REC Silicon - Delay Moses Lake shutdown decision until July 15

Sa2ri
REC 13.06.2019 kl 21:03 7072

Ser ut til at REC har tenkt å brenne penger en stund til:

REC Silicon - Delay Moses Lake shutdown decision until July 15

Fornebu, Norway - June 13, 2019: REC Silicon ASA previously announced that the
FBR facility in Moses Lake, Washington would be placed in a long-term shutdown
by June 30, 2019 if access to polysilicon markets in China was not restored.

The Company's Board of Directors has decided to delay placing the FBR facility
in a long-term shutdown until July 15, 2019. This delay will enable the Company
the time necessary to evaluate any developments which may indicate the re-
opening of solar grade polysilicon markets in China as a result of expected
talks between the United States and China at the G20 summit in Osaka, Japan on
June 28 - 29, 2019.

Production at the FBR facility was curtailed in mid-May as previously announced
by the Company.

Additional information regarding the shutdown of the FBR facility will be
provided with the Company's second quarter earnings release on July 25, 2019.

For further information, please contact:
James A. May II, Chief Financial Officer
Phone: +1 509 989 1023
Email: james.may@recsilicon.com

Nils O. Kjerstad
IR Contact
Phone: +47 9135 6659
Email: nils.kjerstad@crux.no

About REC Silicon
REC Silicon is a leading producer of advanced silicon materials, delivering
high-purity polysilicon and silicon gas to the solar and electronics industries
worldwide. We combine over 30 years of experience and proprietary technology
with the needs of our customers, with annual production capacity of more than
20,000 MT of polysilicon from our two US-based manufacturing plants. Listed on
the Oslo Stock Exchange (ticker: REC), the Company is headquartered in Fornebu,
Norway.

For more information, go to: www.recsilicon.com

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section
5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

https://newsweb.oslobors.no/message/479423
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Gulene
13.06.2019 kl 21:51 6996

Nok en tung analyse, du bidrar skikkelig bra!
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 22:00 6955

Sa2ri vet utfallet og er kongen på haugen og hedrer seg seg selv, ikke akkurat noe nytt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
13.06.2019 kl 22:36 6833

Det står deg fritt å lese det jeg legger ut. Spørsmålet blir derimot: hva f.. har du bidratt med i forhold til aksjen REC? Kan ikke se at du har lagt noe annet en noen "one-liners" fra tid til annen, men det er jo selvfølgelig også greit da alle har en stemme og kan komme med sin mening.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
13.06.2019 kl 22:37 6815

@Falco1 (aka Takeoff/INVESTOR/Lavogna mfl.):

Nok en gang kommer du med et innlegg som viser hvor lite du skjønner! Ønsker deg lykke til med dine investeringer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
kronekursen
13.06.2019 kl 22:57 6743

Mener å ha lest 100 ganger at de sparer så mye på å stenge ned dette anlegget, og nå er det positivt at de holder åpent? Bra pressmiddel for forhandlinger at de ikke stenger, men det kan da ikke være positivt at de beholder driften og taper penger?
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 23:39 6621

Veldig vanskelig dette med aksjer, kronekursen. Og en ting til, hvilke forhandlinger er det du refererer til?
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Gulene
13.06.2019 kl 23:56 6568

Bidrar mer en deg, istedefor bløffing og BS så kan jeg holde kjeft. Men nå har jeg blitt så jævla trøtt på den dritten din og andre bullshittere at jeg ikke gidder å holde kjeft lengere. Min analyse kan du se om du gidder å gå lenger tilbak i tid en lunsj, de er 2-3-4 år gamle og står seg enda..
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Alfonso
14.06.2019 kl 01:38 6453

Er det en som har hatt rett hittil er det vel Mr. sa2ri??
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.06.2019 kl 04:38 6390

Klipp og lim ispedd en liten dritt tolking er ditt vare merke Sa2ri. Føle seg som konge her på forumet og rakke ned på andre er du også flink til, men hvem gidder bry seg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
questi
14.06.2019 kl 05:08 6367

Det som er er litt rart er at 'markedet' har reagert negativt frem til noen dager siden og sendt REC ned til 0.5 (under emisjonskursen) da utsiktene pekte hen til raskt nedstenging.

