NANO stuper - når stopper det?

Slettet bruker
NANO 14.06.2019 kl 16:07 2739

https://www.marketscreener.com/NORDIC-NANOVECTOR-ASA-21296150/charts/

34,50 er brutt og nå er det 29,00 som gjelder.

Det er brutal nedgang på kort tid.
Forum forum
14.06.2019 kl 16:15 2714

Nesten som man tror det er asymmetrisk informasjon i markedet.
stockwalker
14.06.2019 kl 19:42 2457

Hver nisse på HO tenker jo sine originale tanker..
Slettet bruker
14.06.2019 kl 19:55 2426

Farma er ikke hot for tiden.
Fra Sidelinjen
15.06.2019 kl 09:24 2111

Riktig, og da løper saueflokken alle i samme retning.

Når G-Sport Megastore åpner butikker med megatilbud står folk i kø for å kjøpe billig. I aksjemarkedet tenker majoriteten stikk motsatt; la oss selge aksjer når ingen andre vil ha de, og kjøp i stedet når det er full rift om de.

Unødvendig å påpeke; er man ute etter farmaaksjer og tåler emisjoner og volatilitet, kjøp nå og selg når nyhetene tikker inn i løpet av neste 1 - 24 mnd hvis man er ute etter korte penger. (Targovax kommer med oppdatering innen en måned, og er vel førstemann ut av kjente kunngjøringer pr i dag)

Nano handlet på 40 kroner juni 2018, 89 kroner november 2018 og nå er vi godt under 35 kroner. De som selger nå skjønner ikke mye av bevegelsene i aksjen, og samtidig er vi ett år nærmere avlesning og sannsynlig kommersialisering.

Personlig tar jeg gjerne 10 000 aksjer til i NANO på 30 - 31 kroner, og så forventer jeg at ledelsen og produktutvikling sørger for betydelig høyere kurser når det igjen skal bringes kapital til bordet, være seg emisjon eller partneravtale.
Redigert 15.06.2019 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
Short1
15.06.2019 kl 09:36 2087

Enig, bra innlegg.
Merchant
15.06.2019 kl 10:48 1982

Bra innlegg Fra Sidelinjen. Jeg selv har begynt å sette meg inn i Nano i fjor sommer etter å ha fått anbefaling fra noen av mine kontakter i det tyske /sveitsiske biotechnology miljø med kjennskap til det som skjer her i Norge. For meg ble det ekstra spennende da jeg fikk fra de samme kontaktene anbefalinger om Algeta for omtrent 10 år siden. Det som er svært interessant er at vi ser nå nøyaktig det samme handlemønster i Nano som kunne observeres i Algeta før Bayer kom inn i bildet. Man bør ikke være naiv å tro at det ikke brukes alle midler av potensielle interessenter å påvirke Nanos markedsverdi før en eventuell samarbeidsavtale ble inngått. Ikke minst bør en være klar over rollen HealthCap har hatt i Algeta og har i Nano! Nå det er sagt så har jeg begynt å kjøpe aksjer i Nano. Jeg skal på lik måte som flere andre fortsetter å akkumulere på disse nivåer. Det er utvilsomt at det er risiko i denne investeringen som i mange andere også. Men, jeg synes risk / reward i Nano ikke minst etter meldingen om European patent granted for Betalutin® or Humalutin® in combination with anti-CD20 antibodies for treating NHL 3. juni 2019 er svært bra! Lykke til!
Slettet bruker
15.06.2019 kl 10:54 1966

Fra S,
mange OK poenger fra deg her, og ut fra det vi kan tillate oss å TRO om situasjonen pr. idag kan det godt vise seg at å det kan bli lønnsomt å kjøpe NANO på lavt 30-tall.
Hvis det virkelig går veien kan faktisk alle hittidige innkjøp vise seg lønnsomme. Selv for dem som nå sitter med 70% papirtap på sin portefølje.

Samtidig vet vi fremdeles IKKE hvor bunnen er; vi vet IKKE hvor mye problemer selskapet kan støte på på veien videre til en evt. godkjenning og kommersialisering; vi vet IKKE om konkurrerende produkter kan overraske, og sist men ikke minst: Vi vet IKKE om man faktisk vil lykkes med et kommersielt produkt i det hele tatt.

Kort sagt: Å drive med vedvarende haussing på noe man faktisk ikke vet så mye om er ikke spesielt sexy, og det er heller ikke slik at dess mer man hausser dess mer klokere på NANO enn andre blir man - man viser seg bare mer trangsynt og mer uforstående til profesjonelle sannsynlighetsforhold og risiki enn dem som anmoder om mer nøytrale vurderinger.

Derfor er det også så nytteløst å drive med alle disse konspirasjonsteoriene og personhetsingen om hvorfor NANO faller; for dem som har et bredere perspektiv på aksjehandel oppfører aksjen seg nokså som forventet iht. fase og samlet risiko. Mange må bl.a. begynne å forstå at en selskapsverdi på 2 mrd. kroner for et selskap man ikke vet vil levere noe lønnsomt i det hele tatt, er ikke "syk underprising" fra markedets side - tvert imot, det er fremdeles en ganske raus prising for et selskap som har vist gjentatte problemer med å holde framdrift og planer.

Også jeg vil glede meg hvis selskapet likevel lykkes til slutt, men respekterer samtidig markedets behandling av aksjen ut fra det man foreløpig VET om hva som har skjedd så langt. Å respektere markedets løpende vurderinger og konsekvensbilder ved inkonsistent selskapsatferd som en REALITET, er faktisk en forutsetning for en kontrollert deltakelse eller TIDVISE LIKE BEVISSTE AVHOPP i et uavklart utviklingsprosjekt av denne type..

God helg, med ønske om et god neste uke!



Redigert 15.06.2019 kl 10:59 Du må logge inn for å svare
HP17
15.06.2019 kl 10:57 1963

Det er vel en ny emisjon på gang som i BGBIO?
Slettet bruker
15.06.2019 kl 11:08 1938

HP17,
ja, spørsmålet er hvordan og hvor raskt dette vil skje:
- man kan vente til max. ut på vinteren og ta en hovedemisjon da for å kunne fortsette å kjøre paradigme på egen hånd gjennom til 2021, eller
- man kjører en mindre emisjon i år og ta en større neste år med samme formål som i pkt. over

Eller: Det kan alltid være et alternativ rute å inngå i et partnerskap med en kapitalsterk aktør.
Det er derimot langt mindre realistisk at noen kjøper opp selskapet i den usikre fasen fram til man har full read-out, dvs. mest trolig ikke før i 2021.

PS: Og da er det vel å ruste seg til å motta angrepene fra dem som hevder at alt er "on track" og at jeg baisser. Slik jeg fikk høre da jeg helt korrekt advarte om forsinkelser sist. Jeg tåler det, men det er så sørgelig for debattnivået. Men sånn er dessverre NANO-trådene, man gjør som Sven Ludvigsen: nekter på alt til det blir komisk for dem som sitter ringside. Og uansett, når fakta må innrømmes, så har markedet uansett ikke peiling på det hausserne VET bedre enn oss andre :-)

Redigert 15.06.2019 kl 11:10 Du må logge inn for å svare
Kappa3278
15.06.2019 kl 11:19 1917

"Personlig tar jeg gjerne 10 000 aksjer til i NANO på 30 - 31 kroner, og så forventer jeg at ledelsen og produktutvikling sørger for betydelig høyere kurser når det igjen skal bringes kapital til bordet, være seg emisjon eller partneravtale."
Tror en skal være litt forsiktig med å" forvente " betydelig høyere kurs ved neste emisjon.
De som var med på emisjonen i 2016 på 116 forventet nok ikke at neste emisjon skulle ende på 45, og nå er situasjon den at nano ligger 30% lavere en emisjonen i januar.
Hva fremtiden vil vise gjenstår å se.
frontal
15.06.2019 kl 11:52 1874

Det vet mandalskamaratene alt om. :-)