TĂžrrlast
BULK:11 CAPESIZE-SPOTSLUTNINGER -ARROW
Golden Ocean Group Limited 4.65 USD4,65 USD
0 %0,00%
17.6.2019, 06:45·TDN Finans Delayed
Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om elleve capesize-spotslutninger fredag, der ti er for jernmalmfrakt og en er for kull. Detaljene for timecharteret for "New Leonidas" som ble meldt om pÄ torsdag er nÄ oppgitt til Ä vÊre en periode pÄ 11-13 mÄneder til en rate som er 90% av 5TC.
Det fremgÄr av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking
Group.
Det ble sluttet ni reiser til Kina, der fem gÄr fra Brasil, to gÄr fra SÞr-Afrika, en gÄr fra Australia og en gÄr fra Malaysia.
Videre ble det sluttet en reise til enten Frankrike eller Tyskland fra Brasil, samt en reise til SĂžr-Korea fra Australia.
Eller ble det gjort en timecharter-reise.
Baltic Exchanges capesize-indeks steg foregÄende handelsdag 4,3 prosent til 14.203 dollar.
HH, finans@tdn.no TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Golden Ocean Group Limited 4.65 USD4,65 USD
0 %0,00%
17.6.2019, 06:45·TDN Finans Delayed
Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om elleve capesize-spotslutninger fredag, der ti er for jernmalmfrakt og en er for kull. Detaljene for timecharteret for "New Leonidas" som ble meldt om pÄ torsdag er nÄ oppgitt til Ä vÊre en periode pÄ 11-13 mÄneder til en rate som er 90% av 5TC.
Det fremgÄr av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking
Group.
Det ble sluttet ni reiser til Kina, der fem gÄr fra Brasil, to gÄr fra SÞr-Afrika, en gÄr fra Australia og en gÄr fra Malaysia.
Videre ble det sluttet en reise til enten Frankrike eller Tyskland fra Brasil, samt en reise til SĂžr-Korea fra Australia.
Eller ble det gjort en timecharter-reise.
Baltic Exchanges capesize-indeks steg foregÄende handelsdag 4,3 prosent til 14.203 dollar.
HH, finans@tdn.no TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 05:50
Du mÄ logge inn for Ä svare
SÄ for vi ha hÄp i dag. Gikk ikke sÄ galt i USA i gÄr, tross solid bÞrsfall og ikke sÄ ille i Asia i natt.
Gode rater og utsikter, sÄ da tror jeg noe skjer snart, om det blir i dag gjenstÄr Ä se.
Ha en fin dag.
Gode rater og utsikter, sÄ da tror jeg noe skjer snart, om det blir i dag gjenstÄr Ä se.
Ha en fin dag.
Bassefix
25.06.2019 kl 14:25
1969
BULK:BALTIC DRY-INDEKSEN +1,8% TIL 1.280 POENG
14:02
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er opp 1,8 prosent til 1.280 poeng, ifĂžlge The Baltic Exchange tirsdag.
Baltic Dry +1,8%
Capesize +1,4%
Panamax +3,5%
Handysize +0,1%
Supramax +1,3%
14:02
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er opp 1,8 prosent til 1.280 poeng, ifĂžlge The Baltic Exchange tirsdag.
Baltic Dry +1,8%
Capesize +1,4%
Panamax +3,5%
Handysize +0,1%
Supramax +1,3%
Som i gÄr er futures flat, sÄ sÄ vi jo igjen i dag som mange ganger fÞr at ratene gikk videre opp.
Tipper vi passerer 19.000 fĂžr helgen :-)
...
Capesize flat Panamax flat
Tipper vi passerer 19.000 fĂžr helgen :-)
...
Capesize flat Panamax flat
Takk for det, men det ser ikke ut til Ä hjelpe stort. Folk er nervÞse og futtene i USA er ned, i fÞlge Bloomberg. NÄ ser det litt bedre ut. - 0,17 opp til - 0,07 nÄ.
SĂ„ for man bare vente Ă„ se.
SĂ„ for man bare vente Ă„ se.
Redigert 25.06.2019 kl 13:48
Du mÄ logge inn for Ä svare
Takk Volf, som forventet fortsetter oppturen :-)
Redigert 25.06.2019 kl 13:17
Du mÄ logge inn for Ä svare
Volf
25.06.2019 kl 13:15
2225
BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS +1,38% TIL USD 18.539/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic capesize-indeks er opp 1,38 prosent til 18.539 dollar pr dag, ifĂžlge The Baltic Exchange tirsdag.
PSP, finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Oslo (TDN Direkt): Baltic capesize-indeks er opp 1,38 prosent til 18.539 dollar pr dag, ifĂžlge The Baltic Exchange tirsdag.
PSP, finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Broker chatter that the sellers of a 2005-built #Capesize which has been on the market for some time is now aiming for $14-14.5m vs 13m previously. Indicating that asset prices are rising, in line with recent sentiment shift in spot/TC/FFA markets
Ratene lar vente pÄ seg, noen som har fÄtt?
Ja det ser bra ut i forhold til mye annet. SÄ sitter i ro og holder pÄ de jeg har. Blir spennende med dagens rater da, de har vel kommet, mÄ finne de.
Cleaves reckons five-year-old capes represent best bargain in shipping
JUNE 25TH, 2019 SAM CHAMBERS DRY CARGO0 COMMENTS
A new report from Cleaves Securities suggests that buying a five-year-old capesize now could be one of the best investments in shipping.
Capesize one-year time charter rates have risen 16% month-on-month to be quoted at $18,250. This is a result of improving sentiment in the spot market as Brazilian iron ore exports are close to normalised and cargo flows out of other regions have been strong.
Current time charter rates imply a fair value for a five-year-old cape at $36.5m, or 26% above Cleavesâ current valuation at $29m.
âThe generic EV/EBITDA for a 5y old Cape is now 7.2x, with a ROE of 19% and FCF yield at 26%. The newbuilding parity rate is around $20k/d, so there is still no significant incentive to order. This supports our view that 5y old Capes are a bargain at current levels and that this expansionary phase of the cycle could be one of the longest on record since the 1740s,â Cleaves noted in its latest weekly shipping report penned by Joakim Hannisdahl.
Hannisdahl has constructed a dry bulk time series going all the way back to the 1740s. His view is that the current expansionary phase of the cycle could be one of the longest on record, although gains should be slow and steady year over year.
âMy current valuation of a five-year-old capesize vessel is $29m, which seems like a bargain given the firm cash flow available in the time charter market and versus the historical median value at $36m and mean at $48.5m,â Hannisdahl told Splash. Cleavesâ current valuation represent trough levels, 10% below the cyclical lows of 2012 and only 25% above the all-time-lows in early 2016.
âTaking into account that dry bulk equities on average is priced at a 14% discount to NAV, the downside seems limited and the risk/reward is highly attractive in my mind,â Hannisdahl said.
JUNE 25TH, 2019 SAM CHAMBERS DRY CARGO0 COMMENTS
A new report from Cleaves Securities suggests that buying a five-year-old capesize now could be one of the best investments in shipping.
Capesize one-year time charter rates have risen 16% month-on-month to be quoted at $18,250. This is a result of improving sentiment in the spot market as Brazilian iron ore exports are close to normalised and cargo flows out of other regions have been strong.
Current time charter rates imply a fair value for a five-year-old cape at $36.5m, or 26% above Cleavesâ current valuation at $29m.
âThe generic EV/EBITDA for a 5y old Cape is now 7.2x, with a ROE of 19% and FCF yield at 26%. The newbuilding parity rate is around $20k/d, so there is still no significant incentive to order. This supports our view that 5y old Capes are a bargain at current levels and that this expansionary phase of the cycle could be one of the longest on record since the 1740s,â Cleaves noted in its latest weekly shipping report penned by Joakim Hannisdahl.
Hannisdahl has constructed a dry bulk time series going all the way back to the 1740s. His view is that the current expansionary phase of the cycle could be one of the longest on record, although gains should be slow and steady year over year.
