Conan Exiles - Lansering
Stjeler en liste fra espeset på gamle forumet angående nye features som skal være klare til lansering. Nemlig:
Combat system
Svamp biome
Volcano biome
Farming
The Purge
New religion
War paint
Fast Travel
Perk system
(Kilde: https://www.conanexiles.com/blog/conan-exiles-launch-beyond/)
Hva tror vi altså om dette?
Blir Conan Exiles lansert 8. mai med disse inkludert?
Blir Conan Exiles lansert 8. mai?
Et scenario jeg ser for meg når jeg ser denne listen er at jeg tviler på at de klarer å få i stand alt dette og at dersom alt inkluderes så tror jeg ikke det vil fungere helt som planlagt. Forventer da at positive Funcom-fans her etter lansering vil påstå at patch 1.1 plutselig er "egentlig lansering". Men det er ikke denne krangelen jeg lager tråden for.
Nå fortalte Krafer at i forrige ukes nyhetsbrev har de altså utsatt å få ut det nye kampsystemet på testlive. Det jobbes svært mye overtid, noe som betyr høyere kostnader. Jeg tror det blir spennende å se hvordan dette fungere med Q1 rapporten tett på CE lansering. Kan bli gode muligheter for alle og enhver der.
Vil gjerne høre hva andre tror om dette, spesifikt hva dere tror om lanseringsdatoen og hvilken stand CE vil være i når vi kommer dit, altså om litt under 3 måneder.
Combat system
Svamp biome
Volcano biome
Farming
The Purge
New religion
War paint
Fast Travel
Perk system
(Kilde: https://www.conanexiles.com/blog/conan-exiles-launch-beyond/)
Hva tror vi altså om dette?
Blir Conan Exiles lansert 8. mai med disse inkludert?
Blir Conan Exiles lansert 8. mai?
Et scenario jeg ser for meg når jeg ser denne listen er at jeg tviler på at de klarer å få i stand alt dette og at dersom alt inkluderes så tror jeg ikke det vil fungere helt som planlagt. Forventer da at positive Funcom-fans her etter lansering vil påstå at patch 1.1 plutselig er "egentlig lansering". Men det er ikke denne krangelen jeg lager tråden for.
Nå fortalte Krafer at i forrige ukes nyhetsbrev har de altså utsatt å få ut det nye kampsystemet på testlive. Det jobbes svært mye overtid, noe som betyr høyere kostnader. Jeg tror det blir spennende å se hvordan dette fungere med Q1 rapporten tett på CE lansering. Kan bli gode muligheter for alle og enhver der.
Vil gjerne høre hva andre tror om dette, spesifikt hva dere tror om lanseringsdatoen og hvilken stand CE vil være i når vi kommer dit, altså om litt under 3 måneder.
Redigert 21.01.2021 kl 08:51
Du må logge inn for å svare
The Analyst
22.02.2018 kl 16:16
9229
http://store.steampowered.com/genre/Early%20Access/#p=0&tab=TopSellers
Dette antar jeg er en kortsiktig statistikk og ikke totalt over en lengre periode. Vet du at den er på daglig basis?
Uansett en hyggelig lesning og en god utvikling etter innlegget som Funcom postet i går hvor de tar tilbakemeldinger fra EA på en konstruktiv måte for å sikre en god lansering i mai.
Dette antar jeg er en kortsiktig statistikk og ikke totalt over en lengre periode. Vet du at den er på daglig basis?
Uansett en hyggelig lesning og en god utvikling etter innlegget som Funcom postet i går hvor de tar tilbakemeldinger fra EA på en konstruktiv måte for å sikre en god lansering i mai.
Når? Ved CE launch, summersale av den ferdige versjonen og ved enhver gang Funcom launcher expansions.
3-0 til de som sitter i Funcom nå. Våre iherdige hjelpere traff dårlig igjen med sitt pesimistiske fremtidssyn på 14.
3-0 til de som sitter i Funcom nå. Våre iherdige hjelpere traff dårlig igjen med sitt pesimistiske fremtidssyn på 14.
Nr 6? Hæ? Det må du definere litt bedre.
https://steamdb.info/app/233450/graphs/
https://steamdb.info/app/578080/graphs/
https://steamdb.info/app/346110/graphs/
https://steamdb.info/app/252490/graphs/
https://steamdb.info/app/251570/graphs/
https://steamdb.info/app/242760/graphs/
https://steamdb.info/app/305620/graphs/
https://steamdb.info/app/435150/graphs/
https://steamdb.info/app/294100/graphs/
https://steamdb.info/app/299740/graphs/
Og det var 10 EA spill som har solgt bedre. Mente du salg akkurat nå i dag kanskje?
https://steamdb.info/app/233450/graphs/
https://steamdb.info/app/578080/graphs/
https://steamdb.info/app/346110/graphs/
https://steamdb.info/app/252490/graphs/
https://steamdb.info/app/251570/graphs/
https://steamdb.info/app/242760/graphs/
https://steamdb.info/app/305620/graphs/
https://steamdb.info/app/435150/graphs/
https://steamdb.info/app/294100/graphs/
https://steamdb.info/app/299740/graphs/
Og det var 10 EA spill som har solgt bedre. Mente du salg akkurat nå i dag kanskje?
Atratos
22.02.2018 kl 16:01
9262
Uten å legge for stor vekt på at det faktisk var du som laget en liste over alt som skal komme i spillet fremover;)
Så er jeg jo enig i det. Aldri sagt noe annet heller.
Men at du sier det ikke er bra nok å jeg sier det er bunnsolid, betyr heller ikke så mye.
Om spillet faktisk leverer i henhold til hver enkelt sine forventninger, får vi dessverre ikke et skikkelig svar på før det har gått noen mnd etter release er jeg redd. Man kan jo alltids kjøpe det å teste det ut selv slik som du har gjort, om man har tid å gidder det.
Nå har ikke jeg bestemt meg heller for om jeg kommer til å sitte over release da jeg har en god porsjon aksjer som ble kjøpt allerede på. 1.20kr.
Som jeg så klart i ettertid burde tatt gevinst på ved EA. Men etterpåklokskap hjelper dog lite. ;)
Så er jeg jo enig i det. Aldri sagt noe annet heller.
Men at du sier det ikke er bra nok å jeg sier det er bunnsolid, betyr heller ikke så mye.
Om spillet faktisk leverer i henhold til hver enkelt sine forventninger, får vi dessverre ikke et skikkelig svar på før det har gått noen mnd etter release er jeg redd. Man kan jo alltids kjøpe det å teste det ut selv slik som du har gjort, om man har tid å gidder det.
Nå har ikke jeg bestemt meg heller for om jeg kommer til å sitte over release da jeg har en god porsjon aksjer som ble kjøpt allerede på. 1.20kr.
Som jeg så klart i ettertid burde tatt gevinst på ved EA. Men etterpåklokskap hjelper dog lite. ;)
The Analyst
22.02.2018 kl 15:49
9207
Nå nr 6 av de mest solgte early access spillene på Steam.
Mulig dette har hjulpet på salget:
http://steamcommunity.com/games/440900/announcements/detail/2483043492269767663
Mulig dette har hjulpet på salget:
http://steamcommunity.com/games/440900/announcements/detail/2483043492269767663
Det er ingen som har sagt at interessen ikke var der. Om du blar litt opp så ser du at jeg sier nøyaktig det motsatte - Interessen var massiv. Men forsvant som dugg for solen. Ja, selvfølgelig må spillet bli bedre for at den skal komme tilbake.
Men blir det bra nok? Det er det spørsmålet som teller. Ja, det er bedre nå. Men at x og y teknisk nå fungerer, p og q er nå lagt til, betyr ikke at spillet er gøy. Undrer litt over det her at det snakkes veldig mye om "Åh CE har det her nå! Åh CE skal få det her!"
Jeg sier "Javel, er spillet gøy nå da?"
Det er det eneste som faktisk teller.
Men blir det bra nok? Det er det spørsmålet som teller. Ja, det er bedre nå. Men at x og y teknisk nå fungerer, p og q er nå lagt til, betyr ikke at spillet er gøy. Undrer litt over det her at det snakkes veldig mye om "Åh CE har det her nå! Åh CE skal få det her!"
Jeg sier "Javel, er spillet gøy nå da?"
Det er det eneste som faktisk teller.
Atratos
22.02.2018 kl 15:35
9301
Ok, men da må jeg spørre deg. Prøvde du Conan Exiles når det først ble sluppet på EA?
Det gjorde jeg. Å det var bare et skall av et spill. Innhold til maks en kanskje to uker med gameplay.
Men det var et skall som man lett kunne se hadde et stort potensiale om det ble jobbet godt med.
Et spill som er i den tilstanden er det helt umulig å skulle forvente å holde en jevn spillermasse og ikke minst holde stabilt salg over tid.
Så de som trodde det ble nok skuffet, å de som har brukt den synkende spillermassen som et argument for fiasko, burde heller brukt noen hundre kroner på å teste ut spillet selv for å se hva som er den reelle grunnen til dette.
Realiteten er uansett at et skall av et spill, solgte en halv million kopier de første 4 ukene.
Det tolker jeg som at det er en reell interesse for Conan i en survival sjanger. Å når skallet er byttet ut med et solid spill med mange hundre timer gameplay å innhold i massevis, så ser jeg på sjansen for et stort løft når dette går ut av EA.
Så er det helt opp til hver enkelt å vurdere om dette er et tynt grunnlag.
Det gjorde jeg. Å det var bare et skall av et spill. Innhold til maks en kanskje to uker med gameplay.
Men det var et skall som man lett kunne se hadde et stort potensiale om det ble jobbet godt med.
Et spill som er i den tilstanden er det helt umulig å skulle forvente å holde en jevn spillermasse og ikke minst holde stabilt salg over tid.
Så de som trodde det ble nok skuffet, å de som har brukt den synkende spillermassen som et argument for fiasko, burde heller brukt noen hundre kroner på å teste ut spillet selv for å se hva som er den reelle grunnen til dette.
Realiteten er uansett at et skall av et spill, solgte en halv million kopier de første 4 ukene.
Det tolker jeg som at det er en reell interesse for Conan i en survival sjanger. Å når skallet er byttet ut med et solid spill med mange hundre timer gameplay å innhold i massevis, så ser jeg på sjansen for et stort løft når dette går ut av EA.
Så er det helt opp til hver enkelt å vurdere om dette er et tynt grunnlag.
Poenget vårt er at EA er ikke et hinder nødvendigvis. Ja, folk er mindre vennlig stilt overfor EA enn de var for noen år tilbake, da folk har brent seg stygt på crap som aldri bli halvveis ferdig.
Men at bare løftet ut av EA skal naturlig føre til en voldsom økning i interesse er en veldig feilaktig påstand mener jeg, gjort på ekstremt tynt grunnlag. Det å ta utgangspunkt i hvor mange steam kontoer som totalt sett eksisterer fører egentlig ingen steder.
Men at bare løftet ut av EA skal naturlig føre til en voldsom økning i interesse er en veldig feilaktig påstand mener jeg, gjort på ekstremt tynt grunnlag. Det å ta utgangspunkt i hvor mange steam kontoer som totalt sett eksisterer fører egentlig ingen steder.
Atratos
22.02.2018 kl 14:06
9372
Ok, siden dere hele tiden bruker BUBG som et eksempel på handlemønster, kan dere svare meg på dette:
Hvilken av disse to påstandene gir den mest nøyaktige statistikken på dagens handlemønster.
1. en 2,5 år gammel statistikk som har registrert alle kjøp til rundt 120 millioner registrerte brukere. Ta gjerne hensyn til at dataene er 2,5 år gammel.
2. Salgsbanen til BUBG, som ble lansert i EA Mars17 med full launch i Desember samme år. Ble en mega hit hos alle de de største streamerne og tok salgsrekorder.
Helt enig i at Ark og Rust har vert med på å sikkert gjøre EA mer akseptert. Eller hvertfall ikke så uglesett.
Men husk også på at Ark og Rust var i EA over 3 og 4 år. Mange trodde disse spillene aldri engang kom til å komme ut av EA, å det gikk utrolig lang tid før det i hele tatt kom noen dato på full release. At det er mer riktig å vurdere disse to sammen med full launch spill kan være riktig da man i flere år ikke engang visste om de kom ut av EA.
For meg blir det letteste å fjerne ytterpunktene i begge ender.
Salgsbanen til PUBG ser jeg fullstendig bort ifra. Statistikken som er 2,5 år gammel men har et drøss av eksakt data. OK, ta høyde for at markedet har forandret seg noe å legg på en buffer. Jeg sa i utgangspunktet 20%, men selv om det er nærmere 30% som du sier så lever jeg veldig godt med det også.
Hvilken av disse to påstandene gir den mest nøyaktige statistikken på dagens handlemønster.
1. en 2,5 år gammel statistikk som har registrert alle kjøp til rundt 120 millioner registrerte brukere. Ta gjerne hensyn til at dataene er 2,5 år gammel.
2. Salgsbanen til BUBG, som ble lansert i EA Mars17 med full launch i Desember samme år. Ble en mega hit hos alle de de største streamerne og tok salgsrekorder.
Helt enig i at Ark og Rust har vert med på å sikkert gjøre EA mer akseptert. Eller hvertfall ikke så uglesett.
Men husk også på at Ark og Rust var i EA over 3 og 4 år. Mange trodde disse spillene aldri engang kom til å komme ut av EA, å det gikk utrolig lang tid før det i hele tatt kom noen dato på full release. At det er mer riktig å vurdere disse to sammen med full launch spill kan være riktig da man i flere år ikke engang visste om de kom ut av EA.
For meg blir det letteste å fjerne ytterpunktene i begge ender.
Salgsbanen til PUBG ser jeg fullstendig bort ifra. Statistikken som er 2,5 år gammel men har et drøss av eksakt data. OK, ta høyde for at markedet har forandret seg noe å legg på en buffer. Jeg sa i utgangspunktet 20%, men selv om det er nærmere 30% som du sier så lever jeg veldig godt med det også.
Krafer
22.02.2018 kl 13:31
9400
Sente skrev Og når skal CE rake inn 100 vis av millioner?
Må vel bli dersom full launch blir noe stort det i tilfelle. Akkurat nå måtte jeg ned på 219. plass for å finne CE på Steam GTS så de helt store inntektene før mai ser det definitivt ikke ut til å bli.
Krafer
22.02.2018 kl 07:13
9570
re Atratos
Takk for påminning om Steamspy sin artikkel fra 2015. Den var skrevet ca 2,5 år etter at Steam innførte EA og nå har det gått 2,5 år til. Da hadde i følge Steamspy 15 mill kjøpt EA spill. Har nok skjedd en del siden da på EA. Ark hadde på den tiden vært ute i noen måneder og har solgt noen millioner i EA etter det.
I følge denne linken: https://en.wikipedia.org/wiki/Early_access har PUGB solgt 30 mill eksemplarer i EA. I tillegg har man mange eksempler på spill som har solgt flere 100k.
Nå tror jeg det finnes flere enn 120 mill Steamkontoer. Hvis man regner med 130 mill så har i tilfelle hele 23% kjøpt PUGB. Med alle de spillene som tilsammen har solgt mange millioner i EA så tyder vel alt på at tallet er langt høyere. Jeg synes ting tyder på at tallet er minst 30% og kanskje en god del over det også. Med tanke på andelen av spill som er i EA så vil jeg vel driste meg til å si at tallene tyder på at EA-spill nå i stor grad vurderes på lik linje som full launch spill :) Men at noen skyr EA vil jeg også tro ja.
Spill som PUGB, ARK, RUST og Tom Clancy's Ghost Recon Phantoms har nok på mange måter gjort EA akseptert de siste årene.
Takk for påminning om Steamspy sin artikkel fra 2015. Den var skrevet ca 2,5 år etter at Steam innførte EA og nå har det gått 2,5 år til. Da hadde i følge Steamspy 15 mill kjøpt EA spill. Har nok skjedd en del siden da på EA. Ark hadde på den tiden vært ute i noen måneder og har solgt noen millioner i EA etter det.
I følge denne linken: https://en.wikipedia.org/wiki/Early_access har PUGB solgt 30 mill eksemplarer i EA. I tillegg har man mange eksempler på spill som har solgt flere 100k.
Nå tror jeg det finnes flere enn 120 mill Steamkontoer. Hvis man regner med 130 mill så har i tilfelle hele 23% kjøpt PUGB. Med alle de spillene som tilsammen har solgt mange millioner i EA så tyder vel alt på at tallet er langt høyere. Jeg synes ting tyder på at tallet er minst 30% og kanskje en god del over det også. Med tanke på andelen av spill som er i EA så vil jeg vel driste meg til å si at tallene tyder på at EA-spill nå i stor grad vurderes på lik linje som full launch spill :) Men at noen skyr EA vil jeg også tro ja.
Spill som PUGB, ARK, RUST og Tom Clancy's Ghost Recon Phantoms har nok på mange måter gjort EA akseptert de siste årene.
Redigert 22.02.2018 kl 07:20
Du må logge inn for å svare
Først skal Conan Exiles rake inn 100vis av millioner. Så skal Bearded Dragon ut og skape vill hype.
Følg med
Følg med
Atratos
22.02.2018 kl 00:12
11176
At alle de 120 millioner registrerte brukerne er aktive akkurat nå er vel ikke så nøye? Handlemønsteret til alle sammen mens de var aktive er vel registrert, så om de sluttet å spille for et år siden, så er det jo; hva kjøpte de mens de var aktive som er relevant data for statistikken?
Handlemønsteret til en spiller som sluttet å spille for 6 mnd siden har jo like stor relevans i en statistikk som en spiller som bare har vert registrert 1 år?
Så er det nok som du sier endel ghost kontoer. Men når statistikken viser 11% av alle steamkontoer kjøper et early access spill. Å jeg sier rundt 20%, er det realistisk å tro at nesten 1 av 10 åpner en ghost konto på steam? Det vet ikke jeg. Jeg har litt vanskelig for å tro det bare. Det hørest mye ut.
Du trekker frem BUBG her, å salgstall i early access. Å jeg er helt enig med deg i at de solgte noe sykt selv i early access. Nå må jeg si at jeg mener du er litt urettferdig når du tar frem det spillet som sikkert har salgs rekorden på steam i early access ;) Men la gå.
Selv om jeg aldri har noen forhåpninger at CE skal være i nærheten av BUPB når det kommer ut, så er det en stor forskjell på disse to spillene. Å den største forskjellen er at BUPG, selv i early acces var utrolig streamer vennlig. Alle de største streamerne streamet BUPG i et helt år, selv i early access. Dette er jo den beste å ikke minst den billigste markedsføringen et spill kan ha. Dette er gratis markedsføring til millioner av kjøpere hver eneste uke.
Sammenligningen med Conan å andre sjangere i early access er derfor vanskelig. CE har ikke vert et streamer venlig spill i EA. Det var lenge varierende kvalitet på serverne, å når først frozen north ble sluppet florerte det av bugs som ødelegger for streamere som trenger en viss stabilitet for å ikke ødelegge sendingene sine. PUBG hadde sine bugs det også, men i et spill som varer fra minutter til 20-30 minutter og man kan raskt kan starte på nytt når noe skjer, så er det noe annet.
Men jeg er ikke helt uenig i at CE kan ha fått en større andel til å kjøpe spillet i EA pga Conan navnet. Historisk sett så har jeg vanskelig for å tro at de har fått noe gratis på Funcom merkevaren, men det er absolutt mulig de kan ha fått noe på merkevaren Conan som gjør at mange lettere trykker på kjøp knappen. Spm er hvor mange?
Ble litt lengre innlegg en planlagt det her, men det er vel tegnet på den god diskusjon ;)
Handlemønsteret til en spiller som sluttet å spille for 6 mnd siden har jo like stor relevans i en statistikk som en spiller som bare har vert registrert 1 år?
Så er det nok som du sier endel ghost kontoer. Men når statistikken viser 11% av alle steamkontoer kjøper et early access spill. Å jeg sier rundt 20%, er det realistisk å tro at nesten 1 av 10 åpner en ghost konto på steam? Det vet ikke jeg. Jeg har litt vanskelig for å tro det bare. Det hørest mye ut.
Du trekker frem BUBG her, å salgstall i early access. Å jeg er helt enig med deg i at de solgte noe sykt selv i early access. Nå må jeg si at jeg mener du er litt urettferdig når du tar frem det spillet som sikkert har salgs rekorden på steam i early access ;) Men la gå.
Selv om jeg aldri har noen forhåpninger at CE skal være i nærheten av BUPB når det kommer ut, så er det en stor forskjell på disse to spillene. Å den største forskjellen er at BUPG, selv i early acces var utrolig streamer vennlig. Alle de største streamerne streamet BUPG i et helt år, selv i early access. Dette er jo den beste å ikke minst den billigste markedsføringen et spill kan ha. Dette er gratis markedsføring til millioner av kjøpere hver eneste uke.
Sammenligningen med Conan å andre sjangere i early access er derfor vanskelig. CE har ikke vert et streamer venlig spill i EA. Det var lenge varierende kvalitet på serverne, å når først frozen north ble sluppet florerte det av bugs som ødelegger for streamere som trenger en viss stabilitet for å ikke ødelegge sendingene sine. PUBG hadde sine bugs det også, men i et spill som varer fra minutter til 20-30 minutter og man kan raskt kan starte på nytt når noe skjer, så er det noe annet.
Men jeg er ikke helt uenig i at CE kan ha fått en større andel til å kjøpe spillet i EA pga Conan navnet. Historisk sett så har jeg vanskelig for å tro at de har fått noe gratis på Funcom merkevaren, men det er absolutt mulig de kan ha fått noe på merkevaren Conan som gjør at mange lettere trykker på kjøp knappen. Spm er hvor mange?
Ble litt lengre innlegg en planlagt det her, men det er vel tegnet på den god diskusjon ;)
Atratos
21.02.2018 kl 23:18
11216
Noe sent svar her :)
Nei, jeg tolker ikke det positivt. Det er vel mer at jeg legger ikke så altfor mye i akkurat det.
Jo nærmere vi kommer full launch, jo nærmere kommer vi full wipe av alle servere. Jo nærmere vi kommer full wipe, vil færre å færre spillere bruke for mye tid på spillet da disse timene vil være forgjeves om ikke alt for lenge. Slik spillet er nå, er ikke CE et spill man hopper inn i å spiller det i 50 timer. Det må legges nes mye mer en det. Fra frozen north kom ut å frem til Januar er nok over 90% av alle spillerne jeg har spilt sammen med, som legger ned mange timer i spillet tatt pause. Det ser man også på de normale offisielle serverne, de dør mer å mer ut frem mot full launch mens fast servere 2x XP og 2x harvest står seg mye bedre. For der slipper man å ofre like mye tid.
I mine øyne er dette logisk.
Mange "gamle" spillere vil nok komme innom å sjekke det nye combat systemet og diverse annet nytt content etterhvert som det blir sluppet. Men når det er utforsket blir det å vente på full launch. Da kan man velge å tolke det som: Alle mener det nye contentet er ræva, for de spilte ikke mer en 5 dager etter det ble sluppet. Eller; de var bare inne for å sjekke ut hva som var nytt.
Jeg har selvfølgelig ikke snakket med alle som spiller Conan om dette stemmer. Dette er bare min erfaring blant alle som jeg har spilt sammen med siden EA ble lansert. Dette er en stor nok gruppe spillere fra forskjellige områder, til at jeg velger å tro at dette fint kan være en generell holdning til situasjonen idag.
Nei, jeg tolker ikke det positivt. Det er vel mer at jeg legger ikke så altfor mye i akkurat det.
Jo nærmere vi kommer full launch, jo nærmere kommer vi full wipe av alle servere. Jo nærmere vi kommer full wipe, vil færre å færre spillere bruke for mye tid på spillet da disse timene vil være forgjeves om ikke alt for lenge. Slik spillet er nå, er ikke CE et spill man hopper inn i å spiller det i 50 timer. Det må legges nes mye mer en det. Fra frozen north kom ut å frem til Januar er nok over 90% av alle spillerne jeg har spilt sammen med, som legger ned mange timer i spillet tatt pause. Det ser man også på de normale offisielle serverne, de dør mer å mer ut frem mot full launch mens fast servere 2x XP og 2x harvest står seg mye bedre. For der slipper man å ofre like mye tid.
I mine øyne er dette logisk.
Mange "gamle" spillere vil nok komme innom å sjekke det nye combat systemet og diverse annet nytt content etterhvert som det blir sluppet. Men når det er utforsket blir det å vente på full launch. Da kan man velge å tolke det som: Alle mener det nye contentet er ræva, for de spilte ikke mer en 5 dager etter det ble sluppet. Eller; de var bare inne for å sjekke ut hva som var nytt.
Jeg har selvfølgelig ikke snakket med alle som spiller Conan om dette stemmer. Dette er bare min erfaring blant alle som jeg har spilt sammen med siden EA ble lansert. Dette er en stor nok gruppe spillere fra forskjellige områder, til at jeg velger å tro at dette fint kan være en generell holdning til situasjonen idag.
Redigert 21.02.2018 kl 23:21
Du må logge inn for å svare
Da tenker jeg vi tar en kikk på den fantastiske modellen på gamle forumet. Spoiler alert til de som ikke er kjent med hva dette var:
Innlegg av: 100 Bagger (01.04.17 12:38 ), lest 8199 ganger
Ticker: FUNCOM
Endret: 17.04.17 21:09
FUNCOM Tallene Shortselgerne ikke vil du skal se!!
Det råder stor inkometanse på området hva gjelder hvordan spill selger i Steam.
Conan Exiles Salg (alle platformer):
Feb: 483 000
Mars: 70 000
April: 50 000
Mai: 50 000
June: 600 000 (-35% Summer sale)
Juli: 50 000
August (+Xbox): 800 000
Sep: 150 000
Okt: 100 000
Nov: 150 000
Des: 150 000
SUM 2017: 2.52 mill solgte eksemplar
Total Brutto omsetning: 574 mill NOK
Funcoms cut (69%): 396 mill NOK
Innlegg av: 100 Bagger (01.04.17 12:38 ), lest 8199 ganger
Ticker: FUNCOM
Endret: 17.04.17 21:09
FUNCOM Tallene Shortselgerne ikke vil du skal se!!
Det råder stor inkometanse på området hva gjelder hvordan spill selger i Steam.
Conan Exiles Salg (alle platformer):
Feb: 483 000
Mars: 70 000
April: 50 000
Mai: 50 000
June: 600 000 (-35% Summer sale)
Juli: 50 000
August (+Xbox): 800 000
Sep: 150 000
Okt: 100 000
Nov: 150 000
Des: 150 000
SUM 2017: 2.52 mill solgte eksemplar
Total Brutto omsetning: 574 mill NOK
Funcoms cut (69%): 396 mill NOK
Sente
21.02.2018 kl 15:08
11406
Gikk ikke de over til en F2P modell rundt da?
Ser vi CE gjøre det samme mon tro...?
Ser vi CE gjøre det samme mon tro...?
Redigert 21.02.2018 kl 15:10
Du må logge inn for å svare
Krafer
21.02.2018 kl 15:04
11423
Vi får jo se da om dine spådommer om "ikke såå langt unna" 700 millioner i omsetning og minst 70 mill på bunnlinjen betoner seg som realisme eller fri fantasi når fasiten kommer på tirsdag Bagger.
Når bitterhet og fri fantasi blandes så får man et svar som dette.
God bedring :)
God bedring :)
Mer spennende enn det faktiske resultatet er å se om Funcom fortsatt har noen triks oppi ermet for å få ting til å se bedre ut enn det egentlig er. De har allerede brukt opp muligheten til å overføre inntekter mellom kvartaler så lurer virkelig på om de har kokt sammen noe nytt kreativt her.
Og nei, selvfølgelig ikke 70 mill i årsresultat, da må de tjene mer i Q4 enn de gjorde i Q3 - Bare tanken er jo latterlig. Verdt å huske at sist gang han drev og rota med resultatutregning måtte man bruke dollarkurs på 13,5 bare for å få regnestykket til å gå opp. Kanskje greit å ta enkelte ting med en klype salt.
Og nei, selvfølgelig ikke 70 mill i årsresultat, da må de tjene mer i Q4 enn de gjorde i Q3 - Bare tanken er jo latterlig. Verdt å huske at sist gang han drev og rota med resultatutregning måtte man bruke dollarkurs på 13,5 bare for å få regnestykket til å gå opp. Kanskje greit å ta enkelte ting med en klype salt.
Redigert 21.02.2018 kl 14:52
Du må logge inn for å svare
Du må huske at steam har 120 millioner registerte brukere - Ikke 120 millioner aktive brukere. Det er lassevis med smurfer og kinesiske hackere osv, du kan kutte veldig mye av det tallet før du får noe brukbart.
https://www.geekwire.com/2017/valve-reveals-steams-monthly-active-user-count-game-sales-region/
~67 mill aktive månedlig.
PUBG med, herregud nå husker jeg ikke helt før lansering men, 25(?) millioner salg mens det var i EA sier allerede at 20% er altfor lavt.
https://www.geekwire.com/2017/valve-reveals-steams-monthly-active-user-count-game-sales-region/
~67 mill aktive månedlig.
PUBG med, herregud nå husker jeg ikke helt før lansering men, 25(?) millioner salg mens det var i EA sier allerede at 20% er altfor lavt.
Krafer
21.02.2018 kl 14:16
11705
Vi får jo se om en knapp uke hva resultatet endre på men jeg tror ikke årsresultatet blir så bra som 70 mill NOK. De må vel i hvertfall ballanseføre veldig mye av lønnskostandene hvis de skal klare et poristivt Q4.
Resultatet til Funcom i 2017 blir vel minst 70 mill NOK? Dette mest pga Conan Exiles.
Da blir det fjollete å snakke om at CE ikke slår an hos massene.
Da blir det fjollete å snakke om at CE ikke slår an hos massene.
Vi bruker de målene vi har og samtidige spillere samt antall innom siste to uker gir en indikasjon på interessen. Nå er CE et B2P spill og dermed har det null innvirkning på fortjenesten om folk spiller det eller ikke, det er riktig. Med unntak av folkemunne osv.
Derimot ble 480k solgt to første månedene. Salgstelleren har ikke rørt seg siden september. Du tolker dette psoitivt?
Derimot ble 480k solgt to første månedene. Salgstelleren har ikke rørt seg siden september. Du tolker dette psoitivt?
Redigert 20.01.2021 kl 21:57
Du må logge inn for å svare
Atratos
21.02.2018 kl 10:34
13087
Hei,
20% var et tall jeg tok utgangspunkt i når jeg gjorde min egen analyse over hvor mange av de potensielle kundene som enda IKKE har kjøpt CE pga at det er i early access. Jeg hadde ikke noe statistikk på dette, men fulgte mer magefølelsen etter å ha snakket endel med mange som både er streamere og som spiller mye.
Det var faktisk du som postet den linken hvor hvor jeg fant noe som kan ligne på statistikk om dette.
Jeg limer inn fra artikkelen : Who’s playing (and paying)?
There are roughly 15M people that own at least one paid Early Access game on Steam — 11% of total Steam gamers. They are a bit different from your average gamer because they are more likely to be “novelty seekers” or ”heavy buyers” (people that jump from game to game).
Jeg var ikke langt unna. Men jeg velger å fortsatt ta utgangspunkt i 20%.
20% var et tall jeg tok utgangspunkt i når jeg gjorde min egen analyse over hvor mange av de potensielle kundene som enda IKKE har kjøpt CE pga at det er i early access. Jeg hadde ikke noe statistikk på dette, men fulgte mer magefølelsen etter å ha snakket endel med mange som både er streamere og som spiller mye.
Det var faktisk du som postet den linken hvor hvor jeg fant noe som kan ligne på statistikk om dette.
Jeg limer inn fra artikkelen : Who’s playing (and paying)?
There are roughly 15M people that own at least one paid Early Access game on Steam — 11% of total Steam gamers. They are a bit different from your average gamer because they are more likely to be “novelty seekers” or ”heavy buyers” (people that jump from game to game).
Jeg var ikke langt unna. Men jeg velger å fortsatt ta utgangspunkt i 20%.
Redigert 20.01.2021 kl 21:57
Du må logge inn for å svare
Atratos
21.02.2018 kl 10:24
13098
Jepp.. Jeg kommer vel også med tall og fakta rundt Conan Exiles. Men vi vektlegger de forskjellig. Når vi samtidig har to forskjellige spillopplevelser så er vel det også med på å farge synet i vår bane.
Du vektlegger samtidige spillere i spillet å sammenligner det med Ark/Rust. Jeg mener det ikke er veldig relevant.
Jeg vektlegger mye mer at Spillet allerede har solgt 700 000 kopier, og dermed viser at interessen for spillet er stor.
Du ser det på en annen måte, å mener det meste av salget allerede er unnagjort.. Om jeg forstår deg riktig.
Samtidig spillere blir i mine øyne ikke viktig før etter full launch, når spillopplevelsen ikke blir ødelagt av buggs, exploits å varierende servere.
Først da kan man se om spillet greier å holde på spillermassen..
Du vektlegger samtidige spillere i spillet å sammenligner det med Ark/Rust. Jeg mener det ikke er veldig relevant.
Jeg vektlegger mye mer at Spillet allerede har solgt 700 000 kopier, og dermed viser at interessen for spillet er stor.
Du ser det på en annen måte, å mener det meste av salget allerede er unnagjort.. Om jeg forstår deg riktig.
Samtidig spillere blir i mine øyne ikke viktig før etter full launch, når spillopplevelsen ikke blir ødelagt av buggs, exploits å varierende servere.
Først da kan man se om spillet greier å holde på spillermassen..
Redigert 20.01.2021 kl 21:57
Du må logge inn for å svare
Krafer
21.02.2018 kl 09:59
13118
re Atratos
Du skriver:
1: Bare 10-20% av gamere kjøper early access spill
Er dette noe du har statistikk på eller er det egen antagelse?
Ikke sett noen statistikk på dette selv men leste at halvparten av de spillene som solgte over 1 mill eksemplarer i 2015 på Steam faktisk var Early Access spill.
Du skriver:
1: Bare 10-20% av gamere kjøper early access spill
Er dette noe du har statistikk på eller er det egen antagelse?
Ikke sett noen statistikk på dette selv men leste at halvparten av de spillene som solgte over 1 mill eksemplarer i 2015 på Steam faktisk var Early Access spill.
Redigert 20.01.2021 kl 21:57
Du må logge inn for å svare
Nei altså Conan Exiles klarer seg bra. Den vaker oppover Topp 100 i ny og ned og de nye oppdateringene blir belønnet med gode reviews.
Redigert 20.01.2021 kl 21:57
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
21.02.2018 kl 09:29
13083
Feks så gjorde, Elder scrolls online, skikkelig suksess først etter over 1 år etter lansering (!)
Redigert 20.01.2021 kl 21:57
Du må logge inn for å svare
Ja, det er nå greit nok det. Mitt syn er så klart farget av min egen opplevelse av Conan Exiles. Men i tillegg så er jo mye av det jeg sier kun tall og fakta og det går liksom ikke an å komme rundt det heller at dette er realiteten i situasjonen. I tillegg så er det verdt å ta med at CE omtales svært lite i spillmedia ift andre spill i samme sjanger, forhåpentligvis gjør markedsføringen en del for å skape interesse men bunnen i det hele er at Funcom må lansere et bra spill, et spill som fungerer og er gøy. Hjelper ikke om alt det der kommer på plass om resultatet ikke er underholdende.
Redigering: Igjen så vil jeg nevne 7D2D som tok seg opp betraktelig etter hvert - https://steamdb.info/app/251570/graphs/
Er selvfølgelig mulig at Funcom blir å følge i disse sporene, men igjen så må jo spillet være gøy.
Redigering: Igjen så vil jeg nevne 7D2D som tok seg opp betraktelig etter hvert - https://steamdb.info/app/251570/graphs/
Er selvfølgelig mulig at Funcom blir å følge i disse sporene, men igjen så må jo spillet være gøy.
Redigert 20.01.2021 kl 21:57
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
21.02.2018 kl 08:34
13178
Mange fordømmer Funcom og spillutvikling dems men det de ikke forstår er at Fc ikke har hatt noe annet valg! De måtte slippe ut spill tidlig, fordi dem ikke har hatt en økonomi til noe annet (!) Men nå har de en bedre buffer og de gjør de rette valgene.
Redigert 20.01.2021 kl 21:57
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
21.02.2018 kl 08:14
13202
Ja og det finnes spill som ikke før et år etter utgivelse , har blitt kjempe populære.. Ce tror jeg bare blir mer og mer populært etter som Funcom får tingene på plass.
Funcom er et lite selskap som jobber litt tregt men de gjør de rette tingene (!) Å modnes sent kan faktisk være en kjempe fordel som mange ikke forstår /tenker på.
Redigert 20.01.2021 kl 21:57
Du må logge inn for å svare
Atratos
20.02.2018 kl 23:40
13399
Det eneste vi nok blir helt enige om, er at vi ikke blir helt enige her :)
Vi tolker ting litt for forskjellig til at vi skal kunne vektlegge hverandres argumenter.
Sånn er det og ikke noe galt i det.
Tenker det er sunt å sparre med noen som har andre tanker en meg selv.
Vi tolker ting litt for forskjellig til at vi skal kunne vektlegge hverandres argumenter.
Sånn er det og ikke noe galt i det.
Tenker det er sunt å sparre med noen som har andre tanker en meg selv.
Redigert 20.01.2021 kl 21:57
Du må logge inn for å svare
Ark har aldri vært under 40 000 samtidige spillere etter det jeg har sett. I tillegg - 1 mill solgt på en måned. 2 mill etter 4 måneder. Er mange som liker argumentet med hvor lenge det har vært tilgjengelig men det blir helt blåst av banen når du ser at suksessen kom fra dag 1.
Likevel har du eksempler som 7 days to die som har tatt seg opp gradvis etter hvert som spillet ble bedre, men det har tatt forferdelig lang tid fra det først ble tilgjengelig i EA. Kanskje CE følger den retningen, kanskje ikke. Nå er CE allerede langt mer komplett enn 7D2D var første par årene.
Poenget er, dette med år på å bygge en spillerbase er ikke et bra argument siden spillerbasen var der fra dag 1. CE hadde også den spillerbasen, men mistet den fullstendig. Og jeg tror ikke hype rundt lansering kan måles med hype rundt EA da Internett formelig bugnet med CE snakk. Spillet kom ut, det var ikke bra, folk gikk videre. Og derfor jeg sier det trengs noe helt utrolig for å få dette tilbake.
Likevel har du eksempler som 7 days to die som har tatt seg opp gradvis etter hvert som spillet ble bedre, men det har tatt forferdelig lang tid fra det først ble tilgjengelig i EA. Kanskje CE følger den retningen, kanskje ikke. Nå er CE allerede langt mer komplett enn 7D2D var første par årene.
Poenget er, dette med år på å bygge en spillerbase er ikke et bra argument siden spillerbasen var der fra dag 1. CE hadde også den spillerbasen, men mistet den fullstendig. Og jeg tror ikke hype rundt lansering kan måles med hype rundt EA da Internett formelig bugnet med CE snakk. Spillet kom ut, det var ikke bra, folk gikk videre. Og derfor jeg sier det trengs noe helt utrolig for å få dette tilbake.
Redigert 20.01.2021 kl 21:57
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
20.02.2018 kl 21:58
13439
Jeg har ikke bedt noen kjøpe en dritt.
Det er klart at du Hektar ikke forstår CE, og det hjelper ikke om du har spilt drøssevis av andre spill for CE i seg selv er ikke et spill du liker. Selv om du synes det er kjedelig og ikke forstår poenget så vil ikke det si at andre ikke liker det! Hvor mye og hvor langt har du forresten kommet i CE??
Det er klart at du Hektar ikke forstår CE, og det hjelper ikke om du har spilt drøssevis av andre spill for CE i seg selv er ikke et spill du liker. Selv om du synes det er kjedelig og ikke forstår poenget så vil ikke det si at andre ikke liker det! Hvor mye og hvor langt har du forresten kommet i CE??
Redigert 20.01.2021 kl 21:57
Du må logge inn for å svare
Atratos
20.02.2018 kl 21:49
13518
Vel, hvem som har et realistisk syn på situasjonen kommer vel helt an på hvordan den enkelte analyserer situasjonen?.
Når du sammenligner 40 000- 60 000 + spillere i f.eks Rust med Conan idag, velger du å legge vekt på noe jeg ikke vektlegger i det hele tatt.
Det du ser på som negativt ser jeg på som positivt. Rust kom i early access i 2013, gikk ut av early access for en kort tid siden.
På litt over 4 år har spillet solgt et sted rundt 6,5 mill kopier å har opparbeidet seg en spillermasse som sikkert er i sonen du poengterer.
At både Ark og Rust har spillermasse som ligger på disse tallene er kjempe bra. Det viser at sjangeren fortsatt er etterspurt.
Hvor mange spillere hadde Ark og Rust i sitt første år i early access? ikke vet jeg, å ikke er det så relevant heller. Det var i en annen tid, hvor alternativene til andre mer ferdige survival spill var mye mer begrenset en i dag.
Gamere "slik jeg kjenner de" er kresne, veldig veldig få betaler for et early access spill, pga bugs og exploits når bedre ferdige alternativer er der.
Når conan da allerede har solgt 700 000 før full launch sier det meg at interessen for spillet er mer en bare OK.
Og, det fine med de som elsker spill, er at de aldri spiller bare Rust.. Eller Ark. Eller Conan.. Så her trenger man ikke å måtte kåre en taper til slutt.
Jeg skrev en post for en stund siden hvor jeg argumenterte for at full launch kom til å bli enda bedre en early access launch.
Mulig det var du Hektar som poengterte at statistisk sett så ble aldri den andre launchen like bra som den første? (Husker ikke eksakt å gidder ikke sjekke), å noen postet en link på en undersøkelse på dette. Jeg så ikke så mye nytte av denne undersøkelsen da snittsalget på spillene var, early access spill, som hadde solgt rundt 14000 kopier iløpet av et år? (altså 14000 kopier iløpet av det året det var i early access) Husker ikke riktig. Men noe i den duren. Så et spill på CE sin størrelse ble for langt unna snittet i den undersøkelsen for at jeg vil ta hensyn til den. Her analyserer vi også virkeligheten/situasjonen forskjellig.
Men det jeg fant mest interessant i hele artikkelen var at bare 1 av 10 brukere på steam har et early access spill lastet ned på sin konto.
Om den statistikken stemmer så er vel ikke 700 000 solgte kopier i early access ille? Hva er potensialet når spillet er ferdig?
Jeg har testet både Ark og Rust, å ingen av de spillene ga meg noe som helst. Samtidig har jeg alt for mange timer i Conan.
Det betyr bare at vi to liker forskjellige spill.
Mine stikkord blir da:
1: Bare 10-20% av gamere kjøper early access spill
2: Conan Exiles har allikevel solgt > 700 000 kopier.
3: Få ferdig det som nå er lovet til launch uten bugs og exploits, med en solid markedsførings kampanje.
Og bare så det er sagt, SWL har jeg null peiling på, å jeg har ikke tenkt å sette meg noe inn i det heller.
Winner Winner Chicken Dinner ;)
Når du sammenligner 40 000- 60 000 + spillere i f.eks Rust med Conan idag, velger du å legge vekt på noe jeg ikke vektlegger i det hele tatt.
Det du ser på som negativt ser jeg på som positivt. Rust kom i early access i 2013, gikk ut av early access for en kort tid siden.
På litt over 4 år har spillet solgt et sted rundt 6,5 mill kopier å har opparbeidet seg en spillermasse som sikkert er i sonen du poengterer.
At både Ark og Rust har spillermasse som ligger på disse tallene er kjempe bra. Det viser at sjangeren fortsatt er etterspurt.
Hvor mange spillere hadde Ark og Rust i sitt første år i early access? ikke vet jeg, å ikke er det så relevant heller. Det var i en annen tid, hvor alternativene til andre mer ferdige survival spill var mye mer begrenset en i dag.
Gamere "slik jeg kjenner de" er kresne, veldig veldig få betaler for et early access spill, pga bugs og exploits når bedre ferdige alternativer er der.
Når conan da allerede har solgt 700 000 før full launch sier det meg at interessen for spillet er mer en bare OK.
Og, det fine med de som elsker spill, er at de aldri spiller bare Rust.. Eller Ark. Eller Conan.. Så her trenger man ikke å måtte kåre en taper til slutt.
Jeg skrev en post for en stund siden hvor jeg argumenterte for at full launch kom til å bli enda bedre en early access launch.
Mulig det var du Hektar som poengterte at statistisk sett så ble aldri den andre launchen like bra som den første? (Husker ikke eksakt å gidder ikke sjekke), å noen postet en link på en undersøkelse på dette. Jeg så ikke så mye nytte av denne undersøkelsen da snittsalget på spillene var, early access spill, som hadde solgt rundt 14000 kopier iløpet av et år? (altså 14000 kopier iløpet av det året det var i early access) Husker ikke riktig. Men noe i den duren. Så et spill på CE sin størrelse ble for langt unna snittet i den undersøkelsen for at jeg vil ta hensyn til den. Her analyserer vi også virkeligheten/situasjonen forskjellig.
Men det jeg fant mest interessant i hele artikkelen var at bare 1 av 10 brukere på steam har et early access spill lastet ned på sin konto.
Om den statistikken stemmer så er vel ikke 700 000 solgte kopier i early access ille? Hva er potensialet når spillet er ferdig?
Jeg har testet både Ark og Rust, å ingen av de spillene ga meg noe som helst. Samtidig har jeg alt for mange timer i Conan.
Det betyr bare at vi to liker forskjellige spill.
Mine stikkord blir da:
1: Bare 10-20% av gamere kjøper early access spill
2: Conan Exiles har allikevel solgt > 700 000 kopier.
3: Få ferdig det som nå er lovet til launch uten bugs og exploits, med en solid markedsførings kampanje.
Og bare så det er sagt, SWL har jeg null peiling på, å jeg har ikke tenkt å sette meg noe inn i det heller.
Winner Winner Chicken Dinner ;)
Redigert 20.01.2021 kl 21:57
Du må logge inn for å svare
The Analyst
20.02.2018 kl 21:39
13471
Conan Exiles nå inne på topp 10 under top sellers på early access på Steam. Noe imponerende mtp prisen Funcom tar for early access.
Tanker hos andre rundt temaet?
Tanker hos andre rundt temaet?
Redigert 20.01.2021 kl 21:57
Du må logge inn for å svare
Forståelig nok, problemet er at en del debattanter forholder seg til sin egen virkelighet. Om du ser på det jeg sier i forhold til hva som faktisk foregår så tror jeg nok at det som oppfattes negativt ikke er noe annet enn et realistisk syn på situasjonen.
Steamspy har nedjustert steam salgene til under 650k igjen og det peaker på 3,5-4k. Ser vi på konkurrenter som Rust og Ark ligger disse på 40 000- 60 000+. Likevel skal vi tro at dette er bra og sånn skal det være. SWL peaker på 500 stk og er på ATL siden lansering med spillere siste to uker på 15k, en brøkdel av det andre MMO spill har som samtidige spillere. Dette er ikke bra, såpass bør være klart.
Skal innrømme jeg er negativ til CE og tror kampsystemet er redningen. Jeg synes selv spillet er kjedelig, statisk og jeg forstår ikke enkelte valg Funcom har gjort i designen. Det positive er at å prøve CE igjen har fått meg til å reinstallere Ark som jeg ikke har spilt siden før full lansering - Synes det er knallgøy.
Uansett, hvorfor dette skal hypes uten videre forstår jeg ikke. Ja, markedsføring vil nok gjøre en del men det er en lang vei fra "akseptabelt for at firmaet skal overleve" og til en faktisk suksess. Og den suksessen ser veldig langt unna ut for meg da jeg tar hensyn til interessen rundt spillet samt min egen vurdering.
Steamspy har nedjustert steam salgene til under 650k igjen og det peaker på 3,5-4k. Ser vi på konkurrenter som Rust og Ark ligger disse på 40 000- 60 000+. Likevel skal vi tro at dette er bra og sånn skal det være. SWL peaker på 500 stk og er på ATL siden lansering med spillere siste to uker på 15k, en brøkdel av det andre MMO spill har som samtidige spillere. Dette er ikke bra, såpass bør være klart.
Skal innrømme jeg er negativ til CE og tror kampsystemet er redningen. Jeg synes selv spillet er kjedelig, statisk og jeg forstår ikke enkelte valg Funcom har gjort i designen. Det positive er at å prøve CE igjen har fått meg til å reinstallere Ark som jeg ikke har spilt siden før full lansering - Synes det er knallgøy.
Uansett, hvorfor dette skal hypes uten videre forstår jeg ikke. Ja, markedsføring vil nok gjøre en del men det er en lang vei fra "akseptabelt for at firmaet skal overleve" og til en faktisk suksess. Og den suksessen ser veldig langt unna ut for meg da jeg tar hensyn til interessen rundt spillet samt min egen vurdering.
Redigert 20.01.2021 kl 21:57
Du må logge inn for å svare
Atratos
20.02.2018 kl 20:36
13620
Skjønner! Å det kan være en bra strategi det!.
For meg handler det mer om at spillet er på et slikt nivå at det blir lett å markedsføre pre-launch og ikke minst greier igjen å skape en stor hype rundt Launch. Å, velger man å sitte over, så må aktiviteten være stor i tiden etter launch.
Å der mener jeg det ser bra ut.
Jeg hadde ingen problemer med at du kanskje ikke var positiv til Conan, men noen poster du har postet har jeg tolket som positive mens andre veldig negative. Så istedet for å gjette, så spurte jeg. :)
For meg handler det mer om at spillet er på et slikt nivå at det blir lett å markedsføre pre-launch og ikke minst greier igjen å skape en stor hype rundt Launch. Å, velger man å sitte over, så må aktiviteten være stor i tiden etter launch.
Å der mener jeg det ser bra ut.
Jeg hadde ingen problemer med at du kanskje ikke var positiv til Conan, men noen poster du har postet har jeg tolket som positive mens andre veldig negative. Så istedet for å gjette, så spurte jeg. :)
Redigert 20.01.2021 kl 21:57
Du må logge inn for å svare