MDG går som en kule i Oslo

Fluefiskeren
13.06.2019 kl 16:16 1035

16,7 %

Ikke langt unna Ap!

Møkkapartiet SP 1,7%

Bra at miljø teller mer enn dyreplageriet pelsdyrhold.

Frp nærmer seg stygt sperregrensen. ?
Redigert 13.06.2019 kl 16:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 16:30 968

FNB går også som en kule. Gått fra rundt 5 % til 7,9 %. Det kommer til å bli mer på FNB pr. 9. september.
Skulle ikke forundre meg om FNB blir større enn MDG. Frp også øker i Oslo. Fra 2-tallet til 5-tallet.

Befolkningsveksten må legges til andre fylker enn Oslo og Akershus. Offentlig sektor må krympes. Privat
sektor må økes. Staten må allokere mer til samferdselsinfrastruktur. Herunder fra bufferfondet. Og det er masse steder å kutte i statsbudsjrettet.
Fluefiskeren
13.06.2019 kl 16:48 962

FNB. Er ikke det et parti med over 50% tilslutning i Bergen?

Som vanlig er bergenserne seg selv nok.
Slettet bruker
13.06.2019 kl 17:03 959

Husk på at på kysten har vi betalt "bompenger" siden tidenes morgen via ferjebiletter selv om de liksom skulle være en forlengelse av riksveien. Jeg forstår godt at folk er frustrert på mine kanter. I Oslo synes jeg det er helt greit at de peiser på med bompenger. De har mye å ta igjen.
Fluefiskeren
13.06.2019 kl 17:05 956

Synes du ikke brukerne bør betale. Å lage fin rassikker vei til 70 mennesker er et vanvidd som aldri ville blitt utført i sndre land med vanskelig topografi.
Slettet bruker
13.06.2019 kl 17:05 955

FNB er det eneste jeg skal stemme på frem til de andre psykopatene fjerner bompenger fra de støgge partiprogrammene sine.

Alle som er for bompenger hater fattigfolk og småbarnsfamilier, og vil BEGRENSE BEVEGELSESFRIHETEN deres samtidig som de vil tillate rike å bevege seg over alt (de kjøper Tesla eller så betaler firmaet bompengene uansett).

Hvis MDG faktisk får over 15% oppslutning i Oslo så er folk sinnssyke i Oslo og byen bør stenges ned og innbyggerne landsutvises.
Slettet bruker
13.06.2019 kl 17:09 955

Men alle i landet er jo brukere av veinettet? Det forstår du vel! Altså et nyfødt barn har jo allerede benyttet seg av veinettet hundrevis av ganger (dvs hver gang moren har spist eller drukket noe i svangerskapet som er fraktet på en vei i Norge, altså hver ENESTE dag).

Alt av vei- og kollektivfinansiering skal jo selvfølgelig tas over skatteseddelen slik at alle syklistene og gående som stagnerer hele samfunnet også er med å betaler.
Slettet bruker
13.06.2019 kl 17:12 913

Ja til pelsindustri!
Slettet bruker
13.06.2019 kl 17:17 911

Oss rikinger taper selvfølgelig desidert mest på den kraftige aktivitetsnedsettelsen bompenger og bilavgifter bidrar til i Norge.
Vi pådrar oss tapte muligheter i fleng. Tapt buisness i fleng.
Masse unødvendige penger havner i det store hullet som heter OFFENTLIG SEKTOR ! Nullproduktivt ! Nærmest for SAND
i maskineriet å regne.
Fjordgubben
13.06.2019 kl 17:20 909

Joda, nordmenn har betalt ferjebilletter siden bilen ble oppfunnet.

Husker jeg tok en ferje i Sverige en gang, og det var gratis, fikk nesten sjokk, hjertet hamret og slo, svetten sprutet enda det ikke var spesielt varmt, følte meg som en kjeltring der jeg satt skamfull i bilen, mens ferjen startet og kjørte raskt og sikkert mot det endelige målet, helt gratis.
Slettet bruker
13.06.2019 kl 17:21 908

Nei.

Rikinger setter opp prisene på produktene sine etterhvert som veitransport blir dyrere selvfølgelig. Konsumenten betaler prisen som vanlig.
Slettet bruker
13.06.2019 kl 17:40 907

Det kostet langt over 100 kroner å kjøre gjennom Fjærlands tunellen mellom Sogndal og Sunnfjord tilbake på 80 tallet.
Slettet bruker
13.06.2019 kl 17:50 904

Ingenting å klage over jabba, dere bor i Norges nydeligste by.
Fluefiskeren
13.06.2019 kl 17:52 925

Men kanskje det ikke er noen menneskerett å bo den ytterste nøkne ø og forlange bruer, tunneller og flott, rassikker vei og skylde på storsammfunnet vet et evt. ras. Det er også noe som heter naturrasering. Båt begynner å bli et undervurdert kommunikasjonsmiddel dessverre.
Fluefiskeren
13.06.2019 kl 17:54 924

Skal vi flå ryggen din mener du? Sikkert dårlig kvalitet. Og du er sikkert mer enn villig til å sitte i et lite nettingbur i mellomtiden.

Vi skal være snille mot dyr.
Redigert 13.06.2019 kl 17:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 18:43 908

MDG er snart like store som AP. Helt imponerende politikk og en tydeliggjøring av den som aldri skaper tvil hos unge og yngre kvinner (og noen menn) om at de er på rett vei med dette partiet. Et grønt Oslo med fokus på mennesket i sentrum og et liv i byen på dets premisser. Dette latterliggjør de som mente partiet består av gale mennesker. Snart er vi alle gale om det skulle være slik. Det er andre verdier som kommer frem i menneskene og unge i dag har et unikt syn på storby-livet.

AP må virkelig sette Raymond litt til side og noen rikspolitiker kan han ikke bli med disse resultatene. Han er jo langt verre enn Støre. Jeg kjenner'n Raymond. Det har skjedd en stor pr. feil og han har heller ikke kommet så godt ut der. Folket lurte på Raymobilen og nå Jaguaren. Mannen har blitt litt pamp og er for enkel til å skjule det. Hans politikk er velprøvd, men kanskje ikke det menneskene drømmer så søtt om nå? De ryddet opp i noe privat virksomhet som var så skakkjørt at det gikk helt galt og gjorde en god jobb der. Kreditten fikk MDG og her må Raymond passe på så det faller litt på ham også.

H klarer ikke å markere seg med politikken for i Oslo så blir bare AP og H nyanser spesielt når AP styrer. Deres ideologi ble prøvet i praksis og på slutten av forrige periode ble det så altfor meget. Det ble nesten bare tull. H grønne profil også for lite synlig. Så må de selge formueskatt av bolig mye bedre fremover. DEt høres bra ut, men de må få det tydeliggjort. Det er noen mangler i personalet i Oslo som ikke helt appellerer til mennesker som kunne vært på høyresiden.

FNB har fått en stor start. Alt som gjør det har like stor nedside. Jeg synes folkene bak både virker og ser slitne ut. Som den menneskekjenneren jeg er er de helt ute av mitt syn og sinn. Deres sak er heller ikke det jeg vil. Har man ikke råd til bompengene i Oslo haster det med å legge ut bilen. Jeg ville skrevet til salgs og tlf. på bakruten med en gang. Kollektivt kjører selv jeg og det er igrunn for å skåne miljøet, men det er lønnsomt og sosialiseringen plager meg ikke så mye at jeg ikke kan ta baner og busser. Helt ok.

Mindre bevegelser på alle de andre. Menneskene er ikke så opptatt av å måle ideologier. De ser hva de får og et bedre Oslo er det blitt mht. kommunal drift og en tydelig grønn tråd som slår ut i et grønnere Oslo. Skillelinjene går ikke lenger bare mellom røde og blå slår vi fast med den siste målingen.
Fluefiskeren
13.06.2019 kl 18:57 904

Det er også verdt å merke seg hvor langt unna de fleste skribenter på forumet er fra folkemeningen enda de elsker å tro det er tvertom.
Slettet bruker
13.06.2019 kl 19:08 901

Folkemeningen er påvirket.
Vi får snakkes når folket våkner.
Slettet bruker
13.06.2019 kl 19:23 908

Folkemeningen er at MDG i bystyret gjør en god jobb i Oslo etter alle de inngrepene som er gjort mot bilisme og for tråsykkel/elsykkel. Kollektivt var ganske bra fra før, men satsingen på elbusser er suveren. Det er noe jeg liker veldig godt. Dermed er ikke alle tiltakene noe jeg jubler for, men den generelle føringen om grønnere by er jeg enig i. Bompenger er dermed helt greit, men takstene må opp for å få de til å virke.

I et demokrati er alle mennesker påvirket like mye, men alle har frihet til å danne egne oppfatninger og hva som passer best for dem. Hvem man er avgjør like mye som påvirkningen.

I Norge er menneskene ganske våkne. Media sørger for det. Daglig har vi nok info. for å holde og orienterte fra morgenene med en kaffe og nettavis. Mennesker i Norge søker riktig info., trygghet og seriøsitet. Vi aner nå mer og mer det norske mennesket liker rent sikkert vann i springen, brukbar luft selv midt i sentrum og en trygghet for at politikere har dette på dagsorden hele tiden.

Det tidligere borgerlige bystyret skal ha kreditt for de bygget Osen renseanlegg i 2007 ved Maridalsvannet i Oslo. Store deler av byen har derfor et meget bra og overvåket vannverk. Som vi leser i media er det viktig for liv og helse.
Slettet bruker
13.06.2019 kl 19:27 907

"I Norge er menneskene ganske våkne. Media sørger for det."

*kvekk*
HVIS du bløffer
BLØFF bigtime
Slettet bruker
13.06.2019 kl 19:37 905

Selv din store helt Donald Trump er imponert over Norge/Oslo HV. Jeg vokste opp sammen med en kar fra Colorado US, og har en del bekjente derfra. De synes den skandinaviske modellen er fin. Spesielt i Norge og Sverige (med unntak av bensinprisene). Vi har gode land å leve i. Bryr vi oss om vannet og luften og klarer å bøye av for å beholde dette i fremtiden kan vi ofre noen bilturer og unødvendig innkjøp.
Fluefiskeren
13.06.2019 kl 20:01 901

Dette var nå en tråd som handlet om MDG og Oslo. Eller ønsker man å snakke seg bort på andre ting?
Slettet bruker
13.06.2019 kl 20:05 900

Hvorfor blir ikke MgD straffet for brudd på valgløftene.
De lovet å hindre at Oslo sank 2 meter under havoverflaten innen 2020.
De lovet å redde verden fra å gå under etterpå men likevel sier de at det kommer til å skje etter de har hatt makt.
oSV
Slettet bruker
13.06.2019 kl 20:07 909

brahman skrev Enig.
brahman: selvsagt er du enig, det er alle som ikke er psykopater.

Er du for bompenger så er du psykopat. Så enkelt er det. Dette kan ikke diskuteres.
Slettet bruker
13.06.2019 kl 20:08 909

Hva da «Leif tisset»? Er du faktisk uenig i det jeg skriver..? Gud bedre..
Slettet bruker
13.06.2019 kl 20:13 906

Alle kronidiotene som stemmer MDG har aldri vært utenfor ring 3, eier ikke bil, har ikke sertifikat og kan ikke i sin villeste fantasi forstå hva folk skal med bil.
Slettet bruker
13.06.2019 kl 20:14 900

Finans invistor og lang operatør B ekte Mentor har gangavstand til neste Blitz demo og får arbeidskraft og varer kjørt til sitt sentrumsmiljø av bilister som skal svi for at sentrumsfinansanalytikerhipster ekteMentor (72) skal få sitt valgte sentrumsliv mer som Moss.
Redigert 13.06.2019 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 20:27 897

Det er dårlig drikkevann i Drammen også nå. Villfisk dør i forskjellige elver i Norge med hele buken blodig. Fiskere har aldri sett slike skader. Det er ifølge noen her bare å gi blaffen i og ture frem som før. De siste signalene er veldig alarmerende og sier vi er sårbare og miljøet er stresset. Selv om flere på HO er udødelige går det an å bruke hodet for det er bare en klode dessverre.
Slettet bruker
13.06.2019 kl 20:32 898

Jeg støtter både drikkevann og villfisk. Ok?
Slettet bruker
13.06.2019 kl 21:11 889

Mentor bruker moteordet over alle moteord om dagen for å virke viktig. Det er klart at hvis vi skal si noe "importent" er det viktig å bruke ordet SÅRBAR. Fy faen.
CS_invest
13.06.2019 kl 22:10 880

tror veien at gå er at det lages diversifisert lovgivning for landet, som hensyntar de betydelige forskjelle det er fra region til region. Blir helt idioti om massive midler skal nyttes til at få utbredt kollektiv trafikk på Finnmarksvidda (og lite miljøvennlig i tillegg at kjøre 2-300km med store busser med 1 eller 2 passasjerer) - og kanskje like dumt at alle skal sitte inn og ut Oslo i kvar sin bil?

Problemet (i alle fall for resten av landet) er at de som lager lovgivning bur i Oslo - og ikke sålangt hverken viser at de har evne til at innse problemet eller nytte konstruktiv tenkning.
Slettet bruker
13.06.2019 kl 23:26 868

Det argumenteres som om luften i Norge er giftig. Ikke lenge siden noen hadde en forretningsidé om å selge norsk luft på boks i Kina.

Dustene som ivrer for bompenger, med argument om at luften skal bli renere, har ikke satt sin fot hvor det virkelig er dårlig luft.

MDG er et parti for grønnskollinger.
ladaen7,30
13.06.2019 kl 23:42 858

Er du ikke det hele tatt klar over hvor mye bilistene betaler inn i avgifter?
Nei det beste hadde selvsagt vært at alle bodde i Oslo slik at de slapp å bygge veier over alt.
Sentralisering kalles det så pent.
børst
14.06.2019 kl 12:13 821

Om dette er en trend som holder seg mot stortingsvalget i 2021, er det svært alvorlig. MDG vil være en total katastrofe for Norge og norsk økonomi. De har en direkte næringsfiendtlig politikk og ønsker i tillegg å øke kostnadene via NAV-budsjettet.

Fluefiskeren
14.06.2019 kl 16:50 795

Ladaen

Kan du nevne et land som er mer desentralisert enn Norge?
Slettet bruker
14.06.2019 kl 17:50 779

I Oslo kan det bli jevnt utpå høsten. Den nye FNB vil samarbeide med borgerlig side og kan regnes som et parti der om vi skal tolke dem rett. Klarer ikke AP bedre enn målingene er flertallet sosialistisk + grønne har hatt omtrent borte. Velgerne har vandret mye siden sist gang, men jeg tror ikke fordelingen borgerlig/sosialistisk er så endret. Det er internt på hver side endringene er. FNB har bare en sak så hva de står for ellers er ikke tydelig.