AXA - Ukeslutt og oppsumering

Slettet bruker
AXA 10.11.2017 kl 18:30 17361

Vi kan nå konstatere at SS for tredje gang med AXA over 3 kr har spådd kursen riktig.

Først gikk kursen fra 1,62 til 3,20 - SS sa at vi skulle langt ned, og anbefalte selg.
Kursen gikk ned til 1,98.

SS anbefalte kjøp rundt 2 kr, og den gikk da i 3,12.
På disse nivåene anmodet SS til å høste gevinst, noen gjorde det, andre ble med ned til 2,74.

Der så jeg og skrev om god støtte. Vi gikk raskt opp til 3 igjen, og det ble anmodet om å ta gevinst. Noen gjorde, andre klarte det ikke før gevinsten var tapt.

Så for tredje gang, ved Q3 anmondet jeg på morran 08:30 før prehandel om at dette ikke ville holde - 3 tallet. Selv solgte jeg i åpningsauksjon 3,03 og anmodet andre om det samme - det ligger her enda i trådene.

Ikke før anmodet om det, så er det ned til 2,76 - mange feiltolket den støtten, til tross for at SS med flere advarte. Noen kjøpte da gledelig på 2,76, andre ventet. Nevner ingen navn, men det var flere enn en som kjøpte dyrt.

Vi som kan AXA advarte alt vi kunne, men veien var gitt. Den dundret ned i 2,63 i går, med close 2,64.
Småsparerne kom fort på banen og mener å tro at støtten 2,60 holder, og noen har da kjøpt som galne i dag.

SS med flere har fortsatt uten en advarende pekefinger, for teknisk ser dette ikke bra ut. Investtech er i dag ute med salgsanbefaling på AXA, mot svakt kjøp i går.

Det er mulig mer nedside på OSE.
Støtter ligger nede på 2,55 200dma, og det er støtte og åpent gap ned mot 2,49.

RSI har fremdeles historisk mer nedside.

Registrerer at AXA var nedom 2,59 i dag, og ose klarte seg relativt bra. Jeg tror at uten nyheter kan det være rom for noe mer nedside, selv om 2,60 antas å være knallbra inngang på sikt. Det er ingenting å skamme seg over å kjøpe nå, men det er gode muligheter her for enda lavere inngang.

Hvorfor forhaste seg, når ikke børsene i verden har korrigert, axa har langt igjen til Q4, og det er faktum at Endre har trykket mye unødige aksjer opp.
Før jul skal kanskje noen rydde i portisen, og vi vet vel alle hvordan det kan gå, volatilt begge veier.

Dette var min oppsumering av ståa, ingen nevt, ingen glemt.

God helg gutter og jenter.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Volf
10.11.2017 kl 19:45 10529

Meget bra oppsummert SS, kjøpte selv litt på 2,60 og solgte på 2,63 en ok trade,
Ha en fin helg
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2017 kl 23:22 10413

Kanoon Volf.
Gevinst er gevinst. Vurderte det i dag selv, men ble to andre trader som kastet godt av seg.
Tok helg uten aksjer i VPS. Godt det og så kan man se hva neste uke har å by på. Forhåpentligvis axa nede under 2,60 :-)

God helg Volf.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2017 kl 23:23 10344

Bra sumert undevurdert teknisk anlayse ,og rsi skjønner nå at jeg må lære meg dette. neste gang Rsi er høy skal jeg også selge meg ut, i påvente at kursen kan falle litt-. men artig å følge med på når kursen snur, er nok ikke så lenge til vi snuser på et kraftig bunn formasjon, takk skipssjefen meget lærerrikt å følge dine tanker, hvor lenge har du aktivt brukt rsi som verktøy for dine dispoisjoner og handling adferd?
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2017 kl 07:23 10237

AXA er kanskje en av de mest interessante casene på sikt. Solgte meg riktignok helt ut etter forrige Q, tror denne skal videre ned, før den får en kraftig rekyl. Da vil man ikke være utenfor denne :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2017 kl 08:42 10195

Det var kjekt med tommel opp Hanibal.