âMy current valuation of a five-year-old capesize vessel is $29m, which seems like a bargain given the firm cash flow available in the time charter market and versus the historical median value at $36m and mean at $48.5m,â Hannisdahl told Splash. Cleavesâ current valuation represent trough levels, 10% below the cyclical lows of 2012 and only 25% above the all-time-lows in early 2016.
âTaking into account that dry bulk equities on average is priced at a 14% discount to NAV, the downside seems limited and the risk/reward is highly attractive in my mind,â Hannisdahl said.
Vale reiterated its full-year iron ore output guidancefrom 307 million tonnes to 332 million tonnes per year with another 30 million tonnes coming from the dam's Brucutu mine, he said.
Vale's Brucutu mine set to reopen
As a result of improved outlook on Vale exports, cape rates have risen to $18,000 per day while freight-forward agreements are set to hit $19,000 per day in the fourth quarter
Vale's Brucutu mine set to reopen
As a result of improved outlook on Vale exports, cape rates have risen to $18,000 per day while freight-forward agreements are set to hit $19,000 per day in the fourth quarter
God morgen, sÄ mÄtte vi starte ned ganske enkelt helt utrolig. Jeg tror vi vil se enda litt Þkning i ratene i dag, med alle de positive nyhetene som er kommet.
Ha en fin og innbringende dag.
Ha en fin og innbringende dag.
KJEPET
25.06.2019 kl 08:38
2812
Hermanrud, Pareto og nÄ Cleaves ute med positiv omtale av shipping om dagen. Flere og flere som for opp Þynene nÄ.
https://splash247.com/cleaves-reckons-five-year-old-capes-represent-best-bargain-in-shipping/
https://splash247.com/cleaves-reckons-five-year-old-capes-represent-best-bargain-in-shipping/
Og liten tvil om hvilken retning dette tar aktivitet, rater og kurs fremover :-)
......
BRS on Panamax rates: â The turnaround on index has translated to a pickup in sentiment as a collection of fresh business is there to be shipped across the basins, we are bullish Panamax swap rates for the week ahead.â
......
BRS on Panamax rates: â The turnaround on index has translated to a pickup in sentiment as a collection of fresh business is there to be shipped across the basins, we are bullish Panamax swap rates for the week ahead.â
Godt Ä fÄ det bekreftet!
.....
Vale Says Brucutu Mine Operations Resumed at Full Capacity - Valeâs Brucutu mine fully restarted operations on Saturday- BBG
.....
Vale Says Brucutu Mine Operations Resumed at Full Capacity - Valeâs Brucutu mine fully restarted operations on Saturday- BBG
Godt Ä fÄ det bekreftet!
.....
Vale Says Brucutu Mine Operations Resumed at Full Capacity - Valeâs Brucutu mine fully restarted operations on Saturday- BBG
.....
Vale Says Brucutu Mine Operations Resumed at Full Capacity - Valeâs Brucutu mine fully restarted operations on Saturday- BBG
Ratene er opp 50% siste mÄned (og pÄ disse nivÄene tjener GOGL gode penger!) og GOGL er ned 0.35%. Henger ikke pÄ greip, men tyngdeloven vinner til slutt.
GOGL i USA ned 2%, mot ned 2,5% her hjemme, traderstyrt/gevinst sikring og skal opp igjen i morgen, bare et tidsspÞrsmÄl fÞr vi fyker over 50 med disse ratene.
Mollen
24.06.2019 kl 22:15
3225
Utrolig... Caperater pÄ 19k og GOGL til 45 kroner...Lurer pÄ nÄr reprisingen kommer...Kanskje ikke fÞr Q3 er fremlagt og markedet fÄr svart pÄ hvitt at GOGL tjener penger og betaler utbytte..
KJEPET
24.06.2019 kl 20:44
3350
Huff, enda mer oppgang i vente. https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/06/Ratene-opp-50-prosent-paa-en-maaned. US fÞlger opp med kraftig nedgang nÄ.
KJEPET
24.06.2019 kl 16:09
3669
He,he. Ja ekspertene har spÄdd Kinas fall i 20 Är nÄ, men de lÊrer aldri. Det er et stort press pÄ stÄl i Kina om dagen. Men nÄr Donald twittrer at Kina gÄr mot stupet Þkonomisk, sÄ lytter investorene pÄ han. At malmlagrene ved kinesiske havner er pÄ kritisk lave nivÄer og tappes med 3MT pr. uke, har selvsagt ingen betydning. Lagrene har ikke vÊrt sÄ lave pÄ 2,5 Är og stÄr hele 25% lavere enn pÄ samme tid i fjor. Lagrene mÄ bygges opp igjen.
Og nÄr vi nÄ for tonnmile opp igjen med mer tilgjengelig malm Brasil (og faktisk mindre enn guidet fra Australia), sÄ vil ratene gÄ.
Og nÄr vi nÄ for tonnmile opp igjen med mer tilgjengelig malm Brasil (og faktisk mindre enn guidet fra Australia), sÄ vil ratene gÄ.
Heheh, ja skulle bare mangle.
Hadde egentlig ventet at jernmalmen kom til Ä falle mer enn den har gjort pÄ gjenÄpningen av Vales' gruve. MÄ jo indikere at etterspÞrselen er hÞy.
Men..: https://in.reuters.com/article/asia-ironore/update-1-china-steel-surges-as-demand-picks-up-output-curbs-extended-idINL4N23V0Y5
Hadde egentlig ventet at jernmalmen kom til Ä falle mer enn den har gjort pÄ gjenÄpningen av Vales' gruve. MÄ jo indikere at etterspÞrselen er hÞy.
Men..: https://in.reuters.com/article/asia-ironore/update-1-china-steel-surges-as-demand-picks-up-output-curbs-extended-idINL4N23V0Y5
KJEPET
24.06.2019 kl 15:52
3734
Selvsagt skal kursen ned nÄ. Ratene skyter jo i vÊret. Og med eskalering av handelskrigen blir det enda flere stimulipakker i China, som vi fÞre til enda stÞrre trykk pÄ jernmalmen.
KJEPET
24.06.2019 kl 15:47
3742
Godt Ä fÄ det bekreftet fra Vale selv: "Vale sier at driften i Brucutu (MG) har blitt fullstendig gjenopptatt"
Tjaa, jeg laster ikke i dag for Ä si det sÄnn. Har en fÞlelse av at vi skal se 44 igjen.
specc
24.06.2019 kl 15:31
3794
Momentum opp pÄ en svak nedgang, svÊrt positivt for videre oppgang.
Over 18k pÄ 40,-.. Ler meg ihjel. Hvor hÞyt mÄ ratene fÞr kursen reagerer.
Bare Ä sitte rolig i bÄten og laste det man kan, kommer til Ä bli moen veldig gode mÄneder nÄ fremover. Ref. ogsÄ Hermansruds anbefaling og hva man nÄ skal vÊre lastet med! I dag sover rett og slett markedet, nok en gang!
Redigert 24.06.2019 kl 15:21
Du mÄ logge inn for Ä svare
KJEPET
24.06.2019 kl 14:27
3943
Da tangerer vi i disse dager Ă„rsbeste for ratene (BDI). Hittil i Ă„r er OSE opp 9% og GOGL ned 11%.
Bassefix
24.06.2019 kl 14:23
3958
BULK:BALTIC DRY-INDEKSEN +1,5% TIL 1.258 POENG
14:01
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er opp 1,5 prosent til 1.258 poeng, ifĂžlge The Baltic Exchange mandag.
Baltic Dry +1,5%
Capesize +1,9%
Panamax +1,4%
Handysize +0,2%
Supramax +0,7%
14:01
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er opp 1,5 prosent til 1.258 poeng, ifĂžlge The Baltic Exchange mandag.
Baltic Dry +1,5%
Capesize +1,9%
Panamax +1,4%
Handysize +0,2%
Supramax +0,7%
Bassefix
24.06.2019 kl 14:16
3985
SHIPPING: BALTIC DRY-INDEKSET STIGER 1,53 PCT. TIL 1258 POINT
14:05
TÞrlastindekset Baltic Dry stiger mandag med 1,53 pct. til 1258 point. Det fremgÄr af data fra Bloomberg News.
Baltic Dry-indekset udarbejdes af London-baserede Baltic Exchange og dÊkker priserne for at fÄ fragtet last som kul, korn og jernmalm. Indekset er baseret pÄ en daglig rundspÞrge til mÊglere over hele verden.
Baltic Dry ramte et forelĂžbigt hĂžjdepunkt 20. maj 2008, da indekset ramte 11.793.
Det laveste niveau nogensinde blev nÄet onsdag den 10. februar 2016, hvor indekset faldt til 290 point.
/ritzau/FINANS
Patrick Solberg
© RITZAU
14:05
TÞrlastindekset Baltic Dry stiger mandag med 1,53 pct. til 1258 point. Det fremgÄr af data fra Bloomberg News.
Baltic Dry-indekset udarbejdes af London-baserede Baltic Exchange og dÊkker priserne for at fÄ fragtet last som kul, korn og jernmalm. Indekset er baseret pÄ en daglig rundspÞrge til mÊglere over hele verden.
Baltic Dry ramte et forelĂžbigt hĂžjdepunkt 20. maj 2008, da indekset ramte 11.793.
Det laveste niveau nogensinde blev nÄet onsdag den 10. februar 2016, hvor indekset faldt til 290 point.
/ritzau/FINANS
Patrick Solberg
© RITZAU
Futures er flat, dvs en liten pust i bakken. Dog har vi sett mange ganger de siste ukene at flat futures neste dag ble til rate oppgang, sÄ dette er en mulighet til Ä laste pÄ 46 tallet fÞr vi fyker over 50.
Med ratene vi nÄ ser, og Vale tilbake i produksjon burde vi heller vÊrt pÄ 60 tallet enn 40 tallet....Tikk/takk! :-)
Med ratene vi nÄ ser, og Vale tilbake i produksjon burde vi heller vÊrt pÄ 60 tallet enn 40 tallet....Tikk/takk! :-)
Ja det er sikkert ett problem, men det kan jeg hjelpe med. Bare Ä sende de til meg sÄ er jo problemet lÞst.
Hehe
Hehe
Dry Bulk Market: Capesizes On a High, With Brazil to China Trade Picking Up Pace
in Dry Bulk Market,International Shipping News 24/06/2019
Capesize
The story over the past week has been largely Atlantic dominated as the basinâs uniquely volatile characteristics came into play. Starved of tonnage for most of the year, the Atlantic basin has encountered growing demand from Brazil to China which is primarily serviced by the ballaster fleet. Those vessels in the Atlantic already have been steadily picked off for longer north Atlantic fronthauls, exacerbating the fundamentals situation. The addition of a small uptick in transatlantic business has ignited the market. Meanwhile the Pacific reached heights earlier in the week on West Australia to China C5 route of $8.00, closing the week trading last at $7.40 and looks to be steady there. With a charging Atlantic market those vessels looking to make a choice on their next business will increasingly favour the West which will likely trigger a response from the East. The C5TC market opened Monday at $14,203 and closed Friday at $17,947
in Dry Bulk Market,International Shipping News 24/06/2019
Capesize
The story over the past week has been largely Atlantic dominated as the basinâs uniquely volatile characteristics came into play. Starved of tonnage for most of the year, the Atlantic basin has encountered growing demand from Brazil to China which is primarily serviced by the ballaster fleet. Those vessels in the Atlantic already have been steadily picked off for longer north Atlantic fronthauls, exacerbating the fundamentals situation. The addition of a small uptick in transatlantic business has ignited the market. Meanwhile the Pacific reached heights earlier in the week on West Australia to China C5 route of $8.00, closing the week trading last at $7.40 and looks to be steady there. With a charging Atlantic market those vessels looking to make a choice on their next business will increasingly favour the West which will likely trigger a response from the East. The C5TC market opened Monday at $14,203 and closed Friday at $17,947
huff đ