Spillefond

aristokraten
16.06.2019 kl 17:29 2022

Hei

Ønsker å starte ett lite spillefond. Har 5000,- til rådighet. Spillet blir satt på Norsk-Tipping, og reglene jeg har laget er slik at jeg kan satse mellom 1-4 % av fondets verdi. Man må gjerne diskutere spillene som er satt, men jeg garanterer ikke svar. For har jeg først satt ett spill så er det fordi jeg mener spillet har en verdi i forhold til oddsettingen. Skal prøve å få satt mellom 1-3 spill i uken og ett eventuelt overskudd (ikke garantert, og ikke lett) blir gitt vekk til sykehusklovnene på barneavdelingen på Haukeland sykehus i Bergen til jul. Skulle det ikke bli noe overskudd skal jeg uansett bidra med 1000,- og gjør gjerne noe lignende de som har mulighet. (største gaven er å gi):-)

Første spill i fondet:

Lillestrøm vs Viking H odds 2,1 innsats 150 kr 3%

Viking har startet bra (noe jeg tror behøvdes for overlevelse). De har 14 poeng på 9 kamper. hvorav 10 er tatt hjemme på 5 kamper. Borte har de 4 poeng på 5 kamper. De er altså så langt klart sterkest på eget plastdekke. Lillestrøm på sin side står med 12 poeng på 10 kamper. En start litt under pari etter min mening. Ok poengfangst hjemme på naturgress og de kommer fra en klokkeklar råsterk 0-3 seier borte mot VIF.


Dette er to lag som kommer til å ligge noenlunde likt på tabellen , men tipper LSK havner 3-6 poeng foran Viking når 30 serierunder er spilt. Her settes spillet på naturgress mot plastikkgress, ok hjemmelag mot svakt bortelag, Og litt på form opp mot form ned. 2,1 (stod i 1,97 tidligere) er nok for meg til å forsvare ett spill. Gir spillet rundt (H) rundt 50% sjanse for å gå inn.


mvh aristokraten.
Redigert 19.01.2021 kl 23:09 Du må logge inn for å svare
aristokraten
16.06.2019 kl 20:53 1979

Hei

Fondets verdi etter 1 spill: 4850,-

Analyse/ettergåelse av spillet blir vanskelig da LSK måtte spille i ca 80 minutter med 10 mann etter IKKE tvilsom men FEIL avgjørelse.

Nye tak/sjanser senere:-)

Mvh aristokraten
Slettet bruker
18.06.2019 kl 09:03 1916

Du har ikke vurdert å gi et eventuelt overskudd til Tommy Høyland? Han er desidert den største klovnen i ES
aristokraten
18.06.2019 kl 10:13 1892

He he

Problemet til T H er at han tror han er kul. Men ender ofte opp som ufrivillig klovn. Klovnene på sykehuset er frivillige og gjør en viktig jobb for barn slik at de får en "pause" fra alvorlig sykdom.

Mvh aristokraten
aristokraten
20.06.2019 kl 23:54 1838

Hei

Da det er ferietid etter noen timer på jobb i morgen har jeg "jobbet" fram noen spill i fondet mitt. Det blir ikke mindre 5 single kamper. Altså 5 spill. De spilles alle til 2 % av fondets verdi på 4850,- , altså blir innsatsen 97 kroner på hver kamp.


Begynner med lørdagens kamper


Spill 1: Strømsgodset vs Molde B odds 2,0 innsats 97 kroner.


Strømsgodset har jeg sett i flere kamper i år, og det har vært planløst og tamt. De er kommet inn i en skikkelig lang blindgate siste årene, med mye bytting av trenere. Laget virker ubalansert og tamt. Kan selvfølgelig snu da det finnes kvalitet i laget, men det har sett skikkelig dårlig ut. Rekdal mener sågar at det er ordentlig fare for nedrykk. Men da blir vel det jingset:-) Uansett har de sett veldig svake ut, og de skal ut mot ett bra, men dog overraskende varierende Molde. Molde har en god stall med mye klasse etter norske forhold. Når spillet sitter er det ikke noen som er i nærheten. Men eneste ankepunktet mot mitt spill er at de varierer en del i prestasjonene. Men med Ohi på topp (mulig årets toppscorer) og en glimrende Magnus Wolff Eikrem og alltid lynhurtige Knutzon så har de enkeltspillere til å vinne på en dårlig dag. Jeg kjøper denne til 2 blank i odds


Spill 2


Vålerenga vs Sarpsborg H odds 2,0 innsats 97 kroner


Vålerenga var egentlig skikkelig på gang for 3-4 kamper siden, og jeg tenkte at (søren heller, de havner sikkert foran Brann). Men så har de falt ned en del hakk. Magefølelsen sier at de slår tilbake i denne kampen. For man blir plutselig å dårlig over natten. De har tidligere i sesonger spilt glimrende angrepsfotball og de er faktisk veldig bra til å styre spillet i alle kamper. Dette har Deila jobbet med over tid. Tror nok de bare er inne i en liten blindgate og at denne kampen føles som ett slags være eller ikke være med tanke på å spille i toppen. Forventer stor mobilisering til kampen.


Sarpsborg på sin side har jo vært en liten katastrofe i år. Dog synes jeg de har fått noe dårlig betalt i kampene sine. Men det har ikke vært helt godt nok i år. Nå vant de riktignok mot Odd hjemme, men en liten seier er ikke nok til å friskmelde de helt ennå. Her tror jeg hjemmebane fordelen slår inn og jeg holder VIF for å være ett litt bedre lag enn Sarpsborg og kjøper altså denne også.

Spill 3


KFUM Oslo vs Hamkam H odds 2,08 Innsats 97 kroner


KFUM Oslo så jeg mot Åsane i fjor, begge kampene, hvorav hjemmekampen til Åsane live. Det var ett hyggelig fotball-lag som spilte fin fotball og som tok en ganske sterk 3-1 seier borte mot Åsane. Daniel Fredheim Holm er vel den mest meritterte spilleren på laget. De har tatt OBOS-ligaen med storm og leverer sterke resultater. Tror de kan flyte videre på opprykksbølgen mot ett Ham-kam som har stabilisert seg som ett OBOS-liga lag etter noen år nede i 2 divisjon. KFUM står med 20 poeng så langt mot Ham-kam sine 13. Synes 2,08 virker som ett hyggelig spill og prøver på det.

Spill 4

Bærum vs Sotra B 2,85 innsats 97 kroner

Sotra har tatt 2 divisjon med storm etter en litt trøg start. Råsterk seier mot Kjelsås sist, og Mjølner ble hjemmekampen før det sendt hjem med 0-3 i bagasjen. Mellom de to hjemmekampene har de også slått Odd 2 borte. Ett lag i flyt og form. Bærum slet lenge mot svake Mjølner, men snudde tilslutt kampen til 3-2. Her synes jeg kampen virker noe jevnere enn oddsen tilsier og blir fristet av en såpass bra borte odds. Det skiller bare 1 poeng på tabellen i favør Sotra, men de har dog 1 kamp mindre spilt.

Spill 5

Norge vs Australia B odds 2,3 innsats 97

Kvinnelandslaget kom seg videre i turneringen i gruppe med Nigera, Frankrike og Sør-Korea. De ble som ventet nummer 2 i gruppen sin. Landslaget har slitt litt de senere årene og vårt lands beste spiller Ada Hegeberg spiller som kjent ikke. Likevel har vi mange gode spillere som spiller med hjerte utenpå drakta. Og her håper jeg faktisk at jeg ryker. Men kan ikke tippe med hjertet. Her ligger fakta Norsk Tipping ganske høyt på oddsen til Australia, de fleste bookmakere ( som operer med en mye høyere teoretisk tilbakebetalingsprosent) i skitet mellom 2,1 og 2,25. Dog ligger ett par på 2,4. Men i forhold til teoretisk tilbakebetalingsprosent har nok Norsk Tipping vurdert denne annerledes enn de fleste andre bookmakere. Har nok en del med å gjøre at de forventer en del spill på Norge og vil derfor justere oddsen sin litt. Jeg synes 2,3 på Australia skal kjøpes og det blir mitt siste spill på noen uker.


Ellers vil jeg si at det er godt mulig jeg har tatt vann over hodet med dette prosjektet (ikke økonomisk altså);-) , men det er søren ikke lett å finne spillbare kamper, men moro å lete. Håper på å få inn 3 av spillene i allefall slik at det går i pluss denne helgen. Men gir ingen garantier. Lykke til for de som skulle prøve en pollett eller flere i helgen.

mvh aristokraten


aristokraten
24.06.2019 kl 14:26 1732

Hei

Fikk inn bare 2 av 5 spill. 4,08 × 97 tilbake. Og ny verdi i fondet er 4761,- tapte altså ytterligere 89 kroner på helgens spill. Ingen av spillene var langt unna. Manglet bare 1 scoring i tre av kampene. Satser på at det snur:-) Går for ett maksspill i fondet på 4 %.

Norge vs England B 2.1 i odds.

Litt samme begrunnelse som Norge vs Australia. Bare at nå møter vi ett ennå bedre lag. Ranket som nummer 3 på FIFA ranken. Gjort ett bra mesterskap og er jevnt over ett bedre lag. Norsk tipping gir 2.1 og det kjøpes for 190 kroner. Tror kanskje den oddsen vil synke framover.

Ellers nyter jeg og mine late dager i vakre Hornbæk som byr på 25 grader og lite vind. Stranden neste...

Mvh aristokraten
aristokraten
26.06.2019 kl 16:47 1675

Hei

Da har oddsen som jeg mistenkte sunket til 1,98 for England seier. Men jeg beholder selvsagt 2,1 da jeg var tidlig ute. Fremdeles spillbar i mitt hode, men dog ikke for maksspill. Gir England 55% sjanse.

Mvh aristokraten
aristokraten
27.06.2019 kl 22:54 1628

Hei

Fikk inn maksspillet mitt på 4 % 190 kroner. 4761 - 190 = 4571,- før gevinst. 190×2.1= 399. 4571 + 399 = 4970,-

Ny verdi i fondet er altså 4970,- så etter 7 spill ligger jeg altså 30 kroner bak start. Satser på å bikke den over rette siden av 5000,- ila de nærmeste spillene. Har bare satt 3 av 7 spill. Men har dratt nytte av vektet innsats.

Mvh aristokraten
aristokraten
27.06.2019 kl 23:02 1622

Ble faktisk slashet videre ned til 1.89 før kampstart. Så ganske tydelig at de bommet på oddsen de satt tidlig. Og at mange med meg har satt penger på England.

Mvh aristokraten
aristokraten
30.06.2019 kl 10:45 1547

Hei

Denne helgen syntes jeg det var vanskelig å finne spillbare objekter. Er bare en kamp jeg føler meg rimelig sikker på. Så da blir det bare ett spill. Den kampen er hentet fra eliteserien og jeg var inne på tanken til å sette ett maksspill, men har vurdert meg fram til at 3% får holde.

Sarpsborg vs Strømsgodset H odds 1,6 innsats 149,-

Sarpsborg har slitt i år, ( var dog veldig god i preeseson) så det var nok litt overraskende for de fleste. Har etterhvert løsnet litt og skuldrene er i ferd med å senke seg. Har jobbet godt i motgang og stått stødig i intervjuer etter kamper. God kontinuitet på trener og ledersiden. Har rett og slett bygget klubb, kultur, supporterkultur og stadion de siste årene. Har vært imponerende å bivåne.

Ting ser ut til å løsne nå i inneværende sesong og har stor tro på en 3 poenger mandag.

Strømsgodset, hva skal en si... virker rett og slett bunnløs nå. Sliter egentlig med det meste. Virker planløs, humørløst og formløst. Er oppriktig bekymret for nedrykk i år. Håper det snur seg for de etterhvert da jeg alltid har hatt litt sansen for Drammens klubben. Tror tapsrekken fortsetter mandag.

Mvh aristokraten


aristokraten
02.07.2019 kl 20:46 1476

Hei

Kort frist så kort omtale.

Satt ikke helt i tur i Sarpsborg kampen. Strømsgodset scoret 2 mål på 1 eget forsøk, og Sarpsborg hadde ball i treverket på overtid. Men slikt vil gå alle veier etter en del spill.

I dag går jeg for en høyoddser, det er fifaranket nummer 1 mot nummer 3. England mot USA i semifinale VM for kvinner. Jeg gir England ca 30 % sjanse for seier og da er 4,0 en god odds. England har satset kraftig på kvinnesiden siste årene og jeg spår en langt jevnere kamp enn NORSK TIPPING.

England vs USA H Odds 4,0 innsats 2 % 96 kroner

mvh aristokraten.