Nedstenging skulle man tro ville være positivt, da REC ikke bare sparer penger men begynne genere inntekter... ca 80 mill NOK per kvartal (!)...
De samme folka i dette markedet ville da reagere omvendt om REC likevel av en eller annen grunn ønske å utsette nedstenging?

Jeg tror det er egentlig store kostnader med en gjen-oppstart, blant annet må man finne kompetansen som etter 2 år er i helt andre jobber eller mest sannsynlig hos konkurrenter... Det er risiko for at man aldri gidder å starte opp igjen... Med en stenging er REC maksverdi dermed begrenset til ca 1.3 NOK per aksje - for all fremtid - hvis man ser bortifra Tian-REC. Med MosesLake fortsatt i live er nå-verdien risikabel men fremtidsverdien betydelig høyere enn 1.3 NOK per aksje... Kanskje det er det 'markedet' tenker?

Hvem er markedet som har stått for handelen i den siste måneden er også et spørsmål...
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
BIF78
14.06.2019 kl 06:04 6321

Det her forstår jeg ikke, Falco. Du har da hånligt skrevet flere gange, at ML allerede var lukket og der kun var fejedrenge tilbage...
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.06.2019 kl 08:10 6201

Hææ riktig person du prater om nå?
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
14.06.2019 kl 18:54 5909

Imponerende lesing så langt på denne tråden. Det virker ikke som om realitetene synker inn hos enkelte. I lang tid har en nedstengning av ML blitt hausset opp som det eneste saliggjørende, for da vil selskapet tjene penger igjen. Dette (nedstengningen) var noe REC selv proklamerte de skulle gjøre (medio mai om jeg ikke tar helt feil) for å redusere kostnadene (les underskuddet). At de nå har valgt å ikke stenge før (muligens) sent i 2Q19, ja det lover ikke så veldig bra for resultatet i dette kvartalet. At dette kan henge sammen med en betydelig oppstartskostnad (50 MUSD er vel tallet som er nevnt i så henseende), ja det er nok helt klart en av avveiningene styret har gjort så langt. Men hvor mye koster det å holde ML åpen på 50%? "En smule" tør jeg påstå og smuler er ikke det REC har mest av.

Det ble også en liten emisjon til 0,67 (noe de aller fleste i menigheten mente var helt utenkelig) hvor det også skulle gjøres en spleis 10/1 - den aktuelle spleisen er ikke gjort enda og man kan lure på hvorfor. Er det fordi selskapet tror dette kan resultere i enda større trykk sørover for aksjen, eller hva? Hva skjer den dagen REC koster 5,70 - øker trykket hos de som sitter short? Det kan godt hende (tror jeg). Rep-emi'en ble også avlyst da aksjen har vært handlet under emisjonskursen - helt normalt, men ikke heldig for selskapet. REC går med dette "glipp av" en del cash de kunne trengt i dagens klima. At utvanningen blir mindre for eksisterende aksjonærer er (etter min mening) ikke så vesentlig, men hvem ønsker å kjøpe REC-aksjer til 0,67 når du kan få de samme aksjene over børs til ca. 0,56/0,57? Økt cashbeholdning er derimot noe REC kunne trengt akkurat nå.

Finner det rimelig spesielt at enkelte ikke ønsker informasjon om en aksje man er investert i, være seg positiv eller negativ informasjon, for det (informasjon) er noe man kan bruke til å pleie egen posisjon. Når det er sagt, har også lagt merke til at "noen" stiller spørsmål til hvorfor ikke "tyngre aksjonærer" tar en bit av REC for den er jo "grisebillig". Vel, det kan kanskje henge sammen med hvordan ledelsen pleier markedet og aksjonærene (manglende og villedende informasjon), samt det faktum at prisene på de produktene REC selger ikke akkurat ligger i en stigende kurve.

Ønsker med dette alle en riktig god helg i solen!
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
økon
14.06.2019 kl 20:38 5812

Sa2ri: Du virker ikke så veldig informert om REC selv. De har stengt ned produksjonen helt. Det de venter til 15. juli med, er å si opp flere folk, og legge fabrikken i møllposen.

Det virker som du satser på å virvle opp mest mulig grums, i stedet for å komme med fakta. Tipper du har satt en saftig short, tror du får svi.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.06.2019 kl 21:20 5747

Sa2ri har jo et par poenger. Jeg må si meg enig i det. Men når det er sagt, så tror jeg Kina avtale kommer. Jeg har tro på leveranser til batteriindustrien og jeg tror at ML blir en fet pengemaskin -etterhvert. Mens vi venter på dette, har vi pengemaskinen Butte. Rec vil selge polysil fra lager og det vil rasle inn noen penger fra Tianrec. Rec klare seg et par år uten ML. Leste forresten, på cnbc tror jeg, en respektert analytiker som uttalte at Trump kom til å bli enig med Kina. Hvis ikke så vil vi få en resesjon som blir kjent som Trump resesjonen. Da blir han garantert ikke valgt til president, og det er vel ikke i henhold til hans planer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
nemi's
14.06.2019 kl 22:43 5656

Du og så mange andre her: prøv å skrive noe om selskapet REC, og slutt å skrive selvbedrag her inne kun som terapi for å lege det ødelagte følelseslivet dere opplever som REC-aksjonærer.

Du skriver:
"Men når det er sagt, så tror jeg Kina avtale kommer. Jeg har tro på leveranser til batteriindustrien og jeg tror at ML blir en fet pengemaskin -etterhvert."

Invester heller i selskaper hvor du kan ha forventninger til fremtiden. Og hvor du slipper å skrive "jeg tror" tre ganger i to setninger om fremtiden for pengene dine.

Og her får dere litt mer hjelp til folkeopplysningens fremme, om selskapet REC:

Nei, det kommer ikke til å "rasle inn noen penger" fra JV. Tore Tafatt har sagt at vi får se når den ting kommer - altså, hvordan REC skal få betalt utbytter fra Kina. Med sine 15% eierandel har ikke REC akkurat flertall på GF i TianHongREC. Derimot har REC 15% eierandel byggegjeld på 369MUSD (!) som skal betales ned av driften over mange år. Det er altså grunner til at Tafatt sier det er uvisst rundt fremtidens inntekter overført fra Kina. Som dere bør vite fra presentasjonene: resultater, og guidence på cost og produksjon er unntatt JV.

Troen din flytter ikke fjell i REC, Flyers. Prøv heller å forstå noe om selskapet og industrien du har investert i. Del det så med oss.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
14.06.2019 kl 23:14 5612

@økon:

"Sa2ri: Du virker ikke så veldig informert om REC selv. De har stengt ned produksjonen helt."

Har du lest meldingen fra selskapet? Har de tilkjennegitt tidligere at de har stengt ned produksjonen helt? Burde en slik beslutning vært børsmeldt? Vel, de har ikke børsmeldt at de har stengt ned produksjonen ved ML, noe de er forpliktet til. WTFU!

Selskapet viser nok en gang at de driter i aksjonærene! De har tidligere sagt at de skulle stenge ned produksjonen - det har de åpenbart IKKE gjort. Hvorfor skal man tro på det denne gjengen kommer med på kvartalspresentasjoner? Det er jo nettopp det ypperstepresten (AntonBerg aka MorganKane) har forfektet i lang tid, nemlig at selskapet kommer med info til markedet/aksjonærene fire ganger i året, og det de kommer med, ja det skal man virkelig feste lit til (les: tro på). De har ikke noen plikt til å informere utover disse kvartalspresentasjonene! Go figure!

