NAS, se sluttauksjon!!!!??????????

SMR52
NAS 14.06.2019 kl 16:23 19221

Hva skjer????
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
kronekursen
15.06.2019 kl 00:27 6179

Du vil ha det til at det var uttalelsene fra Kjos som gjorde utslaget i dag - Akkurat som media prøver å vinkle det til. Det sier vel litt om hvor innsatt du er i NAS for øyeblikket! Ta gjerne å les gjennom det jeg skrev en gang til og kom med en begrunnelse som tilsier at gjelden ikke er dekket, at JV ikke går i favør NAS, at bud ikke er reelt, at nye ruter ikke er et faktum, at erstatning ikke er et faktum, at hedging gevinst ikke er et faktum, at oljeprisen er lav... og bla, bla bla, som du sier..
Skal nyte de kommende ukene og se hvor dypt du synker for hver eneste dag NAS stiger i kurs :) Og det skal jeg gjøre med beina på bordet og blinkende diskolys i taket - mens jeg hører på Hammertime :)
FreshPrince
15.06.2019 kl 01:03 6660

Du sier at kursen er 1/10 av det den var for et drøyt år siden, og det er fullstendig skivebom. Kursen er 1/5 av det den var på det aller høyeste, justert for emisjonen som var tidligere i år.

Det kan godt være aksjen var overpriset den gang, men det er like sannsynlig at den er underpriset i dag. I tillegg er Norwegian langt bedre stilt i dag enn de var rundt årsskiftet, og da var kursen tre ganger høyere enn nå.

Tar du med den store shortandelen i aksjen, og det som trolig blir et meget sterkt 2.kvartal, er det mye som tyder på at Norwegian kan stige til 45-50kr aksjen. Volum i aksjen er ekstremt lavt, trolig pga få selgere. Kursen stiger når volumet økes, noe som tradisjonelt er et positivt tegn.

Personlig tror jeg en positiv utvikling i NAS den neste uken, eller to, vil føre til en bratt stigning i aksjekursen. Grunnen for det mener jeg er at interessen for aksjen vil da tilta, samtidig som det utløses tekniske kjøpssignal på veien oppover.

Vi har i tillegg noe som minner om en dobbelbunn-formasjon, kryper aksjen oppover til 36, er det et klassisk kjøpssignal. Formasjonen er ikke helt etter boka, men ganske enkelt å se konturene av den.


Det kan være aksjen skal under 30 og ned mot 20 kr en gang, men det kommer aldri til å skje i løpet av de neste 3 månedene. Null, nada og niks som tilsier det for øyeblikket.
Polarbjørn
15.06.2019 kl 02:15 6618

Hammers har mange gode poeng her. Aksjonærer i Norwegian plaprer alltid om at Norwegian har uendelig med verdier, men det spiller fint liten rolle når gjeld skal betales. Nytter ikke å si til kreditorene at "her har du 4-5 fly, skal vi si oss skuls der?". Selskapet er og blir i en god stund ekstremt høyrisiko sport, og jeg personlig vil kun tørre å investere en liten sum som et lite spenningsmoment eller en god trade i min portefølje. Emisjon kan som du sier være et alternativ, men jeg mener å tro at selskapet ikke enda har greid å brenne igjennom sine nylig innhenta kapital. Enig i egentlig alt du sier, her nytter det ikke å ha bind for øya og nekte for det som faktisk er realiteten. Det er mange her som ser ut til å ikke skjønne at alt er like lett eller slik som du sier, et JV kan ikke bare på magisk vis fikse problemene selskapet har.
kronekursen
15.06.2019 kl 09:17 6459

Hammers har ingen gode poeng igjen!
Emisjon er utelukket!
JV vil løse de resterende 30% usikkerhet knyttet til Nedbetaling av gjeld. Selv om dette uansett hadde llst seg med utsatte lånebetingelser.
Med dette ut av verden vil NAS være VERDENSLEDENDE!
Hvem er det som har hatt bind for øynene de siste månedene? ALLE shorterene som i panikk har økt shorten for å presse kursen ned og ALLE som har trodd på overskrifter fra mediahus og analyser fra råtne meglerhus!
Dette har nå ført til TIDENES shortskvis!
De hadde ikke tatt med i regnskapet at oljen skulle falle så mye, at streiken skulle ramme og føre til så stor gevinst for NAS, at inntjeningen og RASK skulle øke så mye, at de skulle få gullkantet avtale med Boing, at de skulle få til et så lukrativt samarbeid med Vipps, at renten skulle forbli lav og at kronen skulle være så svekket mot dollaren, at så mange konkurrenter skulle gå konkurs, at så mange nye ruter skulle bli etablert, at konkurrenter fjerne taxfree varer for å få ned utslippene og derfor tape kunder.
ALT dette har skjedd de siste 2-3 mnd og ALT er dermed endret!!
Slutt å spre eder og galle om gjeld! Den er SIKRET!
Velger å ikke bruke mer tid på dette forumet og er trygg på min investering. Lei av alle idioter på forumet med flere nick!
Pease out fra meg ✌🏼
ToffeeMan
15.06.2019 kl 09:24 6437

Synd hvis du gjør alvor av å forlate forum. Jeg har stor glede av å lese innleggene dine, kronekursen!! Det er jo fra mandag av det blir moro!
solb
15.06.2019 kl 09:29 6424

Håper endelig ikke at du gjør alvor av å forlate forumet slik. Vi trenger røster som din. Og det er jo akkurat dette betalte baissere ønsker. Gode krefter skal fjernes.
Vi må bare tåle alle disse idiotiske innspillene. Så lenge vi vet om falskspillet, er det greit? Da kan man forsvare seg.
kronekursen
15.06.2019 kl 09:51 6400

Var vel kanskje litt drastisk.. Utløp av frustrasjon 😊 Reiser uansett på ferie 1 uke og kommer ikke til å være så aktiv, men følger med 👍Det er jo nå det begynner 🎉
solb
15.06.2019 kl 09:54 6416

"Nordmenns interesse for fotballreiser til England kommende sesong sprenger alle tidligere rekorder. -Jeg har aldri opplevd maken, sier fotballreise-sjefen i Ving."
Og hvem skal være med å frakte dem tro? He,he.
bokaj70
15.06.2019 kl 10:04 6395

Jeg har selv aktier. Men sandheden er vel at NAS bliver nødt til at refinansiere lånet.
Her et de afhængige af en stærk vinter for at overbevise kreditorerne.

Vi kender ikke det endelige udfald af JV, erstatning fra Boing, hvornår MAX 737 kommer i luften igen, hvordan olieprisen udvikler sig fremadrettet, om der kommer strækker i løbet af året osv.

NAS er relativt sårbar og selvfølgeligt er det en risiko i aktien. Jeg håber det går godt men man skal heller ikke investere med skyklapper for øjnene.
Slettet bruker
15.06.2019 kl 10:35 6344

Ikke bare må MAX 8 komme i luften igjen, de må også greie å overbevise kundene om at det er greit å fly MAX 8.
https://www.latimes.com/business/la-fi-boeing-737-max-fliers-avoid-20190604-story.html
mocnuF
15.06.2019 kl 11:18 6266

Max 8 flyene kommer til å være de sikreste flyene i verden etter det de nå gjennomgår.
Redigert 15.06.2019 kl 11:19 Du må logge inn for å svare
Bartender
15.06.2019 kl 11:24 6254

Pøsjh....folk reiser jo til Thailand med Aeroflot og gamle Tupolevmaskiner bare prisen er lav nok. Så folks skrekk for Max 8 er et oppkonstruert problem laget av media og investorer som ønsker lavere inngang i Boeing.

Når Max 8 kommer i lufta, vil det nok være verdens tryggeste fly. Sjelden har vel en modell blitt så til de grader ettersett, kontrollert og vurdert av tilsyn som Max 8 blir i disse dager.
Kantarell
15.06.2019 kl 11:45 6214

Ser ut som IAG har god "økonomisk helse"
http://www.expansion.com/empresas/transporte/2019/06/13/5d028e79e5fdea415a8b4590.html
Selskapet stamplet som solide BBB
minsin
15.06.2019 kl 12:04 6167

hmm NAS har riktig nok 65 mrd i gjeld.Selv om NAS 07 blir innfridd gjenstår det over 60 mrd i gjeld.
Gjelden er ikke sikret ... mao FEIL
Ikke Emisjon.... FEIL
NAS verdensledende .... FEIL
Shorterne Panikk ....FEIL
Tidenes short skvis .......FEIL


i det hele tatt mye feil her ... MASSE .. urealistiske greier
pheks
15.06.2019 kl 13:25 6088

All grunn til å glede seg over at Bjørn Kjos snart går av. Jeg morer meg litt over at han pakket den nyheten inn sammen med utspill (helt udokumenterte) om at JV kommer og fremtiden ser lys ut. Han ville ikke at noen skulle kunne vise til at kursen stiger på hans avgang slik den gjorde når det ble klart at Bjørn Kise måtte gå.
Børsamatør
15.06.2019 kl 13:54 6053

Kantarell skrev OK?
Hehe.. det er rart å se hvordan folk endrer mening..
Kantarell
15.06.2019 kl 14:19 6002

Stemmer det:

minsin
I går kl 16:45
329
Tja..

Markedet vet at IAG, Lufthansa osv har vært og er interessert i NAS .
IAG har sagt at NAS må forbedre økonomien , men ikke avkreftet oppkjøps planene .
IAG kan i løpet av juni / Juli legge inn nytt bud på NAS .
Vi ser en konsolidering i det europeiske markedet.

Tror nok at markedet vil spekulere i Kjos fremtidige avgang , kan ha sammenheng med at NAS blir snarlig solgt
I tillegg har NAS vært ute i markedet å indikert at NAS aksjen er underpriset, NAS07 gjelden blir finansiert og at de tror det kan bli overskudd på driften i år.
At NAS allokerer MAX flyene side , kan ha sammenheng med at de forventer snarlig godkjennelse.
Tror nok vi kan forvente positive nyheter de neste ukene
solb
15.06.2019 kl 14:23 5986

Hva i all verden har skjedd med godeste minsin nå? Alt er jo feil blitt? Har du solgt deg ut og skal inn igjen? He,he. Du har servert meget gode innlegg her, og jeg har tatt vare på flere av dem.
Dette for eks. som viser en helt annen minsin?
"minsin
________________________________________
Tror ikke det er ett alternativ med ny emisjon i selskapet i det hele tatt.
Jeg mener løsningen NAS kommer med er å selge seg ut av bla NOFI .
Salget og rettighetene NOFI har kjøpt tilsv 2,5 mrd som skulle dekke NAS07.
Dette er en mye bedre og lønnsom løsning for aksjonærene og selskapet.

Med kjøp av Max flyene er det mye "skjulte verdier" som blir tilført NAS.
NAS har bestilt 100 MAX med opsjon på 100 ekstra.
Vi vet at enhetsprisen for MAX er økt med ca 20 pst etter NAS la inn ordren.
NAS vil da ha en fortjeneste på ca 22 mill USD eller 190 mill NOK pr fly .
Med 100 eller 200 fly i bestilling - vil det være en fremtidig "fortjeneste" på 19-38 mrd .
Med nåværende 18 MAX fly , kontra dagens pris er besparelse for NAS være ca 3,4 mrd allerede
Det er DENNE fremtidige fortjenesten andre flyselskap sikler etter , i tilegg til at Norwegian har en attraktiv forretnings modell, ruter etc
Dette er hovedgrunnen til AIG Easy Jet mm er interessert i NAS.(Ryan air er ikke aktuell å kjøpe NAS - de var tidlig inn å bestilte MAX på billige/Samme betingelser)
Evt budgiver/e) tenker selvsagt de får 2 fly gratis pr 10 fly- ett stort konkurranse fortrinn i tillegg til å overta attraktive ruter.
Kjøpet av NAS ( 120 kr aksjen / 16 mrd?) vil derfor være dekket av fremtidige besparelser...
Vet at Easy Jet var ute i markedet for å skaffe 30 mrd til oppkjøp ?!( oppkjøp av NAS + inndekning av kortsiktig gjeld)

