Molnes gjentar kursmål på 11,95 kr i nyeste Kapital

Sundancer
NEL 13.06.2019 kl 08:47 4133

Se side 142. I artikkelen skriver han om hvordan kapitalmarkedet nå er positive til Budweiser som er en av hovedkundene til Nikola Motors.
Redigert 20.01.2021 kl 12:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 08:50 3949

Den analysen hans er ikke verdt papiret det er skrevet på og det har jeg påpekt fra samme dag han kom med det sludderet.
Redigert 18.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 08:52 3906

Kursmålet til Molnes er en ting, men hele hydrog.prosjekt med stasjoner er lagt død inntil videre.

Etter å ha vært lenge aksjonær i NEL så går også jeg short i dag. Anbefaler flere å gjøre det samme.
Redigert 18.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Single Malt
13.06.2019 kl 08:53 3842

Artikkelen er vel fra før det sa bom i Sandvika.
Redigert 18.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Sundancer
13.06.2019 kl 09:02 3719

NASA la ikke ned Apollo-programmet da Apollo 1 brant. Det er ingen vei tilbake for hydrogen. Det blir fremtidens drivstoff uavhengig av noen små ulykker.
Redigert 18.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 09:46 3470

Dette var bunnen. Over 5 kroner straks. NEL går over 7 kroner til uken på melding om at foreløpige undersøkelser tyder på at selve hydrogen-teknologien ikke var årsak til eksplosjonen, men en teknisk feil.
Redigert 18.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Ripper
13.06.2019 kl 09:52 3401

Helt klart at det kommer en KJEMPErekyl i nær fremtid. Tar selvkritikk for å ha blitt med ned fra toppen, men sitter faktisk meget komfortabelt med alle aksjene i NEL
Redigert 18.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 10:08 3088

En tanke: Kan man kanskje si at eksplosjonen ved UnoX i Sandvika faktisk var bra for den videre utviklingen av hydrogen-ladeteknologien, ved at man får funnet ut hva som var feilen og dermed gjør fremtidig anlegg enda bedre og sikrere enn om ulykken ikke hadde skjedd? Jeg tror at markedet etterhvert kan tenke at dette kan bli en fordel for NEL, ved at man lærer av denne typen hendelse og utvikler sikrere løsninger i fremtiden.
Redigert 18.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
13.06.2019 kl 10:14 3052

Det er selvfølgelig fullt mulig at Molnes kan få rett, men slik situasjonen er nå er det mye uforutsigbar. Hadde en solid post i Nel, den er solgt i 3 etapper fra 7,50 for noen uker siden og siste post ned på 4,30 tallet idag, totalt ca 140% fortjeneste. Noe som er betydelig bedre enn bankrente?
Er bare litt redd for at det kan bli en ørkenvandring i sommer, etterforskningen tar jo også tid.
Nå skal jeg gi Nel litt tid til å finne ut av ting, i mellomtiden står pengene klar på ASK. Lykke til alle som ser muligheter?
Redigert 18.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 10:20 3010

samme her
Redigert 18.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
omans
13.06.2019 kl 11:05 2876

Hvem er du?

Tør du stå frem med fullt navn, slik som Molnes?

Eller er Andy Hagen ditt virkelige navn, og hva jobber du med innen finans/energi.

Må det, om det skal ha noe tyngde.
Redigert 18.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 11:41 2769

Omans,
Nei, det er ikke mitt riktige navn, men skulle ikke være så vanskelig for de fleste å vite hvem jeg er, noe som også mange gjør.
Så må det vel være slik at en kan være kritisk til en analyse og kursmål uten at en jobber for et annet meglerhus tenker jeg. Vil tro at flere enn undertegnede har fundert på hvordan det var mulig å lande dette kursmålet på nåværende tidspunkt.
Nok om det, mitt anliggende for å kommentere på Nel trådene er at jeg har fulgt selskapet tett over flere år og vært aksjonær selv i flere år. Jeg har opplevd opp og nedturer, jobbet aktivt mot ledelsen spesielt ifjor sommer ifbm deres stadige og utidige innsidesalg.
Nel er et fantastisk konsept og teknologien har inntil det siste vært av det ypperste innenfor sitt felt worldwide. Nel har en karismatisk og flott leder i Løkke som også er typen som svarer aksjonærene på deres henvendelser.
Ærlig talt gikk jeg lei i fjor høst og solgte ut med god fortjeneste(kjøpte de siste på lavt 1,6-70 tallet da Opsahl solgte seg ut) og H2V avtalen ble meldt samme ettermiddag. Jeg ble også skuffet over at Løkke gikk bort fra lovnad om positiv EBITDA i minmum et av 2018 kvartalene og nå sier han på HegnarTV at han ikke kan si noe om hvor lenge selskapet skal fortsette å tape 50 mill i kvartalet. Det klinger ikke bra i mine ører.
Sakens kjerne er at jeg mener at selskapet Nel de siste månedene har vært priset skyhøyt over enhver fornuft og realisme og det skyldes i stor grad KJM sitt kursmål på NOK 11,95. KJM har i årene før dette jekket kursmålet gradvis oppover med en femtiøring nå og da, men etter en tur til USA doblet han plutselig kursmålet og det er det all mulig grunn til å stille spørsmål rundt med bakgrunn i hans tidligere analyser, eller er det ikke? Dersom en sammenligner med andre meglerhus sine kursmål er det noe som skurrer.
Nel har så blitt hypet og hausset og saueflokken("halve Norge") har kastet seg på og derav fikk en kurs på nærmere 10 kroner, tilsvarende en mcap på rundt 12 milliarder. Dette for et selskap som har inntekter på ca. 500 mill i 2018, underskudd på ca. 50 mill i kvartalet og emisjoner som kommer i enda større tempo og omfang enn noen gang og det forteller ikke så rent lite.
Nel er med hvor det skjer, i California, Sør Korea og er inne med store samarbeidspartnere som Shell og Nikola for å nevne noen. Men det er en kjennsgjerning at kontrakter av en viss størrelse(200mill++) foreløpig lar vente på seg. En kontrakt på en fyllestasjon i ny og ne holder ikke lenger med dagens prising av selskapet, men det holdt for 2-3 år siden da selskapet var verdsatt betydelig lavere og underskuddet mindre.
Så har jeg også vært sterkt kristisk til kjøpet av aksjer i Nikola med emisjonspenger. Hadde Nel gått med solid overskudd kunne jeg skjønt det, men ikke slik den økonomiske situasjonen er for selskapet idag. Et annet moment i den sammenheng er således også, hvor smart er det å bruke 43 mill i et selskap hos en ikke hvilken som helst kunde, Nikola? Er skeptisk til for mye kameraderi, hva det kan føre med seg. Mener bestemt at dette ikke bare er positivt.
Min agenda er rett og slett at jeg skriver om Nel da selskapet interesserer meg fortsatt. Samtidig vil du se av mine innlegg at de er rimelig balansert, men opplagt med siste tids hendelser, massivt nedsalg og eksplosjon er det vanskelig for mange aksjonærer å se realitetene mens urealisert gevinst smuldrer hen, forstår godt at det er kjedelig.
Men i lys av disse hendelsene blir nå selskapet og aksjonærene innhentet og eufori er byttet ut med usikkerhet, det er hvertfall min oppfattelse.
Redigert 18.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
paroket
13.06.2019 kl 12:01 2582

Vell. De store har interesse av å holde kursen oppe så lenge som mulig for å få solgt seg ut til best mulig kurs, så ingen tilfeldighet med anmeldelse av et slikt kursmål nå. NEL blir stort det. Men nå smeller det mest sannsynlig rett ned. Stygg psykologi i aksjen på nåværende tidspunkt. Usikkerhet om hva som har forårsaket eksplosjonen. Tenker denne reiser seg igjen fra utover høst vinter 2019. Før det .... hmm. 2,50-? 3,00,-? 2,00,- ikke godt å si. Men snart ser vi høye volumer ut av aksjen.
Redigert 18.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
rogneveien
13.06.2019 kl 12:35 2473

AndyHagen.
Det er ingen bombe her på foraet at jeg har vært og fortsatt er positiv til konseptet NEL od det de holder på med. MEN når noe slikt skjer så er det katastrofe. Når det gjelder prisingen på NEL så er den framtidsbasert ingen tvil om det. Dette belyser du meget bra. Jeg har solgt meg ytterlig ut nå, kom under snittet mitt i dag og lettet meg for ytterlige aksjer. Sitter nå inne med en post som er så pass at jeg får med en eventuell rekyl opp, men klart ikke i den størrelsesorden som jeg ville fått om jeg hadde vært inne med alt. Jeg er fornøyd me den gevinsten jeg har klart å få med meg, for meg er den betydelig og gode penger å ha. De står nå inne på ASK fordi jeg må skatte av dem nå om jeg begynner å bruke disse. DVS at det kun er gevinsten sånn ca. som er inne der nå. Kort sagt jeg er for bekymret for årsaken til at jeg tør være inne med så pass mye penger som dette utgjør for meg.
Ellers påpeker du greit alle de fakta som jeg har påpekt gjennom lange tider angående kontraktbehov og størrelse av disse. Nå vet vi at det ikke vil tikke inn noe som helst før dette er 150% avklart. Denne smellen var det rett og slett ikke rom for, spesielt ikke for NEL.
Om det skulle komme en positiv mld på årsak så vil nok markedet fortsatt lugne litt. Tror det vil være fullt mulig å komme inn på brukbare nivåer senere.
Katastrofen ville også være et faktum om det nu kommer et salg fra sentrale personer, noe jeg betviler sterkt, men enhver er seg selv nærmest så man vet aldrig.
Når det gjelder NIKOLA avtalen så får vi håpe den står sterkt. Alt tannet ville være utenkelig.
Men som dere sikkert skjønner så er jeg gått over til de såkalte truseskvetterne nå. Beklager dette sterkt ovenfor alle de som har sett på meg som en som sitter gjennom alt (Rolfbruun, Sørøya, og andre av de solide spillerne her inne). Jeg har sittet gjennom alt så langt, men dette tør jeg ikke mer. Orker ikke se så mye penger bare fordufte. "Bedre med en fugl i hånden enn ti på taket"
Dette er slik jeg ser det nå. Jeg VIL vite årsaken til dette før jeg igjen vurderer om jeg skal gå tungt inn. Jeg vet at jeg KAN tape masse penger på en kjemperekyl, men jeg kan også tape alt om det går den veien høna sparker. Om det viser seg å være teknisk svikt som er årsaken til dette vil nok markedet inklusive meg, ha fått seg en tankevekker. NEL hadde fortjent bedre enn som dette. Kan ikke for det, men jeg synes innmari synd på Rolfen og gutta som har vært skikkelig "ålreit" å ha som følgesvenner.
Vi får se hva tiden fremover bringer.
Lykke til
Redigert 18.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 12:45 2416

Nel vil nok slå tilbake på sikt, men hvor snart vil nok avhenge veldig av hvordan ulykkes rapporten blir seende ut.
Blir det fastslått noe feil med Nel sin kjerneteknologi kan få det brutalt i lang tid framover så la oss håpe at dette ikke er av en alvorlig karakter for Nel. Men jeg har mine bange anelser når de stenger ned midlertidig såvidt mange stasjoner selv om sikkerheten kommer først naturligvis og det er en naturlig konsekvens.
Det tyder heller ikke til Nel sin fordel at det ikke avvises at dette har noe med Nel sin teknologi å gjøre.
Samtidig vil dette på sikt selvsagt føre til at stasjonene blir enda tryggere, men det kom på et utilgivelig tidspunkt.
Ikke umulig at kursen stabiliserer seg i intervallet 4,6 - 5,30 en stund framover nå. Men jeg frykter også som deg Rogneveien at signering av nye kontrakter vil stagnere en tid framover nå. Stikkordet er fortsatt usikkerhet.
Redigert 18.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 15:57 2255

Nikola news around to come as well +++++++++++++++++++++++++
Redigert 18.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Krustjevskij
13.06.2019 kl 16:12 2186

Kursmål på 11.95 kr ? Ja, men når da? Når NEL begynner å transportere fyllestasjoner og de blir satt opp og de første tunge kjøretøyene begynner å fylle, vil jo 11.95 kr bli passert en eller annen gang ja. Jeg tenker at 11.95kr kan nåes i November. Dette fordi alle "vet" at 2020 er året der hydrogen for alvor tar av foran øynene på oss. Ny president med tro på klimakrisen vil sette ytterligere fart på utviklingen. Nikola vil bli særdeles viktig for USA og satsingen på hydrogen og her er NEL leverandør.
Redigert 18.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 16:16 2141

Jeg tror i løpet av neste uke NEL kommer mot 10 kr
Redigert 18.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 16:17 2129

Det kursmålet kan han ha for seg selv. Barberer det gjerne med 30 prosent. For høyt opp dit i dagens klima under nåværende omstendigheter. I nærmeste fremtid skal man være glad om man kommer opp til kurs lik siste storsalg for litt siden. Det NEL trenger nå er positive nyheter som ikke omhandler ulykken.
Redigert 18.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 16:41 2139

Rally this and Next week .......
Redigert 18.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 16:42 2129

Let's put a but physical in here ... Action - reaction, NEL lose bad investors people sold during a huge manipulation after a incident in 1-x , was absolutely destructive the way the short sellers did... During that period many investors like me we approach the opportunity to buy more cheap shares same as many institutions did, so is no many shares able to sell because we and others own it, so this happened too quick so the equation is that is not available shares to buy because nobody want to sell, as resulted a high price in the upcoming days....
Redigert 18.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 16:46 2084

I går dømte du NEL nedenom og hjem, i dag er alt tipp topp og du mener den skal til all time high innen kort tid..

Blir ikke klok på enkelte her inne..

Redigert 18.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 16:46 2073

Det er ikke snakk om manipulasjon, det er frykt som rår. Er på tide at du våkner og innser dette også..
Redigert 18.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
omans
13.06.2019 kl 17:01 2014

Javel, da følger du dine prinsipper ifm selskap og kurs.
Til avslutningen:

" Samtidig vil du se av mine innlegg at de er rimelig balansert, men opplagt med siste tids hendelser, massivt nedsalg og eksplosjon er det vanskelig for mange aksjonærer å se realitetene mens urealisert gevinst smuldrer hen, forstår godt at det er kjedelig.
Men i lys av disse hendelsene blir nå selskapet og aksjonærene innhentet og eufori er byttet ut med usikkerhet, det er hvertfall min oppfattelse."

Det er nettopp realitetene det nok strides om her. Noen tror jo at det vil smelle i hytt og pine nå fremover, om hydrogen fortsetter å være i bruk. Så det er jo da fortsatt redsel og frykt for dette nye. Kanskje til sammenlikning da automobilen kom i sin tid, folk var jo vant med hest og kjerre, og denne automobilen var jo så farlig at en person måtte gå foran å varsle at den kom.

Du har tydelig vis fått et inntrykk av at alle andre lar seg styre av eufori. Noen tråder på forumet har sikkert vært av slik karakter, de de fort kan glemme risiko når det flyter på en oppgang basert på walking the talk.
At noen solgte store poster er deres sak, men medfører negativ psykologi. Det samme kan til de grader sies om et uhell av det som inntraff. Summen av hendelsene har medført massiv negativitet, som fulgte massiv optimisme.
Slikt skaper volatilitet.
Et slikt selskap i denne fasen er sårbart, men om ting lykkes kan man nok ikke bruke historiske fakta til å fastslå fremtiden. Om hydrogen fortsetter ekspansjon i eskalerende fart, er prisingen ikke hypet, men kurser kan fort løpe foran segselv en periode, om iveren blir for stor.
Redigert 18.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare