BORESTART

Akte
IOX 15.06.2019 kl 08:01 9784

HvornÄr pokker fÄr de gang i den rig, utroligt de kan bruge sÄ lang tid pÄ ingenting.
Redigert 21.01.2021 kl 00:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
    «
  • 1
  • 2
  • »
Slettet bruker
17.06.2019 kl 18:58 4035

Men da fÄr dei iallefall et "spark i baken" med Ä fÄ fortgang pÄ ting.
Slettet bruker
17.06.2019 kl 19:11 4009

Joda, men da mÄ det komme en emisjon med kontanter i lÞpet av meget kort tid.
Slettet bruker
17.06.2019 kl 21:10 3864

Det begynner iallefall Ă„ skje noe.
Slettet bruker
17.06.2019 kl 21:56 3778

GF 27.06
Det mÄ jo komme input pÄ kapitalsiden, uansett. SÄ da mÄ det skje noe. Men dette kommer nok ikke sÄ veldig brÄtt pÄ. De har jo hatt dialogmed ANH Ä de har jo brukt tid nÄ pÄ dialog med SLS ogsÄ. SÄ vi nÊrmer oss noe nÄ.

Arrow Exploration hits pay in Llanos basin
Second exploration well in Llanos-32 block successfully encounters hydrocarbons

Toronto-listed Arrow Exploration on Monday announced a commercial discovery at in the Llanos basin of Colombia. In the Tapir block, Arrow spud the RCE-1 exploration well which reached a total depth of 10,000 feet

Dette er nĂŠr IOX sitt felt. SĂ„ det er hĂ„p,nĂ„r de bestemmer seg for boring 😀
Redigert 18.06.2019 kl 12:30 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
17.06.2019 kl 22:08 3738

Ja, kanskje vi fÄr vite mer allerede denne uka.
Tigerberget
18.06.2019 kl 10:39 3510

Vurderer Ă„ plukke 1K i dag sĂ„ dobler jeg dagens omsetning 😂
Ulrik1
18.06.2019 kl 20:13 3234

Er folket like godtroende enda, eller begynner dere Ă„ lukte svindel av IOX?
Redigert 18.06.2019 kl 20:17 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ransen
18.06.2019 kl 21:38 3144

Kommer an pÄ hvordan du ser pÄ det, men vi mener at det er en reell mulighet for en tredobling her. Aksjen kan gÄ til 9 kroner pÄ avklarende meldinger som kan vise til produksjonsÞkning pÄ relativt kort sikt.
Det er overvekt av faktorer som viser at selskapet er pÄ riktig vei.
omvo
19.06.2019 kl 08:46 2929

Sitter pÄ de jeg har, og har Þkt pÄ kurs under 3 kr.
Slettet bruker
19.06.2019 kl 12:22 2749

ÜFinlest litt pĂ„ Q2 under punktet outlook. Slik jeg tolker hele Altair meldingen sĂ„ ser jeg med positive briller pĂ„ at de er i god dialog med ANH/Colombianske energimyndigheter. De fĂ„r muligheter til Ă„ gjenoppta lisensen pĂ„ Altair, om de driller en brĂžnn fĂžr datoen i august. Det ligger inne en sĂžknad fra IOX om Ă„ da kunne beholde denne lisensen. SĂ„ det tolker jeg dithen at de vil bore her, ikke miste denne. Tror at se har nye seismikkdata/erfaringer,i dette omrĂ„det. SĂ„ det kan gi bedre mulighet for et godt oljetreff i neste drilling her pĂ„ Altair.
Introduction to asset
Work program:
‱ Commitment phases I & II unification:
‱ Completed 3D seismic processing, 1 exploration well drilled
‱ Pending drilling of 1 exploration well by 31 January 2019
‱Farm out agreement with partner SLS
‱ Capex: 10% IOX, 90% SLS
‱ Working Interest per well: 60% IOX, 40% SLS
Prospects and leads under study
‱ Yagán: Prospect, time migration under study.
‱ Lead-1: Trap mechanism and time migration still under study
License overview
ALTAIR LISENSEN ( hentet fra pareto presentasjon 2018)
Location ‱ Area ‱
Llanos basin
80 sqkm (19,768 acres)
Partnership Royalty
Data Summary
‱ IOX: 90%
‱ Erazo Valencia: 10%
‱ 8% royalty
‱ Corporate tax 37%
‱ Full 3D seismic coverage.
‱ 2 Abandoned (Colirrojo-1, Turaco-1)
‱ Prospective Resources*: ~7.4 MMbbl (unrisked)
‱ Number of structural identified prospects/leads: Stratigraphic end
structure
‱ Exploration wells drilled in the block : Turaco-1 & Colirojo-x1
‱ Prospect Formation: C5 & C7
*Management’s estimate Strictly Confidential


Under i klamme er det som ble sagt i febr.2017 i melding om boreplanen den gang.
«In respect of the Altair licence, subject to ANH approval, the company has elected to, combine phases 1 and 2 of its commitments under the licence, which will require the drilling of 2 wells in total. The phase 2 period expires on 31 January 2019.»
Denne oppdateringen viser videre at de er i positiv dialog nÄ, Ä at disse diskusjonene/ betingelser, er forberedelser vedr. Neste borefase Ä garantiforpliktelser m.m De skulle egentlig ha drillet en brÞnn til pÄ Altair i forrige runde!
SÄ det gir ihvertfall meg positive signaler Ä uttrykk for at IOX er pÄ rett kjÞl, sÄ langt. Forberedelser, dialog, jus Ä lovverk avklaringer, forhÄpentligvis snart ogsÄ enighet med partner for boring,SLS.
HĂ„per at det blir en stor borefase nĂ„r de melder at alt er klart. Å at deres forberedelser er sĂ„ grundig at planen gĂ„r fint Ă„ utfĂžre, uten unĂždvendige Ă„ uforutsette utfordringer, ala vegdisponering, transport, juridiske spissfindigheter osv. Har tro pĂ„ at ledelsen gjĂžr god jobb nĂ„.

Outlook
The agreed transaction will provide Interoil with a self-sustained Argentinian operation with a significant potential for growth. Interoil will become a key player in the Golfo San Jorge Basin, one of the most profitable hydrocarbon regions in Latin America.
Furthermore, Interoil has broadened its portfolio and diversified its market presence, whilst acquiring 74,000 unconventional acres and opening new value drivers for the long-term development.
Meanwhile, Interoil will continue to diligently manage production and exploration of additional reserves the Puli C and Altair fields, and from the Vikingo well. The company is continually considering activities that would increase recovery rate and remove bottle-necks in the processing and product export solutions.
In parallel, the company continues exploring prospects in the LLA-47 block and is working in preparing a drilling campaign to finally evaluate both, Altair and LLA-47 exploration potential.

Ikke lett Ä fÞlge alle trÄder, planer, Ä tidligere ting. Men jeg kommer med disse tingene nÄ, for at vi aksjonÊrer er oppdatert pÄ historikk Ä bakgrunn for dagens stÄsted Ä planer videre. Mange trÄder som mÄ nÞstes opp her. Men god dialog Ä nye avtaler med ANH er postive signaler i dette bildet.

GASPLANT:
der skriver IOX at den skal settes i drift pÄ Mana. Produktene skal ut pÄ det Colombianske/lokale markedet i gjennom gastransport/rÞr Jfr. Innspill tidligere i denne trÄden, sÄ er myndighetene nÄ i gang med Ä innstallere Ä oppdatere infrastrukturen for GasTransport ut til lokale forbrukere/kjÞpere. SÄ igjen med positive briller, kanskje dette er Ärsaken til at gasplant er pÄ vent. Lokal infrastruktur Ä godkjenning til Ä koble seg til lokalt gasnett (under bygging nÄ ... )
Bare spekulasjon igjen fra min side. Men i forhold til ting som er sagt og (ikke utflÞrt) sett opp mot lokale forhold Ä nyheter vedr. Gasstruktur, ja sÄ rimer dette ogsÄ.
Om det er troverdige spekulasjoner eller ikke, det vil tiden fremfor oss vise. Men spekulasjonene er basert pĂ„ utsagn,meldinger Ă„ info, som jeg har oppgitt kilder til. 🩟🐝
Redigert 19.06.2019 kl 13:09 Du mÄ logge inn for Ä svare
stark
19.06.2019 kl 12:57 2712

Bergmofs:

Flot sammendrag pÄ historikken, og jeg hÄber at din tolkning er rigtig.

Stark
Slettet bruker
19.06.2019 kl 13:17 2669

SLS har ingen Þkonomisk interesse i brÞnn nr 2 pÄ Altair. Jeg antar at det koster like mye Ä fÄ denne pÄ plass som andre brÞnner (som f.eks Malevo, Jaca og Frison) som vi anslagsvis har vurdert til MUSD 3-5/brÞnn. IOX har ikke penger til dette uten tilfÞrsel av kapital. LÄn eller EK. Minner om at den fÞrste brÞnnen nÊrmest var tÞrr. Det synes kanskje vÄgalt Ä bore nr 2 pÄ Altair nÄr vi kjenner status pÄ LLA-47.
Redigert 19.06.2019 kl 13:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
19.06.2019 kl 13:56 2607

Ja du har mye rett i det innspillet. Men ser at der ogsÄ er pekt ut nye boreomrÄder, ogsÄ pÄ Altair, som fÞlge av ny seismikk, jfr. Strategisk dokument pÄ Paretokonferanse 2018. Disse prospektene pÄ Altair er kommet til etter fÞrste « tÞrre « boring der ..... !

Disse nye omrÄdene er kommunisert i Pareto dokumentet som nye identifiserte omrÄder pÄ Altair, som er aktuell for boring. Disse er kommet til etter fÞrste nesten «tÞrre» boring pÄ Altair. SÄ igjen sÄ leser jeg bare det de sier, at det er nye identifiserte omrÄder.
«Prospects and leads under study
‱ Yagán: Prospect, time migration under study.
‱ Lead-1: Trap mechanism and time migration still under study»

Til forskjell fra en del meningsagenter her inne, sÄ har jeg lest all info IOX har kommet med. De har gitt info. Det har tatt for lang tid Ä fÄ boret, mer enn de to siste brÞnner. Gassanlegget kunne de ha kommer med en oppdatering pÄ,ettersom tiden har gÄtt uten oppdatering. Men det er den eneste saken som det ikke er gitt ut info om, slik jeg erfarer. Kan hende har jeg glemt noe ?

Den redegjÞrelse som jeg viser til,er grunnen til at jeg fortsatt er aksjonÊr Ä ogsÄ at jeg har Þkt mitt eierskap i IOX seneste periode,pÄ lav kurs. Samt ogsÄ at det er stor mulighet for treff i boringer Ä at min verdi investert, Þker en god del. Har hatt langsiktig eierskap,siden vÄr 2013. For kortsiktige er aksjen nok hÞyrisiko, kjÞpt pÄ brÄe oppturer, for ei stund siden.
Jeg hĂ„per pĂ„ ny stabil opptur nĂ„r de iverksetter neste borefase, ogsĂ„ med fler aksjer, men penger til boring. Det mĂ„ selvfĂžlgelig komme. Å oppstart Ă„ drift i Argentina. Mye spennende her fremover.
Selskapet har klart Ă„ overleve turbulente tider, med myndigheter,lokalbefolkning,lav inntjening pga oljepris rundt 30 kr, Ă„ de har fornyet ledelsen som har levert.
Vi fĂ„r se hva dette blir til🩟🐝😊
Redigert 19.06.2019 kl 14:57 Du mÄ logge inn for Ä svare
stark
19.06.2019 kl 14:15 2572

DesvĂŠrre kender vi jo endnu ikke resultatet af det nye seismik der er foretaget.

Stark
Slettet bruker
19.06.2019 kl 14:58 2503

Stark
Se redigert innlegg fra meg, vedr. Seismikk pÄ Altair.
Slettet bruker
19.06.2019 kl 15:06 2479

Her er ogsÄ ordrett fra selskapets Pareto konferanse:2018
«Operation Update
Recent activities
1H 2017: Drilling & Exploration Activity
Turaco x-1 Vikingo x-1
1H 2018: Commercial and marketing optimization
Leads and Prospects re-evaluation Puli-C 3D reservoir modelling
2H 2017: G&G re-evaluation activity
3D Seismic reprocessing
Field operation improvement (Altair, Vikingo & Puli-C fields)
2H 2018: G&G re-evaluation activity
Re-engineering and debottlenecking production system in Puli-C field.
Continue evaluating new opportunities in Argentina
Slettet bruker
19.06.2019 kl 15:30 2436

Dette er brilliant analyse, bergsmofs, heller enn spekulasjonar, her blir generelt pissprat rydda unna og det meste og viktige som er av meldingar og fakta sette inn i ein logisk samanheng og til eit samla bilete som det gÄr an Ä tru pÄ!
Og saman med edruelege og nÞkterne bÊÊrnt tankar og innspel frÄ mange andre, skal denne mosaikken vere i bakhovudet mitt pÄ GF slik at endeleg ogsÄ gamle Abu kan meistre Ä forstÄ denne spanande luten til botns!

Og sÄ er det Ä lade opp til DNT i kveld, ho mor tek t-bana og eksisterar, Abu skal sykle med ryggsekk og klesbyte, sanse frisk frognerbris og kjenne at han lever!
I pausa skal eg underhalde damer med analyse av mormonarrÞrsla, nippe til gode drÄpar og gÄ fint pÄ "Herrar"!
Redigert 19.06.2019 kl 15:34 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
19.06.2019 kl 16:09 2385

Takk ABU😊
MĂ„ du ha en fin sykkeltur Ă„ DNT kveldđŸšŽđŸŒâ€â™‚ïž
    «
  • 1
  • 2
  • »