22:38 1909

Unnskyld har det vært flere eksplosjoner tidligere?
Slettet bruker
13.06.2019 kl 00:15 1719

Ja, dette var nr. tre i løpet av kort tid. En i Sør Korea og en i California tett før Oslo. Så, ja det all grunn til bekymring. Og Løkke «gidder ikke» svare på spørsmål rundt dette. Ikke videre tillitsvekkende.
Redigert 13.06.2019 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Bove
13.06.2019 kl 00:35 1650

Alt som blir laget for at en motor skal svive, har eksplosjonsfare. Ikke minst: Batterier. >Blir det en kortslutning i systemet eller en skadet ledning som kan forårsake en kortslutning, ja hva høres da? Er en i nærheten ved "strømfylling" da, vet en ikke hva som skjedde. Bensin kan eksplodere også, i motsetning til diesel som må ha en høy varme for å antennes. Det finnes flerfoldige fabrikker hvor det har vært eksplosjoner i, uten at de har hatt noe med de her nevnte "næringer" å gjøre. Så da må en si at alt kan skje, hvor som helst og når som helst. Og jo flere "batteribiler" det kommer, jo større blir faren for store eksplosjoner i fremtiden.

bove