Jeg heller til at man skal være særdeles skeptisk til det ledelsen i REC kommuniserer til markedet for det viser seg (gang etter gang) at det de kommer med ikke holder vann, eller i beste fall skjer om et par kvartaler. At de nå "tror" det kan komme en løsning på handelskrigen i slutten av juni forandrer ingen ting. De som har giddet å lese meldingen som kom for en stund siden om hvilken løsning som var mest sannsynlig, vil huske at det sto en "reduksjon" i tollen, ikke "opphør" av tollen (kan sikkert grave litt og finne tilbake til disse meldingene, men det kan jo dere også gjøre). Selektiv hukommelse er kanskje stikkordet for enkelte her :-) Stor forskjell mener jeg - menigheten mener tydeligvis noe annet.

Prøver meg nok en gang - ønsker med dette alle en riktig god helg i solen!
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
14.06.2019 kl 23:18 5598

Klipper inn et sitat fra en artikkel på Bloomberg akkurat nå:

"President Donald Trump said “it doesn’t matter” if Chinese President Xi Jinping agrees to meet with him later this month to restart negotiations over trade because the U.S. is collecting billions of dollars in tariffs on goods from the country.

“If he shows up, good,” Trump told Fox News on Friday. “If he doesn’t -- in the meantime, we’re taking in billions of dollars a month.” He added: “Eventually, they’re going to make a deal, because they’re going to have to. Look, they’re paying hundreds of billions of dollars.”

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-06-14/trump-says-it-doesn-t-matter-if-xi-agrees-to-meeting-at-g-20?srnd=premium

De som ønsker kan jo tolke dette "særdeles positivt" så får dere andre danne deres egen mening om hva som er det sannsynlige utfallet på dette og hvor det bærer hen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.06.2019 kl 23:21 5596

Jeg har aldri vært i nærheten av å diskutere med noen som har så lite peiling på børs og investeringer, som deg nemi. For det første, ingen vet noe om fremtiden. Så lenge ingen vet handler det om å tro. Børs handler om å ta et bet eller veddemål. Dette bygger på tro. Vi kan alle lese regnskapene og så er det faktisk noen av oss som forstår dem. Det er til og med noen av oss som vet hva silisium og halvledere er, også. Det er noen av dere som tror dere forstår regnskapene og gjør egne, gale antagelser på det de tror. Såvidt jeg husker, nemi, har du vært en av disse. Det er noen som tror de vet hva silisium er, uten å ha peiling, og det forundrer meg ikke om du også er en av disse. Det er noen som tror de skjønner hva halvledere er, men jeg kan ikke huske å ha sett deg uttale noe om dette, nemi. Mest sannsynlig har du ikke peiling. Jeg forstår Rec og industrien. Det som er det interessante veddemålet er når markedsmekanismene slår til i favør av Rec. Det handler om tro, i tillegg til vurderinger av hva analytikerne forteller. Hva er det du ikke forstår med Rec og industrien?
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
14.06.2019 kl 23:23 5591

Og med dette heller du kanskje til den "fantastiske" uttalelsen som Ørn AS kom med i intervjuet på hegnar.no? For han, i følge de fleste her inne, han hadde virkelig skjønt det?!
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.06.2019 kl 23:29 5577

Sa2ri, du bør jo inkludere artikkelen som forteller at 600 selskaper bedt Trump la være å innføre tariffer. Du bør også inkludere artikler som beskriver resesjonsfaren hvis ikke det blir inngått avtale med Kina. Du blir litt ensporet, må jeg si.
Alle vet at Trump bruker store ord og forhandler hardt. Det koster han ikke noen ting å gå tilbake på tidligere uttalelser. Tror nok det viktigste for Trump er å få en ny presidentperiode isteden for å få oppkalt en resesjon etter seg. Men det gjør kanskje ikke du, Sa2ri?
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.06.2019 kl 23:33 5569

Har nok ikke ytret meg i positive ordelag om ørn sitt hegnar intervju. Men han har visst gjort gode penger på børs tidligere. Mulig han har teft, det vet jeg ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
14.06.2019 kl 23:46 5543

Artikkelen du henviser til har en viss verdi, men den handler ikke om REC. Den handler om hvordan det vil bli for Amerikanske selskaper (IT spesielt) dersom det oransje trollet fortsetter sitt "sololøp" - jeg er best i forhandlinger og kan alt! (det er dessverre ikke slik det fungerer, selv ikke for det som inntil for en stund siden var verdens mektigste stilling).

Andre her inne med kunnskap om hvordan kineserne oppfatter trusler og press har ytret seg om hvordan de vil reagere på press, både fra det oransje trollet og andre - du husker kanskje hvordan de reagerte når lille Norge ga Nobels fredspris til en Kineser (en tildeling de ikke likte) for en stund siden?. Du har åpenbart ikke lest disse innleggene, eller velger å overse dem. Du om det - personlig kan jeg ikke slå meg på brystet og si at jeg kan alt om hvordan mennesker fra Asia reagerer i forhandlinger (men jeg mener faktisk at jeg kan noe om dette) - det er derimot andre her inne som har ytret gode poenger om akkurat dette som jeg velger å feste lit til.

Hvis du (og andre) ikke er interessert i bidrag andre kommer med som saklige innlegg i en diskusjon, ja da er diskusjonen nytteløs og har ingen verdi. Ingen blir bedre (eller lærer noe) dersom "alle" er enige.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.06.2019 kl 00:01 5517

Nå var det ikke akkurat Norge som ga nobels fredspris til en kinesisk dissident. Men ja, jeg husker følgene dette fikk for norske selskaper. Nå er det en veldig stor forskjell på forhandlinger og utdeling av fredsprisen til en dissident. Kina har sagt at de er villige til å forhandle hvis dette skjer med gjensidig respekt. Det er klart Xi er redd for å tape ansikt, men dette må USA forsikre han om at ikke skal skje. Her er det republikanere mot kommunister og vestlig kultur mot østlig kultur. Trump kaller Xi for sin gode venn, og Xi kaller Trump for sin gode venn. USA har nok vært helt urealistiske i hva de skal oppnå, men heldigvis har de en president som ikke er redd for å gå tilbake på det han har sagt. Det vil være en gedigen seier for Trump om han får forhandlingene på gli i Osaka. Han begynner forresten valgkampen på tirsdag.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
nemi's
15.06.2019 kl 00:02 5515

Du er helt hjelpeløs, Flyers.

1) jeg driter loddrett i hva du tror, eller ikke tror. Skriv om REC, eller noe som angår REC. Og ikke all skrullete tankene du lirer ut av deg i mangel på generell allmennkunnskap

2) Nei Flyers, du skjønner ikke en dritt av regnskap!

I denne tråden forklarte jeg deg at ML vil ha driftskostnader på 5MUSD/Q etter shutdown :
https://forum.hegnar.no/thread/28605/view/511522/0
Og du skriver som respons 02.06.2019 kl 23:08: "Dette er altså vedlikeholdskostnader og er noe som utføres av og til. Merkelig å ha driftskostnad 5musd per kvartal når driften er nedstengt."

Herregud, Flyers. Det er sånn i regnskapsverden at vedlikehold, maintenance nok inngår i Opex. Skjønner du?! Hæ? Du hevder jo du forstår regnskap...

En annen sak er hvor du har dette 'av og til' fra. Men det illustrerer jo nettopp problemet med innleggene dine: vedlikehold i ML "av og til" finnes kun i hodet ditt. Og slettes ikke i virkeligheten. Eller vet du at REC vedlikeholder av og til?

Igjen Flyers: det er jo bare løgner, fakter, babbel og surr fra deg. Ta deg sammen! Lær deg gjerne regnskap. Og enda en gang - prøv å skrive noe om selskapet REC.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.06.2019 kl 00:33 5481

Men kjære vene, jeg vet hva opex og capex er. Poenget mitt er at det er veldig unyansert og skrive at et selskap har driftskostnader når driften er stengt ned. Det andre poenget mitt er at Rec måtte snart stenge ned ML for vedlikehold uansett. Fabrikker, hus, biler og veldig mange andre ting trenger regelmessig vedlikehold. I Norge kaller vi dette gjerne vedlikeholdskostnader, og ikke driftskostnader. Enten får du skrive på norsk eller så får du skrive på engelsk. Forresten veldig rart i ditt punkt 1. Mener du at batteriindustrien ikke angår Rec? Er ikke handelsavtale med Kina relevant for Rec? Hva mener du egentlig med punkt 1.
Veldig vanskelig å stole på det du skriver, nemi. Det blir veldig mye surr og dårlig språk på engang. Og veldig rart dette du skriver om vedlikehold. Trodde du virkelig at ML bare kunne kjøres og kjøres uten at det ble utført vedlikehold? Du var kanskje ikke så flink i skriftlige innleveringer på skolen, heller ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
spanjolen
15.06.2019 kl 15:54 5234

Mange hissige innlegg nå. Tyder på at bunnen i Rec kursen nærmer seg bunnen eller:-)

Nei det er ikke mye lys i tunellen for Rec. Aksjen har vært døende lenge.. nå er kursen snart stabil rundt 0.5 nivå.. og videre trend er fortsatt ned. Tar man av brillene kan man til nød si sidelengs. Men som med alle aksjer så blir kursen kjørt kraftigere i den retningen trenden er. Så da er den veldig mottakelig for korreksjoner motsatt retning om det kommer antydninger om glød i tunellen. Så sier igjen trading er tingen, man kan ikke sitte lenge på dette papiret
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.06.2019 kl 17:40 5151

Hvorfor bruger du tid på at skrive i dette forum.. Shorter trold er nok svaret..
REC har en lys fremtid
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.06.2019 kl 18:24 5093

Må være ganske natta, hvis du mener at fremtiden til REC er lys.
Mens markedet vokser dag for dag, så minsker markedsandelen til REC parallelt med det markedet vokser, og vel så det.
Eneste muligheten til REC, er om en eller annen med svake ferdigheter i matte kjøper hele sjappa som den står for en drøy mrd.
Fair pris = 53 øre ganger du dette med det svimlende antall aksjer som er i omløp, så finner du verdien.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
bel68
15.06.2019 kl 19:24 5038

Matte kunnskapen din er mindre begavet Rec har no en børsverdi på ca 1,4 milliarder glem ML kun butte og andelen i Kina har verdi langt over dagens kurs ....Det er HELG og fint vær slapp av nyt dagen ta deg en Gt og en øl
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.06.2019 kl 19:30 5029

Er’u fyllesjuk eller, blekk?
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.06.2019 kl 20:11 4985

Ja, men jobber med saken. (🍻) Sommeravslutting med jobben i går og i tillegg så er jo festivalsommeren godt i gang. Da blir det jo litt fuktig for tiden, men det meste blir finansiert med trading.
Blir en post med REC nede på 53 tallet igjen til uka, har nemlig litt tørt krutt på kontoen etter ukas trading.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.06.2019 kl 20:20 4974

Belships, mine matte kunnskaper er nok langt over snittet, og akkurat derfor er jeg ikke long i REC.
Alt over 53 øre anses av meg som overpriset, mulig å benytte mange variabler, men med forbrenning av kroner 1 mill om dagen så vil dette sette sitt preg på Q2. Da kan du få snittet ned på 40 tallet..
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.06.2019 kl 00:56 4808

Mitt forhold til REC har blitt blandet i det siste. På den ene siden sitter de med genial teknologi som bør kunne komme fremtiden tilgode. På den andre siden håndterer de ny teknologi (silisium-anoder) som da MySpace-eierne møtte Facebook: «Dette er spennende, men neppe banebrytende».

I et teknologi-offensivt felt må man være «på» hele tiden. Du må gjerne være gammel av alder, men for pokker start å oppføre deg som om hjertet ditt slår for første gang når du jobber i et så spennende felt som dette. Et hjertesukk fra meg, som fortsatt har trua, men som ikke skjønner hvorfor man skal være så jævlig anonyme utad. Hvor er lidenskapen?
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.06.2019 kl 08:24 4470

Jeg følger langt på vei dine tanker grabein. Har man et teknologisk forsprang vil dette uomtvistelig bli hentet inn av konkurrenter over tid. Dersom man innen dette forspranget blir spist oppheller ikke klarer å omsette dette tidsbegrensete forspranget i å bygge opp og posisjonere selskapet er det trist. Jeg lurer også sterkt på om dagens ledelse er den rette til å posisjonere REC for framtiden. Mulig jeg tar feil, men mangelen på kommunikasjon med investorer innbyr ikke til tillit til at dagens ledelse har de lederegenskapene som trengs. Her må man være offensiv og ta grep. Det blir for passivt det hele. Du kunne også ha hatt en kommunikasjonsstrategi for å kjempe imot veddemålene i mot selskapet (shorting) og bygge tillit - slik at bl.a. kan foreta fornuftige emisjoner.

Man kan argumentere for å sitte long siden verdien på Butte er høyere enn dagens kurs etc. Men man kan sagtens lure på hvor smart det er å sitte med eierandeler dersom den eneste måten eventuelle gevinster kan realiseres på er at selskapet kjøpes opp.

Toget er nok ikke gått for REC. Det er klart at de siste årene har vært tøffe og at markedsprisene har utviklet seg negativt. Men, det er nettopp i slike tider at en ledelse skal vise hvorfor man er verdt å satse på. Et selskap trenger krevende eiere og ikke en menighet som forsvarer selskapet når man mener de riktige grepene ikke tas.

Å sitte på verdens beste teknologi i et av de mest potente markedene de neste ti-årene må utnyttes. Repetive dill-dallpresentasjoner kvartal etter kvartal trenger vi ikke. Vi vil se strategier og høre hvordan de skal omsettes. Vi vil ikke bare høre at det var noen batterisprodisenter på besøk..... vi vil høre at de overbeviste batteriprodusenter at en samarbeid er det rktige og at intensjonsavtaler er inngått. Vi vil høre konkret hva som skjer i TianRec, vi vil høre hva som ligger i oppbygging i verdikjeder i USA, vi vil høre hvordan de har tenkt å sikre kompetansen ved ML når de sparker de ansatte...osv.

Som grabein sier, hvor er lidenskapen...

Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.06.2019 kl 09:09 4373

Spot on!
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
spanjolen
17.06.2019 kl 09:28 4310

Ny uke nye muligheter. Startet flott med over 3% ned.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
nemi's
17.06.2019 kl 09:59 4240

Tore Tafatt er observert hjemme i hagen i dag også. Han planter hekk mot syd. Det stod et trillebårlass med fbr-granuler klar til dump i dreneringsgrøfta.

Bra tenkt av Tafatt! Granulene er jo lite kraftkrevende å produsere, og sparer miljøet. Ekstra smart blir det å ersatte leca-kuler med granuler når kiloprisen attpåtil er lavere. Kanskje han kjører en pilot for Plantasjen. Flott i så fall, aksjonærene ser da nye markedsmulighter etter at det ikke ble til noe med historen om batteritomter.

Kan også opplyse om at Tafatt har også fått fin farge på kroppen. Han synes å tilbringe en del tid utendørs.

PS! Den store putekassen var lukket i dag. Så ingenting tyder på at han skal ta en ny runde med sortering av puter i dag.

Jeg skal holde dere orientert om dreneringsmarkedet. Tipper det er et godt tegn hvis han også starter på hekken mot øst.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.06.2019 kl 10:24 4198

Uffda, blekk. Glemte du at du hadde tatt på nemi hattten?
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
nemi's
17.06.2019 kl 10:27 4187

Jeg skriver nok bare under ett nick. Du derimot Garanja, lovet oss at du var ferdig med REC, og aldri skulle skrive mer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare