WRL - Wentworth Resources som mange enda ikke forstår.

Slettet bruker
WRL 10.11.2017 kl 19:05 5065

Hei

Jeg er nødt til å få opp tempen her på det nye forumet og starter med å vise til 2 innlegg fra det gamle forumet:
_____________________________________________________________________________________________________________________
Innlegg av: Josik (07.11.17 19:39 ), lest 931 ganger

WRL er litt som den lekreste dama i gata, som har vist seg å kun være en luremus så langt. Lekker, fristende og med tunge blikk, men no action og til og med litt fy på fingeren til sine beilere. Men kanskje er hun snart klar?

Vi får se hvordan det går i løpet av de neste månedene.
_____________________________________________________________________________________________________________________
Innlegg av: brumlemann (07.11.17 19:47 ), lest 922 ganger
Ticker: WRL
RE^2: WRL - Malcy :-) to be continued...
spot on Josik
men glem ikke at luremusa ble backet opp av diverse halliker som forsøkte å selge brura før hun var fullvoksen ;-)
_____________________________________________________________________________________________________________________

Innleggene ble skrevet her om dagen og jeg lurer på følgende:

Hva er det som gjør at mennesker som brumlemann kan ta så feil måned etter måned? Hvorfor har han og flere andre aldri fått med seg at Wrl har vært klar siden november 2015? At selskapet allerede da kunne ta imot over 100 mmscf/d?

Josik m.fl. har derfor aldri oversolgt selskapet. Vi har bare ikke kunnet forutse problemene som oppsto på utsiden av selskapet i Tanzania. Forhold som har ligget utenfor selskapet sin kontroll og som har blitt diskutert opp og ned i mente her på HO. Afrika-rabatten gjelder fortsatt og vil alltid komme til å ligge der som den største risikoen ved å eie aksjer i selskapet. Det handler om baller og at Tanzania fortsetter å utvikle seg på en måte slik at selskaper som Wrl kan fortsette i landet.

Den største blemma var sikkert at guidingen rett før produksjonsoppstart i 2015, ble for optimistisk. En guidingen som operatøren hadde ansvar for mens Wrl har påtatt seg noe av skylden for, nå i ettertid.

Men HALLO, hvilke bommert!?

Dette er peanuts. Wrl er av de mest seriøse selskapene jeg noensinne har eid aksjer i.

Noe av det mest håpløse er når flere klager over at selskapet ikke makter å selge seg selv. Et mas jeg har bivånet i over 2 år men aldri fått en eneste fornuftig forklaring for. Bare en masse rææl. Rææl fra en rekke amatører som ikke forstår hva det handler om. Wrl er posisjonert så det holder og markedet vil sørge for resten. Markedet setter kursen og det er ikke uten grunn at den er hvor den er idag. Det er heller ikke uten grunn at vi var nede i 2,16.

Wrl har ikke gjort en eneste feil siden produksjonsoppstart og det irriterer meg at vi fortsatt skal holde på med dette maset. Selskapet er notert både i Oslo og i London mens 10 -15 større meglerhus dekker aksjen. Hva mer kan man ønske seg når det gjelder salg?

Etterspørsel, innbetalinger og inntjening er hva det handler om.

Nå ser det ut som at ting virkelig er i ferd med å skru seg til for selskapet.

Mvh
Redigert 20.01.2021 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2017 kl 19:54 4949

startet tidlig med drikking i dag Symphony?
Tror du misforsto min spøkefulle kommentar. Jeg har eid aksjer fra ca 2,70 da jeg trodde bunnen var nådd. Kommer alltid til å være kritisk til haussing av aksjer, når løfter om oppgang ender motsatt, fordi det ødelegger tilliten til aksjen på sikt. Personlig har jeg tatt et prinsipielt standpunkt at jeg ikke hausser.
I rettferdighetens navn skal det sies at jeg har vært kritisk mht haussing i del andre aksjer som f. eks. APCL og at jeg har hatt rett både mht WRL fra kr 4 til kr 2,70 -(ok jeg bommet på bunnen) eller fra APCL fra kr 4 (dvs første gang fra ca kr 10) og til dagens nivå på ca kr 1. Har hatt ganske rett, selv om du hevder jeg tar feil måned etter måned.
Redigert 20.01.2021 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2017 kl 20:01 4958

brumlemann

Jeg forstår ikke hva du prater om og kan derfor ikke forholde meg til hva du sier. Du sier at du har hatt rett mht. Wrl fra kr 4 til kr 2,70?

