Conan Exiles - Lansering
Stjeler en liste fra espeset på gamle forumet angående nye features som skal være klare til lansering. Nemlig:
Combat system
Svamp biome
Volcano biome
Farming
The Purge
New religion
War paint
Fast Travel
Perk system
(Kilde: https://www.conanexiles.com/blog/conan-exiles-launch-beyond/)
Hva tror vi altså om dette?
Blir Conan Exiles lansert 8. mai med disse inkludert?
Blir Conan Exiles lansert 8. mai?
Et scenario jeg ser for meg når jeg ser denne listen er at jeg tviler på at de klarer å få i stand alt dette og at dersom alt inkluderes så tror jeg ikke det vil fungere helt som planlagt. Forventer da at positive Funcom-fans her etter lansering vil påstå at patch 1.1 plutselig er "egentlig lansering". Men det er ikke denne krangelen jeg lager tråden for.
Nå fortalte Krafer at i forrige ukes nyhetsbrev har de altså utsatt å få ut det nye kampsystemet på testlive. Det jobbes svært mye overtid, noe som betyr høyere kostnader. Jeg tror det blir spennende å se hvordan dette fungere med Q1 rapporten tett på CE lansering. Kan bli gode muligheter for alle og enhver der.
Vil gjerne høre hva andre tror om dette, spesifikt hva dere tror om lanseringsdatoen og hvilken stand CE vil være i når vi kommer dit, altså om litt under 3 måneder.
Combat system
Svamp biome
Volcano biome
Farming
The Purge
New religion
War paint
Fast Travel
Perk system
(Kilde: https://www.conanexiles.com/blog/conan-exiles-launch-beyond/)
Hva tror vi altså om dette?
Blir Conan Exiles lansert 8. mai med disse inkludert?
Blir Conan Exiles lansert 8. mai?
Et scenario jeg ser for meg når jeg ser denne listen er at jeg tviler på at de klarer å få i stand alt dette og at dersom alt inkluderes så tror jeg ikke det vil fungere helt som planlagt. Forventer da at positive Funcom-fans her etter lansering vil påstå at patch 1.1 plutselig er "egentlig lansering". Men det er ikke denne krangelen jeg lager tråden for.
Nå fortalte Krafer at i forrige ukes nyhetsbrev har de altså utsatt å få ut det nye kampsystemet på testlive. Det jobbes svært mye overtid, noe som betyr høyere kostnader. Jeg tror det blir spennende å se hvordan dette fungere med Q1 rapporten tett på CE lansering. Kan bli gode muligheter for alle og enhver der.
Vil gjerne høre hva andre tror om dette, spesifikt hva dere tror om lanseringsdatoen og hvilken stand CE vil være i når vi kommer dit, altså om litt under 3 måneder.
Redigert 21.01.2021 kl 08:51
Du må logge inn for å svare
Først skal Conan Exiles rake inn 100vis av millioner. Så skal Bearded Dragon ut og skape vill hype.
Følg med
Følg med
Krafer
22.02.2018 kl 07:13
9651
re Atratos
Takk for påminning om Steamspy sin artikkel fra 2015. Den var skrevet ca 2,5 år etter at Steam innførte EA og nå har det gått 2,5 år til. Da hadde i følge Steamspy 15 mill kjøpt EA spill. Har nok skjedd en del siden da på EA. Ark hadde på den tiden vært ute i noen måneder og har solgt noen millioner i EA etter det.
I følge denne linken: https://en.wikipedia.org/wiki/Early_access har PUGB solgt 30 mill eksemplarer i EA. I tillegg har man mange eksempler på spill som har solgt flere 100k.
Nå tror jeg det finnes flere enn 120 mill Steamkontoer. Hvis man regner med 130 mill så har i tilfelle hele 23% kjøpt PUGB. Med alle de spillene som tilsammen har solgt mange millioner i EA så tyder vel alt på at tallet er langt høyere. Jeg synes ting tyder på at tallet er minst 30% og kanskje en god del over det også. Med tanke på andelen av spill som er i EA så vil jeg vel driste meg til å si at tallene tyder på at EA-spill nå i stor grad vurderes på lik linje som full launch spill :) Men at noen skyr EA vil jeg også tro ja.
Spill som PUGB, ARK, RUST og Tom Clancy's Ghost Recon Phantoms har nok på mange måter gjort EA akseptert de siste årene.
Takk for påminning om Steamspy sin artikkel fra 2015. Den var skrevet ca 2,5 år etter at Steam innførte EA og nå har det gått 2,5 år til. Da hadde i følge Steamspy 15 mill kjøpt EA spill. Har nok skjedd en del siden da på EA. Ark hadde på den tiden vært ute i noen måneder og har solgt noen millioner i EA etter det.
I følge denne linken: https://en.wikipedia.org/wiki/Early_access har PUGB solgt 30 mill eksemplarer i EA. I tillegg har man mange eksempler på spill som har solgt flere 100k.
Nå tror jeg det finnes flere enn 120 mill Steamkontoer. Hvis man regner med 130 mill så har i tilfelle hele 23% kjøpt PUGB. Med alle de spillene som tilsammen har solgt mange millioner i EA så tyder vel alt på at tallet er langt høyere. Jeg synes ting tyder på at tallet er minst 30% og kanskje en god del over det også. Med tanke på andelen av spill som er i EA så vil jeg vel driste meg til å si at tallene tyder på at EA-spill nå i stor grad vurderes på lik linje som full launch spill :) Men at noen skyr EA vil jeg også tro ja.
Spill som PUGB, ARK, RUST og Tom Clancy's Ghost Recon Phantoms har nok på mange måter gjort EA akseptert de siste årene.
Redigert 22.02.2018 kl 07:20
Du må logge inn for å svare
Krafer
22.02.2018 kl 13:31
9481
Sente skrev Og når skal CE rake inn 100 vis av millioner?
Må vel bli dersom full launch blir noe stort det i tilfelle. Akkurat nå måtte jeg ned på 219. plass for å finne CE på Steam GTS så de helt store inntektene før mai ser det definitivt ikke ut til å bli.
Atratos
22.02.2018 kl 14:06
9453
Ok, siden dere hele tiden bruker BUBG som et eksempel på handlemønster, kan dere svare meg på dette:
Hvilken av disse to påstandene gir den mest nøyaktige statistikken på dagens handlemønster.
1. en 2,5 år gammel statistikk som har registrert alle kjøp til rundt 120 millioner registrerte brukere. Ta gjerne hensyn til at dataene er 2,5 år gammel.
2. Salgsbanen til BUBG, som ble lansert i EA Mars17 med full launch i Desember samme år. Ble en mega hit hos alle de de største streamerne og tok salgsrekorder.
Helt enig i at Ark og Rust har vert med på å sikkert gjøre EA mer akseptert. Eller hvertfall ikke så uglesett.
Men husk også på at Ark og Rust var i EA over 3 og 4 år. Mange trodde disse spillene aldri engang kom til å komme ut av EA, å det gikk utrolig lang tid før det i hele tatt kom noen dato på full release. At det er mer riktig å vurdere disse to sammen med full launch spill kan være riktig da man i flere år ikke engang visste om de kom ut av EA.
For meg blir det letteste å fjerne ytterpunktene i begge ender.
Salgsbanen til PUBG ser jeg fullstendig bort ifra. Statistikken som er 2,5 år gammel men har et drøss av eksakt data. OK, ta høyde for at markedet har forandret seg noe å legg på en buffer. Jeg sa i utgangspunktet 20%, men selv om det er nærmere 30% som du sier så lever jeg veldig godt med det også.
Hvilken av disse to påstandene gir den mest nøyaktige statistikken på dagens handlemønster.
1. en 2,5 år gammel statistikk som har registrert alle kjøp til rundt 120 millioner registrerte brukere. Ta gjerne hensyn til at dataene er 2,5 år gammel.
2. Salgsbanen til BUBG, som ble lansert i EA Mars17 med full launch i Desember samme år. Ble en mega hit hos alle de de største streamerne og tok salgsrekorder.
Helt enig i at Ark og Rust har vert med på å sikkert gjøre EA mer akseptert. Eller hvertfall ikke så uglesett.
Men husk også på at Ark og Rust var i EA over 3 og 4 år. Mange trodde disse spillene aldri engang kom til å komme ut av EA, å det gikk utrolig lang tid før det i hele tatt kom noen dato på full release. At det er mer riktig å vurdere disse to sammen med full launch spill kan være riktig da man i flere år ikke engang visste om de kom ut av EA.
For meg blir det letteste å fjerne ytterpunktene i begge ender.
Salgsbanen til PUBG ser jeg fullstendig bort ifra. Statistikken som er 2,5 år gammel men har et drøss av eksakt data. OK, ta høyde for at markedet har forandret seg noe å legg på en buffer. Jeg sa i utgangspunktet 20%, men selv om det er nærmere 30% som du sier så lever jeg veldig godt med det også.
Poenget vårt er at EA er ikke et hinder nødvendigvis. Ja, folk er mindre vennlig stilt overfor EA enn de var for noen år tilbake, da folk har brent seg stygt på crap som aldri bli halvveis ferdig.
Men at bare løftet ut av EA skal naturlig føre til en voldsom økning i interesse er en veldig feilaktig påstand mener jeg, gjort på ekstremt tynt grunnlag. Det å ta utgangspunkt i hvor mange steam kontoer som totalt sett eksisterer fører egentlig ingen steder.
Men at bare løftet ut av EA skal naturlig føre til en voldsom økning i interesse er en veldig feilaktig påstand mener jeg, gjort på ekstremt tynt grunnlag. Det å ta utgangspunkt i hvor mange steam kontoer som totalt sett eksisterer fører egentlig ingen steder.
Atratos
22.02.2018 kl 15:35
9382
Ok, men da må jeg spørre deg. Prøvde du Conan Exiles når det først ble sluppet på EA?
Det gjorde jeg. Å det var bare et skall av et spill. Innhold til maks en kanskje to uker med gameplay.
Men det var et skall som man lett kunne se hadde et stort potensiale om det ble jobbet godt med.
Et spill som er i den tilstanden er det helt umulig å skulle forvente å holde en jevn spillermasse og ikke minst holde stabilt salg over tid.
Så de som trodde det ble nok skuffet, å de som har brukt den synkende spillermassen som et argument for fiasko, burde heller brukt noen hundre kroner på å teste ut spillet selv for å se hva som er den reelle grunnen til dette.
Realiteten er uansett at et skall av et spill, solgte en halv million kopier de første 4 ukene.
Det tolker jeg som at det er en reell interesse for Conan i en survival sjanger. Å når skallet er byttet ut med et solid spill med mange hundre timer gameplay å innhold i massevis, så ser jeg på sjansen for et stort løft når dette går ut av EA.
Så er det helt opp til hver enkelt å vurdere om dette er et tynt grunnlag.
Det gjorde jeg. Å det var bare et skall av et spill. Innhold til maks en kanskje to uker med gameplay.
Men det var et skall som man lett kunne se hadde et stort potensiale om det ble jobbet godt med.
Et spill som er i den tilstanden er det helt umulig å skulle forvente å holde en jevn spillermasse og ikke minst holde stabilt salg over tid.
Så de som trodde det ble nok skuffet, å de som har brukt den synkende spillermassen som et argument for fiasko, burde heller brukt noen hundre kroner på å teste ut spillet selv for å se hva som er den reelle grunnen til dette.
Realiteten er uansett at et skall av et spill, solgte en halv million kopier de første 4 ukene.
Det tolker jeg som at det er en reell interesse for Conan i en survival sjanger. Å når skallet er byttet ut med et solid spill med mange hundre timer gameplay å innhold i massevis, så ser jeg på sjansen for et stort løft når dette går ut av EA.
Så er det helt opp til hver enkelt å vurdere om dette er et tynt grunnlag.
Det er ingen som har sagt at interessen ikke var der. Om du blar litt opp så ser du at jeg sier nøyaktig det motsatte - Interessen var massiv. Men forsvant som dugg for solen. Ja, selvfølgelig må spillet bli bedre for at den skal komme tilbake.
Men blir det bra nok? Det er det spørsmålet som teller. Ja, det er bedre nå. Men at x og y teknisk nå fungerer, p og q er nå lagt til, betyr ikke at spillet er gøy. Undrer litt over det her at det snakkes veldig mye om "Åh CE har det her nå! Åh CE skal få det her!"
Jeg sier "Javel, er spillet gøy nå da?"
Det er det eneste som faktisk teller.
Men blir det bra nok? Det er det spørsmålet som teller. Ja, det er bedre nå. Men at x og y teknisk nå fungerer, p og q er nå lagt til, betyr ikke at spillet er gøy. Undrer litt over det her at det snakkes veldig mye om "Åh CE har det her nå! Åh CE skal få det her!"
Jeg sier "Javel, er spillet gøy nå da?"
Det er det eneste som faktisk teller.
The Analyst
22.02.2018 kl 15:49
9288
Nå nr 6 av de mest solgte early access spillene på Steam.
Mulig dette har hjulpet på salget:
http://steamcommunity.com/games/440900/announcements/detail/2483043492269767663
Mulig dette har hjulpet på salget:
http://steamcommunity.com/games/440900/announcements/detail/2483043492269767663
Atratos
22.02.2018 kl 16:01
9343
Uten å legge for stor vekt på at det faktisk var du som laget en liste over alt som skal komme i spillet fremover;)
Så er jeg jo enig i det. Aldri sagt noe annet heller.
Men at du sier det ikke er bra nok å jeg sier det er bunnsolid, betyr heller ikke så mye.
Om spillet faktisk leverer i henhold til hver enkelt sine forventninger, får vi dessverre ikke et skikkelig svar på før det har gått noen mnd etter release er jeg redd. Man kan jo alltids kjøpe det å teste det ut selv slik som du har gjort, om man har tid å gidder det.
Nå har ikke jeg bestemt meg heller for om jeg kommer til å sitte over release da jeg har en god porsjon aksjer som ble kjøpt allerede på. 1.20kr.
Som jeg så klart i ettertid burde tatt gevinst på ved EA. Men etterpåklokskap hjelper dog lite. ;)
Så er jeg jo enig i det. Aldri sagt noe annet heller.
Men at du sier det ikke er bra nok å jeg sier det er bunnsolid, betyr heller ikke så mye.
Om spillet faktisk leverer i henhold til hver enkelt sine forventninger, får vi dessverre ikke et skikkelig svar på før det har gått noen mnd etter release er jeg redd. Man kan jo alltids kjøpe det å teste det ut selv slik som du har gjort, om man har tid å gidder det.
Nå har ikke jeg bestemt meg heller for om jeg kommer til å sitte over release da jeg har en god porsjon aksjer som ble kjøpt allerede på. 1.20kr.
Som jeg så klart i ettertid burde tatt gevinst på ved EA. Men etterpåklokskap hjelper dog lite. ;)
Nr 6? Hæ? Det må du definere litt bedre.
https://steamdb.info/app/233450/graphs/
https://steamdb.info/app/578080/graphs/
https://steamdb.info/app/346110/graphs/
https://steamdb.info/app/252490/graphs/
https://steamdb.info/app/251570/graphs/
https://steamdb.info/app/242760/graphs/
https://steamdb.info/app/305620/graphs/
https://steamdb.info/app/435150/graphs/
https://steamdb.info/app/294100/graphs/
https://steamdb.info/app/299740/graphs/
Og det var 10 EA spill som har solgt bedre. Mente du salg akkurat nå i dag kanskje?
https://steamdb.info/app/233450/graphs/
https://steamdb.info/app/578080/graphs/
https://steamdb.info/app/346110/graphs/
https://steamdb.info/app/252490/graphs/
https://steamdb.info/app/251570/graphs/
https://steamdb.info/app/242760/graphs/
https://steamdb.info/app/305620/graphs/
https://steamdb.info/app/435150/graphs/
https://steamdb.info/app/294100/graphs/
https://steamdb.info/app/299740/graphs/
Og det var 10 EA spill som har solgt bedre. Mente du salg akkurat nå i dag kanskje?
Når? Ved CE launch, summersale av den ferdige versjonen og ved enhver gang Funcom launcher expansions.
3-0 til de som sitter i Funcom nå. Våre iherdige hjelpere traff dårlig igjen med sitt pesimistiske fremtidssyn på 14.
3-0 til de som sitter i Funcom nå. Våre iherdige hjelpere traff dårlig igjen med sitt pesimistiske fremtidssyn på 14.
The Analyst
22.02.2018 kl 16:16
9310
http://store.steampowered.com/genre/Early%20Access/#p=0&tab=TopSellers
Dette antar jeg er en kortsiktig statistikk og ikke totalt over en lengre periode. Vet du at den er på daglig basis?
Uansett en hyggelig lesning og en god utvikling etter innlegget som Funcom postet i går hvor de tar tilbakemeldinger fra EA på en konstruktiv måte for å sikre en god lansering i mai.
Dette antar jeg er en kortsiktig statistikk og ikke totalt over en lengre periode. Vet du at den er på daglig basis?
Uansett en hyggelig lesning og en god utvikling etter innlegget som Funcom postet i går hvor de tar tilbakemeldinger fra EA på en konstruktiv måte for å sikre en god lansering i mai.
Ah sånn ja. Nå er det flere store som nettopp har blitt tatt ut av EA og andre som antageligvis har nådd mesteparten av potensialet. Må se det ift konkurransen.
Men absolutt positivt å se CE på en Topp-10 liste uansett. Selv om vi ikke aner om dette betyr at det har blitt solgt 1000 spill i dag eller 100.
Men absolutt positivt å se CE på en Topp-10 liste uansett. Selv om vi ikke aner om dette betyr at det har blitt solgt 1000 spill i dag eller 100.
Sente
22.02.2018 kl 16:31
9417
Hvilket land er du i Analyst? Jeg mener den listen er tilpasset landet en er i, eller markedet.
Her i Norge får jeg opp CE på side 5, så et stykke unna 6. plass som du nevner.
Her i Norge får jeg opp CE på side 5, så et stykke unna 6. plass som du nevner.
Tror han har sortert kun Early Access spill eller noe sånn. Top sellers og ikke global top sellers i tillegg, så hans liste er kun gyldig for Norge.
Red: Da er 100 spill kanskje ikke så langt unna virkeligheten likevel :-) 10 kr for en kaffe og 30 for et smørbrød. Dekket halvparten av lunsjen med andre ord.
Red: Da er 100 spill kanskje ikke så langt unna virkeligheten likevel :-) 10 kr for en kaffe og 30 for et smørbrød. Dekket halvparten av lunsjen med andre ord.
Redigert 22.02.2018 kl 17:02
Du må logge inn for å svare
Krafer
22.02.2018 kl 17:41
9349
GTS er vel i realiteten den eneste listen som gir en brukbar indikasjon på salgsnivå (selv om det også der er vanskelig).
I dag har vel CE svingt i intervaller 140-220. Er nok ikke all verden til eksemplarer som selges på det nivået nei.
I dag har vel CE svingt i intervaller 140-220. Er nok ikke all verden til eksemplarer som selges på det nivået nei.
Erik, jeg tror ikke en låst tråd med gjentakelse av kjent info vil hindre en god skrell ved negativ Q4 rapport om Funcom ikke har noe voldsomt nytt å by på.
Men du får nå prøve :-)
Redigering: Kom plutselig på at det er lenge siden noen har mast om steam reviews hvilket kunne bare bety én ting - Lite forbedring. Gikk inn og sjekket selv og fant blandet siste 30 dager (67% positive) og blandet totalt (63%). Likevel opp fra det verste nivået vi så men nå er det altså mindre kinesiske hackere og survere. Hva skylder vi på da?
"Det tar seg opp ved neste patch"
"Bare vent til kampsystemet er ferdig"
"Har ingenting å si, lansering er som teller"
(Den siste er skikkelig fæl... første folk ser på steam siden er anmeldelser. Er de dårlig har det selvfølgelig innvirkning)
Men du får nå prøve :-)
Redigering: Kom plutselig på at det er lenge siden noen har mast om steam reviews hvilket kunne bare bety én ting - Lite forbedring. Gikk inn og sjekket selv og fant blandet siste 30 dager (67% positive) og blandet totalt (63%). Likevel opp fra det verste nivået vi så men nå er det altså mindre kinesiske hackere og survere. Hva skylder vi på da?
"Det tar seg opp ved neste patch"
"Bare vent til kampsystemet er ferdig"
"Har ingenting å si, lansering er som teller"
(Den siste er skikkelig fæl... første folk ser på steam siden er anmeldelser. Er de dårlig har det selvfølgelig innvirkning)
Redigert 22.02.2018 kl 21:31
Du må logge inn for å svare
The Analyst
22.02.2018 kl 20:35
9210
Er i Norge. Så vidt jeg kan se er ikke listen norsk, men global og endrer seg hele tiden. (Skal ikke garantere dette, men dersom noen vet må de gjerne opplyse meg og andre). Er det noen som kan bekrefte at dette er en daglig oversikt? Ser av listen at CE nå er nede som nr 24.
EA - top sellers (til høyre for new and trending).
EA - top sellers (til høyre for new and trending).
Top sellers og global top sellers er som regel separat, ja.
Nå er det nede på 30+ altså? Hva er vitsen med å se på listen om man kun rapporter toppnoteringen.
Nå er det nede på 30+ altså? Hva er vitsen med å se på listen om man kun rapporter toppnoteringen.
Sente
22.02.2018 kl 20:54
9189
Se på Steamspy eller steamdb, om antall owners går opp over tid blir det solgt spill, om den er flat (som den har vært nå i ca. 6 måneder) selges det ikke spill.
En liste sier veldig lite egentlig, da den påvirkes av alle andre på listen også.
En liste sier veldig lite egentlig, da den påvirkes av alle andre på listen også.
The Analyst
22.02.2018 kl 21:24
9180
Det fremstår som du antar at listen er seperat - i så tilfelle hvor ser en splitten? :-)
Å følge med på listen blir først (meget) relevant om en følger den over tid - antar de fleste tar og ser det som given ;-)
Når det er sagt er det likevel hyggelig å se et løft på salgs stats selv om en ikke kan si noe om antallet spill som faktisk er solgt. Topper CE listen over tid og frem mot lanseringen vil det gi en god indikasjon på popularitet, i kombinasjon med reviews som tikker inn.
Å følge med på listen blir først (meget) relevant om en følger den over tid - antar de fleste tar og ser det som given ;-)
Når det er sagt er det likevel hyggelig å se et løft på salgs stats selv om en ikke kan si noe om antallet spill som faktisk er solgt. Topper CE listen over tid og frem mot lanseringen vil det gi en god indikasjon på popularitet, i kombinasjon med reviews som tikker inn.
Det er en egen knapp for global top sellers og bare top sellers. Sistnevnte er regionsbestemt.
Som Sente sier under her, salgene har stått bom stille siden september. Greit nok at steamspy ikke er ment for fintolking av titusener, men hadde det vært bevegelse av betydning hadde det for lengst fått utslag. CE selger omtrent ingenting nå.
Som Sente sier under her, salgene har stått bom stille siden september. Greit nok at steamspy ikke er ment for fintolking av titusener, men hadde det vært bevegelse av betydning hadde det for lengst fått utslag. CE selger omtrent ingenting nå.
The Analyst
22.02.2018 kl 21:41
9161
Det blir spennende å følge i tiden fremover!
Knappen som splitter er global og på land kan jeg derimot ikke se noe sted.
Knappen som splitter er global og på land kan jeg derimot ikke se noe sted.
Redigert 22.02.2018 kl 21:46
Du må logge inn for å svare
Krafer
22.02.2018 kl 21:46
9142
Tok en liten stikkprøver på rekkefølgen på EA spillene og sammenlignet med Top Sellers (norske listen) og Global Top Sellers. Hvis listene ikke har forskjellig oppdateringstid så ble i hvertfall min konklusjon at EA listen er lokal/norsk.
Vil anbefale folk å se på GTS. Jo mer lokal og snever listen blir jo mer irrelevant blir den også. I Legotiden drev også visse å hauset basert på plasseringer på filtrerte lister og feilberegnet helt inntektene/salg.
Vil anbefale folk å se på GTS. Jo mer lokal og snever listen blir jo mer irrelevant blir den også. I Legotiden drev også visse å hauset basert på plasseringer på filtrerte lister og feilberegnet helt inntektene/salg.
Redigert 22.02.2018 kl 21:51
Du må logge inn for å svare
Sente
22.02.2018 kl 21:46
9145
Speaking of reviews, 400 stk siste 30 dager, rundt jul var det vel rundt 600? Om vi trengte flere indikasjoner på fallende interesse...
The Analyst
22.02.2018 kl 21:52
9141
Krafer: hvordan / hvor kan en sortere / splitte på global og lokal? På forhånd takk.
AksjeRik
22.02.2018 kl 22:00
9052
Er Hektar og Sente svette nå ? Dere jobber hardt nå gutta. Kanskje dere ikke liker å ane at den billige inngangen deres går i vasken? ;))
Redigert 22.02.2018 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
22.02.2018 kl 22:07
8817
Og hvor er Heth...? .. like svett og ikke så rett ?
Uansett, jeg har 1 mill å sprute inn ved fall ;)
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
Krafer
22.02.2018 kl 22:21
8876
På forsiden har du en liste som default viser New and trending. Velger du Bestselgere, flik 2 øverst, så kan du nederst velge se mer Bestselgere (norsk liste) eller Global Top Sellers.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
Krafer
22.02.2018 kl 22:27
8869
Hvis du bare skal forsøke å hetse andre så kanskje du kan gjøre det på din egen private tråd?
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
Fyren opprettet egen bruker for å svare meg, som nå har blitt fjernet og alle innlegg slettet. Ikke ta hensyn til dette, sånne kan være farlige.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
22.02.2018 kl 22:36
8791
Ja ok, beklager så mye.. Var ikke ment som "hets" ;)
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
Sente
22.02.2018 kl 22:38
8783
Aksjerik, jeg har vært i Funcom før, jeg har ganske kontroll på mine investeringer, men takk for din omtanke.
PS: Solomon Kane brett spill gir ingenting til Funcom, da de kun får lisens penger fra interactive/video gaming.
PPS: Litt kjedelig av deg å låse tråden din, men du ønsker kanskje ikke innspill når du poster på et diskusjonsforum? Du er vel kun ute etter å påvirke kursen som vanlig.
PS: Solomon Kane brett spill gir ingenting til Funcom, da de kun får lisens penger fra interactive/video gaming.
PPS: Litt kjedelig av deg å låse tråden din, men du ønsker kanskje ikke innspill når du poster på et diskusjonsforum? Du er vel kun ute etter å påvirke kursen som vanlig.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
22.02.2018 kl 22:38
8780
Du Hektar, du vet ikke hva du snakker om desverre. Ja jeg er "farlig" og du er "ufarlig" da eller ? Ok.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
22.02.2018 kl 22:43
8771
Ja for dere er jo ikke her fra å påvirke kursen for det tror dere ikke noe på. Når jeg lager tråd så er det for å påvirke kursen men når dere gjør det da latterliggjør dere at dette har noen effekt på kursen. Hvor er logikken? Og dere sier dere vil ha ballanse men dere evner bare å dra Funcom ned? Nei, jeg ser gjennom det der gitt, jeg ikke dum og det er ikke andre heller.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
22.02.2018 kl 22:45
8833
Du, jeg sier ikkenoe om det, Jeg sier bare at det så vidt har begynt (!) hallo!?
Jeg låste tråden ved en feil men så så jeg at det kanskje ikke var så dumt! ;)
Jeg låste tråden ved en feil men så så jeg at det kanskje ikke var så dumt! ;)
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
22.02.2018 kl 22:49
8754
Og når jeg lager en tråd da blir dere helt svette? Eh.. joda jeg vet hva det kommer av ;)
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
Sente
22.02.2018 kl 22:56
8745
Eneste jeg ikke likte med din private tråd var at du ikke hadde noe kilde henvisning, selv om det ser veldig klipp og lim ut.
Jeg fant noe her fra en artikkel fra august 2017:
https://www.gamer.no/artikler/funcom-planlegger-et-nytt-conan-spill/405264
Jeg fant noe her fra en artikkel fra august 2017:
https://www.gamer.no/artikler/funcom-planlegger-et-nytt-conan-spill/405264
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
Krafer
22.02.2018 kl 22:56
8813
Nå tror vel ikke jeg noen av dere påvirker kursen, i hvertfall ikke med en lukket tråd med gammelt nytt fra en kvartalsrapport.
Men hva er egentlig poenget med å lage en lukket tråd om spillene som skal utvikles?
Men hva er egentlig poenget med å lage en lukket tråd om spillene som skal utvikles?
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
22.02.2018 kl 23:04
8809
Så flink du er Sente! Men da er alt reelt da jo ;)
Nei gutta, loppekassa kaller! Zzzz
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
Sente
22.02.2018 kl 23:07
8806
Bare for å avklare, jeg var litt ironisk når jeg sa han prøver å påvirker kursen. Jeg mener dette forumet aldri vil påvirke Funcom kursen.
Han beskylder alle som er uenige med han i å forsøke å påvirke kursen, så da er det jo logisk at han selv ønsker å påvirke kursen når han ikke tør å åpne for diskusjon på et diskusjonsforum.
Han beskylder alle som er uenige med han i å forsøke å påvirke kursen, så da er det jo logisk at han selv ønsker å påvirke kursen når han ikke tør å åpne for diskusjon på et diskusjonsforum.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
Får se om vi gidder å lage en låst tråd i morgen der vi oppsummerer resten av bildet :-) Er mange sannheter som er utelatt her og det er synd hegnar.no oppfordrer til denne form for amatørmanipulasjon ved å gi brukere muligheten til å låse tråder sånn at ingen får ta til motmæle mot klart misvisende informasjon.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
Krafer
23.02.2018 kl 08:08
8902
Lest litt av kommentarene på Steam Community i det siste og det er tydeligvis en del som føler seg snytt når det gjelder hva som kommer ved full launch. Virker som det er disse tre tingene fra launch beskrivelsen folk kicker på:
Mounts and pets
Unfortunately, we will not be launching with mounts or pets.
Sorcery
Sorcery, as initially pitched, will not make it into the game, but some elements will.
Settlement system
Many of the ideas we talked about early on will not be in the game.
Kan vel se ut som frustrasjonen som følge av at en del føler seg lurt er årsaken til at recent reviews har sunket ned til 67% positive også. Var vel tett opp mot 80% på det beste.
Mounts and pets
Unfortunately, we will not be launching with mounts or pets.
Sorcery
Sorcery, as initially pitched, will not make it into the game, but some elements will.
Settlement system
Many of the ideas we talked about early on will not be in the game.
Kan vel se ut som frustrasjonen som følge av at en del føler seg lurt er årsaken til at recent reviews har sunket ned til 67% positive også. Var vel tett opp mot 80% på det beste.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
Hva er neste on the chopping block tro.
Kjipern at de ikke skal ha mounts da. Sorcery kunne jeg ikke brydd meg mindre om da jeg kan aldri se for meg Funcom hadde klart å gjøre dette på en måte som var både balansert og ikke helt jalla. Så kanskje det er en bra ting.
Fant en morsom kommentar på twitter:
steelisntstrong
It's all money. Hence why we are getting a shithouse fast travel system instead of a 3 month delay and mounts
Redigering: Må si jeg synes fast travel og survival høres ut som en latterlig dårlig kombinasjon. Ting skal liksom være litt vanskelig, du skal måtte reise litt. Hva blir utfallet av dette? Jo, high lvl spillere som porter tilbake til newbie sonene og putrer rundt og oneshotter nye spillere. Får håpe de tar til vettet og kutter ut dette totalt før spillet slippes, ellers må de begynne med restriksjoner på andre måter og det vil ihvertfall ikke bli godt mottatt.
Kjipern at de ikke skal ha mounts da. Sorcery kunne jeg ikke brydd meg mindre om da jeg kan aldri se for meg Funcom hadde klart å gjøre dette på en måte som var både balansert og ikke helt jalla. Så kanskje det er en bra ting.
Fant en morsom kommentar på twitter:
steelisntstrong
It's all money. Hence why we are getting a shithouse fast travel system instead of a 3 month delay and mounts
Redigering: Må si jeg synes fast travel og survival høres ut som en latterlig dårlig kombinasjon. Ting skal liksom være litt vanskelig, du skal måtte reise litt. Hva blir utfallet av dette? Jo, high lvl spillere som porter tilbake til newbie sonene og putrer rundt og oneshotter nye spillere. Får håpe de tar til vettet og kutter ut dette totalt før spillet slippes, ellers må de begynne med restriksjoner på andre måter og det vil ihvertfall ikke bli godt mottatt.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
23.02.2018 kl 09:09
8837
Ja kjør på! Dere prøver hardt nå, hehe
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
Krafer
23.02.2018 kl 09:10
8905
Er ikke så sikker på at fast travel er noen god ide jeg heller. High lvl spillere som fyker rundt og ødelegger for de nye som prøver å bygge seg opp litt kan fort ta knekken på spillysten til de nye.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
Krafer
23.02.2018 kl 09:12
8899
AksjeRik skrev Ja kjør på! Dere prøver hardt nå, hehe
Og der kom "bla bla he he" innlegg fra en som tydeligvis ikke vil eller tørr diksutere spillet ja.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00
Du må logge inn for å svare