Ruter parkerer hydrogenbusser og stenger fylleanlegg etter eksp

Slettet bruker
NEL 13.06.2019 kl 19:45 10368

Ruter parkerer hydrogenbusser og stenger fylleanlegg etter eksplosjonen i Sandvika

Etter eksplosjonen på hydrogenstasjonen i Sandvika tar nå Ruter sine hydrogenbusser midlertidig ut av drift og stenger i tillegg hydrogenanlegget på Rosenholm.


https://e24.no/naeringsliv/ruter-parkerer-hydrogenbusser-og-stenger-fylleanlegg-etter-eksplosjonen-i-sandvika/24640466

TRÅD STENGT SOM VARSLET PÅ 100 stk innlegg.
Redigert 20.01.2021 kl 17:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.06.2019 kl 08:54 2867

Til dere som kritiserer SS; og som nå har smakt på å sitte med ned fra 9,60 til 4,20 - og IGNORERT mine advarsler? Vi har altså mer enn halvvert kursen fra min advarsel ble gitt.

Hva tenker dere da om stemningen denne Tigeren har skapt her inne ? Er det bare bra når man hausser ukritisk, og får mange uerfarne til å kjøpe på f.eks 8-9 kr og innbille dem om at 20 tallet kommer "neste uke" ??
Hvilket ansvar har Tigeren og likesinnede ovenfor uerfarne her inne, og uerfarne på børs?

SS kom inn i NEL selskapet som en motvekt til galskapen Tigeren har representert på forumet over lang tid, også i NAS.
Den karen har koster svært mange dyrt, se bare på stuntet om å være med NAS ned fra 360 til 40 kr uten å innrømme at han tok feil.

Nå i NEL ned fra 9,60 til 4,20 uten å innrømme at SS hadde rett.

SS
Slettet bruker
14.06.2019 kl 08:55 2859

Snøddned:

SS har spart MANGE for store tap, det er sannheten. Du var kanskje en av disse som kjøpte på 9,60 etter anbefalinger fra andre her inne?

SS
Stranger
14.06.2019 kl 08:57 2855

Kæmpe rebound i dag. Starter ved 6,30 og op til 7 inden frokost.
Slettet bruker
14.06.2019 kl 09:02 2837

Lykke til, husk å ta gevinsten av bordet. Ny inngang på 5 og 4 tallet VIL komme, før dere aner ordet av det.

Da logger jeg av NEL trådene for i dag!

Suss

SS
Avien
14.06.2019 kl 09:03 2829

Ja, for det er jo vanlig at meldinger og hendelser NEL kommer med driver kursen ned. Kan godt være dere baissere er eldre og mer erfarne. Men de som kjøper 10% av aksjene på 7kr, og analytikerne som omtaler NEL skal jeg love deg er mer erfarne enn dere. Det om de er eldre har ikke så mye å si.

Rooky
14.06.2019 kl 09:04 2818

Jeg leser av og til deres kommentarer for Nel aksjen.
Alle som sitter i denne aksjen vet at det er en høyrisiko aksje, er det bare meg som bruker stop loss/trigger ?
Slettet bruker
14.06.2019 kl 09:04 2814

Oseriöst av nel att publicera sin egen pajas-utredning innan den oberoende utredningen er klar.

Det er som om en våldsman fikk utreda sig själv, svaret blir ju: nja, det var inte så farlig nu blir det business as usual!

Vi får se vad den oberoende utredningen sier. Till dess er det stopp på allt av hydrogen i Norge.
Rooky
14.06.2019 kl 09:04 2811

Jeg leser av og til deres kommentarer for Nel aksjen.
Alle som sitter i denne aksjen vet at det er en høyrisiko aksje, er det bare meg som bruker stop loss/trigger ?
Slettet bruker
14.06.2019 kl 09:10 2769

Akkurat det med påvirkning av aksjekursen er en myte. Er det innenfor en gitt omsetning vil det synes i kursen om du får lokket et par aksjonærer ut eller inn av en aksje. Det er faktisk et betydelig antall norske småinvestorer. Litt avhengig av kurtasje og spread kan man tjene litt på slik småtrading.

Ja, enig det kan bli mye trolling innimellom. Hvorfor mase på en tråd for et gitt selskap man egentlig ikke er interessert i? Tror det handler like mye om å vinne diskusjonen som å bare irritere. Man må rett og slett ignorere det. Man ser jo fort agendaen når noen feks drar opp sammenligninger med atombombe. Og folk biter på. Vanskelig å ikke begynne å humre litt da...
Slettet bruker
14.06.2019 kl 09:10 2767

Akkurat det med påvirkning av aksjekursen er en myte. Er det innenfor en gitt omsetning vil det synes i kursen om du får lokket et par aksjonærer ut eller inn av en aksje. Det er faktisk et betydelig antall norske småinvestorer. Litt avhengig av kurtasje og spread kan man tjene litt på slik småtrading.

Ja, enig det kan bli mye trolling innimellom. Hvorfor mase på en tråd for et gitt selskap man egentlig ikke er interessert i? Tror det handler like mye om å vinne diskusjonen som å bare irritere. Man må rett og slett ignorere det. Man ser jo fort agendaen når noen feks drar opp sammenligninger med atombombe. Og folk biter på. Vanskelig å ikke begynne å humre litt da...
Plogen123
14.06.2019 kl 09:12 2757

Ligger 1,2 mill på en ordre! Hmm ...her smeller det!
Slettet bruker
14.06.2019 kl 09:20 2745

Der var NEL i minus igjen.

At Molnes kommer med syke kursmål, betyr bare at han eller kunde av han skal UT, dette er helt vanlig.
Det samme så vi i AXA om kursmålet på 20 kr, der skulle en kunde inn billig.

Det er INGEN analytikere som gir GRATIS råd til mannen i gata. Dette trodde jeg virkelig dere visste, kanskje OMANS kan bekrefte det.
Når noen kommer med kursmål i FA så har de kjøpt og skal selge når mannen i gata hiver seg på. Dette er gammelt nytt, og noe ALLE burde vite.

SS
Slettet bruker
14.06.2019 kl 09:25 2725

1. Trolling er det Tigeren som har drevet med. Det ville være uansvarlig å ikke komme motrøster til hans skriverier.

2. Hvorfor skrive i en aksje man ikke er interessert i ? Aner ikke, men jeg har short interesser i NEL. Ellers var det Tigeren som fikk meg tilbake til NEL trådene.

3. Kun atombomber /hydrogenbomber slår ut på seismografer km unna. Hydrogen er farlig, og noe man har forsøkt å temme i 100 år.

SS
Slettet bruker
14.06.2019 kl 09:39 2694

Har hatt et halvt øre på deg SS. Innimellom alt vissvasset du har lirt av det på NEL-trådene finnes det visdom.

Småtradet på hurlumheien i går. Hadde egentlig logget meg av, men så tikket meldingen inn fra NEL. Tradet mellom 5,65 og 5,95. Ikke store gevinsten, men godt for selvtilliten. Dekket neste avdrag på huset og vel så det. Med stor lettelse! Ordrebildet luktet ikke bra ved åpning så turde ikke endre på planen om exit på 5,99. Disse robotene jobber så latterlig fort at man kan bli svimmel av mindre. Heldigvis ønsket noe på død og liv aksjene mine for kr 6,12.

Har brukt opp risikovilligheten min for denne uka. Jeg kommer nok tilbake som aksjonær. Ting må roe seg litt. Tør ikke ta i NEL før det tikker inn en fullstendig friskmelding. Da skal jeg vurdere å sitte lenger.
omans
14.06.2019 kl 09:47 2688

Vi er vel enige i at slike massive innlegg som bl.a. Tigeren kommer med i oppganger er overflødige, og kan bidra til at noen blir satt inn i uheldige posisjoner mhp timing,om man blir dratt inn i alt dette. Antakelig vis er det voksne tenkende folk som evt plasserer masse penger på børsen, og kan være kritiske til det som skrives på et forum. Dermed er det mulig å sile ut, evt ignorere. Tror Tigeren har fått kjenne det mest selv også, siden han ettert sigende visstnok hadde millioner av aksjer og kjøpte på hver eneste nedtur.

Da sjønner jeg at du fortsatt er short, og tror på 3 tallet. Ok.
Vet ikke om det var reelt at du var short fra 9.50, og om den fortsatt står ute? Men ok.

Så det blir nå hva man tror fra her, hva skjer nå, etter at flere ting kommer på bordet vedr uhellet.
Det virker mer og mer som Nel sin teknologi er uten skyld, ifl det som har kommet frem. Men det er fortsatt usikkerhet i saken, slik at kursen fortsatt er under press delvis.
Det kommer nok mere frem i ukene fremover.
Så alt som skjer vedr stenging av stasjoner og ting som er på vent skyldes kun denne ene saken, og alle venter på en avklaring av dette.
Slettet bruker
14.06.2019 kl 09:50 2662

Hehe...tigeren har forsvunnet ser det ut til. Så du har da lykkes med motrøsten din. Ja enig det blir bare støy av massiv haussing og massiv baissing. Det virker mot sin hensikt. Sjelden jeg gidder å henge meg opp i den slags.

Ord for dagen; Er fisen stor nok lager den bølger uansett hva den er brygget på;)

Ha en god helg!
Slettet bruker
14.06.2019 kl 09:54 2627

JA og da har vi igjen «Da står vi igjen med "nettrollbegrepet". Og det er lsitsomt og til tider veldig irriterende». Hva skal vi med sånne mullaer på forumet. Jeg anbefaler på det sterkeste Hegnar å fjerne sklike skruller fra Hegnar forumet.
Slettet bruker
14.06.2019 kl 10:00 2611

Det virker som om dere prøver å finne alt mulig av info for å "friskmelde" NEL.

Da spør jeg meg selv, og dere må svare på dette (digresjon Boeing og NEL):

Disse Boeing flyene som nå ble satt på bakken, viser det seg at de har en feilprodusert del på vinge. I tillegg skrives det om feil på sensor.
Disse delene lager IKKE Boeing selv, men kjøper fra andre leverandører.
Flyene styrtet, og nå står de på bakken som seg hør og bør.
Hvem har betalt prisen i form av kursras, og vil i mange år måtte håndtere kostnaden i form av økonomiske søksmål, og kostnad omkring tap av merkevare etc?
Joda, Boeing.

Det samme i NEL skandalen. Delen som er årsaken kan hende at ikke er NEL produsert. Men NEL har laget systemet, satt det sammen, og godkjent dette. NEL eier hele løsningen. NEL er den som har tatt delen i bruk, og da vil dette stå og falle på NEL uansett hva dere sier.
NEL kan ikke fraskrive seg ansvar ved å benytte seg av "billige" komponenter, om de kunne valgt en dyrere og mer solid del. På enormt trykk som her opereres med, må NEL rønke delene, gjerne flere ganger for å se at det holder mål. NEL slipper IKKE unna dette her.

SS
Stranger
14.06.2019 kl 10:02 2600

Den har nu lavet dobbelt top ved 6kr., og den kan godt falde tilbage igen.
Slettet bruker
14.06.2019 kl 10:04 2588

Hvorfor skal kritiske røster som sa selg på 9 kr fjernes?
De bør æres!

SS
Kane
14.06.2019 kl 10:12 2547

SS du må ha veldig lite å gjøre om dagene når du kun sitte
og sprer dritt om et selskap du har ingen interesse av.
Samtidig framhever du et selskap du synes folk burde
sette pengene i. Tror du virkelig at det er noen som
tar deg seriøst.? Rett og slett barnslig det du holder på med.
Fluefiskeren
14.06.2019 kl 10:12 2546

Skipssjefen:

«Lykke til, husk å ta gevinsten av bordet. Ny inngang på 5 og 4 tallet VIL komme, før dere aner ordet av det.

Da logger jeg av NEL trådene for i dag!

Suss

SS»


18 minutter tok det før han var i full gang igjen. Det må være rekord vil jeg tro.

48 innlegg bare igår. Dette er spamming av forumet.
Redigert 14.06.2019 kl 10:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.06.2019 kl 10:22 2514

Når SS hele tiden nevnes, av andre, må man inn å svare.
Dette er da ikke spamming, det er seriøs diskusjon. Spam er når man oppretter ørten tråder med mer eller mindre samme innhold, eller man hele tiden bare skriver "selg", eller KJØP. Uten videre begrunning. Og bare gjentar det samme.

Klart dette skal fremstilles som spam, når budskapet ikke likes av f.eks Fluefiskeren.
Da drar man spam kortet, og det er litt ynkelig, er det ikke?

Tigeren da, spammet han, Flue?

SS
Slettet bruker
14.06.2019 kl 10:22 2511

God sammenligning. Det er noe som heter kvalitet i henhold til spesifiserte krav. Her kan det godt være at NEL ikke har spesifisert kravene tydelig nok, eller spesifisert for lave eller feil krav. Da kan man ikke skylde på andre enn seg selv når noe går galt. Om det er Praxair, andre underleverandører eller samarbeidspartnere som har levert "feil" spiller ingen rolle. Det jeg venter på er en melding som sier at en av de andre har skyld i ulykken. Altså ikke har levert i henhold til spesifiserte krav. Og at det er en feil som NEL ikke kan lastes for. Men det skal nok en del til tror jeg. Neste uke blir spennende med tanke på nye rapporter om årsak. Da logger jeg av NEL tråden for i dag. Siden jeg ikke er så opptatt av å ha de siste ordet, så slipper dere å høre noe mer fra meg i dag:)
Slettet bruker
14.06.2019 kl 10:26 2722

Skipssjefen = Nettrollet. Sånn er det bare. Men han får holde på tydeligvis.
Slettet bruker
14.06.2019 kl 10:29 2711

Imprex:

Du er en av få her som man kan diskutere faglig og seriøst med, så her må heller ikke jeg ha siste ordet.
Jeg er litt uenig med deg om dette med NEL kan lastes eller ikke. NEL er totalleverandør, og da må de ta ansvaret. Akkurat som Boeing må på sine fly, selv om underleverandører har sviktet. Har underleverandør sviktet, har NEL også sviktet. Det er min mening i allefall.

SS
Slettet bruker
14.06.2019 kl 10:31 2694

Jeg vet hvem RUPERTO er, dere også.

Se tråden og innleggene.
https://forum.hegnar.no/thread/30384/view/531171

Hvorfor nevner INGEN spam her ? Det synes jeg er rart, kan Snøddned gi en forklaring på hvorfor han aldri bemerker denne form for spam, som er den type SPAM admin ikke liker?

SS
Slettet bruker
14.06.2019 kl 10:32 2690

så SS sier at hvis NRK har driti seg ut så er det egentlig myndighetene som eier NRK som er den skyldige. Makan.
nettrollet Skipssjefen spyr ut edder og galle hver time hver dag HELE året.
Slettet bruker
14.06.2019 kl 10:33 2685

Du er spam!!!!
Vær så snill å kjøp deg ett Donald blad og slå av dataen.
Jisus!
Kane
14.06.2019 kl 10:33 2674

Du bør skifte nick. Mulig du har hatt en våt drøm en gang
om å bli skipssjef, men skipssjefer kan ikke tillate seg å bli så barnslig som deg.
Slettet bruker
14.06.2019 kl 10:36 2656

Hehe, regner ikke med konstruktive svar fra folk meg 50% minus på VPS.
Det har jeg forståelse for, men gi meg et svar ang spam fra Ruperto ?

At man ikke skjønner at Boeing faller på børs når fly faller ned, og den underliggende feil er fra annen underleverandør overasker meg ikke. Mye enkle folk der ute, det ser man enkelt på innleggene og argumentasjonen. Skulle nesten tro man satt på røykebua til Oslo Taxi, eller Ruter buss i oslo sitt sjåfør rom.

SS
Slettet bruker
14.06.2019 kl 10:38 2633

som man har nevnt tidligere her kan man til dels unnskylde velldig positive meldinger fra folk som eier aksjer i Nel men når folk som ikke eier aksjer i Nel og sier det også selv prater bare dritt om Nel lander vi ut i kun SPAM og man søker oppmerksomhet uvisst av grunn. Da blir det kun SPAM.
Redigert 14.06.2019 kl 10:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.06.2019 kl 10:41 2617

Jeg eier da aksjer i nel, jeg har LÅNT aksjer som jeg har solgt short.
Er du mer verdig aksjonær enn en som sitter short ?

Pick up, er han aktiv enda? Mange år siden jeg diskuterte med han i AXA.
Tror han er deaktivert.

SS
Slettet bruker
14.06.2019 kl 10:44 2603

Fra E24:

– Det skal mye til for at noe sånt skjer. Vi har som grunnprinsipp at når du designer et anlegg så designer du for nulltoleranse, sier han til E24.

Nulltoleranse klarte ikke NEL, ikke godt nok med andre ord. Slurv koster, og dette vil henge ved selskapet i 10 år, minst.

SS
Avien
14.06.2019 kl 10:46 2586

Forskjellen er vel at du er en bedreviter som smiler når folk taper penger. To egenskaper alle har et valg om å ha. Er en grunn til at ingen velger det.
Slettet bruker
14.06.2019 kl 10:47 2583

Hva prater du om?
De fleste her har da 100-150% pluss.
Våkn opp.
Jisus
Flaxx
14.06.2019 kl 10:47 2583

Trådstarter sier selv:
"...jeg har LÅNT aksjer som jeg har solgt short."

ALT han skriver må leses i lys av dette.
Jo mer febrilsk han blir ... dess mer vil han skrive negativt om NEL.
Slettet bruker
14.06.2019 kl 10:47 2581

Spam

Håper NEL følger opp di. Påstand om at de har slurvet.

Hvem er du til å påstå noe slikt?
For alt man vet kan noe ha skjedd.
Som feks uværet med lynnedslag.

Du må være fullstendig uten vidvinkel i synet ditt.
Makan til spamming?
Redigert 14.06.2019 kl 10:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.06.2019 kl 10:48 2574

Tror du SS koser seg når andre taper penger? Det er ingen med vett og forstand som gjør ?

SS flirer litt når haussere som står på døgnet rundt fra 9,60 ned til 4,20 fremdeles hausser bommer litt. Det gjør meg ingenting.
Så lenge jeg sparer folk for å tape penger, og gå inn i dette luftslott, så er jeg fornøyd.

SS