Diverse meglerhus har stort spenn i verdivurderingen av NAS - de som mener vurderer NAS til 100 kr tar hensyn til at NAS har 20 pst rabatt på flyene.
De som ligger rundt 15 kr har "glemt " dette

Jeg er hellig overbevist at mye av shortingen som vi opplever nå har en forbindelse med evt oppkjøp

MAX problematikken blir som en fartsdump i forhold til dette .
Ser diverse meglerhus sier at dette kan koste NAS oppmot 15 mill dag i utgifter.
Dette kan umulig stemme - selv ser jeg for meg 5-7 mill dag ..eller ca 720 mill på ca 4 mnd ( slik som det ser ut nå)
ca 5 kr aksjen i tap mao, dette er det allerede korrigert for ...pluss mere til
Andre flyselskap har mye større tap pr fly (TUI beregner tap på nesten 2 mrd/15 fly)
Jeg vil absolutt tro at Boeing dekker hele dette tapet til NAS og at de vil komme med enhetspris - dette kommer selvsagt NAS tilgode
Boeing har en bestillingsliste på over 5000 fly og må derfor være ryddig i denne prosessen..
Mener at Boeing foreløpig har satt av 7 milliarder til erstatning , ca 1200 fly var operasjonell inntil ulykkene , i tillegg kommer forsinkelser."
ToffeeMan
15.06.2019 kl 14:31 5982

Vi står med nisselua i hånda og spår død og fordervelse over Norwegian:-(
IAG- sjef Walsh sier i intervjuet over at Norwegian har et solid merkenavn internasjonalt. Kan vi ikke også se det her hjemme?
Verden trenger flere fly! Norwegian har fly...og har tatt grep for å drive lønnsomt i årene som kommer!
Slettet bruker
15.06.2019 kl 15:05 5927

Hvorfor gjøre dette så komplisert ?
BK er 73.
Han er lut lei headwind Og begge Bjørnene er nå detronisert, de har ikke lenger den samme Power og vil selvsagt ut.
Selskapet er i en bedre forfatning enn i fjor.
Han ringer goldman Sachs og ber de finne en kjøper.
.....eller skal han vente til han er 80 ?
Skal han ha 130,- isteden for 75 ?
Kjøperne er der .
Min inngang denne uken etter å ha vært ute i ett år er basert på følgende :nas går ikke konk, de irriterer sine konkurrenter på transatlantiske ruter tilstrekkelig til at noe bare kjøper de , det er tross alt « skillemynt « for Delta eller IAG eller andre majors.
Redigert 15.06.2019 kl 15:07 Du må logge inn for å svare
CC
15.06.2019 kl 16:27 5835

Vel ikke skillemynt inkl gjeld, men en kjøper får en god posisjon i en voksende nisje (low cost). Tror heller ikke NAS er konk de neste 12 mnd men risiko er fortsatt høy. Tror JV er beste option. Kapitaliserer på fly de ikke trenger og viser noe merverdi i ordrebok. Et skille av drift og eierskap av fly som skjedde i hotellbransjen er interessant. Kjos exit tror jeg er bra. Mannen er 73 og har mistet grepet men har sikkert ting å bidra med i en mer nedtonet posisjon.
Hammers
15.06.2019 kl 16:51 5812

Hvor innmari ensporet og naive dere er når dere står der og pisser hverandre opp etter ryggen.

- Det forsvinner ikke noen gjeld ved å danne et JV.
- Det er heller ikke dannet noe JV.
- Akkurat som da det heller ikke ble noe oppkjøp der oppe på 300+ tallet!
_______________________________
Fellesforetak (også joint venture) er en juridisk inngått økonomisk samarbeidsavtale som drives i fellesskap av to eller flere parter. Partene skyter inn om lag LIKE store midler, deler kostnader og fortjeneste likt mellom seg og kontrollerer foretaket sammen. En slik avtale kan være inngått for et unikt prosjekts skyld, eller med tanke på langsiktig samarbeid. Et fellesforetak skiller seg fra en strategisk allianse, som ikke nødvendigvis bygger på likhet mellom partene.
_______________________________
Poenget er; Skal NAS inn i et JV med SIN gjeld - da kommer et annet tilsvarende selskap med sine lik i skapet OGSÅ inn i JV'et!
Partene skyter inn LIKE store midler.....!

Hilsen Hammers......som lurer på om hele gjengen har fått SOLSTIKK i dag!
Redigert 15.06.2019 kl 16:54 Du må logge inn for å svare
disippelen
15.06.2019 kl 17:01 5788

Alt er vel ikke beksvart, Hammers.
doctor
15.06.2019 kl 17:04 5794

fremtidig forpliktelse og aktuell gjeld er vel ikke helt det samme. Nas sitter jo på verdier sim kan realiseres relativt raskt ved en hyperakutt krise. Skal liksom selskapet og dets goodwill være priset til null? NAS er en sterk merkevare! Høyt gearet med risiko?? Javel, men også med stor oppsude.oppside.
Slettet bruker
15.06.2019 kl 17:07 5797

Du er skråsikker , Hammers.
Det var jeg også, trodde på nestenhavari.
Nå er jeg spekulant.
Kjøpte 150 k på 32,16 og skrev en call med strike 35,69 sept med premie 3,75.
Går den inn er fortjenesten ok ( ca 20%) blir jeg sittende skriver jeg en ny call mot des. ....sånn fortsetter jeg.
Hva er risikoen ? At nas konker, og det har jeg sluttet å tro på.
Kutter selvsagt « megaoppsiden» , men avkastninger er mer enn tilfredsstillende, og håpet er selvsagt at jeg har flaks og sitter « ren» når oppkjøpet kommer ( for det er 100% sikkert om en ikke altfor fjern fremtid )
Surrer aksjekursen rundt på 30-tallet et par år til, er min kostpris null medregnet call- premiene.
Redigert 15.06.2019 kl 17:10 Du må logge inn for å svare
minsin
15.06.2019 kl 17:38 5740

Hehe ... nei alt er ikke feil med NAS , men det er riktig å korrigere de som skriver feil.

Jeg mener NAS er en helt opplagt kjøps kandidat , jeg mener også at aksjekursen er alt alt for lav.
Som jeg skriver ser jeg potensielt en aksjekurs på 120-140 kr
Min mening er at JV er nok ikke det aller beste for aksjonærene i NAS , Er nok ett visst potensiale der . Dette krever ytterligere investeringer - selv om de har "18" fly tilgjengelig i ett slikt samarbeid.Tror JV blir nok brukt som press mot potensielle kjøpere
Har ikke helt satt meg inn i caset JV - da jeg mener det foreløpig er litt for usannsynlig.

NAS har en gjeld som må håndteres , ingen tvil i det.
Dersom NAS driver videre for egen maskin har nas sagt det blir ikke Emisjon neste 12-18 mnd. de har ikke sagt noe om at det kan komme emisjon senere enn dette...

hmm ser at jeg påsto at MAX ville koste 5-7 mill dag , eller 720 mill - mens "meglerne" påsto 15 mill pr dag .
Her om dagen sier kjos at regningen kommer på ca 500 mill , altså i under kant av 4-5 mill pr dag ...
https://www.channelnewsasia.com/news/business/norwegian-air-expects-boeing-737-max-fleet-to-remain-grounded-until-end-of-august-11628580

Bomma ikke med så mye :-) derimot var det totalt skivebom for de skeptiske meglerne som sa 15 mill...
"meglerne" sier at flyene er flygedyktige i desember , jeg har påstått medio august . I samme artikkel ligger det i kortene at jeg treffer innertier på dette også:-)

Meglerne sier at NAS skal ned i 15 --- jeg har indikert at selskapet blir solgt for 120-140. vi får se :-)
Jeg ser på NAS som en av de beste aksjene å være inne i sommer..
Redigert 15.06.2019 kl 21:03 Du må logge inn for å svare
minsin
15.06.2019 kl 18:15 5678

hmm kan ligge ett visst potensiale i JV , selv om jeg mener salg er det mest åpenbare.

Nå tviler jeg på at IAG ikke "leker" oppkjøp når de bruker rundt 400 mill på å kjøpe 5 pst av aksjene i NAS.
Helt klart de overveide bud på selskapet - fremtidige gjeldsforpliktelser til NAS visste de allerede før de kjøpte aksjene .
Budet ville nok havnet på rundt 350 kr ( bud rundt 2 mrd Euro)
Ligger nok andre "ting " i bunnen når de trakk seg ut - foreløpig.
Jeg for min del tror AIG trakk seg ut pga MAX problematikken( første styrt i oktober-18) , IAG har visst hele tiden at NAS har hatt en kjempeavtale med Boeing og er vel det flyselskapet som får kjøpt disse flyene billigst.
AIG er nå avventende til MAX , etterhvert så vil max gå seg til, og bud vil være høyst aktuelt... bla fra Lufthansa/IAG osv
En av hovedgrunnene til at andre flyselskap ønsker NAS er verdien i fly bestillingene deres.. i tillegg til at kjøper får en ekspansjon i nye markeder som de ikke allerede er i - skandinavia - argentina - USA etc
IAG indikerte noe om gjeld - NAS vil nå vise at den er håndterbar . Vi vil få en klar indikasjon på dette i Q2.
Uansett AIG kjøpte aksjer for 250-270 kr - tror du konsernet AIG også hadde solstikk ??

I løpet av ett halvt år vil nok mye av MAX være avgjort og glemt - NAS vil få sin rettmessige erstatning på 0,5-1,5 mrd av Boeing.
Bare tull det at passasjerene aldri vil sette sine ben i ett MAX fly - 95 prosent av passasjerene vet engang ikke om det er Airbus eller Boeing de sitter på..
60 pst av de igjen vet ikke hva Boeing engang er
NAS vil etterhvert ha 12-15 flere fly i lufta og tjene ytterligere
Selskapet vil være omtrent omtrent like mye verd som før ..
bud på rundt 2 mrd euro , er fortsatt ikke så usannsynlig . denne gang vil budet bli rundt 120-140 kr aksjen.
Hele flybransjen i europa er helt klar på at en konsolidering av bransjen er nært forestående - jo lenger man venter med bud på NAS dyrere vil selskapet bli, spesielt nå som de satser på overskudd og dermed synliggjør verdiene
Hartepool
15.06.2019 kl 18:20 5673

SVar det ikke i 2013 at hele dreamlineflåten ble grounded i 3 måneder grunnet batteriissues ?
Nas overlevde med wet lease.
Nå er 18 Max grounded.
Dette er nesten « hyllevare» hva gjelder wet lease og samkjøring med eksisterende 737 800 som har samme setekapasitet.
Nas setter så inn egne Dreamlinere på boeings regning, og tar unna mesteparten av den transatlantiske Max- trafikken.
At operasjonene nå går nesten knirkefritt så vi da nas satte inn 14 ekstra avganger under sas-streiken.
« tapet « på 500 mill er ikke i nærheten, men nas skal ha penga av Boeing og underkommuniserer selvsagt ikke « tapet.
I tillegg håper nå nas at Max ‘ ene blir stående ut august, da vil de ikke ta nye fly før neste år og sparer enormt med capex.
Skjekk prisene på flyvninger på hjemmesid, jeg har iallefall aldri sett flere utsolgte avganger og høyere priser siden jeg begynte å følge nas ....desverre for de som skal fly....s
Skal selv til Stavanger imorgen, men alle avganger er utsolgt...omtrent samme til Bergen ...
Redigert 15.06.2019 kl 18:27 Du må logge inn for å svare
solb
15.06.2019 kl 18:31 5661

Jammen var det gledelig å se at du fortsatt har trua og at du fortsatt kan formidle. Jeg tar fortsatt vare på innleggene dine. Hyggelig.
TomW
15.06.2019 kl 18:52 5626

Resonnementet ditt stemmer det om man legger dine forutsetninger til grunn. Problemet her er at dine forutsetninger er feil.
Du forutsetter at verdien på flyene er den samme som det Nas har forpliktelser for. Dette stemmer ikke. Anbefaler deg å lese deg litt opp på 2012 ordren på 222 fly før du går videre. Det er i all hovedsak Airbusflyene fra denne bestillingen som er tiltenkt JV .

Hvor stor merverdi som ligger i denne bestillingen er det få som vet da Nas er underlagt taushetserklæring. Det kan være alt fra noen få millioner til 30-40 millioner pr fly.
Slettet bruker
15.06.2019 kl 19:08 5606

Flyttet litt midler over til meglerkonto i dag, at vi nå spames av folk som ikke er inne er et godt tegn. Har besøkt HO siden 1998, Når Frodoner og Hammers går bananas er det et fint tegn.Trange dager venter. Bumpy road ahead https://www.youtube.com/watch?v=epjMQ6xw_M8
Redigert 15.06.2019 kl 19:09 Du må logge inn for å svare
kronekursen
15.06.2019 kl 19:17 5623

Under 2 dager til startskuddet for TIDENES børsrakkett og shortskvis🤑 Kan nesten ikke vente 😂 🕺🎉
Satser på:

20% mandag (Delvis inndekning og høyt volum)
6% tirsdag (gevinst sikring)
12% onsdag (fra start)
4% Torsdag (store svingninger)
17% Fredag (inkl 8% i etterhandel)

Oppturen fortsetter gjennom hele påfølgende uke grunnet oppdatering fra Boing, JV, dyrere priser og fulle fly.

Avsluttes Fredag påfølgende uke med en total økning fra dagens kurs på totalt 77% opp med en utestående short på 2%.

Rykter om BUD og avgang fra Kjos påfølgende helg og ytterligere 2% inndekning og 40% økning

Avsluttende kurs innen tre uker fra mandag estimeres til ca 65-68 kr.

Slik ser jeg for meg dette utspiller seg fremover 🤑😊

Glemte nesten å legge til:

Brexit påfølgende uke hvor IAG har rigget seg til kjøp av NAS gjennom British Airways. Budet ankommer i slutten av august og spillet er i gang! Fare for ytterligere 60-100% økning med start bud på 80 kr..95 kr..124kr =Solgt til høystbydene 22 Aug 😊🎉🎉

Vi får se om spånaden slår inn ☺
Redigert 15.06.2019 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
Hammers
15.06.2019 kl 20:31 5541

Alle må vel ha noe å drømme om.....!
- Dere drømmer om en himmel som ikke finnes!
- KJOS drømmer om å skaffe 2,5 MRD NOK om 5 mnd!
- Dette kommer i TILLEGG til de 1,5 mrd som allerede ligger på konto som et egenkapitalkrav - og som ikke kan røres.
- Jeg drømmer om en ny EMI ila sommeren.....men VÅKNER stadig før jeg får vite til hvilken kurs......!

Hilsen Hammers
Redigert 15.06.2019 kl 21:07 Du må logge inn for å svare
minsin
15.06.2019 kl 20:43 5514

I motsetning til dere drømmere har jeg ett realistisk syn på NAS.
For meg er ikke børsn en plass å drømme ...


doctor
15.06.2019 kl 20:44 5539

trist å høre at du sover så dårlig Hammers, ikke overdriv denne satiren. du er en bra mann!
minsin
15.06.2019 kl 20:53 5547

viktig å ta vare på ting frøken ;-)
Redigert 15.06.2019 kl 20:53 Du må logge inn for å svare
dreamliner
15.06.2019 kl 20:53 5577

KJOS har like mye gjeld på aksjene som verdien av aksjene til kurs 30,- står det i DN i dag. Han har sikkert ingen mulighet til å delta i flere emisjoner til bunn kurser, så KJOS drømmer helt sikkert om å selge aksjene for 70-100 kroner.