Finnes det noen her inne som stoler på politiet?

Slettet bruker
16.06.2019 kl 21:16 1470

Som ikke ville vært redd for å bli arrestert for noe man ikke hadde gjort fordi man stolte på at politiet ikke fabrikkerte bevis mot deg, eller ganske enkelt ikke ville etterforsket skikkelig fordi de kunne bruke deg som gjerningsmann/kvinne i denne saken og siden få en ekstra fjær i hatten for rask oppklaring.
Slettet bruker
16.06.2019 kl 21:23 1466

Er det ingen med ryggrad som tør si sin mening?
Slettet bruker
16.06.2019 kl 21:24 1464

Legger du ut feller?
kokkohill
16.06.2019 kl 21:32 1456

Nei jeg er ikke redd politiet
Fjordgubben
16.06.2019 kl 21:49 1450

De fleste bør ikke være redd for politiet da sjansen for konfrontasjon er veldig liten.

Men de som faktisk blir involvert/blandet inn i noe bør være redde.

Kjenner folk som har gjort «småting» og som politiet som vanlig har blåst opp til enorme proporsjoner, man bør være redd da...
ladaen7,30
16.06.2019 kl 22:17 1429

Vanlige folk har vel svært lite frykte for politiet, har selv aldri hatt med dem å Gjøre.
Men at folk som lever på kant med loven eller konstant i gråsonen får problemer med politiet syns jeg er helt ok.
triki
16.06.2019 kl 22:21 1425

Om du kjenner en i politiet er det vel greit, men blir du omtalt som gammel kjenning er det kanskje ikke helt greit.
Slettet bruker
16.06.2019 kl 22:25 1422

I visse saker er de et underkuet politi, og er med på operasjoner som ikke bra.
Det burde ikke være slik.
Slettet bruker
16.06.2019 kl 22:30 1418

Jeg har vært i mange land der dette ville bekymret meg men ikke i Norge.
Slettet bruker
16.06.2019 kl 23:19 1394

Utrolig hvor enfoldige man er her inne. Les dette, og fortell meg at dette ikke skremmer dere?

Mediefokuserte norske justismord

1903 og 1929 – Hoel-sakene.
1907 – Hetle-saken – Mikal Hetle og hans sønn Ole Hetle.
1970 – Liland-saken – Per Kristian Liland ble uskyldig dømt for drapet på to venner i 1969. Han ble frikjent i 1994.
1978 – Moen-saken – Fritz Moen ble uskyldig dømt for drapene på to 20 år gamle kvinner i 1976 og 1977. Han ble først frikjent for det ene drapet i 2004. Etter hans død i 2005 ble han frikjent for det andre drapet etter at Gjenopptakelseskommisjonen hadde etterforsket saken på nytt.
1982 – Rødseth-saken – Sveinung Rødseth ble i 1981 uskyldig dømt for drapet på sin 5 måneder gamle datter.
1984 – Hage-saken – Atle Joar Hage. Hage begikk selvmord i 1987 på grunn av anklagene og dommen, og ble frikjent 1. april 1998.
1988–1990 – Bumerangsakene.
1990- Fjell-saken – Åge Vidar Fjell.

Dette er de store sakene, men vi har massevis med saker hvor man eks. er dømt for misbruk mot barn og senere funnet uskyldig da ofrene har fortalt sannheten etter noen år. Flere har da begått selvmord i fengselet for forbrytelser man ikke har begått.
Redigert 16.06.2019 kl 23:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.06.2019 kl 23:22 1392

Uriktige domfellelser kalles justismord selv om ingen bevisst har ønsket at en uskyldig skal bli dømt.

Det finnes ikke offisiell statistikk på hvor ofte justismord forekommer. Jus-professorene Anders Bratholm og Ståle Eskeland (Universitetet i Oslo) skriver i en bok fra 2008 om justismord i Norge at de skjer oftere enn antatt, og anslår at 20 justismord i året ikke er et for lavt tall. En spørreundersøkelse blant forsvarere i 1998 av Anders Bratholm og Ulf Stridbeck (også professor i juss ved Universitetet i Oslo), konkluderte med at minst 15 personer, trolig flere, ble dømt uskyldig hvert år. Flere av sakene i undersøkelsen gjaldt dommer på fire til ti år. Mange saker blir imidlertid aldri avdekket – det er ekstremt ressurskrevende å arbeide med gjenopptakelsessaker. Noen justismord får mer oppmerksomhet enn andre. En av de mest kjente og beskrevne justismordsakene i det 20. århundre var den såkalte Hetle-saken. Mikal Hetle og sønnen Ole ble dømt for overlagt drap i 1907, og det gikk hele 40 år før de ble frifunnet.


- Justismord i Norge blir oppklart av amatører - ikke av jurister eller politifolk. Det er i veldig stor grad de som selv blir dømt eller deres støttespillere og familiemedlemmer som står bak. Derimot har påtalemyndigheten i alle kjente justismord i Norge kjempet med nebb og klør for å forhindre gjenopptakelse. Selv etter at saken er blitt gjenopptatt uttaler man at «ingenting kunne vært annerledes»,
Redigert 16.06.2019 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.06.2019 kl 00:42 1380

Etter å ha lest hva du skriver, og sjekket selv på Google, så må jeg si at jeg ikke føler meg trygg med det politiet vi har. For ikke så lenge siden gikk en politimann ut å fortalte at på grunn av muslimsk politi i Oslo, turde de ikke snakke høyt om kriminalitet blant muslimer fordi de muslimske politimennene varsler de kriminelle slik at de kunne kvitte seg med beviser mot dem selv.

Jeg tror også at mange etnisk norske politifolk ikke er noe bedre, så dette gir meg en god grunn til å aldri stole på politiet i Norge, uansett.
Slettet bruker
17.06.2019 kl 01:18 1370

Det hender politiet er med på ting de ikke burde vært med på.
Hvorfor det er slik burde utredes. Og denne ukulturen bør utryddes.
Om det er problemer med muslimsk politi, bør vi bli kvitt det.
Muslimer kan også være bussjåfører, saksbehandlere og ha andre roller.
Hvis disse opptrer på tvers at etnisk norske interesser, burde dette ryddes opp i.
Vi må ha nulltoleranse på dette området. Og Spesialenheten må få en uavhengigere
rolle, og nok kapasitet. Det er feil med for mange eks-politifolk i Spesialenheten.
Daniel_K
17.06.2019 kl 09:12 1340

Jeg stoler på politiet.
Fjordgubben
17.06.2019 kl 09:24 1336

Tror det er litt naivt å bare stole på politiet uten videre, dersom du noengang blir etterforsket ville jeg revurdert de holdningen, for din egen skyld.

atnorhe
17.06.2019 kl 10:19 1325

." For ikke så lenge siden gikk en politimann ut å fortalte at på grunn av muslimsk politi i Oslo, turde de ikke snakke høyt om kriminalitet blant muslimer fordi de muslimske politimennene varsler de kriminelle slik at de kunne kvitte seg med beviser mot dem selv."

Har ikke hørt den historien, men politiet er helt avhengig av internt samhold, med alle de situasjoner de kommer ut for som lett kan få dem i ubehageligheter. At en politimann står frem med en slik historie, virker merkelig med mindre han var anonym.
I England lot politiet Muslimske gjenger holde hvite Britiske jenter som sex-slav er i årevis, selv om de visste hva som foregikk. De har i ettertid forklart at redselen for å bli uthengt som rasister holdt dem tilbake og de lukket øynene. Bombe!

At Muslimer i fra fremmedkulturer nå blir gitt makt over Nordmenn, er første skritt på veien mot lignende forhold mtp korrupsjon /lojalitet . Som i England er det selvsagt ingen som setter spørsmåltegn med denne type "overdragning" av makt. Det finnes ikke en eneste grunn til at islam skal kvoteres makt i Norge. Det hele er et eksperiment som ingen ønsker, men Politi og myndigheter har begrunnet dette med "vanskeligheter med å trenge inn i miljøer med fremmedkulturell kriminalitet" for Norsk etnisk politi.

Virkelig? selvsagt ønsker ingen politimann å komme på forsiden av VG i en hel uke, og skjelt ut av noldusene på venstresiden. Nå er snøballeffekten i gang. Det neste blir Muslimske dommere justisministere, og selvsagt statsminister, alt med samme idiotiske begrunnelse, samt alle problemene med "rasisme blant Nordmenn"
Slettet bruker
17.06.2019 kl 10:25 1318

Ikke for å virke frekk,men;hva ville du gjort uten politiet?
Er vel de som står mellom oss,og det glade vanvidd.
helt sikkert noen som er ansatt,som ikke skulle vært det,men hva er alternativet ditt?
Slettet bruker
17.06.2019 kl 10:31 1316

Fine Greier, det finnes ulike vakttjenester.
Jeg er for politi, men det bør legges til rette for mer konkurranse. Dette vil selvsagt ikke politiet ha, men når de selv sier de drukner i jobb så burde nettopp dette være et godt argument. Starter du vektertjenester i dag må du etter hva jeg vet polities godkjenning/bevilling. Altså er du egentlig ansatt på deres nåde.

Et eks er Blackwater i USA, på ingen måte til forbilde, men til eksempel for at det burde være mulig innenfor et viktig og riktig regelverk. Stikkordet er regelverk.

Redigert 17.06.2019 kl 10:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.06.2019 kl 10:32 1314

Etter noen års kjennskap til hvordan de er lakeier for Barnevern, Mattilsynet og bankene (som "låner" ut nyskapte penger - ikke penger) så må jeg si at tiltroen er heller lav.
De hjelper folk flest i liten grad, og har du et innbrudd med bevis så viser de ofte null interesse.
Selv bedriftseiere har vel måtte ta sakene i egne hender...

https://www.youtube.com/watch?v=fTGlg_bz-hk


Her er en "Drammen-sak" hvor ting blir helt snudd på hodet.
Når far har pedo og dyresex og moren får vite det og tar det opp med Barnevern/Politi, så er det hun selv som får problemene og må rømme landet for å ikke å få familien ødelagt...
Hva er det for slags system?
Dette er jo barnevern-saker, men politiet er maktorganet som gjør galskapen mulig.

Og det er på ingen måte den eneste sinnsyke saken rundt slike forhold.
https://www.youtube.com/watch?v=fZkjZRpypq4
Samme sak - annen intervjuer
https://www.youtube.com/watch?v=iWDo-5cjvTY
Redigert 17.06.2019 kl 10:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.06.2019 kl 10:39 1311

Hvem skulle da beskytte oss mot statstyranniet mener du?
Akkurat som at folket burde ha makten - direkte folkestyre, så burde folket også styre politiet.
Slettet bruker
17.06.2019 kl 10:48 1306

Tja,hvem skal beskytte oss mot statstyranniet?
Politiet,skal jo beskytte oss mot kriminalitet av alle slag.
Når det gjelder statstyranniet,så er vel egentlig den eneste farbare vei,å stemme riktig ved urnene?
Eller er det "væpna konflikt"du synes vil være bedre?
Tror det ville blitt et jævlig rør om folket skulle bestemme over politiet.
Det er vel kun mulig om de vi stemmer på gjør det vi har stemt dem inn for,og ikke glemmer os i det døren smeller igjen på kontoret,og den svarte limmoen står og venter på utsiden,men det er jo det de gjør!
Slettet bruker
17.06.2019 kl 11:30 1296

Folket skal naturligvis IKKE på daglig basis detaljbestemme over politiet (eller hva man skal kalle en beskyttende enhet).

Folket skal likevel ha makten til å bestemme hvordan politiet skal være organisert, hvordan de skal opptre, hvem de skal beskytte osv.
Og det er der direkte folkestyre - direkte demokrati kommer inn, fordi dagens parlamentariske system feiler stort pga korrupsjon og parasitter som kontrollerer systemet.
Systemet er så finurlig rigget at å komme opp med et alternativt parti systematisk blir motarbeidet og hindret.
Derfor oppstår slikt:
https://folketdirekte.com/video/
Redigert 17.06.2019 kl 11:33 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
17.06.2019 kl 11:45 1294

Finnes selvsagt ikke noe alternativ til politiet utenom det man kan betale for, vakttjenester, alarm, privatdetektiv etc, det betyr selvsagt ikke at at uten videre skal stole på dem!!!

Nord-Europa har tradisjonelt vært et stabilt område der man stort sett kan stole på politifolk, i nesten alle andre land i verden bør man være ekstremt forsiktig med akkurat det.

