NEL - OPPDATERING

Furuen
NEL 17.06.2019 kl 10:29 21866

Nel ASA: Status update #4 regarding incident at Kjørbo

(Oslo, June 17, 2019) Nel ASA (Nel, OSE:NEL) announces new findings from safety
consultancy Gexcon regarding the incident at the Kjørbo hydrogen station on June
10, 2019.

The preliminary Gexcon investigation shows that the incident started with a
hydrogen leakage from the high-pressure storage unit and that a 'cloud' of
hydrogen ignited. The investigations continue in order to identify the root
cause of the leak as well as the source of the ignition.

"Based on further investigations, we can say with certainty that the leak
started in the high-pressure storage unit, and we are now carrying out
investigations to understand the detailed mechanisms of the leakage as well as
what caused the ignition," says Geirmund Vislie, Vice President Consulting of
Gexcon.

Together with the authorities, Nel and Gexcon are conducting an off-site
examination of the high-pressure storage unit, which comprises of both tanks and
components from third-party suppliers and various components designed by Nel.
Various tests and analysis have been initiated and will continue until the
parties have a clear understanding of exactly where and how the leak started.
Further investigations and data simulations will also look into the source of
the ignition.

The low-pressure steel and composite storages were neither the source of the
leak, nor the source of the ignition. No tanks ruptured in the incident.

Please see attached illustration of the site, including the highlighted high
-pressure storage, which is now the main focus of the investigation.

"We can now conclude that Nel's core technologies were not the source of the
leakage. However, we are still searching for what ignited the hydrogen. We are
grateful for all the parties that are working hard day and night to uncover the
root cause of the incident, and are happy to see that good progress is being
made," says Jon André Løkke, CEO of Nel.

Nel has published a dedicated status update and Q&A site to address the incident
at the Kjørbo hydrogen station. The site can be accessed on www.nelhydrogen.com,
and will updated as new information becomes available.

- ENDS-
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Shinkage
18.06.2019 kl 22:08 3580

Jepp, jeg leser mellom linjene, så derfor er det synd at du lar deg dra med av sjikaneringen som du kaller det. Det er jo verdiløst egentlig - i alle fall fra de som åpenbart bare er ute etter å sjikanere. Jeg har absolutt ingen ambisjoner om å få deg til å endre mening - jeg respekterer at du ikke har tror på NEL og har gått Short. Da kan du selvsagt argumentere for hvorfor du mener det er riktig - og nøkkelordet her er "mener". Så kan man enten bifalle eller argumentere mot.

Så var det denne Tigeren som alle skylder på - hehe. Jeg fatter ikke hvorfor så mange henger seg opp i ham på personlig plan. Prøv å se det humoristiske i det, for det er som å skylde på julenissen fordi man bruker for mange penger på julegaver. Det ville vært en litt dårlig unnskyldning, Vi tror vel egentlig ikke på julenissen?

Han forsøker selvsagt å snakke opp kursen på samme måte jeg oppfatter at du ønsker å snakke den ned - uten sammenligning for øvrig. Han lager en del fabelhistorier, men han presenterer dem ikke, fra det jeg har sett, som sannheter, men mer som sine våte drømmer. Dersom man ikke er så god i norsk så kan det kanskje oppfattes som om det skulle vært fakta, men de aller fleste tror jeg ser forskjellen.

En av annen variant er derimot InvestorXYZ - som egentlig ganske åpenbart fabrikerer fakta, slik som i det siste innlegget "Hydrogennytt 18.06". "Nikola heller mer og mer mot batteri" som jo er en av hans favorittgjengangere, påstanden om at Hegnar.no sier at Short er en "sikker bet" i problembedrifter som NAS, NEL etc (hvor i all verden har han fått det fra?) og tøv som at det var Cover Up og Fake News fordi politiet i en eller annen artikkel ikke hadde nevnt to personer som åpenbart ble skadet av at airbagen ble utløst. Tviler på at det er mulig å ha noen fornuftig dialog med den "svensken".
Redigert 18.06.2019 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Restplassno
18.06.2019 kl 21:43 3643

Hva slags interesse har du av tigeren? Du trenger vel ikke bli 100% biased og gå inn for å ødelegge et helt forum for mange, mange andre, selv om du misliker stilen til en skribent? Jeg liker heller ikke den stilen, men tenk på hvor mye collateral du lager. Spesielt når agendaen din er personlig og ikke relatert til aksjeselskapet du til stadighet baiser
Slettet bruker
18.06.2019 kl 21:32 3696

Det der var et klokt og voksent innlegg. Ser mange av dine argumenter, men jeg håper du etterhvert leser litt mellom linjene på mine innlegg. Det var ene og alene Tigeren som fikk meg inn her, og så har det ballet på seg litt.

