NEL - Hvorfor jeg mener Hydrogen og NEL skal vokse videre

fastinvest
NEL 13.06.2019 kl 08:50 656

NEL aksjen har stupt fra topp notering og det har gått raskt. Flere negative nyheter på kort tid har skremt investorer. Først handelskrigen, innsidesalg og nå en stasjon. Så hvorfor skal aksjen opp? Jo,
- Eksplosjonen av tanken kan virke skremmende og ga ett riktig smell. På den andre siden er skadene små. Vi kan se av bilder at selve tank stasjonen er like hel, hydrogen tanker ligger på rekke og rad slik de ble stablet. Er kun en tank som virker å ha fått seg en smell. Beskyttelsen rundt hold, kanskje den må oppgraderes litt men tross alt er skadene små noe som viser at de andre tankene tåler at en nærliggende tank smeller. Smeller en bensin tank kan du ta deg F.. på at alt rundt ville gått med i samme slengen, hydrogen opp og bensin ut bokstavelig talt.
- Hvem leverte tankene? Var det NEL som har laget de selv? Ikke som jeg vet, kanskje det var tanken som var problemet og ikke NEL sin løsning.
- Verden ønsker grønn energi. Politikk har utrolig mye å si og vi må over til ett grønt skifte. Problemet er at dette kan kun skje om folk tjener penger på det. Selv om man ikke liker det drives verden fremover av pengesterke folk og selskaper. Nå viser det seg at hydrogen kan bli billigere som f.eks Nikola truck. Kan man spare 30% på drivstoff bryr de penge sterke personene seg lite om en eksplosjon, analyser, meglere eller annet. De ønsker kun å tjene penger og kan de spare på hydrogen velger de hydrogen.
- Folk glemmer og nye investorer kommer inn. Når uro legger seg vil man igjen tenke potensial, trading og at her finnes det sjanse for rekyler. Jeg tror vi skal opp, langt opp. Husk også at NEL har rundt 800 millioner i kontanter.
Slettet bruker
13.06.2019 kl 08:54 603

Nel hadde 743 mill ved utgangen av q1 og dette er nå redusert med 50-70 mill innen utgangen av q2, med rimelig grad av sikkerhet.
Siste hendelse kan i tillegg øke cashburn ytterligere med tapte inntekter/kontrakter på kort sikt.
Så den cashbeholdningen reduseres i høyt tempo.