Conan Exiles - Lansering
Stjeler en liste fra espeset på gamle forumet angående nye features som skal være klare til lansering. Nemlig:
Combat system
Svamp biome
Volcano biome
Farming
The Purge
New religion
War paint
Fast Travel
Perk system
(Kilde: https://www.conanexiles.com/blog/conan-exiles-launch-beyond/)
Hva tror vi altså om dette?
Blir Conan Exiles lansert 8. mai med disse inkludert?
Blir Conan Exiles lansert 8. mai?
Et scenario jeg ser for meg når jeg ser denne listen er at jeg tviler på at de klarer å få i stand alt dette og at dersom alt inkluderes så tror jeg ikke det vil fungere helt som planlagt. Forventer da at positive Funcom-fans her etter lansering vil påstå at patch 1.1 plutselig er "egentlig lansering". Men det er ikke denne krangelen jeg lager tråden for.
Nå fortalte Krafer at i forrige ukes nyhetsbrev har de altså utsatt å få ut det nye kampsystemet på testlive. Det jobbes svært mye overtid, noe som betyr høyere kostnader. Jeg tror det blir spennende å se hvordan dette fungere med Q1 rapporten tett på CE lansering. Kan bli gode muligheter for alle og enhver der.
Vil gjerne høre hva andre tror om dette, spesifikt hva dere tror om lanseringsdatoen og hvilken stand CE vil være i når vi kommer dit, altså om litt under 3 måneder.
Combat system
Svamp biome
Volcano biome
Farming
The Purge
New religion
War paint
Fast Travel
Perk system
(Kilde: https://www.conanexiles.com/blog/conan-exiles-launch-beyond/)
Hva tror vi altså om dette?
Blir Conan Exiles lansert 8. mai med disse inkludert?
Blir Conan Exiles lansert 8. mai?
Et scenario jeg ser for meg når jeg ser denne listen er at jeg tviler på at de klarer å få i stand alt dette og at dersom alt inkluderes så tror jeg ikke det vil fungere helt som planlagt. Forventer da at positive Funcom-fans her etter lansering vil påstå at patch 1.1 plutselig er "egentlig lansering". Men det er ikke denne krangelen jeg lager tråden for.
Nå fortalte Krafer at i forrige ukes nyhetsbrev har de altså utsatt å få ut det nye kampsystemet på testlive. Det jobbes svært mye overtid, noe som betyr høyere kostnader. Jeg tror det blir spennende å se hvordan dette fungere med Q1 rapporten tett på CE lansering. Kan bli gode muligheter for alle og enhver der.
Vil gjerne høre hva andre tror om dette, spesifikt hva dere tror om lanseringsdatoen og hvilken stand CE vil være i når vi kommer dit, altså om litt under 3 måneder.
Redigert 21.01.2021 kl 08:51
Du må logge inn for å svare
Nei, så absolutt ikke. Jeg tror grunnen til at det oppfattes sånn er at det sitter veldig mange og oppfordrer til kjøp daglig, om kursen er 2(10), 3(15) eller 6(30) - Kjøp nå og kjøp alltid.
Mitt syn er at jeg vil ikke eie Funcom når Q4 rapporten kommer, men jeg vil gjerne kjøpe i etterkant før vi nærmer oss lansering av CE.
Mitt syn er at jeg vil ikke eie Funcom når Q4 rapporten kommer, men jeg vil gjerne kjøpe i etterkant før vi nærmer oss lansering av CE.
Redigert 20.01.2021 kl 21:57
AksjeRik
20.02.2018 kl 18:02
12973
Men i dette tilfelle var det anderledes, dette var ikke en sperre..
Tool
20.02.2018 kl 17:43
13005
Dette idag har vi da sett så mange ganger. Stor post legges på kjøp og en viss kar er alt for grådig til å la være, som i ca 100% av de andre tilfellene det finnes siste året med "sperreposter" på kjøp. 750.000 gamle aksjer til 2,85.
Som alltid er håpet det samme for den involverte. Bare følg med.
Gjeeesp....
Som alltid er håpet det samme for den involverte. Bare følg med.
Gjeeesp....
Atratos
20.02.2018 kl 17:37
13052
Hektar, så ditt syn fundamentalt er å holde seg unna Funcom?
AksjeRik
20.02.2018 kl 17:29
13071
Så må Hektargutten snu det negativt igjen.
Mens jeg tror han som kjøpte 138,8 tusen aksjer på 14,25 vet hva han gjorde, at han vet mer enn de fleste..
Er vel mer sannsynlig at de som satte short på 2 er desperat enn de som gikk Long på 14?
God bedring :)
God bedring :)
Ja, det er nå en grei mening. Foreløpig tror jeg også CE blir lansert 8. mai, men jeg stiller meg tvilende til hvilken stand dette vil være i da det er veldig mye jobb som skal gjøres på to og en halv måned.
AksjeRik skrev Noen som har skjønt det på 14,25. Volum 138,8 tusen
Og der fikk vi se den grusomme baksiden av store kjøpsordre: Du risikerer å få kjøpt. Hele posten gikk i ett jafs, stemmer at her er det noen som har skjønt det. Spørs hvem. Noen som desperat ser etter en utvei før rekordrapporten.
AksjeRik
20.02.2018 kl 15:07
13317
Noen som har skjønt det på 14,25. Volum 138,8 tusen
AksjeRik skrevInnlegget er slettet
Det er vel ikke noe å bry seg om. Mange hundre % opp er det eneste språket vi trenger å lytte til.
Blir spennende å se når 16 NOK brytes og vi kan starte ferden.
Atratos
19.02.2018 kl 21:47
13680
Uten å dobbeltsjekke dette, så er det slik jeg har forstått det ja.
Huff som du driver på. Nå er det engang sånn at jeg har klokket inn 350 timer i Ark, 120 i Rust, 100 i Reign of Kings og en del i diverse andre survival spill. Tror nok jeg vet litt hva jeg snakker om :)
Greit at ikke alle er gamere eller har rørt et spill siden super-nintendoen til nabo'n en gang på 90-tallet, men jeg anbefaler absolutt alle å forsøke å sette seg inn i markedet de investerer i. Siden internett er sprekkfullt av gaming er det heller ikke spesielt vanskelig å finne informasjon i denne industrien.
Greit at ikke alle er gamere eller har rørt et spill siden super-nintendoen til nabo'n en gang på 90-tallet, men jeg anbefaler absolutt alle å forsøke å sette seg inn i markedet de investerer i. Siden internett er sprekkfullt av gaming er det heller ikke spesielt vanskelig å finne informasjon i denne industrien.
Stemmer det at det er et eksternt firma som designer AI for Funcom eller var det bare babbel?
Atratos
19.02.2018 kl 20:21
13869
Siden det ikke er nevnt her, så vil jeg bare påpeke at AI ikke er patchet siden før Jul. Mye er gjort med AI siden den gang, det kommer i neste store patch hvor ny combat blir innført.
Atratos
19.02.2018 kl 18:14
14002
Ja jeg tror full launch kommer 8 Mai. Ja, jeg mener det er mye som tilsier at hype rundt full launch skal være større en EA-launch. Ja jeg mener Conan Exiles er et bedre spill på mange måter en både ARK og Rust. Ja jeg føler meg rimelig sikker på at alt de hevdet på streamen Fredag blir klart til full launch. Så krysser jeg fingrene for at exploits er borte.
At mounts ikke kommer med gjør meg ingenting. Nå blir verden noe større ved launch, men det er ikke så stort at det er et must i det hele tatt.
Synest egentlig ikke noe om den fast-travel muligheten. Men skjønner dette er gjort for å gjøre late spillere fornøyde da mounts ikke blir noe av.
Nye combat systemet ser ok ut. Vanskelig å si før man tester det, men alt er nok mer spennende en slik det var. Dog er dette en mindre del av spillet.
Spiller er og blir bunnsolid. Jeg tenker å øke posisjonen i slutten av denne uken eller eventuelt rundt Q4.
"Min mening"
At mounts ikke kommer med gjør meg ingenting. Nå blir verden noe større ved launch, men det er ikke så stort at det er et must i det hele tatt.
Synest egentlig ikke noe om den fast-travel muligheten. Men skjønner dette er gjort for å gjøre late spillere fornøyde da mounts ikke blir noe av.
Nye combat systemet ser ok ut. Vanskelig å si før man tester det, men alt er nok mer spennende en slik det var. Dog er dette en mindre del av spillet.
Spiller er og blir bunnsolid. Jeg tenker å øke posisjonen i slutten av denne uken eller eventuelt rundt Q4.
"Min mening"
AksjeRik
19.02.2018 kl 18:01
14041
Så må vi kverulere litt igjen da Hektar, som bare nekter å se muligheter ! Jeg juger ikke og jeg forholder meg til fakta for svingende, ikke kom med den!
Det blir som å lage din egen verden når du kan bygge deg opp fra ingenting og skape din egen klan og div, det var det jeg mente! Du er fa.. meg kronisk negativ og dømmende!
Det blir som å lage din egen verden når du kan bygge deg opp fra ingenting og skape din egen klan og div, det var det jeg mente! Du er fa.. meg kronisk negativ og dømmende!
Ja, det sier jo hvor mye du forstår deg på det. Det er totalt feil, verden i CE er et statisk kart som aldri forandrer seg. Du kan ikke bygge verden, bare ditt eget hus.
I Ark derimot kan du kjøre opp procedurally generated maps (om du vet hva det betyr) som kan gjøre at din server/din verden er helt forskjellig fra alle andres. Heller ikke i Ark kan du gjøre merkbare endringer på selve kartet derimot, bortsett fra å bygge.
Det er helt ok å hausse men hold det saklig og ikke lyv. Og hold deg gjerne til tema.
Funcom har sagt og Funcom har sagt. Sier mye rart de. Agents i SWL og BD reveal før jul. CE i Q1. Combat på testlive i februar. Spørsmålet er, tror folk CE kommer 8. mai, og har spillet de features som blir lovet til da?
I Ark derimot kan du kjøre opp procedurally generated maps (om du vet hva det betyr) som kan gjøre at din server/din verden er helt forskjellig fra alle andres. Heller ikke i Ark kan du gjøre merkbare endringer på selve kartet derimot, bortsett fra å bygge.
Det er helt ok å hausse men hold det saklig og ikke lyv. Og hold deg gjerne til tema.
Funcom har sagt og Funcom har sagt. Sier mye rart de. Agents i SWL og BD reveal før jul. CE i Q1. Combat på testlive i februar. Spørsmålet er, tror folk CE kommer 8. mai, og har spillet de features som blir lovet til da?
AksjeRik
19.02.2018 kl 12:17
14310
Du, de kommer med nytt combat system og mange nye kule ting fremover ! Men Conan Exiles er ikke et tradisjonellt combatspill ! så dette spillet er nok ikke noe for deg Hektar, det hører jeg ! CE er et fett overlevelse og byggespill der du kan lage din helt nye verden.
Mounts og pets og slikt kommer ved en senere anledning, det ser slik ut på måten de skriver i nyhetsbrevet 16 februar .
Dette blir nok bra det ved release 8.mai (!)
Det var da positivt. Får håpe det blir bra for akkurat nå føles verden i CE som en sånn flat fasade du ser i gamle western filmer. Bra AI og litt tweaking av spawning systemet vil gjøre mye for at det skal føles levende.
Engineer
18.02.2018 kl 16:10
14693
Helt enig i at AI er heeelt på tryne pt, og at dette er veldig kritisk til både combat, the purge! Ja egentlig hele opplevelsen til spillet.
Men Joel og co har kommunisert (via streamene) at når combat updaten rulles ut så vil dette være en STOR update som blant annet inneholder en AI-update. Om dette gjelder både npc og dyr er usikkert, men npcene får oppdatert AI ( for og fungere med den nye combaten) Når den nye combaten ble vist såg vi en velfungerende AI.
Klaffer combaten og AI'en så tror jeg mye er gjort for en bra release 8.mai
Men Joel og co har kommunisert (via streamene) at når combat updaten rulles ut så vil dette være en STOR update som blant annet inneholder en AI-update. Om dette gjelder både npc og dyr er usikkert, men npcene får oppdatert AI ( for og fungere med den nye combaten) Når den nye combaten ble vist såg vi en velfungerende AI.
Klaffer combaten og AI'en så tror jeg mye er gjort for en bra release 8.mai
Coinan hehe ;)
Har nå fått prøvd ut spillet litt mer selv i helga og en ting jeg synes er pussig er hvorfor AI ikke er på den listen. Eksempelvis: Tenkte å skaffe meg litt kjøtt og snek meg inn på en gazelle. Skjøt den med pil og bue og var fullt beredt på at dyret skjøt fart og det ville blir en skikkelig jakt for å få tak i den. Den gang ei. Sto bare der til jeg skjøt den igjen. Du får liksom ikke følelsen av at det er lagt ned all verdens arbeid i det her akkurat. Samme med en sånn NPC camp, sto på ei klippe og holdt nede museknappen til jeg hadde skutt nok piler til at alt daua. Fun gameplay.
Lurer fælt på hvordan NPCene vil fungere med et nytt combat system, det funker jo ikke akkurat supert i dag. Etter ikke å ha spilt spillet siden august så var jeg litt overrasket over at det har skjedd så utrolig lite med de mest åpenlyse problemene. Må nok en gang dra en parallell til Ark her (jada jada vi trenger ikke fantasere om å slå markedsleder), nemlig det at i Ark så reagerte beistene på den måten du skulle tro. Ikke at det er komplisert AI på gang, men det er litt mer virkelighetstro i det minste.
Dette kampsystemet må virkelig være helt utrolig knall for at dette faktisk skal bli en schläger om ikke en massiv AI update inkluderes i The Purge f.eks. Og at de skal få dette på plass i tide nå virker søkt.
Har nå fått prøvd ut spillet litt mer selv i helga og en ting jeg synes er pussig er hvorfor AI ikke er på den listen. Eksempelvis: Tenkte å skaffe meg litt kjøtt og snek meg inn på en gazelle. Skjøt den med pil og bue og var fullt beredt på at dyret skjøt fart og det ville blir en skikkelig jakt for å få tak i den. Den gang ei. Sto bare der til jeg skjøt den igjen. Du får liksom ikke følelsen av at det er lagt ned all verdens arbeid i det her akkurat. Samme med en sånn NPC camp, sto på ei klippe og holdt nede museknappen til jeg hadde skutt nok piler til at alt daua. Fun gameplay.
Lurer fælt på hvordan NPCene vil fungere med et nytt combat system, det funker jo ikke akkurat supert i dag. Etter ikke å ha spilt spillet siden august så var jeg litt overrasket over at det har skjedd så utrolig lite med de mest åpenlyse problemene. Må nok en gang dra en parallell til Ark her (jada jada vi trenger ikke fantasere om å slå markedsleder), nemlig det at i Ark så reagerte beistene på den måten du skulle tro. Ikke at det er komplisert AI på gang, men det er litt mer virkelighetstro i det minste.
Dette kampsystemet må virkelig være helt utrolig knall for at dette faktisk skal bli en schläger om ikke en massiv AI update inkluderes i The Purge f.eks. Og at de skal få dette på plass i tide nå virker søkt.