Rett i hva?
Redigert 20.01.2021 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
40something
10.11.2017 kl 20:07 4959

At 10-15 meglerhus dekker aksjen er kanskje grunnen for at den ikke tar av. Jeg ser ikke at de har avdekket den nok.
I tillegg burde Londonbørsen avvikles. Vi har nok med bevis at alle kan handle globalt uansett hvor de befinner seg. Hvis meglerne skal gjøre nytte for seg så er det helt unødvendig at de mest rutinerte skal lage bussiness av å profittere på kursavvik london-oslo. Det skaper ikke noe likviditet siden de nuller ut investeringer på enhver arena. Vi ser jo idag at ESO legger tilrette for enhver som befinner seg hvosomhelst i hverden å spille på aksjekursen. La oss stemme for at WRL ikke skal være notert på 2 børser - i hvertfall som bluechip. Det er sterkt at kursen ikke drabbes så hardt som tidligere når en megler ESO står for 86% av salgene, men det er allikevel merkelig at noen velger å kaste kortene nå. Jeg ser ikke at det er arbitrage-aksjer , da London ikke har volum tilsvarende.
Redigert 20.01.2021 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2017 kl 20:09 5047

hvis du ikke skjønner hva jeg skriver, er det ingen grunn til å gjenta det. La os bare si, håper du og andre aksjonærer i WRL får lønn for tålmodighet.
Buffet skal ha sagt noe som " aksjeverdier er noe som overføres fra de utålmodige til de tålmodige". Du mistet jo troen på WRL Symphony på et tidspunkt, da jeg fortsatt trodde på aksjen.
Redigert 20.01.2021 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2017 kl 20:36 4944

40something

Aksjen tar ikke av fordi at det har vært store problemer. Problemer som har gjort at risikoen har økt.
Problemer som nå ser ut til å finne en løsning.
Redigert 20.01.2021 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2017 kl 20:53 4909

brumlemann

Jeg gidder ikke å krangle med deg mer. Dette har jeg en rekke ganger forklart og du kan fortsatt lete litt på det gamle forumet og finne ut hvorfor.

Mvh

Redigert 20.01.2021 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2017 kl 21:37 4858

Det nye forumet er knall slik jeg ser det. Med noen justeringer vil det overgå det gamle i stor stil så her er det bare å kaste seg på!

https://www.youtube.com/watch?v=aLnZ1NQm2uk
Redigert 20.01.2021 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
40something
10.11.2017 kl 22:20 4901

Aksjenkursen reagerer utfra de som handler i aksjen. Hvis selskapet møter motbør til tider brukes kun som påskudd for å beskrive aksjekursen uten at det den koblingen er påvist. Nå,relatert som vi ikke ser noen større hindringer er det allikevel handlemønstret som bestemmer kursrettning, ikke selskapsproblematikk. Volum er ikke tilstrekkelig for å overstyre taktiske spillere. Hver gang en aktør selger, slik som idag og tidligere UBS, så stopper den naturlige handelen. det hadde ikke skjedd hvis volum var stort nok.Det vet enkelteb aktører å kunne spille ut mange usikre. Hva er grunnen idag til at det ikke foregår en eneste handel på 3 timer?
Redigert 20.01.2021 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2017 kl 23:41 4858

40something

Jeg sier som jeg sa i forrige svar.

Aksjen tar ikke av fordi at det har vært store problemer. Problemer som har gjort at risikoen har økt.
Problemer som nå ser ut til å finne en løsning.

Kommer ikke selskapet med overbevisende tall og forklaringer på tirsdag, fortsetter ørkenvandringen.
Redigert 20.01.2021 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2017 kl 23:52 4810

Gud som jeg koser meg med det nye forumet. Spesielt nå som jeg vet at jeg kan kaste ut mennesker av tråden jeg selv har skapt utav ingenting. Tenke seg til. Her kan jeg sitte nærmest som en konge. Bestemme over alt og i likhet med de fleste journalistene. Meninger og hvorvidt om jeg liker personene som måtte komme inn på MINE tråder. Helt sprøtt spør dere meg.

Problemet så langt for meg er hvordan jeg kaster ut disse menneskene?

Noen som vet hvordan man gjør dette?

Trykker man på en knapp?
Redigert 20.01.2021 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2017 kl 00:56 4788

Kan jeg for eksempel kaste ut meg selv?
Redigert 20.01.2021 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
niller
11.11.2017 kl 17:17 4654

Symph
Trenger ikke kaste ut deg selv eller noen andre, bare drikk ivei og nyt det som kommer med Wrl nu
Redigert 20.01.2021 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
Cheng
12.11.2017 kl 02:39 4496

Vel, for den som skal kaste ut alt og alle han/hun ikke liker så kan det kanskje være like greit å bruke Notepad på komputeren. Da er man sikret et skikkelig heiakor av et publikum.

Redigert 20.01.2021 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
plaff
12.11.2017 kl 17:15 4346

Det er noe der Cheng. Stor fare for ekkokammer og sirkelrunking med det nye forumet. La oss håpe debatten ikke blir borte.
Redigert 20.01.2021 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.11.2017 kl 08:49 4138

Ut ifra kursutviklingen forrige uke virket det ikke som om mange har posisjonert seg før Q3. Er man sikre på at det blir positive tall i morgen ?
Redigert 20.01.2021 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
40something
13.11.2017 kl 09:16 4098

Poenget er vel at uansett så er det ingen som er sikker på hvordan aksjeeierne vil reagere. Noen syns kanskje at kursen uansett er "for høy"
Redigert 20.01.2021 kl 22:59 Du må logge inn for å svare