Men pga innvandring blir politiet nå infiltrert av personer med en annen kultur, som er vant med andre samfunnsforhold. Disse holdningene bærer de med seg og det fører til at politiet blir svekket mht hvor mye man kan stole på dem.

PK-holdninger har også sneket seg inn i politiet, og mange er kvinner, kvinner som muligens vil benytte sjansen til å hevne seg på menn som de mener er diskriminerende etc, dette kan slå ut på ulike måter.
Redigert 17.06.2019 kl 11:50 Du må logge inn for å svare
even25
17.06.2019 kl 12:14 1287

Har gjennomgående stor tillit til politiet. Ikke at de er feilfrie. men at de i det store og hele gjør en god jobb når de først etterforsker et forhold..
Er derimot mer bekymret for mengden av saker som henlegges. Selv når bevis og gjerningsperson er kjent. Dette er indirekte en oppfordring til å ta saken i egne hender, og til at folk dropper å anmelde.
Med mindre et forsikringsselskap krever anmeldelse, ville jeg drøyd i det absolutt lengste før jeg tok meg bryet med å legge inn en anmeldelse når man vet hvor den havner. Så får det heller være at mange av oss bidrar til mørketall, og at kriminalstatistikken ser langt bedre ut enn den egentlig er.
Redigert 17.06.2019 kl 12:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.06.2019 kl 12:56 1273

Man skal ikke stole på noen, verken venner, familie, partnere, eller politiet for den del.
Strak det kommer penger, arv, hevdelses- og hevnmuligheter inn i bildet ryker all moral hos de fleste.
I et langt liv og omgang med tusenvis av personer har jeg til sammen funnet 5, kanskje 6 personer jeg virkelig kan stole på, og som ikke åpenbart vil falle deg i ryggen når det røyner på. Resten får du tomflaskepant for.
Til gjengjeld skal man virkelig sette pris på og ta vare på dem som holder mål.
Redigert 17.06.2019 kl 13:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.06.2019 kl 13:34 1259

Du har dessverre helt rett. Det er i storm og kuling og når det koster å stå opp som en venn og forsvare vennen man ser hvem som er en virkelig venn.
Slettet bruker
17.06.2019 kl 20:10 1232

Ekte venner sier det som det er, rett fra levra og legger ikke noe i mellom.
Av og til en link til noe idiotisk som ble skrevet. Mange venner på HO stiller opp med hærlig hets som korrektiv.
Au-Per er igrunnen et godt alternativ til ekte venner. Alt rent&pent, bare kos.
Slettet bruker
17.06.2019 kl 20:13 1233

Politiet er bare mensker og mensker bommer på blinken iblant.
Jeg regner med du har så mange svin på skogen at du er skyldig nok i ettellerannet uansett, så du kan likesågodt ta din fortjente straff. De fleste har brutt nok norske AP lover reguleringer og forordninger at du minst har ett år bak fengselsmuren tilgode.
atnorhe
17.06.2019 kl 22:20 1217

"Starter du vektertjenester i dag må du etter hva jeg vet polities godkjenning/bevilling. Altså er du egentlig ansatt på deres nåde."

Seriøst, du er helt på jordet.
Mener du at hvis du kan starte opp en vektertjeneste, bør du få få politimyndighet? Selvsagt må du ha godkjennelse for å drive vakttjeneste . Du er ikke "ansatt" på politiets nåde, Du driver vakttjeneste etter de retningslinjer som gjelder. helt uavhengig av politiet.

Det er ikke politiet som eventuelt forandrer maktforholdet i samfunnet, så de"frykter ikke konkurranse". Hvis de fikk det måtte de bare godta det. Det er ikke politiet som lager lover.De har kun ansvar når de blir brutt,men makten settes ikke ut på konkurranse på det åpne markedet. Makt er ikke en salgsvare.

Politiet er under justisdepartementet som er under regjeringen, og over dem er stortinget. Å ha makt over borgerne er ikke noe du og jeg kan konkurrer om.

Skjønner du ikke hvordan verden du lever i fungerer, eller vil du bare ha noe annet?
Pompel
17.06.2019 kl 23:12 1206

Jeg tror hankatten er anarkist, noe som de fleste hankatter er...
Slettet bruker
18.06.2019 kl 00:31 1194

Som PST'er er Daniel_K selv politi.