Jeg prøver å gi meg i Nel trådene, men sjikanering slår jeg tilbake på med både støy og innlegg.

SS
Flaxx
18.06.2019 kl 20:55 3782

Skipssjefen ... han er lite å bry seg om.
ALLE hans innlegg må leses på bakgrunn av at han har SHORTET i NEL.
Hans agenda er å være uhemmet negativ.
Shinkage
18.06.2019 kl 20:35 3832

Jeg er heller ikke spesielt ute etter å rokke ved dine subjektive meninger. Det jeg angriper er at du presenterer dine subjektive meninger som objektive sannheter. En liten detalj som du og mange andre ikke ser ut til å bry dere så veldig om, så lenge dere får misjonert som dere ønsker. Ingen har plikt til å skrive sine subjektive meninger, men rett har du selvsagt.

NEL er en volatil aksje som nå svinger spesielt mye. Spådommen om at den skal gå opp eller ned er derfor ikke spesielet imponerende - 50% sjanse for å få 100% rett. Dessuten gnåler du SELG hele tiden, og da vil du selvsagt treffe noen ganger. Nå prøver du bare å cashe inn ufortjent cred på et uhell ingen kunne se komme. Reine fuckin' snåsamannen :-)

Du har shortet NEL og ønsker at aksjen skal gå ned, sammen med en slags absurd glede over andres "elendighet" jeg ikke helt skjønner, men la oss la det ligge. Jeg har kjøpt aksjer i NEL og ønsker at det skal gå opp. Jeg er derimot ikke villig til å presentere tøv og oppdiktede påstander for å få andre til å kjøpe. Jeg er interessert i å ha en saklig diskusjon, basert på fakta, som jeg er fullstendig klar over at kan slå ut negativt for min investering. Det kalles visst integritet.

Så når du forsøker å fremstå som Orakelet i Delphi med dine personlige meninger presentert som fakta, lar være å svare på saklig spørsmål relevant for aksjen da vil jeg svare og beskytte min interesser mot tøv. Saken er nemlig (om du ikke har skjønt det ennå) at du gjør akkurat det samme som du er forbannet på de andre for at de gjør.

Og hvorfor deg? Vel, her skal du få en kompliment. Det er fordi du (og feks Hammers, sammen med noen andre - i begge leire) virker å ha både vilje og kompetanse til å gjøre fornuftige obeservasjoner og vurderinger, faktisk både for og i mot. Dessuten svarer dere rimelig fornuftige når dere ikke selv blit angrepet med sprøyt og drittslenging - selv om dere også da unngår å svare på ting som ikke "gagner deres egen sak", noe jeg synes er litt useriøst. Andre faller åpenbart gjennom fordi alle skjønner det de sier er sprøyt, og andre igjen vil aldri svare seriøst på noe som helst. Så disse gidder jeg ikke svare.

Derfor blir det også ekstra viktig å ta tak i det dere skriver de gangene dere gir dere selv en overdose av "fy fa'n hvor flink jeg er", prater bullshit om hvor mye dere vet om hvor denne aksjen skal og spesielt når dere snakker om ting som dere helt åpenbart ikke kan vite noe om - bobler, luftslott, hydrogen uten fremtid, NEL uten fremtid, ledelse som er korrupt, selskap som aldri vil tjene penger etc.
Redigert 18.06.2019 kl 20:50 Du må logge inn for å svare
tommbakk
18.06.2019 kl 20:23 3865

Må du poste dette gnålet ditt om å "komme seg ut av olje og energi" på hver eneste tråd her?

Hva er greia egentlig??
Slettet bruker
18.06.2019 kl 19:09 3980

Woow.
Mangt man skal lese på dette forum!

SS
kaliber
18.06.2019 kl 19:08 3977

SS, jeg har aldri hørt om lng båt, og du SS skal liksom være sjøkaptein!!
omans
18.06.2019 kl 18:59 3995

Dette ble kryptisk.
Branntrekant og firkant eliminerer brann og eksplosjon?
Om det var merket på tanken ville det vært unngått?
Kanskje en luring kasta fra seg sneipen..

