"Fremtiden"

Investor 33
SDRL 16.06.2019 kl 13:40 1293

Leser at man er negativ til rigg aksjer. Investorer har mistet interessen til denne sektoren nå. Spetalen mener aller rigg aksjer står i null om par års tid.

I alle sektorer oppstår det endringer. Fra "telekom" til "handel" skjer det endringer. Om man ikke føler med i timen, går det som regel dårlig og om mulig avvikling av hele selskapet.
Det hele handler om en GOD og DYKTIG ledelse som er før sin tid. En ledelse som tar grep og endrer selskapet etter markedsforholdene. Hva ønsker markedet seg nå?, og hvordan kan vi endre oss for å møte det markedet som nå er med våre tjenester?

Må ha slutt med trauste ledere som går med dress og prater fine ord til markedet uten handling. Nå trur jeg "Spetalen" har sin agenda med sin uttalelse, men at han ser frem i tid er noe som er sikkert og som han har rett i.
Merkelig at ledelsen i de ulike selskapene med million lønninger ikke er bedre kvalifisert til å ta de riktige grepene og se ting i et lengre perspektiv.

Selv tenker jeg vi "vanlige" lever på en illusjon der vi trur at ledelsen er så mye bedre kvalifisert enn oss andre. Jeg mener mange her i forumet kunne lede flere børsselskapet vell så bra om ikke bedre.

Hadde vi vært i deres "nærvær" på møter og diskusjoner, hadde vi blitt overasket over hvor lite mer av "kunnskap og ideer" de har enn folk flest. En påstand, men har de så mye mer handlekraft og kunnskap til å endre en sektor som muligvis er i avvikling? Dette er min personlig mening slik jeg opplever mye av det jeg leser og hører fra "eliten" i vårt næringsliv.

Og hva så om selskapet SDRL? Jeg venter å høre fra ledelsen om noe nytt, men enn har markedet ikke hørt noe fra den kant. Mulig dette skyldes de ikke har noe nytt å fortelle, og står "fast" i et svært så vanskelig tid for rigg. Eller er det slik at oppgang er i sikte, noe som investorer har feiltolket? Håper vi snart hører noe fra selskapet snart og hvordan de ønsker å møte markedet for å løfte selskapet til nye "høyder".
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
ØrsteinStraitB
16.06.2019 kl 16:11 1208

Hvis du mener det du skriver om at ledelsen ikke har peiling, så må du være bra dum som satser penger på børs.
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
Investor 33
16.06.2019 kl 23:03 1099

Ikke dum, men naiv kan man godt si. Hadde god avkastning på noe helt annet, men så fulgte jeg ikke videre min filosofi med å investere mot "miljø rettet selskaper". I et kort øyeblikk fulgte jeg meglernes råd med å investere i rigg aksjer.
Fornuften sier meg at fossile produkter er på vei ut, og det med raskt tempo. Men så blir man grepet i et kort øyeblikk og investere i rigg grunnet positive analyser som jeg ser nå ikke holder mål.

I skrivende stund har jeg tapt mye (nå inngangs verdi på 52 kr) men har et håp om at SDRL kan plutselig hoppe mot 50-70 kr. SDRL bør ha større verdier enn nå priset inn, og håper ledelsen i tar grep slik at aksjonær verdiene synliggjøres, men det haster å foreta seg noe nå.

I aksje markedet bør ledelsen være mer aktiv og informere markedet når meglere "synser" over selskapet. Hører man så ikke fra selskapets ledelse, et dette også en form for kommunikasjon til markedet tenker jeg som muligens forteller at meglernes antagelser er noe i.

Mye ambivalent, frustrert og irritert over meg selv at jeg gikk inn i SDRL. Kunne solgt meg ut med tap nå, men har en tru på at SDRL kan gjøre et stort hopp og derfor blir jeg enn i selskapet om så må være.
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.06.2019 kl 07:55 962

Veldig godt skrevet. Ledelsen sin jobb er å fremme aksjonærenes interesser. Det å sitte stille og ikke gi en lyd fra seg, når aksjen faller og faller, er ikke bra og har så langt absolutt ikke fremmet aksjonærenes interesser....
Redigert 20.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare