Bedre veier, mer trafikk - surprise surprise
https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/aw85lL/Na-oker-biltrafikken-i-Kristiansand
Er det ikke noe av vitsen at distriktene skal styrkes, og veksten i Oslo og Akershus dempes ?
At land og folk skal produsere verdier. At konkurranseevne skal styrkes.
I søndre Vestfold steg trafikken 18 % i Q1 pga. effektene av bedre vei.
Av de tre bomprosjektene nå er Langgangen - Dørdal viktigst. Hva med å sette et
øvre tak på 6 % til renter og administrasjon. Kan ikke prosjektet oppfylle det, forkastes det.
Og kostnadskontrollen må være streng. God kvalitetssikring av kostnader.
Er det ikke noe av vitsen at distriktene skal styrkes, og veksten i Oslo og Akershus dempes ?
At land og folk skal produsere verdier. At konkurranseevne skal styrkes.
I søndre Vestfold steg trafikken 18 % i Q1 pga. effektene av bedre vei.
Av de tre bomprosjektene nå er Langgangen - Dørdal viktigst. Hva med å sette et
øvre tak på 6 % til renter og administrasjon. Kan ikke prosjektet oppfylle det, forkastes det.
Og kostnadskontrollen må være streng. God kvalitetssikring av kostnader.
kodenavn
18.08.2019 kl 21:30
488
Og rente behøver vi ikke regne. Norge kan nå låne Euro til negativ rente på 10 år.
Om de kan låne til gaverente, bør vei- og togutbyggingshastigheten øke.
Oslo-problemet løses ved å satse på Norge utenom Oslo og Akershus.
Oslo-problemet løses ved å satse på Norge utenom Oslo og Akershus.