Frisør Merete Hodne står på sitt, med all respekt.

Frisøren Merete Hodne har vært i mediestorm i Norge etter hun ikke ønsket å klippe Malika Bayan som brukte hijab. Senere har Bayan kastet hijaben. Burkaen til våre norske rettslærde, den er ikke oppdatert.

https://www.nettavisen.no/okonomi/merete-hodne-saksker-facebook-for-ti-milliarder-jusekspert--mer-enn-en-longshot/3423725501.html

Alle henvendelser innledes med Høyst ærede norsk rett, viss rett etter Moensaken skandaliserte seg selv og ble betegnet som å være "unik i europeisk rettshistorie". (Ikke positivt ment.)I følge Goethe var Det er lettere å flette en Krans, enn å finne «et hode” som var Kransen verdig. Loven er et mysterium sier engelskmannen for hvorfor ellers tar dommeren på seg” parykk og kappe”?

Standard hodeplagg til den norske dommerstand skulle etter Moen og Liland saken som det minste, vært nattluen til Ludvik Holberg, om ikke den ringen vi sitter på merket Gustavsberg. Lov og rett er som et edderkoppnett, sakesløse og uskyldig sitter fast, mens de virkelige kjeltringene de braser ubesværet rett gjennom, og går fri. Med Moensaken har rettsstaten plassert seg selv på et sted hvor solen aldri skinner.

Etter flerfoldige rettsrunder og 100 talls utførte årsverk kan” rettstaten” tiltale og dømme en trafikkinvalid” høyreside lammet” sak-løs og uskyldig person for en forbrytelse han umulig kunne være i stand til å begå. Han dømmes ikke bare en gang, men 2 ganger mot En og samme personen. En uhyrlighet hinsides fatteevne og dødssynd i enhver stats/sivilisasjon lev – retts regel, hvor det heter: Av 10 stk. kan 9 skyldige, få gå fri for å forhindre at En eneste” uskyldig” skal «svi» (dømmes). Norges lover er å betrakte som skuebrød, de er alle laget slik at de kan omgås, unngås, bendes og glemmes for de utvalgte.

Etter dette kan rettslærde i Norge, kikke seg opp av det hullet samt unngå å ta med seg dolok-ringen merket Gustavberg med seg, ned på den samme veien, som utgjør den imaginære kransen kjøpt på tilbud hos nærmeste rørleggerbutikk. Der sitatet av Goethe ovenfor beskriver hva skulle tatt med seg på ferden. Uten den nødvendige refleks nå lokkets, men nå godt synlige underside. Jeg beklager og beklager.

Justisminister Storberget har karakterisert justismordet mot Moen som "en katastrofe i norsk rettshistorie". Vi mener at dette er mildt uttrykk, et enda sterkere uttrykk hadde vært på sin plass. At rettsapparatet viss oppgave, det er å straffe skyldige, og beskytte uskyldige fra å bli dømt som skyldig. Har buret inne og tatt friheten fra en uskyldig trafikkskadet i hele sin (høyre mest kraftfulle side lammet) handikappet mann i hele 25 år, for noe en annen har gjort, det er verre og størst av alle skandaler. Og det er en av den norske rettstatens bravader. http://stemdlf.no/node/4267
Sotah
14.06.2019 kl 14:24 460

Hun burde vel bytte ut både vennekrets og advokat, sånn jeg ser det. Det oser kronisk kverulant av damen, og gode venner hadde vært kjekt å ha. Alt det gærne som har skjedd har hun nærmest bestilt på egen hånd. Jeg har nesten litt sympati med dama, og aner at hun kanskje ikke kan noe for at hun er som hun er.

Det var da en forunderlig karakteristikk. Vi er jo alle som vi er, eller?

Det er de få, vil alle har å takke at vi slapp halen, og kom ned fra trærne. Mange slo slo godt i fallet og ble skadet for livet. De var heldige som bosatte seg her i landet....

"If you don't stand for something, you'll fall for anything." Et folk som ikke vet hvem og hva dem er. Er ganske snart "ikke noe" i det hele tatt, (men Slikt er vi jo stolt av, her i Norge?) Det er trist å måtte erkjenne, at jeg som nå en noe eldre mann sitter igjen og vemmes over alt hva jeg via hjem og skole, er oppdratt til å være stolt over. Trist som bare fan…
Redigert 14.06.2019 kl 14:37 Du må logge inn for å svare
MERLOT
14.06.2019 kl 14:34 446

...og ble jurister.
Sotah
14.06.2019 kl 14:38 444

Jeg antyder at kronisk kverulant er en slags lidelse, Oliver. Et syndrom, en diagnose, whatever. Når du taper i sak etter sak etter sak og aldri har vett på å gi deg ligger det noe merkelig i bånn.

Ja, men Norge har empiri på, og har bært til torgs, med Øverland. Urett blir rett og politimakt blir rekvirert, for å forhindre folk og bruke folkevett. Urimeligheter har da norsk rett fastslått før, det er også nevnt over.
imatza
14.06.2019 kl 15:19 435

Du mener slik som Arnold Juklerød, med en falsk diagnose, kverulantparanoia. Slik knuser Norge irriterende stemmer, akkurat slik Sovjet og andre kommunistiske land gjorde, og gjør.

Sotah

"Hun burde vel bytte ut både vennekrets og advokat, sånn jeg ser det. Det oser kronisk kverulant av damen"

Vrir litt på denne og beskriver deg, jeg...
Han burde vel bytte ut både vennekrets og advokat, sånn jeg ser det. Det oser kronisk kverulant av mannen.
Redigert 14.06.2019 kl 15:23 Du må logge inn for å svare
Sotah
14.06.2019 kl 15:34 427

Pass deg, Papp, eller så pusser jeg Danielsen på deg. Milliardkrav ligger like rundt hjørnet.

Koko-Høyre på sitt verste!

Hehe dama er blitt gal
Sotah
14.06.2019 kl 19:29 371

Kort sagt; hun kunne avvist hvilken kunde hun ville. Det var hennes salong. Men skrivekløen og hennes selvdefinerte status som orakel og klok kone i særdeleshet gjorde at hun kringkastet dette med stolthet for hele nasjonen. Og da røyk både økonomien og frisørsalongen. Heller det enn å beklage og legge saken død. Kronerullinga fra kokoshøyre dekka muligens den første rettssaken. Men det ble fem til. Og nå braker det løs igjen. Arme stakkar. Men hvis noen vil vippse litt til saken mot FB skal det stå dere helt fritt.
Redigert 14.06.2019 kl 19:30 Du må logge inn for å svare

Professor Retterstøl. En mann så gjev til å stille diagnoser at han ikke behøver å treffe de menneskene han diagnostiserer. Retterstøl har offentlig diagnostisert mennesker som døde for mer enn tusen år siden. Han har fortalt Dagbladet at Harald Hårfagre led av fremskreden psykotisk depresjon. Han mener å ha sikre bevis på at Sigurd Jorsalfar led av melankolisk/alkoholiske hallusinasjoner, og som sådan må anses som alvorlig sinnssyk. I boken «Sinnets labyrinter» har professoren fastslått at Håkon Jarl i år 962 pådro seg akutt flyktningepsykose og tilhørende paranoide vrangforestillinger. Det kan ikke råde tvil om at Retterstøl ville tvangsinnlagt alle tre, hvis han hadde muligheten. Nå konstaterte professoren at Arnold Juklerød led av paranoia kverulantis. En sykdom som ifølge overlege Bård Brekke ved Gaustad Sykehus ble innstiftet av den tyske psykiater Emil Kraepelin i mellomkrigstiden. http://www.oslo.net/historie/MB/utg/9605/teaser/1.html
Sotah
14.06.2019 kl 20:16 358

Jeg er ikke kompetent til å dele ut diagnoser. Men den der rant meg i hu idag. Paranoia kverulantis.
Sotah
18.06.2019 kl 17:34 307

Rett skal være rett, damen har idag poengtert at det siste søksmålet ikke kom fra henne. Og advokaten har blitt løst fra samarbeidet. Det betyr to ting. Danielsen er ledig for oppdrag og jeg bør beklage mine siste utspill om Hodne. Så gæær´n er hun altså ikke. Herved beklaget og beklaget i beste John Cleese-stil.
atnorhe
18.06.2019 kl 18:04 302

Men hun har skaffet seg ny advokat, så helt friskmeldt er hun ikke enda. Beløpet som Danielsen kom opp med var ikke noe spesielt mtp hvem de saksøkte, men mest sannsynlig var det et håpløst slag i luften, og et nytt hakk opp i gjeld.
.777.
18.06.2019 kl 20:10 278

Når Oliver er i form og i tillegg i det lyriske hjørnet, ja da må det jo bare bli bra.