Netfonds - et mareritt for kundene

boolean
NON 14.06.2019 kl 09:13 10753

Det er så trist å konstatere hva som har skjedd med livsverket til Rolf Dammann, nå er alt overlatt og overtatt av gribbene.
Over tid utviklet Netfonds Bank og Prime Trader seg til et robust, pålitelig og ikke minst et funksjonelt konsept som kundene tok “for granted”.
Kundeservice var rask og presis og ingen mas og fjas om fond og andre saker de ville selge oss. Kunnskap var nøkkelord.
De nye eiere etter Rolf Dammann’s bortgang kan ikke har hatt kundene til Netfonds i tanken når de solgte til Nordnet.
Så kom Nordnet.
Etter lovnader om et tilsvarende eller bedre tilbud er man da motvillig med over til Nordnet.
Det var et sjokk å konstatere at selv det mest elementære ikke fungerer, ett makkverk av websider og info. Og så bruker de Infront.
Denne programvaren brukes nå nesten av alle meglerhus i Norge, 5-6 ganger prisen av hva Prime Trader kostet og hva funksjonalitet angår rekker det ikke til knærne av Prime Trader.
Hverken API, anstendig ordrebok oversikt, ratios osv osv. Listen er lang og det er ikke tidligere NTF kunders oppgave å presisere hva som er feil ift til et likeverdig eller bedre tilbud.
Bare innloggingen er et kapittel for seg.
Norge er ikke tjent med slike kunnskapsløse amatører og det sammen med landets meglerhus som formidler Infront til alle.
Skal alle mann nå nistirre på en elendig candlestick og en intetsigende RSI?
Hva med mangfold og mer åpen tilgang til rådata, gi folk muligheten til å utvikle en edge?
Prime Trader har en slik edge og bør derfor kunne leve videre og konkurrere med bl. annet Infront.
Jeg er villig til å medinvestere litt i et seriøst foretak som vil videreføre Prime Trader, ikke nødvendigvis som handelsplattform.

Hilsen
NTF Kunde nr 15
Redigert 21.01.2021 kl 04:14 Du må logge inn for å svare
AdFontes
15.06.2019 kl 21:47 2446

DeGiro er tross alt Nederlandsk, et skikkelig ordentlig land med strenge finansreguleringer. Og over hundre tusen kunder.
.................
Edit: 300 000 kunder faktisk. Ikke forex trading, men futures, opsjoner og cfd. Alle verdensbørsene inkl Oslo. Billige avgifter. Ca. 30 minutters overføringstid å sende inn penger dit via 'Truly' el 'Sofort'. (Koster 1 Euro). 1-2 dager overføringstid tilbake. Ca 4% rente p.a på marginhandler. Ingen minstebeløp v kontoopprettelse el senere (kan sette inn 1 kr.)
Redigert 21.01.2021 kl 04:14 Du må logge inn for å svare
boolean
16.06.2019 kl 21:11 2319

Du må selv presentere alle transaksjoner til skatteetaten.
Ingenting meldes til det norske VPS systemet. Nederland og Norge utveksler info, så du kommer ikke unna skatt til Norge.
I Nederland er aksjegevinster skattefrie inntekter, der vet de at det stortsett er et nullspill.
Ingen VPS---> ikke ASK, IKZ, UL eller hva det nå måtte hete.
Men kanskje greit med utenlandsk handel, who knows?
Redigert 21.01.2021 kl 04:14 Du må logge inn for å svare
Windman
26.08.2019 kl 10:57 1669

Etter nå å ha brukt Netfonds og andre alternativer i markedet i noen tid har min frustrasjon bare økt. Alternativene er så mye dårligere på allt, dvs. anlyse, alternativer for handel (savner markedsordre hos den jeg bruker mest), alternativer for oppfølging av ordre, rapportering og oversikt over portefølje. Jeg har prøvd å bruke flere aktører for å prøve å plukke det beste fra hver enkelt, men funksjonaliteten er forsatt langt fra den Netfonds tilbød. Jeg er med på å bidra til å bygge et nytt Netfonds dersom relevante personer i den gamle Netfondsgjengen har slike planer.
Redigert 21.01.2021 kl 04:14 Du må logge inn for å svare