Eksperter som har kjøpt på 9?
Ekspert bare ved å eie?
Ekspert er oppskrytt, men aner en viss egentro på dette her.

En må ikke være ekspert på gass og eksplosjoner, brannfare etc for å investere i Nel. Man kan gå ut ifra at det blir ivaretatt av rette fagfolk, men her skjedde det et uhell.

søkeren
18.06.2019 kl 18:50 4006

Kan ikke Nel aksjonærene "komme seg ut" av Olje og energi!
Slettet bruker
18.06.2019 kl 18:28 4056

Hehe, enig, men NU logger SS seg av.

SS
Fluefiskeren
18.06.2019 kl 18:26 4059

Skissjefen

Nå må du snart slutte med å fortelle oss at du logger av for dagen for så likevel dukker opp igjen like etterpå. Jeg er dessuten skeptisk til folk som betegner seg selv i tredjeperson.
Redigert 18.06.2019 kl 18:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.06.2019 kl 18:22 4073

Mine subjektive meninger får du aldri rokket ved, akkurat som jeg ikke vil eller får gjort noe med dine vurderinger.

Det er plass til oss begge på forumet, og jeg har like mye rett (og plikt) til å skrive mine subjektive vurderinger over hva som skjedde i NEL da sortrøyken stod til værs, og hele Østlandet stod i Pinsekøen.

Jeg registrerer i alle beskjedenhet at mange av mine tanker og analyser skrevet i forkant av info fra granskere sammenfaller med det jeg skriver. Resten vil nok også det, hvorfor det samlet seg gasssky som ble antent.

Videre registrerer jeg i enda større beskjedenhet at jeg en mandag for noen uker siden sa SELG, 14:30 på dette forum fordi sorte skyer var observert på himmelen.
1648 kom meldingen, og vi gikk fra 9 kr til 4,20 torsdag.

Forstår ikke hva du skal henge deg opp i meg etter, ingen har spådd mer rett enn meg.

SS
Shinkage
18.06.2019 kl 18:07 4092

Ok, da vet jeg det. Du passer godt på å unngå å svare på de tingene som kanskje ikke er like lette å være kategorisk på som det du svarte på nå.

La meg starte med det siste punktet om NEL først. Om du mot formodning ikke skulle ha et speil hjemme, der du kan gjøre noen selvrefleksjoner, så er det i mine øyne i alle fall ikke det minste tvil om at den påstanden slår tilbake så kraftig at den vil overgå enhver hydrogeneksplosjon. Den eneste forskjellen på deg og de NEL-frelste er at du tror du forvalter sannheten, og derfor føler deg berettiget til å påstå noe slikt. Du hjelper folk, mens de andre lurer folk - for en latterlig påstand.

NEL spiller Hazard med sikkerheten..... - dette har du null grunnlag for å kunne si noe om, det er bare noe du påstår. Det faller definitivt inn samme kategori som ditt eget siste punkt, bare med motsatt fortegn.
NEL prøver å profittere på dårlig utstyr.... - nøyaktig samme kommentar som i forrige punkt.
NEL er et Luftslott.... - det faller definitivt inn samme kategori som ditt eget siste punkt, bare med motsatt fortegn.

NEL er hinsides priset til 4,00, 9,60 eller 5,695 - det kan det godt hende du har rett i. Fremtiden vil vise hvordan dette går. Dette er faktisk det eneste punktet jeg ikke har problemer med. Det andre er bare usaklig bullshit.

Jeg har ikke anbefalt noen å kjøpe NEL, eller å selge - NEL er utvilsomt en risikofyllt aksje å investere i for tiden. Poenget med et aksjeforum er å diskutere - ikke masturbere eget ego. Det siste gjelder for øvrig like mye de på den "andre siden" som hele tiden kaster seg over deg (og andre som er utpreget verbalt negative) med tilsvarende usakligheter.
Redigert 18.06.2019 kl 18:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.06.2019 kl 17:38 4172

Kjepphesten er:

NEL spiller hazzard med sikkerheten til naboer, og kunder av stasjonen.
NEL prøver å proffitere på dårlig utstyr, og underleverandører for å spare utgifter.
NEL er et luftslott som var hinnsides priset 4 kr, og enda mer hinnsides 9,60 og pr i dag det samme.
NEL klientellet her lurer folk ukritisk inn i aksjen for å øke sin fortjeneste, og det skjer mye på dette forum og det er den STØRSTE kjepphesten min!

Ettersom jeg er sjømann, og har erfaring med LNG, så legger jeg til at dette aldri kommer ombord i en passasjerferge i overskuelig fremtid.

Over og ut, nå logger jeg av NEL for i dag!

SS
Slettet bruker
18.06.2019 kl 17:34 4188

Ingen her som har lagt inn mer info og lærdom i innleggene enn denne SS. Hva med Zorro, hva har du lært oss?

Alle kjenner branntrekanten, eller firkanten som man nå bruker i 2019.....
Det er jo her nøkkelen til å eliminere brann og eksplosjonsfare ligger, som bruk av enørtgass.
Dette blir nøkkelen i fremtiden, at det kan legge uten at det eksploderer.

Men men, man er jo i en NEL tråd, så da er man jo ekspert bare ved å eie en slik aksje.

Over og ut for i dag, dette blir for dumt å snakke med eksperter som er ekspert fordi man har kjøpt NEL til 9 kr.

SS
Shinkage
18.06.2019 kl 17:32 4193

Hvorfor i all verden påstår du at dette er kverulering på sikkerhet? Jeg spurte deg bare om noen hydrogendrevne kjøretøy har eksplodert, og hvorfor du sammenligner litt epler og pærer (LNG drevet båt med Hydrogen fyllestasjon). I stedet gir du meg en lekse på på hvordan dette burde løses på en båt. Interessant nok, men ikke akkurat svar på noe av det jeg tok opp.

Bensin, naturgass, hydrogen etc., er farlig, og alt kan (og sikkert har) eksplodert. Er det ikke litt underordnet akkurat hva som eksploderer - eksplosjonen i seg selv er høyst uønsket. Vi har da ikke sluttet med de andre drivstoffene etter at både det ene og det andre har eksplodert i årevis, så hvorfor akkurat hydrogen? Hva er kjepphesten din med hydrogen, rent bortsett fra at du har shortet NEL aksjen?

Hvilket grunnlag har du egentlig for denne påstanden? "....og nå har NEL bevist for alle at sikkerheten på mange PUNKT ikke er tatt på alvor,...". Dette vet du jo absolutt ikke noe om.
Redigert 18.06.2019 kl 17:39 Du må logge inn for å svare
OZZY
18.06.2019 kl 17:31 4196

SS og xyz er samme ulla. bare skrolle over. hvem gidder å lese dette. LOL
omans
18.06.2019 kl 17:25 4212

Her manglet det en vesentlig ingrediens, og det er at for at hydrogenet skal eksplodere, så må først minst 19% luft/oksygen tilføres, deretter må det antennes
Så vesentlig, det eksploderer hvis det antennes.
Så hvorfor ble det antent?
Uansett, ikke bra med først lekkasje, men får vel høre mer etterhvert, nøyaktig hva som forårsaket alt slik at det kunne skje.
Slettet bruker
18.06.2019 kl 17:24 4211

Tror ikke mange leser deg, ss. Sålenge det står -skipssjefen - på et innlegg, så scrolles det bare videre. Grunnen er enkel: din agenda er å shorte. Og du bruker ofte ufine metoder for å oppnå ditt mål. Vi opplever deg også ganske kunnskapsløs. Men for all del, skriv i vei. Vi lever i et fritt land. Og heldigvis er vi frie til å ignorere deg.
Slettet bruker
18.06.2019 kl 17:23 4228

Cryo leverte hos oss, men tror Cryo er eid av Linde.
Linde leverer bra produkter, men her må det nok store forbedringer inn til neste generasjon.

SS
Slettet bruker
18.06.2019 kl 17:22 4234

Nå lo jeg godt !

Den som har vert med å bygge et skip etter spec fra myndigheter, klasse og rederi, på LNG vet særdeles godt hvordan man skal gardere seg mot alle tenkelige scenarioer.
Det skal nevnes at LNG er en "mye snillere" gass enn Hydrogen, men likevel særdeles strengt. Kan du forestille deg en liter flytende LNG som legges i en stålbeholder og lar dette få ekspandere til 600 liter ? Og dette smeller, og en gnist setter det hele i eksplosjon og brann?

Dette blir bare peanuts i forhold til Hydrogen, og derfor vil det bli store utfordringer med å ha denne bomba ombord. Det er mitt poeng.
Jeg var tidlig ute med info om hva som hadde gått galt, og sannelig traff jeg på 95%, mens menigheten snakker om lyn og selvantenning.

Man trenger ikke være atomingeniør for å ha inngående kjennskap til gass inne i passasjerskip.
Selv bonden fra Mjøsa har nok sunne tanker omkring dette, Nordnes.

SS
Redigert 22.06.2019 kl 12:29 Du må logge inn for å svare
Framtia
18.06.2019 kl 17:18 4258

Praxair er heleid av Linde...Jeg vil tro at det er Linde som har produsert tankene..eller?
nordnes
18.06.2019 kl 17:17 4261

Det å påstå at en i kraft av å være skipssjef har spesielle forutsetninger til å vurdere sikkerhet og annet når det gjelder hydrogen kjøretøy og hydrogen fyllestasjoner, blir spesielt. En skipssjef vil ha gode forutsetninger for å vurdere hvorfor fregatten «Helge Ingstad» gikk på grunn, men en skipskaptein har har ikke bedre forutsetninger for å vurdere sikkerheten knyttet til hydrogen som fremtidig drivstoff, enn andre på forumet. De fleste på forumet skjønner at dette er spørsmål som sivilingeniører og/eller andre med spesialist kunnskap er satt til å vurdere/løse.

Derfor lurer jeg på hva som er dine kvalifikasjoner til å uttale deg så kategorisk ?
Slettet bruker
18.06.2019 kl 17:17 4265

Friluft er ikke nog. Vid Hoy trykk så holder det med gasens friktion mot sig selv for at den skal ta fyr.

Du må på en måte få ned trykket ordentligt under selve utblåset vilket er rart, for du vill egentligen ha vekk gasen raskt.

Jeg tror nel får problem
kaliber
18.06.2019 kl 17:15 3600

SS, du har nok ikke vært kaptein, det er du for udannet til og måten du skriver på!
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Shinkage
18.06.2019 kl 17:15 3600

En annen ting når du først er opptatt av at ting skal være korrekt.

Fastinvest spurte deg om du ikke anbefalte investering i i AXA for å tjene inn tap på NEL, og da kan du jo godt stå for det du sa. Ikke omgå det med noe du har anbefalt på et helt annet tidspunkt - 9,60 er lenge siden.

12.06.2019 kl 20:04
Ta og flytt pengene i AXA, og hent 30% på 1-3 uker.
SS

NEL opp 11%
AXA ned 5,35%

Første uken gikk ikke så bra. Du har ennå to uker igjen, så du kan fremdeles få rett :-).
Du får krysse fingrene, og håpe på mer elendighet i forsøket på å skape Norsk industrisuksess.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.06.2019 kl 17:08 3640

SS gikk på Vestlandsheimen :-)

SS
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.06.2019 kl 17:07 3641

Poenget er at Hydrogen ligger i tanker med et slikt trykk at ingen vil ha det ombord.
Det er livsfarlig, og verdens mest brennbare gass.

Det må i allefall finnes en løsning hvor fuel tank ligger i friluft, med kun skansekledning rundt, og ingen tak. Dette må i friluft uten NOEN hindring om lignende skjer igjen. Samme som EPIRBEN, den og skal uhindret flyte opp om uhellet er ute.

Fatter ikke at dere skal kverulere på sikkerhet. Sikkerhet går foran alt, og nå har NEL bevist for alle at sikkerheten på mange PUNKT ikke er tatt på alvor, og ene uhellet tok det andre. Murphy var der.

Det kan bare ikke skje at Hydrogen i et skip kommer på avveie, og da er det HELT utelukket at en slik tank kan ligge inne i skipet, med mindre tank og rom står med konstant overtrykk på f-eks Nitrogen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Shinkage
18.06.2019 kl 16:59 3670

Jaja, der kan man se - jeg fikk ikke med meg at du var så spesifikk. Beklager misforståelsen. Leser nok ikke alt like godt når man er på jobb, og bare kan aktivere halvparten av hjernen :-). Jeg er for øvrig ikke del av noen menighet, så fint om du sparer deg den.

Når dette først er oppe, og det er et LNG drevet passasjerskip du ønsker å sammenligne med - er det noen Hydrogendrevne biler, lastebiler eller busser som har eksplodert? Det som eksploderte i Sandvika var selve fyllestasjonen, om du først skal begynne med denne typen sammenligninger. Da er kanskje denne mer relevant da?
https://www.scientificamerican.com/article/blast-at-liquified-natural-gas-site-casts-spotlight-on-industry-safety/
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
nordnes
18.06.2019 kl 16:51 3708

Skipssjefen
Siden du har så mye kunnskap, hvilken skole gikk du på ? på Bakkenteigen eller i Ålesund ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Silicon Valley
18.06.2019 kl 16:44 3742

Altsa det var ikke positivt for nel at det ble en eksplosjon. Det vil sannsynligvis stalle utviklingen med noen måneder.
Men det betyr ikke at hydrogenutviklingen slutter.

Hvis vi går mot en 3 grader varmere jord i 2050 med en ufattelig masse problemer som 1 milliard flyktninger, stater som raser sammen av nye problemer som nye sykdommer, høyere vannivåer, hetebølger, extemvær osv. Potensielt verdenskrig pga kaos, det er vel ingen problemer at snakke om. At store deler av verdens befolkning ikke kan bo der de bor idag ca 20 dager om året pga varmen vil drepe de, det er vel bare småtteriproblemer det?

At det kan førekomme en smell av hydrogen er ingenting i sammenligning med kommende problemer av global oppvarming.

Skal dette problemet løses må kullkraftverk stenges ned og kraft må erstattes med kjernekraft, hydrogen og andre renere energikilder. Det er flest mennesker som dør av kull- og oljeutslipp i verden, ikke av hydrogen som totalt sett er omtrent helt harmløst.

Spørsmålet er om folk flest og politiker er så intelligente at de skjønner dette. Det er ikke sikkert. Folk tror jo at kjernekraft er farlig totalt sett sammenlignet med andre energikilder, hvilket er totalt feil. Det at flere mennesker dog av stress i samband med flytting av folk enn av strålning i Tjernobyl har de ikke forstått.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.06.2019 kl 16:25 3856

Er menigheten treg, eller hva er dette for noe?
Dette svarte jeg på i ettermiddag, og ba han som la ut link til samme sak, og skip, lære seg forskjell på lasteskip og passasjer skip.

Dette hadde INGENTING med LNG systemer å gjøre. Fergene på Halhjem-Sandviksvåg kan jo og brenne, og lage farlige situasjoner. Men det var jo IKKE LNG systemet som sviktet. Men det er jo aldri greit med brann på skip, og i særdeleshet ikke LNG / Hydrogenskip.
Derfor vil ikke Hydrogenfergen til Norled komme i 2021, fordi det finnes ingen kaptein med vett og forstand som kommer til å gå med det. Pluss at Sjøfartsdir neppe vil gjøre det lett med siste tids hendelser friskt i minne.

Minner om at har man en dynamittkubbe med på ferge i dag, så er det 12 pax ombord, selv om kaien står full i biler og folk en fredag ettermiddag.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Shinkage
18.06.2019 kl 16:20 3878

Det var bra at du ikke jobbet på denne båten da :-)

"LNG carriers still ablaze in Kerch Strait after one was ‘rocked by blast’, 11 sailors died"
https://www.youtube.com/watch?v=Ev_ZdHRGcqs

Ganske nylig fra det jeg kan se - fra januar i år. Kanskje de ikke fikk forbedret sikkerheten helt slik du beskrev?

Er det spikern i kista for LNG, eller er de bare amatører - kanskje tidligere NEL ansatte?
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Krustjevskij
18.06.2019 kl 15:57 3962

Det er et litt annet regime i maritimt miljø hvor en brann absolutt ikke bør oppstå sammenliknet med en situasjon på land. Etter NORSOK standard ville det vært enda strengere. Jeg tro dette skyldes en ventil og at statistisk sett feiler en slik ventil 1/10000 granger. Man må regne med at uhell skjer hvor som helst i industrien og at man aldri kan designe eller dimensjonere seg vekk fra all risiko. -Akkurat som at det LNG skipet du er kaptein for kan treffe en 100-års bølge, som den jo er designet for, men ikke to etter hverandre eller en 1000-års bølge for den saks skyld.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Anywhere
18.06.2019 kl 15:46 4045

Aksjen har trøbbel med støtte 5,8 og ligger under, altså i brudd under støtte fra nedre trendlinje, det kan igjen gi ny test av 4,8.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.06.2019 kl 15:46 4040

🙈😎😎😂
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare