Nel-vi ägare kräver en oberoende og seriös utredning

Slettet bruker
NEL 13.06.2019 kl 18:17 2840

Väldig oroväckande att nel tänker återvända till business as usual efter så kort tid.

Vad har skett?

-nel levererar ett livsfarlig anlegget.
-anlegget exploderar.
-nels första åtgärd är ett inVVestormöte på telefon

- nel leier in en firma gexcon? for att se vad som skett. De arbetar på uppdrag av nel.

-gexcon finner ut att dispensern fortsatt fungerar.
Något de flesta av oss fann ut från bilderna.

-på grunnlaget av denna tunna og urbota dum utredning så konkluderar nel at inget har skett.

-nels deklarerar "business as usual".

Skandalöst, så här ska det ikke få gå till! Kan vi inte få en oberoende utredning? Folk som satt i sina bilar långt bort fick airbag i huvudet. Det er livsfarligt.
Redigert 19.01.2021 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 18:21 2674

Du får skrive inn til NEL.
Eller DNV-GL,

Hjelper lite å mase om dette her inne.

Airbag er designet for at du skal få den i trynet.
Er du helt på snurr?
Slettet bruker
13.06.2019 kl 18:28 2619

Som du ser här , jag går direkt på nel.

Det er sant du kan få airbag i huvudet, men det ska du helst bara få når du bulker.

Det er pulver i airbag som skadar ögonen.

Aldrig hört en så kraftig explosion så att airbagar löser ut. Helt otroligt. Hoppas verkligen att de ikke får starta stasjonsnettet innan det har utredits ordentligt
Rufuss07
13.06.2019 kl 18:33 2578

Det var da voldsomt. Du er visstnok ikke noen hydrogen tilhenger har jeg oppfattet. Ta det med ro, stasjonen blir nok ikke åpnet igjen før alt er kommet for dagen. Rolig!!
Redigert 13.06.2019 kl 18:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 18:46 2505

Vi får verkligen hoppas att det kan öppna igen. Som en säker station, helst med ett lavtrykksystem.

Ruter tar nu sina bussar med hydrogen ur drift. Eftersom de också tycker det blev dyrt med hydrogen så kommer det nog aldrig öppna igen.

Självklart vill man inte riskera att en fullsatt buss exploderar.

Det handlar om rädsla.

Se när denna biogasbuss i Stockholm exploderade:

https://m.youtube.com/watch?v=IbA2Y3Zstms

Och vätgas är ännu mer explosiv. Inte en enda airbag blev utlöst i Stockholm och då var det bilar bara någon meter undan.

Då konkluderar jeg at sandvika-smällen var meget mer kraftfull.
Slettet bruker
13.06.2019 kl 18:53 2462

Jaja, Enn så länge er det kun nel som tänker business as usual.

-danmark har fortfarande stengt alla stasjoner
-uno-x tänker ikke öppna
-toyota og huyundai, full stans
- og nå stoppar ruter hydrogenbussarna.
-tyskland har stängt alle anlegg
Jono
13.06.2019 kl 18:59 2230

vet ikke hva som plager deg, men bare for å minne om at det ble omsatt NEL aksjer for nesten en milliard kroner på børsen i dag, kanskje på tide at du slutter å sutre over at du ikke får rett, men fortsetter å mase om dine tanker om at din Tesla er framtiden! -- eller, kanskje noen ønsker at denne smeller og brenner opp og DET uten at noen kan slukke, for slik er det med EL biler, men dette vet jo du sikkert alt om, og alle andre enn deg selv som er dum!
om du i det minst var mer ydmyk, men bare farer fram med dine gamle påstander, virker som du har lært av en dårlig skole!?
Slettet bruker
13.06.2019 kl 19:08 2219

Bryr mig ikke om Tesla, det er en stygg bil. Omsättningen idag er nog både köp og salg.

Jeg er opptatt med att vi får en skicklig utredning.

Det nel försökt med den sista uken er skademinimering.

Men de målar nog in sig i ett hörn med alla undskylninger.

Som du ser er det ingen av de verkliga aktörerna som tar nels uttalande på allvar.

Det er fortsatt stopp hos stasjoner og biltillverkare.

Sen att småsparare har förtroende för nel kan vi inte göra nåt åt.
Slettet bruker
13.06.2019 kl 19:09 2217

Har noen blitt blind av airbag pulver?
Er ikke hydrogen gunstigere enn biodiesel/gass?
Sjekket med Toyota og min Mirai blir levert som avtalt den 15e Juli
omans
13.06.2019 kl 19:19 2184

Ingen i systemet bryr seg om hva du mener, du er jo kun en deltaker på hegnarr tivoli. I tillegg er du over kjølen..

Tivoliet er for det det er her.
Redigert 13.06.2019 kl 19:20 Du må logge inn for å svare
PipedPiper
13.06.2019 kl 20:08 2121

Dont feed the trolls..
Slettet bruker
13.06.2019 kl 20:26 2080

Ja, sök på airbag og blind så ser du många historier.

Biogas er bedre for miljö. Du har då noll co22, då det er en del av kretsloppet. Du tankar ganska billigt.

Hydrogen har ingen bra Co2, det går åt så mye el Fra kolkraft vid framställning.
SMR52
13.06.2019 kl 20:29 2128

XYZ

Hvem er vi?
rischioso
13.06.2019 kl 20:40 2097

InvestorXYZ

Du er nok inne på noe vesentlig her. Det er ikke kommet frem noen opplysninger av betydning hvor det er gitt streng beskjed om å ikke komme med noe børssensitiv info undervegs før rapporten er ferdig.

Også viktig å få med seg at det i tillegg til NEL sin egen utredning gjennom Gexcon også kjøres en uavhengig granskning så det gjenstår og se hva man til slutt kommer frem til.

Uansett så er dette ikke annet enn negativt for den generelle oppfatningen av Hydrogen teknologien til bruk i kjøretøyer og det er mannen i gata som til syvende og sist vil være den som bestemmer ….

Når det kommer til dagens oppgang så var den hovedsakelig trader styrt i kombinasjon med at flere som hadde kastet kortene helt eller delvis igjen tok en inngang - men det var nok short inndekningen som først trigget oppgangen og stod for en betydelig del - basert på disse realiteter så er mitt bet at kursen snart er tilbake på 5 tallet for undersøkelsen vil kunne drøye ut i tid og risken for at NEL sin teknologi har bidratt til eksplosjonen er fortsatt til stede uavhengig av hva NEL selv snikmelder på hjemmesiden.

Mao, de smarte gevinst sikrer i en slik setting … ;)
Redigert 13.06.2019 kl 20:41 Du må logge inn for å svare
Jono
13.06.2019 kl 20:43 2087

kjekt å høre, men tok deg for å være en Tesla sjåfør og som mange andre snylter på oss andre som betale for å kjøre bil, men DA må du være en av de som sykler i kondomdress på våre riks veier, selv om det er bygget sykkelvei på siden, stopper store vogntog om det kommer biler i mot, ikke kan kjøre forbi.

vet ikke hva du trenger, men om jeg var deg -- ville gått meg en veldig lang tur!

håper og tror som sagt, at dine tanker er veldig gammelt "tanke-gods", og som minner deg om, "det har gått hakk i plata" du bare gjentar deg selv, tror du vet noe ingen andre vet.

ikke lar deg "bikke" selv om jeg minner deg om stor omsetning, så er jeg også klar over at det ikke var meg som solgt seg ut i dag! :-)
Slettet bruker
13.06.2019 kl 21:49 1995

Enig i at det gått lite hakk i platt på forum

Men nå fikk vi den her explosjon-saken på bordet og då er det bara kavla upp skjortärmarna og fortsette jobben.

Det intressanta mener jeg er att se hvor mye som blir igen av detta med stoppad bilsalg og stengda stasjoner om några månader.


Jono
13.06.2019 kl 23:27 1838

enig, men slik jeg og resten av kjøpere og selgere i dag, stoler på at dette ikke hadde noe med NEL sin teknologi å gjøre -- livet og verden går videre, og du må bare fortsette å gruble på hva som gikk galt, at du ikke fikk rett denne gangen heller dessverre!

ikke minst, vær så snill å IKKE spre løgner, som om du ikke klarer å lese norsk, så er det full rulle igjen, ingen problemer med å fylle sine hydrogen biler igjen, om jeg forstod den siste meldingen og som på mange måter avklarte det alle andre eksperter enn deg, også mente, og hvorfor alle andre enn deg fikk med seg -- at NEL snudde fra å være dagens taper til en klar og stor vinner på børsen!
Redigert 13.06.2019 kl 23:28 Du må logge inn for å svare