Jeg skal så snart jeg kan komme tilbake med et setup for deg som underbygger min påstand og teori.
Klarer det neppe i dag, men håper å få det til før mandag.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Ghost64
11.11.2017 kl 10:34 9965

Jeg har ikke fulgt det tekniske bildet så tett som mange av dere. I hovedsak konsentreres det om det fundamentale bildet i selskapet og makroforhold/herunder markedet det befinner seg i. Jeg ser at å utnytte svingningene kan være nyttig og lønnsomt men det krever at man er mer "hands on" enn hva jeg kan være.
Imidlertid er jeg i likhet med flere her meget optimistisk på vegne av Axa. Bransjen de er i blir mer og mer aktuell med misligholdte lån både i Norge og Europa. Jeg tenker at det er tidlig for Axa å levere de store resultatene ennå, min tidshorisont er et par tre år fremover hvor de interne rutinene og systemene internt i selskapet genererer resultater i mer mengdeformat.
I mellomtiden må vi vel se at oppkjøp av selskapet kan bli en realitet. Personlig så avventer jeg endring av inkassoloven i Spania og EU som svært spennende. Med endring mener jeg at det bør bli lettere, er tatt til orde for å inndrive lån, spesielt i Spania, noe jeg er sikker på at Ragnes og co har hatt baktanker om hele tiden. Om det skulle skje en endring innenfor lov/regelverket til EU og Spania vil nok aksjonærene smile bredt. Uansett, Axa leverer varene i mellomtiden og fremtiden ser lys ut.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
nr1hagen
11.11.2017 kl 12:02 9875

må jo være milliardær du som alltid får rett
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2017 kl 12:13 9843

RSI er greit nok å følge med på, men vær varsom og ikke se dere blind på kun den. Det er lett å bli sittende utenfor når AXA først begynner å gå pga nye kjøp, nye regler i diverse land der AXA opererer eller rett og slett at hele selskapet bli kjøpt opp.

Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
larseg
11.11.2017 kl 15:55 10229

Du er jo helt skada... De som ikke solgte er jo de som ofte drar de lange trendene og tjener på det, de som driver inn og ut kan godt hende de går i pluss men det er umulig å vite hva andre gjør (handler som styrer kursen). Hvis du tror at du kan holde på slik så sier det mye om din lengde innenfor trading..

Ingen veit hvor en aksjekurs skal, man kan anta opp og ned men det å sitte tall på det blir jo helt nisse!

Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Laks&axa
11.11.2017 kl 18:15 10139

Ja du kan så si.

Hvem har ikke tjent penger på børsen når alt er ATH. Man er dyktig om man har tapt de siste årene.

Jeg har jo fått med meg noe av dine kjøp Skipssjefen. Kan nevne AkerBP. Hadde du beholdt aksjene kjøpt +/- 100kr hadde du tjent snart 3mill kun på drm posten. Husker og når du solgte Qec på krona rett før den gikk i noe å 8kr.

Summen er at de langsiktige i AkerBP og mange flere aksjer har tjent mer enn tradere.

Les deg opp ang TA.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2017 kl 22:08 10004

Her var Laxen igjen og skal belære oss.

Lett å være etterpåklok ang QEC og AkerBp, og du må gjerne ta med STL også.
Heldigvis Laxen, så har jeg som du vet vert en svært aktiv trader, særlig i 2017.
Det er like før jeg bikker 7 siffret nettoresultat i år, så jeg har da ikke noe å skamme meg over.

Mine vurderinger i AXA har vert mye bedre enn dine, og jeg har tradet inn mye av min avkastning nettopp i AXA.
Det at du blir med opp til 3,20 kr, ned til 1,98, opp igjen til 3,12, ned igen til 2,76, og så opp igjen til 3,04, så ned igjen til 2,59.
Skjønner ikke at du gidder det der Laxen. I mellomtiden har jeg kjøpt og solgt, samt x-antall trader mellom 2,85 til 3,09 som du så bittert har sett på sensommeren, og i høst.

Jeg fortsetter å trade, og jeg er meget fornøyd med det. Og min tekniske vurdering i AXA har stemt mye mer enn dine subjektive vurderinger. Aldri sett at du har skrevet noe negative tekniske vurderinger. Føler meg sikker på at du hadde klart å vinkle fallet fra 3,04 til 2,59 på en positiv måte også.


LAXEN - her er en utfordring;

Fortell oss, du som er den beste på TA - hvor ender axa innen 30.11 ??
Hvor snur dette fallet ? Hvor er toppen innen 30.11 ?
Venter i spenning på hva du kommer med, men kjenner jeg deg rett så er du like interessert i å spå som visse andre. Mye enklere å være etterpåklok !
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2017 kl 22:24 9938

Tørr og å minne laxen om at rundt 10 november for 1 år siden, da stod axa i mellom 2,94 og 3,02.
Alle kjenner historien - så å snakke om bullmarked og tro at det hjelper deg i axa siste året så viser det jo hvor bra innsikt Laxen har.
Det har ikke akkurat vert bullmarked siste 12 mnd i AXA for de som er langsiktig. Bullmarkedet har vert for oss som evner å kjøpe svingninger, ikke de som 10.november 2016 satt med axa aksjer verdt 3 kr.......!

Dere må høre på hvem dere vil, men å lytte til Laks&Axa (eller var det Nel&Axa han heter nå ??? ) ikke er lønnsomt.
Nå håper jeg at vi våkner til en feita analyse neste 14 dager på axa fra laxen.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2017 kl 23:06 9881

Ss du sier du tjener 10.000.000 kr i år.
Det er jo kult at en mann som spiller med opp imot 100.000.000 kr skriver 50 innlegg hver dag på HO!
Det står det respekt av!
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2017 kl 23:53 9837

Ikke glem at JULENISSEN og SKIPSSJEFEN er en og samme person, he he he he
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2017 kl 00:17 9811

Mr ss
Du trader i axa,ork,stl gjennom de siste tidene her på forum.
Og sitter på jobb i en båt,og har av og til mulighet for å følle med markedet.
AXA er jo din favoritt i det siste,men kjære deg,skjønner du markedet så må det jo vere mye betre å investere litt long(1 til 2 mnd)når
man følger markedet som du...siste månedene har jo som f.eks: mange aksjer godt mye opp.
Så hvorfor gidde å trade i AXA opp og ned noen tiøringer,når du som investor som skjønner markedet(liksom).
Du kunne like godt ha investert i
f,eks : NHY,STL,AKERBP + flere for en 1 til 2 månader nå,tent jævlig bra og sittet rolig og sett kor money grows,,,, og sluppet det stresset med trading i AXA.Men du er forelsket i den aksjen virker det!
Eg kaller det bullshit det du nemner på forumet om opp og ned frå 1,90 til 2,1 og ned frå 3 til 2,94 og inn igjen på bla,bla b,la kurs.
og denne mcdreamy er jo endå verre en du...
propaganda er det noe som heter....løgn elller ikke om axa........lol



Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2017 kl 00:26 9735

og denne mcdreamy som påstar han kjøper 2,4 mill aksjer i axa for trading..
og nemner kone ikke vet om hans invest,og etter på kommer info om hans og hen nes overskudd frå axa
investert igjen........lol.lol.... kan verl ikke si det samme som lottto millonærer frå verdalen,som ler helt til banken av money in.
her er det vel heller tvangssalg av hus og truser snart...........når man hører bullshit om inn og ut av axa nemnte volum.

d
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2017 kl 00:56 9720

De siste 2 måneder der ose og mange aksjer har gått oppover mye,og dere driver med trading i en aksje som går sidelangs og nedover.
Tror SS og mcdreamy hadde en good feeling for sidelangs i det siste skulle slå ut i Q3 med en ok "move" oppver på 3 talet og kanskje mot 4.
Men det er bare min feeling,trengs ikke kommenteres..
å foelske seg i en aksje er ikke bra...
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2017 kl 01:10 9718

overfør tråden deres ss og mcreamy til tradingtråd,ikke her..
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2017 kl 08:11 9714

Hehe. Sitat;

Ss sier at han har 7 siffret gevinst på trading 2017

Bløff sier jeg
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Volf
12.11.2017 kl 09:51 9639

SS sier hva jeg kan se at han snart hat tjent et sju sifre tall det er 1 med 6 nuller bak altså Kr 1.000.000,- det er jo ikke umulig.
Personlig passerte jeg den summen i AXA en gang i sommer og den øker fremdeles.
Nå ser det ut som en liten korreksjon har startet på børsen så vær forsiktig så dere ikke mister gevinsten.
Ha en forsatt fin helg og forhåpentligvis en innbringende neste uke.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Laks&axa
12.11.2017 kl 09:54 9604

Skipssjefen,

Er jo flott om du har tjent på aksjer, ikke noe som er bedre.

Husker du når du startet med kjøp i Axactor? du solgte på ca.1,80 som var ca samme kjøpskurs, og kursen gikk over 3kr på noen uker. Selv solgte jeg meg ut langt over 2kr den gang. Spiller forsåvidt ingen rolle. Det er mulig de nye i forumet biter på hva du skriver. Jeg har lest dine sprell over lengre tid og med det registrerte jeg at du har gått glipp av snart 3.000.000,- i AkerBP og solgte Qec rett før den tok av. Det er etterpå-klokskap. Poenget er og at det du kommer med nå i Axactor og er ETTERPÅ-KLOKSKAP.

Du helgarderer med at du tror kursen skal ned og at den kan gå opp.

Hvordan gikk det med Statoil og RSI? registrerte at du startet en short tråd da Statoil lå rundt 154. Det som skjedde var at Statoil gikk videre opp og nå 170. Neste gang RSI er lav kan kursen være over 154.

Jeg gidder ikke kommentere noe videre Skipssjefen. For det blir kun krangling om hvem som er best og best.

Ønsker deg all lykke videre Skipssjefen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2017 kl 10:40 9611

Huffda, her var mye fylleskriverier og misunnelse gitt.

Jeg vet det er svært upopulært å skrive menigheten og disse som kjøpte på 3 kroner imot. Enda verre de som trodde 4 og 5 kr var nær, når aksjen stod i 3,12. Det er laaaaangt ned fra 3,12 til 3,59 for å si det mildt. Og jeg forstår at mine innlegg da kan virke provioserende.

Nå må folk etterhvert forstå at i AXA er jeg IKKE long, til det er aksjen alt for ustabil. Her er ustabilt Top20, den reagerer ikke nevneverdig på nyheter, det er for mange aksjer, og det er for ungt selskap generelt. Det har da blitt til at jeg har funnet det mer hensiktsmessig å trade.

At Laxen og andre sår tvil om SS sine prestasjoner i AXA spesielt, og aksjemarkedet generelt er bare en del av Hegnar Online og det å sitte bak anonyme nick. Laxen vet meget godt, for han er en stalcker som følger SS i alt, og da vet han at jeg har gjort mye bra i AXA. Helt korrekt at jeg kjøpte 959.000 axa aksjer for et par år siden, rundt 1,74 og laget sperrer for han når han så kursen skulle over 2 kr, da sperret jeg AXA oppgangen i dagesvis til stort hylekor på HO med Laxen i front. Ble gevinst på 1,95 da også, men Laxen skal selvsagt vri dett til at jeg solgte i null. I tillegg til utallige andre trader der.

Helt riktig bemerket at AXA gikk fra 2 til 3 raskt, den turen var jeg ikke med på, men Laxen vet at i den perioden håvet jeg inn i Statil og stl bull x3, og Hydro samt PGS. Gevinsten ble da større enn om jeg satt i AXA fra 2-3.

Videre så må Laxen gi meg ett godt argument for å være long i axa fra 10 november 2016 til 10 november 2017. Hadde jeg gjort det, og ikke tradet, eller låst kapitalen min i AXA, så hadde jeg jo hatt minus 14% på min VPS. Fjorten prosent minus siste 12 år. Og likevel anbefaler Laxen meg å være loooooong. Forstå det den som kan.
Ved å følge min egen strategi, så har dette året vert meget, meget bra for trading i AXA. Det vil det nok i fortsettelsen også.
Men denne gang vil jeg si at AXA er bedre stillt enn noen gang, så får jeg lav inngang igjen, så kan det godt hende det meste settes i AXA (5-6 mill - uten belåning) og jeg er med opp til 3,20 og kanskje videre om vi får noe momentum frem mot Q4. Det kan bli en steike god trade.

Ser også at en del her ikke vet forskjellen på 6 og 7 siffret tall, og de skal samtidig belære meg om AXA og børs. Dream on!
Min gevinst er over 900k (for de som skjønner det) i 2017, og jeg har ikke tenkt å miste dette i børsuro. Derfor er jeg meget forsiktig.

Så kan jeg fortelle dere litt om livet på båt. Mange tror at man er låst der, men som skipssjeg så har man MYE fritid, og man styrer tiden mye selv. Dere har vel sett at jeg ikke alltid kan være her, og at jeg "må logge av " for noen timer, i børsens beste åpningstid. Da er det plikter, gutter.

Ellers er det vanlig å jobbe 12 timer av et døgn på skip. Ofte delt opp i 6 timers vakter.
Man skal ikke glemme at selv om man er på vakt, så har man edb maskinen i form av iphone på lomma, og den gir mail og sms varsel på alltid forutbestemte aksjer og kursmål, oppe eller nede. Det ligger av og til ordrer inne som jeg ikke får fulgt med på, og får jeg kjøpt eller solgt, så var det flott. Traderen fikser dette. Men jeg bruker MYE sms varsel på viktige kursmål.
Da er det fort gjort å hive seg rundt om man kan og kjøpe/selge.

I tillegg skal det nevnes at man har fri halve året, og vel så det. En skipssjef går mye vakt om dagen, og da det er den viktigste delen av døgnet for den stillingen.

Ang RSI så kan jeg komme med noen eksempel

Kjøp: 25.11.15 - RSI 30,05 kurs 1,30
Solgt: 05.04.16 - RSI 75,50 kurs 2,18

Kjøp: 16.06.16 - RSI 35,00 kurs 1,69
Solgt: 22.11.16 - RSI 69.50 kurs 3,12 (intradag 3,18)

Kjøp: 17.01.17 - RSI 32,01 kurs: 2,41
Solgt: 17.02.17 - RSI 59,50 kurs: 2,73

Kjøpt: 28.03.17 - RSI 32,50 kurs: 2,17
Solgt; 05.05.17 - RSI 62,90 kurs: 2,51

Kjøpt: 16.06.17 - RSI 28.50 kurs: 1,98 (alle husker vel den)
Solgt: 20.09.17 - RSI 65.26 kurs: 3.12

Kjøpt ???????? Ja hvor skal vi kjøpe nå da jenter, og gutter?

Her er siste tallene mine inkl fredagens flotte trade i Orkla og TGS;

Totalgevinst
Netto resultat: 930 656.40 (0.38%)
Hvorav realisasjoner med gevinst: 1 190 441.86
Hvorav realisasjoner med tap: -259 785.46
Utbytte:
Kurtasje: -100 915.76
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2017 kl 11:00 9605

Ser vi er på rett spor angående vår gode venn som lager mye støy. Fortsett me det, for det gleder meg at flere og flere har gjennomskuet han.
Han har neppe eid en AXA aksje, og er her bare for å fyre opp SS. Noen så vel at han og "kona" kjøpte på 2,76, og når man angivelig skal ha 2,4 mill aksjer, så tar man ikke etter fallende kniver før den i allefall har landet.
Etter SS sin mening er det bedre å se at den faller og lander, og så heller kjøpe når vi har sett RSI stoppe, momentum rett vei, og at det helst stoppet på en støtte. Det er bedre å gi slipp på noen ører av oppgangen, enn å være med 20-80 årer videre ned før det stopper. Tenker at noen som er CEO i milliardkonsern, og handlet aksjer siden 90 tallet og som har en kone i DNB forstod dette, men det vitner jo bare om at dette er en røverhistorie !

Leser at Høyre vil innføre aktivitetsplikt for sosialhjelpsmottagere over 30 år nå, kanskje forumet kan bli et bedre sted for oss som er i full jobb, og som betaler skatt med glede. Mye troll her som NAV åpenbart skulle hatt et bedre opplegg for, på dagtid. :-)

SS
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
AksjeJohnsen
12.11.2017 kl 11:08 9489

Vi vil nok se en fin stigning når Q4 nærmer seg, og jeg tror gode tall som leveres der vil gjøre at aksjen etablerer seg over forrige ATH. Nå er det fortsatt lenge til Q4 så frem til da vil vi nok kunne oppleve en del volatilitet. Minner dog om at når først AXA setter virkelig fart så går det fort. Vi oppleve en oppgang på over 80% på 4 måneder (August 2016 - November 2016) så og si uten korreksjoner. Vi opplevde ny oppgang på 56% uten korreksjon i år på 3 måneder (Juni-September).

Det jeg prøver å si ved dette er at selv om det er kjedelig med en dårlig utvikling så langt så kan AXA gå fra å gi en avkastning langt under indeks til langt over på veldig kort tid. Ved tidligere oppganger har vi opplevd et tilbakefall i aksjen, ved fremtidig oppgang tror jeg ikke vi vil oppleve like kraftige tilbakeslag da resultatene vil fortsette å levere med en mye større økning fra kvartal til kvartal i 2018 sammenliknet med 2017. Selvfølgelig om aksjen går 80% uten stopp vil vi oppleve korreksjon, men jeg personlig har større tro på en mer sunn stigning fra når Q4 nærmer seg og videre ut over 2018. Hvor vi skal før forventningene til Q4 sender kursen oppover igjen er vanskelig å si, det vil nok avhenge veldig av børsen generelt samt eventuelle nyheter i aksjen. Personlig fyller jeg på om den går ned mot 2,50 tallet igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2017 kl 11:25 9517

Det er helt rett det du sier. AXA går styggfort opp, og til dels fort ned også.
Så må enhver ta sitt valg om de skal sitte inne hele tiden, og være med på alle disse svingningene, eller om det kan være en ide å ta gevinst innimellom. Frem til nå har det beviselig vert helt korrekt å gjøre det.

Men, og jeg sier men, om noen har så ståltro på axa at de kjøper på 3 kr 10 november 16 - og forventer 4-10 kr neste årene, så har jeg absolutt respekt for det og. Det vil kaste godt av seg dette caset. Men de bør ikke sitte på HO og syte hele dagen når det svinger, for de har valgt at de skal være langsiktig. Enhver må være sin egen lykkes smed.

Jeg tror ikke på AXA under 2 kr igjen, men man skal aldri si aldri heller. Som Volf er inne på, så surnet børsen sist uke noe.
Det surnet ikke like mye i US, eller ASIA, men vi skal være forberedt på at vi kan få en korreksjon på 5-10% før julerally starter.
Da er spørsmålet hvor man kjøper axa for de som sitter ute, meg inkl. Jeg har gjort mine tanker om det, men jeg gidder ikke poste noe om det fordi det blir så mye surmuling.
Det er ikke enkelt å finne bunnen nå, men jeg tror ikke vi har sett bunnen om axa kommende uker snuser litt på 2,70 eller 2,80 tallet, veien er nok nedover en stund enda, uten nyheter vel og merke.

Det er ikke enkelt å time axa inngangen denne gangen, og det er med rissiko for at man fort kan stå igjen på perrongen om toget setter fart nordover. Jeg har heldigvis tradet inn snart 1,50 kr i AXA, så jeg har MYE å gå på, og da har jeg ikke tatt med traden fra ca 2,20 til 2,955 i sommer :-)

Lykke til, håper andre kan komme med litt begunnede meninger om hvor vi ser AXA kommende uker. Legger merke til at LAXEN ikke tørr spå noe, men bare smeller halen mellom beina med litt oppgulp, og forlater tråden igjen :-) Det er jo hans varemerke blitt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2017 kl 14:52 9369

Tok mitt første større tap i axa på flere år. Helt ok å gi seg med trading nå da marked og aksje kortsiktig i alle fall er humørsyk. På lengre sikt bør dette caset være bunnsolidt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2017 kl 15:50 9364

Det var trist å høre, men tror du vi skal så langt ned da Collin?
Ingenting er jo tapt før man selger, og tror du vi skal langt ned så er det jo ryddig.

Du henter fort inn det tapte, enten her eller i dine andre trader, for dette kan du jo meget godt.

Hvordan forholder du deg til Ose neste uke?
Jeg tror jeg ligger som gjedden i sivet, følger med!

SS
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Volf
12.11.2017 kl 18:55 9253

Det amerikanske aksjemarkedet falt fra start fredag, etter samtlige av indeksene falt også torsdag. Mot slutten av dagen skjedde det likevel noe positivt, og Nasdaq Composite snudde i grønt, i absolutt siste liten.
Ved stenging er situasjonen slik:
Dow Jones ned 0,17 prosent
Nasdaq Composite opp 0,01 prosent
S&P 500 er ned 0,09 prosent
Spørsmålet blir om Ose får drahjelp fra Asia og oljeprisen ved åpning på mandag.
Er redd for at Asia vil utvikle seg flatt uten de store nyhetene, men så er det Nord-Korea og Libanon som kan lage problemer og med Trump på Philippine sammen med galningen som er president der og de to tar seg en dram ja da er alt mulig.
Men jeg personlig trur børsen åpner flatt og det samme med AXA vil variere mellom kr 2,58 og 2,65 de første timene.
Det store spørsmålet vil bli om korreksjonen forsetter eller tar en liten pause,er redd vi skal ned noen %. Mandag får vi svaret.
Ønsker dere alle en god børsuke og lykke til hva dere enn gjør.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2017 kl 18:58 9268

Savner av og til en like knapp her;

Tommmel opp Volf.
Blir spennende å se hva som skjer. Er det Gogl det går i for deg, eller for det meste i cash nå?
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Volf
12.11.2017 kl 20:36 9225

Ja SS jeg trader i GOGL siste omsatt kurs fredag var kr 65, forhåpentligvis på vei opp til kr 68 igjen og da selger jeg og venter på neste fall. Mange roper om at GOGL passere kr 70 temmelig snart , men jeg trur det blir først etter Q3 som legges frem 30 November og det kommer til å bli et brukbart resultat. Se mine innlegg på GOGL trådene gamle og nye.

Så har jeg en post i FLNG som jeg har meget stor tru på og kurs kan dobles neste år går alt bra. Les deg litt opp på selskapet og fremtidsutsiktene for LNG frakt så ser du mulighetene. (Liker dårlig å anbefale noen å kjøpe aksjer jeg har tru på,er lett å bli missforstått )

Er også inne i DOF dem kjøpte jeg billig langt under emikurs og har tro på det selskapet eneste innen offshore jeg som vil klare seg bra i dagens marked.

Ellers så er jeg i kontanter og venter på muligheter, faller AXA ned til 2,58 skal jeg forsøke å gjøre en trade inn/ut samme dag eller mange ganger, må se utviklingen.

Ha en fin kveld og en innbringende kommende uke.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.11.2017 kl 01:05 9033

Hehe bra oppsumert laks:) spør han om kjøpet av PGS på 23 kr, da tar han helt fyr;) det som er så merkelig med Ss er at når andre og større investorer tjener mer en han, går han helt i fistel;)
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.11.2017 kl 11:31 8776

hehe..har forsøkt sagt dette lenge;) Derfor tjente vi mest på og akkumulerer og sitte oppover til 3 kroner med tung VPS. Noen andre triller ører og skryter av prosenter;)
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.11.2017 kl 14:25 8624

Noen av dere kjøper på 2,76 (særlig dem med 25 års erfaring på børsen), mens kremen kjøper fra nå av :-)

SS
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Varsom
13.11.2017 kl 14:31 8631

Hehehe, da er visst jeg en del av kremen!
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Devialet
13.11.2017 kl 14:42 8598

Ser ingen NTF kjøp under 2,60 etter kl 1330 i dag. Ligger du i sivet på 2,55 SS?
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.11.2017 kl 14:53 8603

hehe jeg har kjøpt endel idag gjennom Dnm;) snittet er under 2,60 nå;) men har papirtap selvsagt, men er ikke tap før det er solgt skriver verdensmesteren;) i % avkastning ihvertfall;)
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.11.2017 kl 14:54 8597

Korrekt. Følg med!

SS
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Devialet
13.11.2017 kl 14:56 8610

Ok, jeg tok noen lodd på 2,58 og ,60 tidligere i dag:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.11.2017 kl 14:59 8772

Slettet bruker skrev Korrekt. Følg med! SS
ja ta en pott på 2000 aksjer nå SS;)) går den til 2,60 har du jo tjent kroner ...dere ser hvem som laster på 2,57;))
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare