PHOTOCURE- Vil Pho selge Cysview for milliarder i USA?

focuss
PHO 14.06.2019 kl 10:10 34943

Når de har en markedsandel på 6,7% i USA så passerer de den første milliarden. I det område og med den prosedyren hvor salget har vært så langt så har de allerede denne markedsandelen. Til tross for det så er vi fortsatt tidlig i lanserings fasen sier vår nye amerikanske CEO. Han legger lista høyt for seg selv og sier målet er å bli Standard of Care i USA.
Redigert 21.01.2021 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.06.2019 kl 11:50 3332

Det er 6 år siden de fikk godkjent rigide scope, og det er vel de som redder liv i TURBT. Refusjon redder ikke liv.
Scoopfinder
17.06.2019 kl 12:05 3309

Mine chart viser at stigningstakten økte fra 2018 og det er det jeg forholder meg til.
Refusjonen gir et kvalitetsstempel som gjør det lettere å overbevise sykehusene om at dette er fremtiden.
Så får vi gjøre våre egne valg.
Jeg synes du bør shorte.
Jeg sitter long og føler meg svært komfortabel med det. Jeg ser ingen mulig nedside. Hvor fort det stiger er en annen sak. Trenden er opp og vil forbli opp, sterkere enn børsen generelt. Så får vi se i 2024 hvem som hadde rett :-)
Redigert 17.06.2019 kl 12:06 Du må logge inn for å svare
focuss
17.06.2019 kl 12:11 3302

LM
Jeg ville ikke lagt så mye vekt på meldingen fra 2013. Vi snakker om en periode før PHO ble et kommersielt selskap. Fokus var å klare å få plassert utstyret i de viktige signal sykehusene. Det er en fase hvor det kommersielle resultatet ikke er vesentlig, men heller hvor mange signalsykehus de klarte å få til å ta i bruk ny teknologi per år. Strategien fra Bellete & Co med å få innpass der det virkelig er viktig er helt avgjørende for kommersiell suksess i den fasen vi har startet nå. Bellete & Co hadde kjempesuksess og skal ha takk for job well done.

Jeg sier ikke at refusjon ikke er viktig, selvfølgelig er det det. Når vi gikk inn i 2018 så hadde vi fått god refusjon for Turbt, fase 3 studiet var kjent og godkjent i februar, markedsføringen hadde virket, signalsykehusene var på plass og PHO sin organisasjon begynte å ta form. Oppmerksomheten BLCC fikk etter fase 3 studiet var enorm selv om det gjaldt surveillance.
Redigert 17.06.2019 kl 12:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.06.2019 kl 12:15 3295

Det er OK Scoopy, Eg tror de nye styremedlemmerne kommer att kutte kostnader kraftigt, det behøvs bare selgere til de
kjøpere som er i markedet. Da er vi pluss på nulltid. Så får de ta det efter det behov som kommer.
focuss
17.06.2019 kl 12:19 3286

Pafo
Det kan jeg garantere deg at ikke skjer. I så tilfelle så skjønner de ikke at PHO er i USA for å selge Cysview for milliarder
Londonmannen
17.06.2019 kl 12:26 3268

Forsåvidt enig i det. Men når Dan Schneider fremholder at gode refusjonsordninger er The golden key til det amerikanske helsemarkedet, så kan børsmeldingen av 28 NOV 2013 forklare hvorfor det gikk såvidt tregt å få utplassert scope fra 2014 til 2018, og ikke minst hvorfor vi får et tydelig taktskifte da den oppdaterte og nye refusjonsordningen trådte i kraft PR 1 Jan 2018.

Forlvrig er jeg enig i at vi bør se fremover, ettersom historien ikke kan endres.
focuss
17.06.2019 kl 12:27 3264

LM
Så kan vi si at Belletes suksess med å få innpass hos et stort antall signalsykehus var enda mer imponerende når de i tillegg hadde en kontra produktiv refusjonsordning.
Londonmannen
17.06.2019 kl 15:12 3176

Focuss
Ingen tvil om at Bellete har gjort et svært godt stykke arbeid. Men når du så ham i fri utforldelse på Q2 18 presentasjonen, så var det ikke vanskelig å se at her hadde man å gjøre med en person som hadde fått utlevert ekstraordinære gode talegaver.
Så jeg vil hevde at Bellete klarte å få innpass hos en rekke signalsykehus til tross for en elendig refusjonsavtale.

Når det er sagt så var det da heller ikke urologene som var imot BLC. De så betydningen av denne teknologien og det var jo nettopp urologene som hjalp PHO med å drive en utstrakt lobbyvirksomhet opp mot beslutningstakerne for refusjonsordninger som til slutt gav resultater og gjorde det mulig å få på plass den refusjonsordningen som var i kraft fra 1 jan 2018.

Vi kan jo bare spekulere på hvor PHO ville vært i dag dersom den nåværende refusjonsordningen for TURBT hadde vært på plass pr 1 jan 2014. Svaret får vi aldri vite. Men vi kan jo se på hva som nå vil skje med regide scope og TURBT markedet de kommende 3 årene. Da har vi en indikasjon på hvor vi kunne vært i 2019 med en fornuftig refusjonsordning fra 1 jan 2014.

I det etterfølgende har jeg klippet ut fra diverse kvartalsrapporter for å gi et inntrykk av hva som foregikk i årene etter at de fikk den nedslående refusjonsrodningen med effekt fra jan 2014. Som man ser gir også PHO uttrukk for betydningen av en god refusjonsordning for deres fremtidige suksess i det amerikanske markedet.

Fra Q4 2013
“Our success for Cysview will to a large extent depend on the reimbursement situation in US, even though we believe we will be able to offset some of a possible negative impact from lack of reimbursement through selective account targeting and development of larger current accounts.”

Fra Q4 2014
“Although the reimbursement hurdle in the US continued throughout 2014, more centers have appreciated and adopted the clinical and health economic benefits of Cysview.”

“In the US, Photocure continues to work closely with key stakeholders to secure a long-term sustainable solution for Cysview reimbursement. A major milestone for the supporters of bladder cancer patients was achieved during 2014 when a new bill to secure US senior cancer patient access to state of the art treatment using up to date technology, including Cysview, was introduced in June. The bill was not acted upon by the Congress before the year-end recess. Photocure will continue its work to obtain reimbursement for Photocure Group – Results for fourth quarter and full year 2014 Page 4 of 17 Cysview in the US, and for the passage of the bill in 2015.”

Fra Q1 2015
“In the US, Photocure continues to work closely with key stakeholders to secure a long-term sustainable solution for Cysview reimbursement. A bill to secure US senior cancer patient access to state of the art treatment using up to date technology, including Cysview, originally introduced in June, is actively being pursued. Photocure will continue its work to obtain reimbursement for Cysview in the US and for the passage of the bill in 2015.”

Fra Q4 2015
During 2015 Photocure continued to work closely with key stakeholders to secure a long-term sustainable solution for Cysview Medicare reimbursement. A bill to secure coverage for US Medicare bladder patient access to state of the art treatment using up to date technology, including Cysview, was introduced in 2015 and during fourth quarter the bill continued to gain additional support of Congressional members and progress through the legislative process. The bill was not acted upon in 2015, however, Photocure will continue its work to obtain reimbursement for Cysview in the US.

Fra Q4 2016
Photocure continues to work to secure a long-term sustainable solution for Cysview Medicare reimbursement. The bill introduced in the last Congressional session was not voted on after the election in November and therefor no final resolution was reached. Based on the continued support, a similar bill is under preparation for introduction in the current Congress. We expect the new bill to gain bipartisan support of a cross section of Congressional members, however, the timing of a final resolution is uncertain.

Fra Q1 2017 (I hovedsak det same som de skrev I Q4 2016 rapporeten)
Photocure continues to work to secure a long-term sustainable solution for Cysview Medicare reimbursement. The bill introduced in the last Congressional session was not voted on in 2016. Based on the continued support, a similar bill is under preparation for introduction in the current Congress. We expect the new bill to gain bi-partisan support of a cross section of Congressional members, however, the timing of a final resolution is uncertain.

Fra Q2 2017
“..Furthermore, after the quarter, we were very pleased to learn that CMS proposes to reimburse Blue Light Cystoscopy with Cysview from 2018, with a final decision expected later this year. We and our supporters have worked tirelessly to secure better reimbursement for Cysview in US and believe it will lead to increased access and allow better management for bladder cancer patients in the future.”

Så endelig, fra 2018 var den første refusjonsordningen på plass og ett år senere fulgte den andre. PHO hart aldri tidligere hatt bedre rammebetingelser enn det selskapet nå har. Noe vi også ser i veksten i utplassering ac scope samt veksten i omsetning av Cysview.

Slettet bruker
17.06.2019 kl 15:47 3135

Yeeeeeees!!!!! On the basis of this news from LM I conclude we might go above 44kr tomorrow
focuss
17.06.2019 kl 15:49 3142

LM
Flott oppsummering det. Lett å forstå at tidligere aksjonærer har mye frustrasjon innabors. Så ser vi at målbevisst arbeid til slutt gir suksess.
Slettet bruker
17.06.2019 kl 15:54 3127

Joda og ingen som betviler at endel aksjonærer har hatt det plagsomt i denne aksjen.
Men selskapet er på vei inn i en ny epoke nå, det kan ikke være vanskelig å skjønne.
Til og med Topp20 har begynt å skjønne det, de økte pinadø litt forrige uke.

Derfor framstår det ekstra rart for meg at flere av dem også er eksponert i flere av de andre evighetsselskapene innen farmasi.
Redigert 17.06.2019 kl 15:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.06.2019 kl 15:56 3124

44kr til Helgen?
Slettet bruker
17.06.2019 kl 15:58 3120

42 eller 46 til helgen, betyr det noe? Ikke en dritt!
Computum
17.06.2019 kl 16:01 3110

Jo, for de som eier aksjer betyr det noe. Og for de som eier mye aksjer betyr det desto mer.
Slettet bruker
17.06.2019 kl 16:06 3102

Hvorfor skulle det bety noe som helst?
99% av aksjonærene er for smarte til å selge på både 42 og 46.
Scoopfinder
17.06.2019 kl 16:14 3088

Jeg eier mye aksjer. 42 eller 46 betyr ikke en dritt. Det er uaktuelt å selge uansett.
Det som betyr noe er om Photocure lykkes eller ikke.
Hvis de lykkes snakker vi helt andre kurser
Slettet bruker
17.06.2019 kl 16:21 3074

Må nok korrigere meg selv, 99,5% av aksjonærene i PHO er for smarte til å selge på dette nivået, de forventer en helt annen pris for sine aksjer.
EmmieSi
17.06.2019 kl 16:33 3048

Hva som er mye aksjer er vel relativt, men hva mener dere her på HO er mye aksjer i PHO?
Computum
17.06.2019 kl 16:35 3043

For de som sitter som lydige lam eller er stuck på grunn av for stor beholdning betyr det kanskje ikke så mye. Bortsett fra det psykologiske. Selv Andy og Scoop synes kanskje det er hyggeligere å se at man sitter med en vinner enn en taper?
Men for alle som handler aksjen eller tenker å handle/selge betyr det mye. Så tror nok du må korrigere prosentsatsen enda mer.
Forøvrig er slike utsagn bare svada. Og det var mitt poeng. Vi er alle her for å øke våre verdier. Og da er målet økende kurs. Helst så fort som mulig.
Slettet bruker
17.06.2019 kl 16:45 3027

Anything over 20,000 shares must be seen as quite a lot.

Over 50,000 shares is balls deep

I have never been balls deep, but was close to it twice. Now I have a lazy 19k

I think the biggest hitter on here is Oppgangen Kommer. He says he has more than 100,000 shares. However if we believe him, he also is about to lose a 1 million kr bet with a friend as he bet the guy 1 million kr that PHO would be over 100kr per share by end June 2019......

Unless the guy is full of sheeeeeeet of course....

I remember thinking at the time that only a retard would make a bet like to that. Why not just buy 1 million kroner worth of shares (the price was like 40kr max) and if they don't reach 100kr by end June 2019 you just keep them. If they do reach 100kr you have made more than 1 mill. Such stories makes me doubt the intellect of such people......
Redigert 17.06.2019 kl 17:07 Du må logge inn for å svare
Computum
17.06.2019 kl 17:09 2999

Scoopfinder har forøvrig tippet kurs på 222 innen årets utgang. Det kan ikke ligge så lite forventninger i det? Han kan i hvertfall ikke være likegyldig til de daglige kursutslagene om hans tips var seriøst ment. For da trenger han 1 krone oppgang pr. dag, resten av året. Inklusiv lørdager og søndager. Lykke til. Måtte han bare vinne.
Slettet bruker
17.06.2019 kl 17:10 3007

Jeg har tilsammen godt over 100k aksjer, men har bare veddet om en meget god flaske rødvin.
Jeg har valgt å holde meg borte fra spekulasjonene på HO en stund. Kommer ikke noe ut av det, og dessuten bortkastet tid.
Slettet bruker
17.06.2019 kl 17:15 3000

I made a prediction of 117kr by year end. Shows what I know 😀

I imagine everyone on here would be very happy with that. I think the closest so far is Onuk. LM had 800kr unless I remember incorrectly
Slettet bruker
17.06.2019 kl 17:20 3004

Comp.
Det er helt riktig, vi ønsker alle en høyest mulig avkastning på våre investeringer.
Mitt anliggende var at det betyr svært lite om kursen står i 42 eller i 46 på fredag kl. 16:25. Flere av de jeg har dialog med daglig bryr seg ikke om slike små svingninger. De har investert som Scoop påpeker for å oppnå helt andre kurser enn hva dagens kurs er. De fleste plages ikke med svingninger, men er en belånt(som i seg selv er helt på trynet) og har 100k så er det opplagt at 4 kr differanse betyr noe. Men de som er belånt i aksjemarkedet tar ikke jeg hensyn til og bryr meg således heller ikke om dem tryner.
Mine aksjer er ikke belånt og jeg sitter så lenge som nødvendig og føler meg rimelig trygg på at PHO vil gi meg større avkastning de neste 1-2 årene enn Nel gjorde.
Redigert 17.06.2019 kl 17:22 Du må logge inn for å svare
Mental Mania
17.06.2019 kl 17:26 2999

Uinteressant hva kursen står i fra dag til dag. Bortsett når jeg har frisk kapital som skal investeres. Da setter jeg pris på å få dem billigst mulig. Innbiller meg uansett ikke at det jeg skriver her på HO har noen som helst innvirkning på kursen.
Det som er mest interessant er at mens jeg skriver dette står det flere kirurger å benytter H/C samt at flere av selgerene til PHO lærer opp stadig flere urologer som kommer til å benytte H/C i fremtiden.
Det å vite at stadig flere klinikker også tar til seg H/,C er langt mere interessant enn hvordan aksjekursen svinger fra dag til dag.
Kurssvingninger er nok mer spennende for de som tar sjansen på å trade i den fasen selskapet nå er i.
De risikerer å bli stående igjen på perrongen med skjegget i postkassa.
risksøker
17.06.2019 kl 17:38 2987

Skal PHO selge for en milliard i US må det kraftig akselerasjon til i inntektene og utplassering av scope. i 18 som dere vet var omsetningen i US 63,7 mill. Q1 19 21,2 opp fra 18,4 i Q4 18. Oppgangen kvartal over kvartal må opp betydelig fra de 3,8 mill Q1 19 over Q4 18. Guidingen for 2020 er ca. 200 mill i US og må betydelig over det skal vi nå 1 milliard innen rimelig tid. Hva bringer Q2 i august?
Slettet bruker
17.06.2019 kl 18:01 2953

Det er vel bare 2,8 mil de er opp i Q1 og noen syns det er kjempegreier, men ser du på den økte kostnaden og.
Så er det vel ikke noe att juble over..
Scoopfinder
17.06.2019 kl 18:12 2930

Comp, det er riktig at jeg tippet 222 ved årets utgang. Men slike tips er bare bingo.
Det viktige er om de lykkes eller ikke. Lykkes de kommer kursen.
Selvsagt er det også langt hyggeligere å sitte med gevinst enn med tap,,,,dersom man ikke ønsker å kjøpe mer......
Redigert 17.06.2019 kl 18:13 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
17.06.2019 kl 18:24 2912

Vet ikke hvor du hentet dine tall fra, men det ledelsen i PHO har guidet fir 2020 er omsetning i USA på mellom USD 20-25 mill. Kan da ikke være så vanskelig å holde disse tallene i hodet. Så får vi vente og se hva som skjer utover høsten 2019 og hva resultatet blir for inneværende år.

Jeg vil ikkke bli overrasket om det er utplassert scope tilsvarende kapasiteten til 300 regide scope PR 31 DES 2019. I så tilfelle går man inn i 2020 med en kapasitet som er 200% større en det man gikk inn i 2018 med, altså for kun halvannet år tilbake da det var 104 regide scope utplassert.

En grei vekst, om jeg må si det selv.
Hayen
17.06.2019 kl 18:28 2903

Noe rask i svaret før jeg fant sengen igår, men det er uten betydning.
Poenget er uansett at markedsandelen er betydelig i flere land i Europa.

Jeg vil tro produsenter av scope ønsker å selge scope uansett om markedet er Europa eller USA. Mulig du mener noe annet

Paf, bravi og co
Når stopper veksten til PHO i USA?
Tror dere trenden brytes nå og veksten flater ut?
Og hvorfor skal dette inntreffe?




Hardly
17.06.2019 kl 18:31 2906

Scoopfinder!
Når du skriver at du sitter long i aksjen går jeg ut fra at det er langsiktig du egentlig mener.
Long er motsatt av short. Long betyr at du ikke har lånt (shortet) aksjen, men satser på fremtidig oppgang.
Denne oppgangen behøver nødvendigvis ikke være så lang inn i fremtiden.
Redigert 17.06.2019 kl 18:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.06.2019 kl 18:31 2907

Pen stigning fra Q4 2018 til Q1 2019.
Dersom en sammenligner Q1 2019 med Q1 2018 som i aller høyeste grad er mest relevant så steg omsetningen fra 12,7 mill til 21,2 mill i Q1 2019, tilsvarende en økning på 66,9%.
Vi vet at Schneider på Q&A hevdet og mente at de la til grunn minimum 60% stigning i Cysview inntektene fra 2018 til 2019.
Det skulle bety at han forventer minimum 63,7*1,6= 101,92 mill i 2019.
101,92 mill minus 21,2 mill i Q1= 80,72 mill må selskapet klare de neste tre kvartalene for at Schneider skal ha sine ord i behold. Det gir et snitt på 26,91 mill.

Til orientering endte:
Q1 2018 på 12,7 mill
Q2 2018 på 16,1 mill
Q3 2018 på 16,5 mill
Q4 2018 på 18,4 mill

Selvsagt kun lek med tall, men jeg ser kanskje for meg 25 - 29 og 34 mill for de neste kvartalene.Det skulle bety drøyt 70% opp fra 2018.
Redigert 17.06.2019 kl 18:35 Du må logge inn for å svare
Hayen
17.06.2019 kl 18:31 2910

Nei, helt uenig.
De med mange aksjer sikter seg inn mot helt andre kurser enn nå.
Tar man en betydelig posisjon i et lite likvid papir, så er ikke det for å oppnå 10% avkastning.

Hayen
17.06.2019 kl 18:37 2902

Mye selektiv argumentasjon på deg som vanlig Pafo.

Årsveksten ved utgangen av q1 var 67%.
Hvis pho har en vekst på 60% I år og 70% neste år så er guidingen opønådd
Londonmannen
17.06.2019 kl 19:00 2867

Og ser man på hvor mye av utplassert kapasitet som er utnyttet, samt tar med at ytterligere kapasitet kommer til, kvartal for kvartal, så er det slett ikke mye som skal til for å innfri guidingen. Ja, etter mitt syn mener jeg de endelige tall trolig vil knuse tallene ledelsen guider.

Nå var det vel noen som har uttalt at guidingen er basert på kun regide scope. Dvs at den omsetningen som flexiscopene vil bidra med ikke er del av regnestykket. Men dette er info jeg ikke kan bekrefte.

Uansett, tar vi med samtlige scope mener jeg dette vil bli oppfylt uten større problem.
Slettet bruker
17.06.2019 kl 19:14 2761

LM,

Her tror jeg du treffer spikeren på hodet og det er dette jeg tror mange undervurderer.

"Og ser man på hvor mye av utplassert kapasitet som er utnyttet, samt tar med at ytterligere kapasitet kommer til, kvartal for kvartal, så er det slett ikke mye som skal til for å innfri guidingen. Ja, etter mitt syn mener jeg de endelige tall trolig vil knuse tallene ledelsen guider."

Det er jo nettopp dette som er så genialt. Samtidig som kronene fortsetter å tikke inn på allerede utplasserte skop langt tilbake i tid kommer det stadig vekk nye skop i drift og i stigende takt. Samtidig har Schneider sagt at dem jobber parallelt med å få opp bruksfrekvensen, fortsatt noen som ikke skjønner hvor dette skal ende?
Markedet vil erkjenne dette når eller noe tid før selskapet leverer blå tall og kursen vil naturligvis gjenspeile resultatene etterhvert.
Redigert 17.06.2019 kl 19:17 Du må logge inn for å svare
Hayen
17.06.2019 kl 19:18 2762

"fortsatt noen som ikke skjønner hvor dette skal ende?"

Hvor mener bravi, pafo, power osv at dette ender?
Slettet bruker
17.06.2019 kl 19:27 2746

LM og AndyHagen - det er etter mitt syn ikke tilfeldig at vi de siste 5 kvartalene har hatt en økning på over 50 % i utplasserte scope, og når en samtidig ser dette i sammenheng med det store potensialet en har i økningen i brukerfrekvensen ift allerede utplasserte scope + at en knapt har sett effekten av tilgangen til Surveillance markedet ennå - ser dette veldig lovende ut. Husk at PHO fortsatt er i tidlig kommersialiseringsfase i et enormt marked, hvor PHO ennå kun har en liten markedsandel. Som Hayen tidligere har spurt - er det noen grunn til at veksten skal stoppe opp?
Londonmannen
17.06.2019 kl 19:57 2709

Og som om ikke det er nok, PHO har monopol på å levere et nøkkelprodukt for at BLC teknologien skal levere. Så i den grad BLC teknologien blir SoC, så blir aksjonærene i PHO velholdne kvinner og menn. For da vil ikke bare aksjekursen få et særdeles hyggelig løft, men da kommer PHO til å ende opp som en gedigen utbyttemaskin!